kijken naar een fjord
Re: kijken naar een fjord
tja,ergens zul je een keer keuze's moeten maken.
wil niet hard overkomen,maar krijg een beetje het gevoel dat je voor en dubbeltje op de eerste rij wilt zitten?!
hoe meer je aan het idee vast houd,van gelijk een andere fjord,hoe kleiner de kans dat het ook echt de idealle fjord voor jou zal zijn.
wil niet hard overkomen,maar krijg een beetje het gevoel dat je voor en dubbeltje op de eerste rij wilt zitten?!
hoe meer je aan het idee vast houd,van gelijk een andere fjord,hoe kleiner de kans dat het ook echt de idealle fjord voor jou zal zijn.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Snap ik niet, als je Odet verkoopt ben je je stal toch niet kwijt?melle_odet schreef:het probleem is dat als ik odet nu verkoop ik mijn stal kwijt ben en dan niet meer op deze stal terug kan komen en we hebben hier op fietsafstand niets anders in de buurt en heb hier al mijn rijmaatjes.
en de stal huur doorbetalen zonder paard in de stal is ook niet echt een optie....
vandaar dat ik liever gelijk een fjordje weer heb...
Hier nergens hoor, kan Sjol morgen verkopen en pas over jaar met ander paard aan komen zakken,
heb ik mijn stal nog steeds.
Moet hem uiteraard wel doorbetalen, maar stal met paard erin dat niet bevalt kost nog meer dan lege stal.
Zou gewoon eerst goed huisje zoeken voor Odet en dan de jacht op mijn droompaard openen.
Die is vast wel ergens, maar als je niet aan inruil vast zit, heb je veel meer keus.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
ja ik ga mee met Heleen, je kan beter wat meer tijd nemen om echt goed te zoeken naar een fjord die bij je past ipv direcht ruilen, je kent het paardje niet en geloof mij, van te snelle beslissingen kun je soms heel snel terug komen en.........van ruilen komt huilen.
daarnaast wil je dat odet toch ook een fijn baasje krijgt? En wat als je nieuwe fjord niet goedgekeurd wordt?
ik val je niet aan hoor, maar het komt zo gehaast over allemaal, spijt komt altijd te laat. zet Odet gewoon s te koop en zie wat voor reacties je krijgt, het verplicht je nog tot niks.
en zolang jij je stal betaalt ben je die niet kwijt, en tsja staat ie even leeg, so be it, het is maar waar je je prioriteiten legt.
veel succes

daarnaast wil je dat odet toch ook een fijn baasje krijgt? En wat als je nieuwe fjord niet goedgekeurd wordt?

ik val je niet aan hoor, maar het komt zo gehaast over allemaal, spijt komt altijd te laat. zet Odet gewoon s te koop en zie wat voor reacties je krijgt, het verplicht je nog tot niks.

en zolang jij je stal betaalt ben je die niet kwijt, en tsja staat ie even leeg, so be it, het is maar waar je je prioriteiten legt.
veel succes

Hier ga ik volledig in mee. Ten eerste als je Odet niet te koop zet wéét je niet of er niemand op zoek is naar zo'n paard. Misschien is het voor iemand anders juist HET paard wat ze zoeken (niet iedereen wil een jonkie).
Verder kun je op nagenoeg elke stal tegen gereduceerd tarief je box aanhouden (aangezien je niks gebruikt hebben zij geen kosten en werk eraan) dus dat hoeft ook geen punt te zijn, kwestie van even overleggen. Geloof niet dat er een stalbaas is die die situatie zou misbruiken.
Nu heb je kosten aan Odet (waar je toch geen plezier meer aan hebt) die je dan straks even niet meer hebt en dat heft elkaar weer op.
Je creëert voor jezelf wel een bijna onmogelijke situatie als ik het zo bekijk.
Verder kun je op nagenoeg elke stal tegen gereduceerd tarief je box aanhouden (aangezien je niks gebruikt hebben zij geen kosten en werk eraan) dus dat hoeft ook geen punt te zijn, kwestie van even overleggen. Geloof niet dat er een stalbaas is die die situatie zou misbruiken.
Nu heb je kosten aan Odet (waar je toch geen plezier meer aan hebt) die je dan straks even niet meer hebt en dat heft elkaar weer op.
Je creëert voor jezelf wel een bijna onmogelijke situatie als ik het zo bekijk.
-
Ik vind het erg lief, dat jullie zo met me mee denken, maar ik denk niet dat Ronan dan geschikt voor haar is. Ronan is een braverd, jazeker, maar hij moet wel duidelijkheid hebben. Geef je die niet, gaat hij ook aan de wandel. Als ze bang is, ben ik bang dat Roon daar gebruik van gaat maken...Carolinef schreef:en ronan dan, dat lijkt me wel iets voor jou, die heeft het braaf zijn uitgevonden
maar toch bedankt dat jullie zo aan hem denken dan!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- rocky&moby
als ik het zo hoor wil je gauw een ander en vind je het lastig je eiegen paard te verkopen.
Jij hebt geen klik met haar maar iemand anders kan wel zo met haar weg rijden. Dat is misschien moeilijk voor jou maar ik zou ondanks je geen klikt met haar hebt haar wel het beste gunnen.
Je hebt nu al veel kosten aan stalling gemaakt en, wat maakt 1 maand dan uit waarin je rustig kan kijken en nadenken. Haar aan een ahndelaar verkopen kan altijd nog.
Zelf klink je niet heel enthousiast over deze fjord. ik vraag me ook af als je een wat afwachtende ruiter bent, wellicht iets angstig nu of je wel weer een fjord moet nemen.
Kijk gewoon eens naar een geschikte pony/paard niet blind op 1 ras staren en ook wellicht niet op 1 paard nu. Een ervaren fjordenfokker kan je wellicht een goed paard verkopen wat je eerst eens een aantal keer mag komen rijden en proberen.
Zo loopt het denk ik op van ruilen komt huilen en je raakt weer indezelfde cirkel.
Jij hebt geen klik met haar maar iemand anders kan wel zo met haar weg rijden. Dat is misschien moeilijk voor jou maar ik zou ondanks je geen klikt met haar hebt haar wel het beste gunnen.
Je hebt nu al veel kosten aan stalling gemaakt en, wat maakt 1 maand dan uit waarin je rustig kan kijken en nadenken. Haar aan een ahndelaar verkopen kan altijd nog.
Zelf klink je niet heel enthousiast over deze fjord. ik vraag me ook af als je een wat afwachtende ruiter bent, wellicht iets angstig nu of je wel weer een fjord moet nemen.
Kijk gewoon eens naar een geschikte pony/paard niet blind op 1 ras staren en ook wellicht niet op 1 paard nu. Een ervaren fjordenfokker kan je wellicht een goed paard verkopen wat je eerst eens een aantal keer mag komen rijden en proberen.
Zo loopt het denk ik op van ruilen komt huilen en je raakt weer indezelfde cirkel.
dat zal elk paard doen, niet alleen Ronanleoensuzanne schreef: Als ze bang is, ben ik bang dat Roon daar gebruik van gaat maken...

- melle_odet
als jullie even goed terug lezen ben ik absoluut niet bang voor andere paarden.Carolinef schreef:dat zal elk paard doen, niet alleen Ronanleoensuzanne schreef: Als ze bang is, ben ik bang dat Roon daar gebruik van gaat maken...
alleen ben ik nu angstig geworden bij odet.
wel bedankt allemaal voor de tips en racties!
ik denk dat ik binnenkort odet inderdaad gewoon eens te koop zeg en dan zie ik wel wie er op af komt!
Quitte is the best!
even iets heel anders, heb je er ook wel eens aan gedacht om met Odet naar een training / begeleiding voor angstige ruiters te gaan?
misschien kun je met haar wel de cirkel doorbreken.
misschien kun je met haar wel de cirkel doorbreken.
---
- melle_odet
oja vergeten te vertellen dat ik dit ook al geprobeerd heb....
alleen het probleem is gewoon ook dat odet dressuur oefeningen niet wil onder het zadel.
voor de kar is het geen probleem maar onder het zadel wel.
heb haar helemaal laten controleren en heb het zadel helemaal laten nakijken of het nog goed lag.
maar dit was allemaal het goed.
maar als ik nu dus ga rijden vliegt ze me alle kanten op en heb ik geen controle meer waardoor ik angstig word.
alleen het probleem is gewoon ook dat odet dressuur oefeningen niet wil onder het zadel.
voor de kar is het geen probleem maar onder het zadel wel.
heb haar helemaal laten controleren en heb het zadel helemaal laten nakijken of het nog goed lag.
maar dit was allemaal het goed.
maar als ik nu dus ga rijden vliegt ze me alle kanten op en heb ik geen controle meer waardoor ik angstig word.
Quitte is the best!
doet odet dat ook bij anderen die op haar rijden of alleen bij jou?
Volgens mij moet odet even weer leren wie de baas is, en jij bent te bang dus dat zal niet lukken.....
Is dat idee om samen in training te gaan, helemaal niet zo slecht. ook voor een 2e keer niet
Volgens mij moet odet even weer leren wie de baas is, en jij bent te bang dus dat zal niet lukken.....
Is dat idee om samen in training te gaan, helemaal niet zo slecht. ook voor een 2e keer niet
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- melle_odet
ze doet dit bij eigenlijk bijna iedereen.
tenzij er niks van haar gevraagd word maar dan doet ze dit ook niet bij mij.
maarja ik wil wat verder de dressuur in en dat gaat voor mij met haar niet lukken.
tenzij er niks van haar gevraagd word maar dan doet ze dit ook niet bij mij.
maarja ik wil wat verder de dressuur in en dat gaat voor mij met haar niet lukken.
Quitte is the best!
als je echt verder wil in de dressuur is de vraag of je wel weer een fjord moet kopen. tuurlijk zijn er een aantal die heel leuk lopen, maar daar zit toch wel wat meer werk in dan bij paarden die er van nature meer aanleg voor hebben.
maar goed, eerst Odet maar eens te koop zetten dan en kijken of je iemand voor haar kan vinden.
maar goed, eerst Odet maar eens te koop zetten dan en kijken of je iemand voor haar kan vinden.
---
- melle_odet
ik hoef niet heel ver in de dressuur maar met odet krijg ik een simpel b proefje nog niet voor elkaar en ik wil dus wat verder dan dan haha!
ik ga haar in augustus te koop zetten.
ik ga haar in augustus te koop zetten.
Quitte is the best!
Ik zou haar ook te koop zetten en ondertussen rustig verder kijken. Je kunt gerust een andere Fjord kopen. Er zijn er een heleboel die braaf zijn en waar je niet bang op wordt. En er zijn er ook heel veel die best leuk dressuur kunnen lopen. Als je doel niet is om per se Z te worden, kun je met een beetje Fjord een hele tijd leuk dressuur rijden.
Odet past gewoon niet bij jou, waar het dan ook aan ligt dat je bang bent geworden. Het is moeilijk uit zo'n vicieuze cirkel te komen. e hebt van alles geprobeerd, maar wilt nu gewoon een fijn paard waar je plezier mee hebt, logisch.
Geef het wel de tijd, dus eerst Odet verkopen en dan evt. even geen paard zodat je wel een goede terug kunt kopen.
Odet past gewoon niet bij jou, waar het dan ook aan ligt dat je bang bent geworden. Het is moeilijk uit zo'n vicieuze cirkel te komen. e hebt van alles geprobeerd, maar wilt nu gewoon een fijn paard waar je plezier mee hebt, logisch.
Geef het wel de tijd, dus eerst Odet verkopen en dan evt. even geen paard zodat je wel een goede terug kunt kopen.
Morris, mijn superfjord!