Gisteren ochtend kwam dat gekke, blonde mens met die eeuwige grijns weer langs...ze is heel lief hoor maar ik moet de laatste tijd nogal aan het werk..krijg er af en toe zelfs spierpijntjes van! Gelukkig ben ik ook veel vrij en rijden we nooit heel lang..maar vandaag was er iets anders aan de hand.. Eerst haalde ze me uit de wei voor een grondige poetsbeurt..ja want ik hou namelijk nogal van in mijn eigen poep rollen..iemand anders zijn/haar poep mag ook hoor..ik ben niet zo kieskeurig, als het maar goor is!

Eerder vond ik het heel moeilijk om even stil te staan maar dat gaat me nu steeds beter af..ik vind het zelfs wel lekker om gepoetst te worden en af en toe sta ik een beetje te snoozen.. Na het poetsen gingen we net als gewoonlijk eerst naar de binnenrijhal..ik moest allerlei dingen oefenen die Kris en haar lesgeefmens hebben bedacht om mij soepeler te krijgen..Ik zou namelijk een PLANK zijn!!! Nou jaaaa, het idee alleen al..we gingen schouderbuitenwaarts ofzo doen..best lastig maar ik kan het al best goed...sturen gaat ook steeds makkelijker maar Kris laat me veel los en evenwicht zoeken is soms lastig voor mij omdat ik best lomp en onbenullig kan zijn..maar ik leer gelukkig heel snel!

Opeens deed iemand het poortje van de binnenbak open en Kristel bleef gewoon zitten terwijl ze me naar buiten stuurde..ik lette natuurlijk meteen goed op want dit vond ik wel spannend! We gingen i.p.v. linksaf naar stal, rechtsaf de oprijlaan op! Dat mens bleef maar giechelen en mij klopjes geven dus ik dacht; waar komt deze gezelligheid nou vandaan?

Aan het einde van de oprijlaan bleven we even stilstaan en kon ik de boel eens even rustig verkennen..hier wandelen we wel vaak maar zo met baas op mijn rug was toch wel anders..ik doe altijd wel heel stoer maar nu ik alles zelf moest doen was ik wel een klein beetje zenuwachtig.. Baas voelde dit en aaide me gelukkig heel veel.

Nou en toen gingen we opeens rechtsaf het grote zandpad bij het bos op! Dit vind ik altijd een heel fijn zandpad want ik kan hier altijd heeeeerlijk rollen als we gaan wandelen maar nu Kris op mijn rug zit zal ik dat maar niet doen..ze is zo iel, dat is ook zo zielig dan he?!

We kwamen ook nog zo'n gek blikken ding tegen met veel kabaal..Kristel vond het geloof ik wel spannend want we zijn er nog nooit een tegen gekomen wanneer ze op mij zit maar ik zei tegen haar; Baas, niet bang zijn..ik breng je er wel veilig langs!

Toen gingen we het zandpad op en mocht ik zelfs even draven! Het was moeilijker dan ik dacht..ik leek wel dronken! Maar het ging allemaal goed en Kris maakte weer dat rare, hikkende geluid boven mij..lachen heet dat geloof ik..

Wanneer de baas zei; hooo en een beetje druk gaf, stopte ik natuurlijk braaf want dat ken ik allang!

En toen we bijna weer thuis waren liet ik mij even van mijn typische kant zien..want ik weet dat Kris zo van mijn onderlip houdt!

Dit was ons uitje en ik vond het superleuk! Ik hoop dat er nog meer van zulke ritten komen..ik hoorde al iets van de baas over 27 september op de Holtenberg met Kdies...spannend!
Dikke zoen van Beer!