Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door roos » za 04 jul 2009, 08:20

Imka is gewoon slim en een echte fjord die van eten houdt!

Ik zal eens aan mijn schoonzusje vragen. Die is natuurgeneeskundige en misschien dat ze wat tips heeft!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 04 jul 2009, 08:39

Is goed roos!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 15 jul 2009, 17:38

Het is stil hier!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 16 jul 2009, 09:24

Zeker, maar we maken dan ook niet zo veel mee. Ik ben na Imka dr benauwde periode twee keer met haar weggeweest en meer niet. Nu is het weer vrij warm...

Imka is wel helemaal into Emy geworden! Elvis ligt ook nog goed in de markt maar Emy begint ook het ijs te breken! Imka is helemaal in love en staat ook uitgebreid met haar te krabben. Zo'n leuk gezicht! Ik vond het eerst helemaal niet leuk dat ze elkaar niet moesten maar nu begint het gelukkig te komen.

Verder heeft Imka van de week mn dure hoofdstel gesloopt! Ik had het hoofdstel gekregen van mijn ex een paar jaar terug. En na al die jaren vond ik het nog steeds een mooi hoofdstel! Maar nu is hij helemaal kapot. Ik ging het hoofdstel om doen voor ons buurmeisje die zou even met haar stappen door het weiland toen Desire Elvis weg stuurde bij het hek! Die stond hem nml op te vreten hihi. Imka stond al te kijken van oh daar moet ik bij zijn. En toen ik haar halster af deed met de teugels om haar nek nam ze het rit aan. Je raadt het al alles aan flarden. Ze had alleen het bit met de teugels om haar buik heen hangen. In eerste instantie hebben we wel in een deuk gelegen. Die dikke door het weiland heen met een bit om haar buik, erg apparte optoming hihi. Maar goed dat was dus mijn dure hoofdstel...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 16 jul 2009, 11:25

Dat is ook gewoon zo onwijs balen he Nancy. Ik snap het hoor..en herken het ook nog!
Danc had een paar weken geleden zijn halster gesloopt...grrr
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 16 jul 2009, 12:58

Meline is zichzelf een beetje aan het weggeven aan Ferro. Ik ben bang dat ze er niet top opstaat bij de keuring over 2 weken.
Zoals met veel meer dingen is het nu heel dan 2 jaar terug met Djambo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 17 jul 2009, 04:38

Ze mag wel wat van Jeskom komen halen.. Dat is hier de enige die ook in de sloot gaat staan vreten en daar staat ook nog wat..
Wil Jeskim binnenkort ook echt weer eens inspannen, maar pak nu eigenlijk altijd Tea, daar kan ik me mee redden. Jeskim is nogal lastig en met haar ga ik alleen de weg op, dat bochtenwerk tijdens dressuur lijkt me te belastend voor haar ene been en mevrouw is dan niet de makkelijkste, zo kan ze al niet eens stilstaan, heel lastig als je op verkeer moet wachten, hihi.. Dus dan moet mijn vader mee en die wil eigenlijk niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » vr 17 jul 2009, 17:49

Kijken jullie even bij mijn vraag bij stel je vraag...? Bedankt!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 17 jul 2009, 19:08

@Esther is het dan een echte zus van Imka Jeskim hihi die kan ook niet stil staan en is ook niet de makkelijkste. Erg druk altijd met het rijden voor de kar!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » za 18 jul 2009, 11:14

Druk is ze niet echt hoor, maar ze heeft fratsen.. Ineens niet verder willen, lopen te etteren, niet stilstaan, schrikken van onnozele dingen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 19 jul 2009, 15:19

echte fjordenstreken Esther!

