Soperdesop!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Soperdesop!!

Bericht door Esther » wo 22 jul 2009, 03:43

Dat heb ik vandaag gedaan.. Ze hebben allemaal wat kriebel, dus vandaag maar even onder handen genomen..
Jeskim heeft bijna geen voorpluk meer over, die had zo'n mooi van't winter..
Kriebel, kriebel, kriebel.. Ze is ook weer veel te dik en een harde manenkam, dus dat is de eigenlijke boosdoener..
Jeskim dus eerst maar uit de wei getrokken, Tea brullen terwijl ik dacht; 'Hee, jullie vinden elkaar niet eens aardig!!'..
Even de slang op haar voorpluk gericht en dat was al best lekker tegen de jeuk vond ze.. Daarna lekker gesopt met efrata shampoo. Stond nog in de kast en werkte wel redelijk de vorige keer. Nou dat inmasseren vond Jes helemaal geweldig, ze stond zowat te slapen, wat een opluchting als iemand even voor je krabt!! Helemaal in extase was ze..
Dat uitgespoeld en toen wat Imaverop erop, stel dat er toch beestjes zitten en daarna met antijeukspul ingemasseert.. Hmmm, vond ze ook heerlijk!!
Toen wat CM in de voorpluk, oeps en toen bleef er helemaal niets van over.. Alle klitten eruit, ik had de handen vol met haar helaas..
Maar ja, Jeskim was een heerlijk poosje jeukvrij en heeft werkelijk genoten..
Even geknipt, mocht ook wel weer eens.. Ik merk wel dat ik mijn best ook niet meer echt op doe, het wordt bij haar toch nooit wat, hihi..
Daarna mocht ze weer lekker bij de rest..

Na wat drinken wat Tea de volgende. Dus haar en Fjell uit het land en aan de muur. Normaal loopt Fjell er los bij maar omdat de keuring bijna is ook maar even aan de muur gezet. Leuk vond ze het niet, maar ze deed ook niet heel raar ofzo..

Tea heeft er echt de schurft aan om haar voorpluk te wassen en de manen bij de oren.. Zo die keek boos!! Kop helemaal de lucht in..
Maar goed, het moest toch, dus maar even snel doorgepakt..
Ook even lekker gewassen met shampoo, imaverolbehandeling en daarna wat antijeuk erop.. Ze hebben het dus beide vooral bij de voorpluk..
Dat inmasseren vond Tea ook nog wel te doen, maar uitspoelen was ook weer even stoeien.. Was inmiddels natter dan haar, hihi..
Manen even nat gemaakt en goed omhoog gekamd, model er weer in zien te krijgen..
Daarna ben ik toch maar vast aan haar poepstaart begonnen. Wassen, conditioner erin en daarna antiklit. Hopelijk kan ik het later vandaag goed uitkammen, of morgen ingeval van beestachtig weer..

Fjella alvast een klein beetje geknipt, en haar baard eraf en oortjes bijknippen. Die snapt er niets van, maar ach, die doet niet zo moeilijk..

Daarna was ik helemaal goor, bezweet vies, nat e.d. dus thuis lekker gedouched, eten gemaakt en lekker op de bank gekropen.. Was enorm moe, maar lekker moe, voldaan moe..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jankeke

Re: Soperdesop!!

Bericht door Jankeke » wo 22 jul 2009, 05:11

Zo.....alles heeft weer een schoonheidsbehandeling gehad......Fijn gevoel als alles weer spic en span is he.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 22 jul 2009, 05:47

Oh het klinkt heerlijk haha..ik krijg Beer maar niet gewend aan water.hoe mak hij ook is met alle andere dingen; water vindt ie vreeeselijk..begint nog net niet te piepen...
Mir

Bericht door Mir » wo 22 jul 2009, 06:17

Welja, even de paardjes grote schoonmaak... kan me voorstellen dat je heel moe was! Maar wel voldaan inderdaad, zeker als je paarden zo genieten. Flower niet onder de douche? Dat lijkt me nou zo'n makkelijke, hoef je niet boven je macht te werken :D .
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 22 jul 2009, 07:19

Dat is een behoorlijke klus inderdaad!
Maar kan me voorstellen dat Jeskim je dankbaar is, heerlijk als iemand je zo wast met alle jeuk. En die voorpluk, wel balen. Hopelijk werkt het anti-jeuk midddel en kan die voorpluk straks weer lekker aangroeien :)
Maar je paardjes zien er dus weer spik en span uit! 8-)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 22 jul 2009, 09:41

Lekker Esther zo'n dagje tutten met je paardjes en ze knappen er altijd zo van op. Dat geeft je echt een voldaan gevoel en op deze manier kan moe zijn zelfs prettig zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 22 jul 2009, 09:45

Het leuke is altijd dat je zelf nog het meest nat bent...
Esther

Bericht door Esther » wo 22 jul 2009, 10:22

Mir schreef:Welja, even de paardjes grote schoonmaak... kan me voorstellen dat je heel moe was! Maar wel voldaan inderdaad, zeker als je paarden zo genieten. Flower niet onder de douche? Dat lijkt me nou zo'n makkelijke, hoef je niet boven je macht te werken :D .
Flower nog niet gedaan, die heeft ook geen jeuk.. En ze begint net wat makker te worden dus ik wil haar niet meteen afschrikken, alhoewel, de hoefsmid komt donderdag wel..

Jeskim is ook nog niet echt boven mijn macht werken hoor, vooral niet als ze zo staat te genieten, koppie lekker laag, hihi.. Tea dat is andere koek.. Als ik die doe dat stroomt het water me via mijn arm zo mijn oksel in en verder naar beneden, hihi.. Daar wordt je heel nat van..

Ik heb ze verder niet gewassen hoor, alleen de hele harige uiteinden.. voorpluk, manen en staart..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 22 jul 2009, 11:24

lekker joh dat alles weer fris en fruitig is! karev vind hoofd wassen ook een drama! omdat ze tijdens de slang op d'r kop ging schudden, en dus de volle laag water in haar oor kreeg. Ze word dan ook echt nijdig,als de slang ook nog maar richting bovenkant nek gaat...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 22 jul 2009, 11:41

Lekker Es, dat ze weer mooie maantjes hebben. Dan heeft haar zoon het van haar, die is ook niet zo denderend op water, als staat Ewald er bijna bij te slapen.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Lisa

Bericht door Lisa » wo 22 jul 2009, 17:24

ja volgende week krijgen alinde en finn ook een flinke beurt. Eerst maandag knippen en baartje eraf enzo. En dan nog even stalbaas vragen voor de randjes van de hoeven nog even mooi bij te vijlen en dan mogen ze dinsdag in de wasstraat. Alinde heeft ook vreselijke jeuk. Lindy heeft van die tea tree shampoo (ofzo??) en teershampoo helpt meestal maar een paar dagen, maarja toch iets. en finn die moet gewoon straks glimmen!! hihi. Maar dat word volgende week lekker nog meer nat worden esther met fjella en tea wassen pff!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
melle_odet

Bericht door melle_odet » wo 22 jul 2009, 18:18

hihi as ik mijn paardje was is ze ook zo weer smerig!
en het hoofd komt ze soms zo de lucht in!!
Quitte is the best!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 22 jul 2009, 18:35

Naisven schreef:Het leuke is altijd dat je zelf nog het meest nat bent...
:= dat heb ik nu ook altijd (niet leuk, maar wel heel nat)...of per ongeluk personen natspuiten 8)7

Maar inweken kun je van je lijstje schrappen...voor Oldeberkoop zijn ze dan echt schoon!
Geluk is de vrucht van intens werk
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 22 jul 2009, 19:50

Oh heerlijk is dat! Het geeft je na de tijd ook zo'n voldaan gevoel :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 22 jul 2009, 20:01

Dat is echt fijn als het allemaal lukt zoals je het in je hoofd hebt. Positief moe en voldaan is een heel fijn gevoel. Kan het me helemaal voorstellen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Esther

Bericht door Esther » do 23 jul 2009, 04:33

Bella schreef:
Naisven schreef:Het leuke is altijd dat je zelf nog het meest nat bent...
:= dat heb ik nu ook altijd (niet leuk, maar wel heel nat)...of per ongeluk personen natspuiten 8)7

Maar inweken kun je van je lijstje schrappen...voor Oldeberkoop zijn ze dan echt schoon!
Met Annabel wassen is wel een crime, krijg altijd ineens de slang vol in mijn gezicht, of Annabel wil wat zeggen en richt ondertussen de slang vol in mijn schoenen.. grrr.. hihi..

Tea's staart is overigens echt nog niet schoon.. Maar zal vandaag even borstelen en hoop dan dat het meeste eruit is..

Jeskim had haar voorhoofd niet geschuurd toen ik vandaag kwam, dat is wel fijn, dan heeft ze dus ook niet zo'n jeuk meer..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 23 jul 2009, 08:12

Oh heerlijk Esther om ze zo lekker te kunnen wassen. Jij bent dan heel moe he ik heb altijd pijn erna vervelend om niet te kunnen doen wat je echt graag wilt....

Misschien is het ook een stukje ouderdom dat ze weinig staart/voorpluk hebben? Imka heeft ook steeds minder namelijk. En die schuurt alleen dr manen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » do 23 jul 2009, 08:27

En waarom worden hier nou nooit foto's van gemaakt??? }>

Wij gaan dinsdag voor de keuring weer wassen, ben benieuwd hoe het dit keer gaat!
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Megan

Bericht door Megan » do 23 jul 2009, 09:29

Heerlijk als ze weer schoon zijn. Stomme vraag misschien maar was jij ze gewoon met koud water uit de slang? Bij ons is het water altijd zo super koud... :#

Zero moet er eerdaags ook aan geloven en met Dorinn zie ik er wel een beetje tegenop. Die heeft van de da een emulsie gekregen om mee gewassen te worden }-) .
Haugi ging er vroeger altijd voor staan, zo heerlijk vond ie het. kon je gewoon altijd helemaal insoppen en afspoelen. Stond ie daar met een toef schuim op z'n hoofd haha :+ . Meestal was ik ze met emmers lauw water maar dat is zo'n gesleep....
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 23 jul 2009, 14:30

Ik heb vandaag Cowboy magic inkopen gedaan voor de keuring.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie