Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Fabienne-Fotografie

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 16 jul 2009, 11:44

ik heb hem een keer gefotografeerd toen hij bij de havikerwaard paarden reed! ook niet mijn favo ruiter!
verstandige beslissing zo zie je maar weer dat niet alles wat bekend is ook goed is!
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 16 jul 2009, 11:51

nou die les had ik denk ik niet eens uit gereden, wat een aparte kerel.

wat willen jullie in een les dan? er komt een vrouw bij ons les geven, geeft ook les op manege in rolde. is een leuke vrouw, geeft, vind ik, leuk les, maar zit niet teveel moeten achter. Ik wil niet hoog in de dressuur rijden, prima, wil je het wel, ook geen probleem
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 16 jul 2009, 12:55

adanco schreef:Wij hadden les van Jan willem Vooren.
Was dat die meneer met die grote paardenvrachtwagen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 16 jul 2009, 13:19

Ik heb vandaag voor het eerst met Anca in de wei gegaloppeerd!!
Heb haar van te voren wel weet ik wat willen doen!!! Ze was zo aan het soebatten!!! Gek en boos werd ik ervan. Ben even afgestapt en heb een dubbelgebroken bitje gehaald. Dat erin gedaan en weer opgestapt. Na nog even gestapt te hebben, even aangedraafd en daarna weer terug naar stap. En toen werd ze braver!
Bedacht me dat ik ook eigenlijk wel eens een galop kon proberen. En dat lukte!! Ze wist de uitgang snel te vinden, maar ik kon haar aan de gang houden. Zo, he he, die stap ook alweer genomen!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 16 jul 2009, 16:34

@ Anita, nee dat is een andere meneer..Die geeft super les, maar komt vaak niet opdagen als je les hebt. Dus ook jammer.
@Tamara, ik wil wel heel prestatiegericht en ambitieus rijden, maar op een paardvriendelijke manier. Moet toch kunnen lijkt me. We hebben nu 1 of andere Marjan op t oog, die rijdt in Anderen voor een man paarden hoog in de dressuur. Eens kijken of dat klikt, ze geeft op meer plekken les. Maar suggesties voor een goede lesgever zijn zeker welkom! Ik snap dat je zegt ik had die les niet uitgereden, maar als je in de situatie zit is t misschien ff anders. Normaal gesproken heb ik mijn waffel ook wel vooraan, kan ook niet uitleggen waarom ik niks gezegd heb. Soms doe je dat gewoon niet :?
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 16 jul 2009, 18:02

Groot gelijk dat je gestopt bent. Wat een idioot.
Tja, sommige mensen hebben zo'n soort kracht om zich heen, dat je daar niets van durft te zeggen. Maar het belangrijkste is, dat je er niet mee verder gaat +:)+
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 17 jul 2009, 07:21

Die Jan Willem die mag dan wel rondje op Bink komen rijden...als hij dat rondje haalt tenminste....die wordt spontaan spring-in-t-rond-paard als je m zo afdwingt. Jammer dat zulke ruiters dan nog als 'je van het' lesgevers worden geprofileerd. Onder zo'n ruiter komen in mijn ogen alleen afgestompte springpaarden vandaan..

Hier Draaf de laatste week meer aan de longe gehad en dat was toch ook wel weer even een openbaring voor mij..dat ik dat ook wel wat vaker met m kan doen. Hij doet het allemaal braaf, maar is ook niet vies van wat bokkesprongen aan de longe...tja...en als ie dan ook nog eens meer met de omgeving bezig is als met mij...ik niet lief.
Eergister m na twee keer longeren gereden en hij was poeslief.
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 18 jul 2009, 17:58

Wat is het hier ineens druk :D
Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer op m'n A-tje gestapt. Ze had even vreetvakantie. Hup zo het zandpad op, en waarempel, er zat vaart in! Vrees alleen dat het niet lang duurt voordat ze weer in d'r eigen trage ritme zit :=
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 18 jul 2009, 22:42

@Bella, afgestompt idd.. Kan me niet voorstellen als hij op zo'n manier rijdt er ook maar 1 paard met plezier iets voor hem doet. Maargoed nu weer met frisse moed verder op zoek naar iemand die ons past.

