Nou ik meld me hier met de eerste 'niet' brave C!
Gisteren naar de bak geweest en gelongeerd. Ben heel de bak doorgesleurd! Vasthouden en trekken riepen ze vanaf de kant. Jaja doe het dan zelf!

Zodra de longeerlijn iets langer werd en hij had een half rondje gelopen had gingen we daarna heel de bak door.
Toen een gozer van een jaar of 18 Castor vasthouden, ik met de longeerzweep meelopen. Ook bij de stoere jongenskracht ging Castor gewoon heel de bak door. Ook hij moest hem loslaten.
Toen uiteindelijk met z'n 4-en. Castor in de hoek van de bak, de jongen hield hem vast, de vrouw van de bak ging met de zweep mee, Natalie en ik allebei in een ander 'gat' staan om te proberen hem tegen te houden mocht hij weer uitbreken.
Nou toen uiteindelijk heeft hij braaf zijn rondjes gelopen! Wel nog een keer met proberen uit te breken zijn mond heel hard tegen een paal gestoten. Eigen schuld dikke buld, moet je maar luisteren (ik had hem heel graag even willen troosten, maar we moesten echt even door. Het deed hem wel goed zeer, dat zag je wel aan hem (had ook een bloedlip zagen we later)).
Nou toen hij een aantal rondes netjes gelopen had zijn we gestopt. Nog even erachteraan aan paar minuten grondwerk (volgen, stoppen, achterwaarts) en daarna mocht hij los en bijkomen.
Ach het arme dier zat er helemaal doorheen. Hij heeft zich zo maf gedragen dat hij ook echt doodop was. Ik heb hem nog nooit zo mak meegemaakt
Daarna weer terug naar huis gewandeld en in de wei gezet. Hij zal er wel een nachtje over nagedacht hebben denk ik..
In het begin ging longeren hartstikke leuk tot hij in de gaten begon te krijgen dat zijn gewicht in de strijd gooien ook erg leuk is. Nu moet hij dat dus weer 'even' afleren..
Toch wel handig als hij een beetje aan de longeerlijn wil lopen voor ik er weer op ga.
Maar ben wel blij met de bak!