Jeempie schreef:nancy imka schreef:Hihi wij zitten elkaar altijd te pesten! Maar niet gemeent hoor. En share je hebt gelijk ze heeft een prachtig hoofd laat Desire maar lullen hihi
@ Anita, ik weet het maar ik zou echt niet weten wat ik nog meer aan Imka haar dikte kan doen. Ik ga van de week een nieuwe graaskorf halen want deze is versleten (wat ik wel erg snel vind!!!) Imka eet niet gewoon uit het middelste gaatje nee die eet via de onderkant en dat gat is nu helemaal uitgescheurt.
Ik denk trouwens dat dat lange gras minder kwaad kan als dat korte waar ze op stond. Dat is veel voedzamer en komt makkelijker door die gaatjes heen.
Ik zal aankomende dinsdag wel op mn donder krijgen van de hoefsmid. Maar wat kan ik nu nog meer doen... Lopen kan ze ook al (bijna) niet meer

Jij weet niet wat je eraan kan doen? Ik wel! Niet op zo'n wei zetten. Je denkt dat je goed bent voor je paardje maar dit kost haar haar leven. Niet echt normaal meer dat je paard niet meer kan lopen. Ik wil niet rot doen maar dit moest me wel even van het hart, want ik zie het gewoon te vaak gebeuren!
Okey, ze kan wel lopen. Met haar benen is niks aan de hand! Maar ze kan het niet meer omdat ze dampig is! Ik heb het met de dierenarts overlegt en ik kon haar gewoon op de wei zetten met een graskorf. Ze kan dus nog wel lopen het is niet zo dat ze zo vet is dat ze niet kan lopen. Maar ze trekt het qua longinhoud gewoon niet. Als het even kan als het niet te warm is dan loopt ze gewoon!!!
En buiten dat is mij altijd verteld dat ze beter in het lange gras kunnen staan als op dat korte omdat dat veel voedzamer zou zijn. Dit gras heeft al gebloeid dus er zit relatief veel minder in als in dat korte gras. (plus dat ze dit geas plat drukt als ze er van wil eten en dat korte gras door de gaten steekt dus makkelijker op te eten is)
Ik heb Imka ook alleen in een paddock gehad een paar weken en hier werd ze dus ook niet happy van, vandaar mijn opmerking ik weet nie twat ik eraan moet doen!
Morgen komt de hoefsmid en als die geweest is en ze staat weer netjes op haar hoefjes dan gaan we als het met haar longen gaat ook weer aan de bak met haar!
Snap echter wel jou reactie hoor. Ze is veel te dik! Maar ik heb dit wel met overleg van de dierenarts gedaan... Die zei ook je kan er weinig aan doen als ze ook niet lopen kan.
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog