Ervaringen rijlaarzen met rits

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Daphne

Ervaringen rijlaarzen met rits

Bericht door Daphne » zo 02 aug 2009, 16:38

Mijn huidige rijlaarzen zijn me te groot geworden (of mijn kuiten te klein!), daarom ben ik een beetje aan het kijken wat voor soort rijlaarzen ik graag wil. Ben al een beetje aan het oriënteren geweest en gezien de ervaringen met mijn huidige laarzen wil ik nu graag laarzen met een rits. Wie heeft hier ervaring mee? Eerst hoorde ik nog regelmatig verhalen dat ritsen vrij snel kapot gingen, daar zit ik natuurlijk niet op de wachten. Daarnaast vroeg ik me af wat praktischer is: een rits achter in de laars of een rits schuinvoor? Iemand ervaring met rijlaarzen met een rits erin? Even ter info: de laarzen zullen op maat gemaakt gaan worden dus er wordt geen rits in een bestaande laars gemaakt :)
claudia

Re: Ervaringen rijlaarzen met rits

Bericht door claudia » zo 02 aug 2009, 16:44

Ik heb ze met rits en zonder.

Met rits is makkelijker.
bij mij zit de rits achter. En die is niet kapot te krijgen.(als je geen 2jarige hebt die er in bijt.)
Ik heb er toen andere in laten zetten en die zijn echt stevig.
Makkelijk met in en uitgaan.

Zonder is pijnlijker met het inrijden.
Ik vind dat wel weer mooier.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 02 aug 2009, 17:12

Ik heb Mountain Horse laarzen met rits aan de achterkan. Vind het ideaal.
De laarzen zijn nu bijna 6 jaar oud en de ritsen zijn nog perfect.
Daphne

Bericht door Daphne » zo 02 aug 2009, 17:22

Ok, dat zijn in elk geval al twee positieve geluiden!

Zonder rits vind ik ook mooier, maar doordat bij mijn voet de afstand tussen mijn hiel en mijn wreef behoorlijk groot is heb ik bij een laars veel ruimte nodig bij de enkel om er met mijn voet door te komen. Als ik dan eenmaal in mijn laars zit heb ik weer ruimte over zeg maar. Een rits zou dat probleem oplossen volgens mij.

Claudia, heb jij er voor gekozen om de rits achter te laten plaatsen of zat hij daar standaard? Ik zie ook behoorlijk veel laarzen voorbij komen waar de rits schuinvoor zit. Ik weet alleen niet wat handiger is. Voordeel van de rits schuinvoor is natuurlijk dat je hem niet ziet als je op je paard zit. Maar ik weet niet of er verder nog voor- of nadelen aan verbonden zijn.
Leentje

Bericht door Leentje » zo 02 aug 2009, 17:56

ik vind met ritsen fijner,al maken ze de laars wel iets minder fraai.
ik wil(als ik weer ga rijden) bij Lipica gaan kijken,daar kun je de uitvoering bestellen die je maar wilt,van krokedillenprint,tot en met initialen erop geborduurd.en een hele nette prijs.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 02 aug 2009, 18:41

Ik heb 3 paar laarzen, 2 met rits en 1 zonder. Tis dat die zonder rits er als eerste was, maar wil nooit meer zonder. Vind het zo makkelijk en lekker. Ik heb er ook elastiek in laten zetten. Nooit gerotzooi met laarzenplanken en trekkers. Laat de mijne ook altijd op maat maken en met de rits echt tot onderaan op de achterkant.

Waar ga je heen? Bunnik? Huet is heel erg goed in mijn ogen. Hij levert ook Lipica op maat trouwens. Die heb ik namelijk altijd, ook mijn "dubarry's" zijn van Lipica via hem.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 02 aug 2009, 20:36

Toen de eerste Mountainhorse er met ritsen waren, heb ik die gekocht.Ik moet zeggen, dat ik pech heb gehad met de ritsen. Heb ze een paar maal op moeten laten sturen, omdat de ritsen kapot gingen. Uiteindelijk heb ik ze bij een schoenmaker laten maken, en dat ging prima. Ik vind het nadeel van ritsen achter, dat er wat meer rotzooi in kan gaan zitten. Heb het idee dat als ze aan de zijkanten zitten, dat veel minder is. Ik rijd nu met chaps, maar als ik weer aan de laarzen ga, is het echt weer Mountainhorse.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 03 aug 2009, 07:56

Ik heb ook Moutain Horse laarzen met rits, nooit problemen gehad, vind het ook hele fijne laarzen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Daphne

Bericht door Daphne » ma 03 aug 2009, 08:05

Ok, met rits it is :D
Orion1996 schreef: Waar ga je heen? Bunnik? Huet is heel erg goed in mijn ogen. Hij levert ook Lipica op maat trouwens. Die heb ik namelijk altijd, ook mijn "dubarry's" zijn van Lipica via hem.
Ben nog aan het twijfelen of ik ze via Van Huet bestel of direct bij de fabriek. Scheelt een paar tientjes geloof ik. Mijn huidige laarzen heb ik ook via Van Huet en daar was/ben ik heel tevreden over :j Over het direct aanmeten bij Lipica heb ik nooit verkeerde verhalen gehoord, dus misschien dat ik het wel direct daar laat doen.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 03 aug 2009, 09:27

Ik had eerst mountain horse laarzen met rits en nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik van divoza de mondoni field laars met rits en vetertje en daar ben ik erg tevreden over,
Ik wil volgend jaar in het bruin dus ga straks ook weer op zoek naar bruine laarzen, ik wil in het bruin gaan starten dus weet nog niet of dat met of zonder word al vind ik dat je tegenwoordig hele mooi laarzen hebt met rits en dan inderdaad schuin voor,
Esther

Bericht door Esther » ma 03 aug 2009, 10:34

Ook al heb je misschien al besloten, ik heb ook de mountainhorse met rits, die zit achter en bevalt echt heel goed!! Geen gesleur meer om ze uit te trekken, perfect!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » ma 03 aug 2009, 10:52

ik wou wel dat ik eerder had geweten hoe fijn het is om ritsen in je laarzen te hebben.
Geen laarzentrekkersgedoe meer, heerlijk.....
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » ma 03 aug 2009, 11:09

Vroeger reed mijn zus ook wel en hadden we allebei rubber rijlaarzen. Als ze uit moesten ging de een op zijn buik liggen en de wasmachine vasthouden en de ander trok aan de laarzen, hihi.. We hebben de wasmachine wel eens van de muur getrokken, hihi!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 03 aug 2009, 12:56

ik heb ariat rijlaarzen met een rits en me petrie's staan ongebruikt in de kast. Ik wil echt niet anders meer..
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 03 aug 2009, 13:54

Ik heb in mijn 'dagelijkse' laarzen een rits voor zitten, zegmaar polo model. Zit erg fijn en gaan ook lekker makkelijk weer uit.

Bij Lipica maken ze voor een klein prijsje heel mooie leren laarzen op maat!
Mindy!

Bericht door Mindy! » di 04 aug 2009, 21:24

Net als Ellen heb ik ook laarzen van Lipica met veter van voren en rits van achter. Laarzen worden helemaal op maat gemaakt en zijn van goede kwaliteit (als ik kijk hoe ik ermee om ga).
Mindy mijn super leerpony!
♥ Mindy: M1 + 4 ♥
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 09 aug 2009, 12:09

Ik heb van Cavallo lerzen laarzen met rits. Het is het type winner plus. Ze worden ook aangemeten en de nieuwprijs is € 385,-.
Maar is wil niet meer anders, ze zitten super fijn en je voelt echt wat je goed.
Hiervoor had ik petrie's, maar die bevielen mij niet. Ik had daar wel de 'goedekope' versie van € 200,-.
Wodan en ik M1+10
Mieke

Bericht door Mieke » zo 09 aug 2009, 16:00

Esther schreef:Vroeger reed mijn zus ook wel en hadden we allebei rubber rijlaarzen. Als ze uit moesten ging de een op zijn buik liggen en de wasmachine vasthouden en de ander trok aan de laarzen, hihi.. We hebben de wasmachine wel eens van de muur getrokken, hihi!!

annabel en ik hebben ook wel eens rare poses aangenomen om die laarzen uit te krijgen haha
Ctje :)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 09 aug 2009, 16:57

O:)...die nieuwe laarzentrekkers (die zwarte waar je je voet in kan haken) waren inderdaad dé uitvinding, want als het nu nog moet zoals daarvoor...
Geluk is de vrucht van intens werk
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 10 aug 2009, 09:42

hier ook met de eerste mountain horse met rits veel pech. rits was snel kapot.

ik heb ook bij lipica gekeken. maar vond niet alle laarzen even mooi. op bokt heb je er een heel topic over met verschillende modellen en verschillende ervaringen. Ik zag het pas toen ik al mijn petri's gekocht had.

vroeger reed ik altijd met cavallo's. maar toen ik endurance ging rijden konden de laarzen in de kast.

nu weer rijlaarzen gekocht. als je lange benen hebt zijn de mountain horse vaak wat kort. petri's zijn vergelijkbaar in prijs en in lengte maten. de rits achter vind ik juist erg fijn. maar als ik nu nieuwe zou moeten kopen zou ik me denk ik ook wel bij lipica orienteren. prijs is daar wel erg gunstig.
---
Plaats reactie