Erna haar weekendje uit heeft d'r goed gedaan. Het is echt wat men zegt 'rust roest'. Gekke dingen doen daar stemt Ernie helemaal mee in. In September is er de paardrij4daagse in Zorgvlied. Het plan staat er nog om mee te doen er is iets tussen gekomen waardoor we misschien niet mee kunnen. Dan is er plan b :)* een driedaagse met zijn tweetjes naar Appelscha- prachtige en nog onbekende omgeving voor ons. Twee keer ergens overnachten en dan met rugzak op en zaldetassen rondtrekken. Nu kan het nog en we wachten niet op hetgene wat kan komen ;)

Merk je veel verschil met Meline dan toen ze Djambo had Anita?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 19 jul 2009, 16:03

ik ben afgelopen week op trektocht geweest met mijn 16+ fjord (al 18!)
een 5 daagse en ze deed het zo super!
van te voren was ik bang dat we het niet helemaal uit zouden kunnen rijden, maar dat zou niet erg zijn. Dan lieten we haar gewoon eerder ophalen of knupten we haar achter de kar waar ze ongezadeld mee zou kunnen hobbelen ofzo. Maar het ging veeel beter dan ik ooit had durven dromen! elke dag werd ikweer vrolijk begroet en had ze genoeg energie om mee te gaan. ik moest haar zelfs inhouden als we gingen draven!
Ze durfde alles. Over grote viaducten, dwars door het water overal langs. Heerlijk zo'n ouder paard!
Haar oren hebben 5 dagen blij naar voren gestaan.
We hebben samen genoten!

en vandaag weer in de bak gereden. Ze was wat slomer op stal dan toen op trektocht. maar eenmaal in de bak zette ze dr beste hoefje voor! wow! heerlijke jog mooi swingend door haar hele lijf, mooie lange lage hals. We konden binnen en buiten stelling pakken op de lange zijdes, sidepasses (wijken), back up (achterwaarts), turns van 360 graden! om de voor en om de achterhand. Ze was heerlijk te rijden en zo licht!
ook de lope ging zonder gestamp!
ik ben na een half uurtje afgestapt gewoon omdat het niet beter kon!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 21 jul 2009, 07:21

Jet&Erna schreef:Merk je veel verschil met Meline dan toen ze Djambo had Anita?
Ja, er zijn veel dingen anders nu dan toen. Bijvoorbeeld:

De geboorte:
- bij Djambo, uier nog lang niet klaar, totaal niet kegelen, 's avonds om 23.30 uur nog biks staan te bietsen en 's morgens om 5.30 uur de verrrassing van een droog veulen aan de voet en nageboorte er ook al af.
- bij Ferro, ruim 24 uur voor die tijd was al duidelijk dat het ging gebeuren, kegelen als een gek, de achterbenen zaten helemaal onder, de hele zondag bijna niet van de plak af geweest waar Ferro dan ook die avond is geboren.

De eerste 14 dagen:
- bij Djambo heel even erg verdedigend naar ons toe maar dat was al snel goed. Djambo stond binnen een halve dag aan de andere kant van het land dan zijn moeder en dat vond ze prima
- bij Ferro fel verdedigend naar ons toe, zich niet willen laten pakken, constant achter Ferro aanrennen als hij maar een stap bij haar vandaan deed. Hij mocht vooral niet naar ons toe want dan gooide ze zich er voor en dirigeerde hem weer naar de andere kant van het land.

Samenvoegen met andere paarden:
- bij Djambo werd Celony zowat door Meline gevild toen hij bij Djambo wilde komen, dat ging er even heel hard aan toe. Djambo vond het juist prachtig dat hij speelmaat er bij kreeg.
- bij Ferro weinig vuurwerk van Meline naar Celony en Djambo toe. Ferro moest zich maar redden. Die vond het doodeng bij die 2 grote kerels en is 2x door de draden gevlogen. Sindsdien staan ze weer apart.

Uiterlijk Meline:
- bij Djambo zorgde ze goed voor zichzelf, op de keuring zag ze er prima uit.
- bij Ferro geeft ze zichzelf aan het veulen en past minder op zichzelf. De rug is wat scherp en ook de ribben zijn een beetje te zien.

Wat wel gelijk is bij beide dat is dat Meline heel veel verdraagt van haar veulens. Ze pesten haar tot vervelends toe maar ze moeten het al heel bont maken wil het kontje een beetje omhoog gaan. En dan is het niet "en nu houd je op met dat gedonder" maar 'wil je alsjeblieft niet meer zo plagen".
Laatst gewijzigd door Anita op wo 22 jul 2009, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 22 jul 2009, 11:19

Meline geeft duidelijk teveel energie aan Ferro. Wat je omschreef zijn de verschillen goed te zien. Heeft Meline baat bij extra energie stoot in de vorm van een pasta of biks> heb je daar aan gedacht? hoelang nog voor de keuring komt?

@Cowgirlwillie je hebt groot gelijk om nu die trektcoht te maken, leuk dat jullie zo genoten hebben. Ze vind het rijden in alle vrijheid van het bos veel prettiger dan in de bak zo te lezen.
als je het verloren bent
...'

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 22 jul 2009, 11:26

Jet, ze krijgt biks bijgevoerd en we hebben de hoeveelheid inmiddels weer wat verhoogd. De keuring is volgende week woensdag in Oldeberkoop.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 22 jul 2009, 11:31

Mijn oma doet het ook super.
Ben net 4 dagen naar de Eifel geweest (knetter harde ondergrond, en vele hoogtemeters) waar ze 4 dagen heeft lopen bikkelen.
Nu even vier dagen vrij en dan mag ze zaterdag Soest lopen, een halve klasse II 38 km.
Ilonk is niet super snel meer maar nog wel een doordouwer hoor. We kwamen bij een lange lange klim die we gingen draven. Madam ging in diesel stand, en ging door in een mooi rustig ritme, het zweet gutste van haar hoofd, haar neusgaten waren enorm maar ze deed het wel. Daarna lekker gewandeld en ze was ook zo weer op adem.

Lekker ding!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 22 jul 2009, 11:40

ooh ilonka jij hebt ook nog een knappe oma dan! haha
@jet en erna: jaaa Lynda loopt het allerliefst lekker buiten of voor de kar. De bak kan ze wel en ze leert echt snel.
(ze heeft ook door dat je heeel langzaam mag lopen in de western. dus Lynda sjokt etjes door de bak maar zet nu geen stap harder dan nodig is. we zijn dus nu juist weer bezig met tempo rijden haha slimmerik)
Maar mijn instructrice geeft ook als huiswerk op : minstens 1x per week op buitenrit. zo houden we Lynda gemotiveerd en geestelijk gezond!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 22 jul 2009, 11:54

Ilonka en Cowgirlly wat goed meiden om zo met de 16plussers bezig te zijn.

@Anita met een week kan ze weer wat meer opknappen. Ben zeer benieuwd naar Ferro en zijn ma volgende week. 'k kom s'morgens even kijken.
als je het verloren bent
...'

Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 22 jul 2009, 12:53

Jij doet toch ook nog allemaal leuke dingen met Erna?
En hebt nog heel wat in het verschiet! ik hoop dat Ilonk nog zo fit is als ze 25 is!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 22 jul 2009, 13:54

Jet&Erna schreef:Ilonka en Cowgirlly wat goed meiden om zo met de 16plussers bezig te zijn.

@Anita met een week kan ze weer wat meer opknappen. Ben zeer benieuwd naar Ferro en zijn ma volgende week. 'k kom s'morgens even kijken.
Hey ga je ook naar Oldeberkoop Marriet?

Mijn good old Nis is zoals de meesten wel weten drachtig *o/* van in totaal nr 9 (wel de 1e sinds ik haar heb). Dit heeft haar totaal niet belemmerd om een paardrij 4-daagse te lopen met goed gevolg. Nis kan dan ook echt zo dieselen he? Draven en dan vreselijk drammen als je ingehaald wordt. Gelukkig luistert ze dan wel, draf is draf en we vliegen nergens in galop achteraan maar oeh wat heb je soms je handen vol aan zo'n oude taart (zoals ik haar dan noem :)) ).
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie