Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door Charret » di 28 jul 2009, 20:24

Ik moet ook wel zeggen dat ik haar beter vind staan dan bijvoorbeeld Alies.
Maar dat is met Sandra ook. Die's gewoon veel moeilijker om slank te krijgen.

Succes Reinou! Als het goed is hebben jullie in ieder geval goed weer!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 30 jul 2009, 16:17

Ik heb sinds vandaag officieel een stormbestendig A-tje! *o/* We zaten in een pittig momentje van noodweer, maar ze gedroeg zich keurig :# ik ben trots!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 30 jul 2009, 16:22

Soms is dat relaxte helemaal niet vervelend ;)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 30 jul 2009, 18:08

Je kunt je vast nog wel herinneren hoe raar ze kan springen :D
Dus ik was zelf ook een beetje voorzichtig in het begin, maar dat bleek nergens voor nodig te zijn! Moest haar wel een beetje aanmoedigen, maar daarna ging het top :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » do 30 jul 2009, 18:14

Kan nu de foto's van Andor wel zien!! Hij ziet er al weer anders uit dan toen hij uit Wanneperveen vertrok, maar hij is nog steeds wel smalletjes..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 30 jul 2009, 19:20

Yoline schreef:Heb d'r boogje vandaag bijgeknipt, is zo mooi geworden *o/* ben benieuwd of ze het morgen ook met me eens zijn :D
En dat waren ze, verdiende 1e prijs.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 30 jul 2009, 21:59

Oh ja, ik wilde nog even vertellen dat ik maandag in de springles mijn eerste steiltje uit galop heb gesprongen! Hahaha.. het was dooooooodeng, maar ging heel goed!!
De eerste sprong struikelde hij gelijk en maakten we na de sprong bijna een koprol. Dat wekte vertrouwen!! O:)
Maar hij heeft niet de neiging om de stoppen en trekt wel op de sprong, dus dat is wel fijn.
Ik had na de les wel het gevoel dat we het hoogst haalbare al bereikt hebben qua springen 8)7 dus hoe het verder moet weet ik niet..Ik moest er niet aan denken om hoger te gaan.
Nou ja, misschien wat dubbelsprongen enzo, dat lijkt me nog wel leuk en ik wil toch ooit ook wat FS springdiploma's gaan halen.
Vandaag heb ik gereden en Adanco heeft een uur lang het bit tussen zijn rechterkiezen gehouden en wilde niet opzij voor mijn been. Hij viel bijna door de bochten heen. Wat die beesten soms toch ook bezield _-:(
Ene dag soepel, volgende dag een plank. Gelukkig gebeurt het neit zo vaak meer, maar er is geen rijden aan als hij zo is. Ben heus wel boos geworden en heb in zijn oor geschreeuwd :o
Nu schaam ik me -:(-
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 31 jul 2009, 07:33

Ik heb gisteren ook weer eens Anca even gereden. Voorzichtig want haar achterijzers zitten los. Smid kan pas woensdag komen. Maar ze laat redelijk goed los en is tenminste een stuk rustiger. We zijn ook nog even naar buiten gegaan en daar hebben wij soms nog miscommunicatie... Anca gaat nogal snel op de rem onder het zadel en dan moet ik haar overtuigen door een tik op haar bil te verkopen met mijn zweep. Want mijn benen.... die lijkt ze op zo'n moment niet te voelen.
Zo gek, want voor de kar loopt ze de sterren van de hemel.Maar ja, dan ziet ze ook minder met die oogkleppen voor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Charret

Bericht door Charret » vr 31 jul 2009, 15:47

adanco schreef: Ene dag soepel, volgende dag een plank. Gelukkig gebeurt het neit zo vaak meer, maar er is geen rijden aan als hij zo is.
Was het geen spierpijn?

Jouke van ons vindt springen ook te gek. Alleen ik heb echt een houding van niks. Dus zo'n proef springles voor beginners lijkt me wel eens leuk om te doen.

Alies is al iets losser, maar er zit nog genoeg werk in. Ik heb bij haar de neiging om een volte in te sturen op maar 1 hand. Mijn binnenhand en buiten gooi ik dan gewoon los. Dus nu met 2 handen rijden en dat is ze dus even niet gewend en gaat ze wel even tegen in. Ze laat meteen weten zodra ze voelt dat er wat veranderd.
Je krijgt niks voor niets laat maar zeggen ;)

Komt het misschien door de dracht, Suus? Liesje is sinds dat ze drachtig is ook erg voorzichtig en voorheen was mevrouw bomproof en keek ze nergens van op.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » vr 31 jul 2009, 15:56

Het lijkt idd een beetje of Adanco spierpijn had :j :(:)

Ik heb vandaag weer heerlijk buiten gereden met Aran. Wel veel last van de dazen gehad en ik ben zelf ook weer geprikt.
Van de week al op mijn hand en nu op mijn arm :\
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 31 jul 2009, 16:22

dan heeft karev elke dag spierpijn zeker,whahaa, nee gekheid.

stoer caro!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » vr 31 jul 2009, 20:09

Haha Tamara, altijd even grappig :P
Ik weet niet of het spierpijn was, de springles was maandag. Dinsdag en woensdag heb ik gewoon lekker gereden en donderdag wassie zo stom :+ Kan dat dan nog spierpijn zijn?
Maar inderdaad springen voor beginners is leuk! Moet niet te gek worden. En hij doet dressuurmatig ook wel wat tussendoor dus das wel fijn.
He Suzan, ik zie net je ptn van de keuring. Evita goed gedaan! Gefeliciteerd :D
Wanneer was dat dan? Loop ik zo achter of was jouw keuring echt kort geleden? 8)7
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 31 jul 2009, 20:20

mischien wat te vaak achter elkaar? wellicht kon ie het allemaal ff niet bolwerken? Ik train nooit 4 dagen achter elkaar. Ik weet wel dat je in het wekend werkt, en dat het mischien niet anders kan. Ik rij max 2 dagen achter elkaar, en dan een dag rust.Vergeet niet dat ie nog jong is. En mischien wat meer afwisselen tussendoor? Bijv dag 1 rijden, dag 2 lekker een buitenrit(je hebt dé omgeving),op een buitenrit kan je ook veel leuks doen, en hem aan het werk zetten. dag 3 longeren, dag 4 rijden. Ik denk dat je te veel focust op het rijden in de bak.
ik weet zekere dat als ik 4 dagen zou rijden in de bak, dat karev ook na dag 2 gaat denken, ja dááháág, daar heb ik niet nog een x zin in.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 31 jul 2009, 20:31

Charret schreef:
Komt het misschien door de dracht, Suus? Liesje is sinds dat ze drachtig is ook erg voorzichtig en voorheen was mevrouw bomproof en keek ze nergens van op.
Nee, ik heb een tijdje geleden een half uurtje les gehad en toen heb ik dus ook geleerd hoe ik haar terug moest pakken en hoe ik daar verder mee aan de gang moest. Dat heb ik gedaan en het lijkt eindelijk zijn vruchten af te werpen.
adanco schreef: He Suzan, ik zie net je ptn van de keuring. Evita goed gedaan! Gefeliciteerd :D
Wanneer was dat dan? Loop ik zo achter of was jouw keuring echt kort geleden? 8)7
Evita heeft die punten gehaald op de keuring van Sevenum, 11 juli. We waren ook erg tevreden! Ik vind het ook een mooie dame, heb ook echt iets met haar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » vr 31 jul 2009, 20:36

Oh 11 juli is al een poosje geleden idd :o
@Tamara, ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat t wel meevalt.. Ik maak regelmatig een buitenritje en rij eigenlijk nooit langer als een half uur. En vrij, zat en zo heeft ie om lekker weer bij te komen. Ik zou ook als ik meer tijd had niet vaker gaan rijden ivm met zijn nog jonge leeftijd. Maar 4 x per week een half uur lijkt me geen punt.
Longeren haat ik echt en dat vindt Adanco al helemaal niks aan. Qua dressuur is het best een werklustig paard en heb zeker niet het idee dattie het met tegenzin doet.
Maar ik snap je punt. :D
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 07:12

gister weer les gehad, en ik was tevreden. Is ook wel eens anders geweest lately... ze wilde moielijk nageven en buigen. Gister waren de knopjes weer aardig gevonden!

Alleen , gaat er 1 ding goed, vind ze wel weer iets anders om niet goed te doen,haha. Nu wilde ze niet meer stilstaan, en was nogal een boefje tijdens opzadelen. Ik zet haar los op de poetsplaats, onder het motto, stil staan en verroer je niet. Ze moet voor de zadelproef ook stilstaan dan. Nou is ze me er 4 x tussenuit geflipt, de stal in, en snel een bek vol stro pakken...grr
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 05 aug 2009, 09:32

@ tamara, hahah lekker ding die pony van je !

zalie kent het comando 'blijf' ondertussen wel aardig.
ze weet ook dat ze wat lekkers krijgt als ze braaf is geweest!

wij rijden zalie ook met veel vrije daagjes ertussen!
helaas kunnen wij niet naar buiten, maar dan ga ik in de bak met haar spelen, of lekker tutten. ze staat de hele dag in de wei dus voel me dan ook nooit schuldig als is een keer een dagje niet rij.

nou ga ik ook nog even over mijzelf opscheppen...
ik heb zondag het licht gezien! haha
zoals jullie weten heb ik nogal wat lichamelijke klachten, waardoor ik nogal gespannen op mn pony zit.
rennende paarden naast de bak, zalie's vriendje die langs loopt, rennende kindjes naast de bak, bij alles waar zalie naar keek of reageerde schoot ik in de stres.

zondagochtend was ik samen met mn stalgenootje aan het rijden, zalie blij want haar vriendje was er.
drievliet was open en de paarden stonden net in de wei.
op een of andere stomme manier was ik niet gespannen, en werd ik ook niet gespannen. dacht zelf dat het was omdat we niet alleen waren. maar maandag ga ik zelf rijden om 5 uur, dan is drievliet nog open en de andere paarden worden rond die tijd binnen gehaald. weer geen spanning. zalie keek, maar de knop was om.. geen spanning!
gister weer, zelfs mn mama viel het op! ik ben zo mega trots op mijzelf! heb ook echt weer het gevoel dat zalie en ik samen de wereld aan kunnen!
het wierp ook meteen vruchten af, zalie besloot dat ze nu ook in de galop wil loslaten en netjes rond wil rennen!

was helemaal in de gloria, heb nu ook echt weer zin om te rijden! de lol is weer helemaal terug! maar, vandaag heeft ze vrij! ik moet natuurlijk wel zeggen dat ik dit niet zonder Kelly had gekunt (zo snel!) vorige week tijdens mn les werden er 2 paarden in de wei losgelaten (1 was nieuw). een helehoop spanning dus, maar uiteindelijk had ik mijn rust terug! en een showend paard!

@suzanne, fijn om te horen dat je ook lekker verder kunt!
lessen doen soms wonderen!

dames, waar blijven die rijfoto's nou? ben zo benieuwd naar jullie kunsten!!!
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 10:05

super Fab!

rijfoto's begin ik niet aan,haha
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 05 aug 2009, 11:03

Super dat jullie t allemaal zo goed doen.. daar kan je zo lekker gelukkig van worden.
Wij hebben met het rijden even een stapje teruggedaan.
Even weer terug naar rechtrichten en goede aanleuning en dan weer verder. Ik vind het wel even prettig zo, had ook wel t gevoel dat we een beetje de verkeerde kant opgingen.
Gelukkig ben ik dr op tijd bij en schat zo in dat het snel weer verholpen is. Hij is nog steeds fijn te rijden, maar op de rechterhand toch te vast. Dus ff flink loslaten en zorgen dat hij de buitenteugel weer aanneemt.
Ik heb weer een dilemma haha.. gisteren was de hoefsmid er en toen ie weg was zag ik t al. Hij zet zijn rechtervoet nu ineens naar buiten neer. Zucht....Wat is dat toch met mij en hoefsmeden. Ik heb t nagevraagd bij meerdere mensen of die het ook zagen omdat ik t zeker wilde weten en het is door verschillende mensen bevestigd dat t niet helemaal jofel is. ;(
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 05 aug 2009, 11:08

GARANTIE !! kom op he, als hij zn werk niet goed doet dan moet hij het goed komen maken!
het moet er beter van worden niet slechter!
ik had meteen gebeld, hey kom is terug het is niet goed!

carolien, helemaal mee eens beter een stapje terug dan door gaan en de pinarie in rijden! zo houd je het gezellig toch?

@ tamara, hmm beetje jammer! ;)
Azalie :: Isabeau
Gesloten