Longeren jullie vaak? Dacht ik ineens na het verhaal van Annabel.. Ik nooooooit. 1x gedaan sinds ik mijn prinsje heb..... }-o
En doen jullie dat met bijzetteugels, met niks of pessoa??
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 19 jul 2009, 08:17

Ik longeer 1 á 2 keer in de maand. Meestal los in de longeerbak.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 19 jul 2009, 08:48

ik longeer meestal wel 1x per week. met pessoa, anders vind ik dat je net zo goed niet kan longeren, dan draagt het alleen bij aan de conditie.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » zo 19 jul 2009, 15:27

ik longeer niet zo heel vaak, vergeet het altijd! maar als ik longeer dan met bijzet en als stoot! de bijzet aan de singel aan de zijkant snapt ze niet zo goed maar als ik hem als stootteugel doe, loopt ze veel beter! zelf vindt zalie het erg leuk, longeren, ik iets minder omdat ze nog wel eens wil trekken en ik er dan achteraan ski. gaat beter dan in het begin, maar toch een beetje trikkie met mn halfgare knie!

mijn knollie heeft de afgelopen week haar oren opengeschuurd.
donderdag avond was het wel een 'groot' plekje maar zag eruit als een schaafwond. maar vrijdag belde mn stalgenootje een beetje in paniek op dat het erger was geworden! ik ging haar s'avonds halen en ze had haar oor bijna tot bloedens toe opengeschuurd. en was ook al aan haar andere oor begonnen!

ik had nadat mn stalgenootje belde al wat info ingewonnen bij de DA.
maar ik heb haar toch maar even laten komen!
het is een ontsteking zei ze. wassen en hydrocortiderm erop smeren!
dinsdag even bellen! ik heb nu 2x per dag ruzie met zalie want ik mag er wel naar kijken, maar creme erop smeren dat vindt ze niet goed!
vanochtend was het al niet meer rood en zat er een soort van korstje op!
de DA dacht dat het een allergische reactie was op een hoofdstel of halster.
nou ik twijfel een beetje want ze heeft niets gedaan de afgelopen week.
maargoed, ik ben nu alles aan het wassen en schoonmaken!
zit zelf eerder aan een mijt te denken, maar ik hoor het dinsdag wel! als het namelijk niet veel beter was di wil ze een onderzoekje doen.

ik zelf ben vreselijk verwend de afgelopen dagen.
Kelly had voor mij mijn armbandje meegenomen die claudia voor me gemaakt had!
en mijn verjaardag kado kwam ook vrijdag binnen. ik heb van mijn ouders een ring gehad met zalie's haar erin.
en mn ventje heeft gister een helemooie ketting voor me gekocht met een heel klein hangertje met echte diamantjes erin! ontzettend mooi!

en nu is hij naar zn broer en zus in engeland... zit ik weer een hele week alleen!
ach, kan ik lekker lang bij mn paardje hangen! nou hopen op lekker weer!

@ carolien, ik ben ook al aan mn 2e instructrice.
is vreselijk moeilijk om iemand naar je eigen ideeen te vinden! ik bof natuurlijk wel giga met kel! ik denk dat als ik op zoek had moeten gaan dat ik ook wel even bezig was! sucses met je zoektocht!

foto's volgen!
Liefs Fab
Azalie :: Isabeau
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 19 jul 2009, 15:38

hoeveel werken jullie a-tjes nu per week? KArev meestal maandag vrij, dinsdag 1 uur les, woe 1 uur les, do buitenrijden, vrijdag vrij. zaterdag iets(longeren meestal), zondag buitenrijden. Dus zeker 5x per week. Ook af en toe wel een s minder hoor, maar probeer dit schema aan te houden!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 19 jul 2009, 16:54

adanco schreef:Longeren jullie vaak? Dacht ik ineens na het verhaal van Annabel.. Ik nooooooit. 1x gedaan sinds ik mijn prinsje heb..... }-o
En doen jullie dat met bijzetteugels, met niks of pessoa??
Naja nu dus meer haha, maar ik heb er verder geen bijzet of iets dergelijks om...blanco eigenlijk, zodat ze gewoon vrij kunnen bewegen. Mijn doel is dan wel tempobeheersing en het ontspannen in de bovenlijn. (ze gaan vanzelf laag als ze ontspannen) Verder zo nu en dan balkjes erbij. Los heb ik ook wel geregeld gedaan, vooral in Tuk waar een longeerpaddockje is, maar momenteel eigenlijk minder...al vind ik los ook wel fijn als je paarden hebt die vooral veel druk van de lijn zoeken. Maar zowel Draaf, Bink als Anton doen dit eigenlijk niet zo.

Verder hoeveel Draaf doet in de week? Ca. 3x per week rijden. Probeer dinsdags te mennen en dan nog een of twee keer rijden en een of twee keer longeren, maar vaak blijft het bij een keer van elk..dus 3 keer per week. (maar dit is ook omdat ik mijn aandacht beetje moet verdelen over meerdere paarden)
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » zo 19 jul 2009, 19:51

Ik longeer Alco ook zelden.
Ik heb toevallig vandaag weereens een keertje gereden.
(voel mezelf op het moment niet helemaal top dus Alco blijft weer een beetje staan(coen al helemaal)

Maar vandaag was ik redelijk fit dus ik heb hem maar weer eens gezadeld en ben gelijk gaan zitten(na zeker 3 weken niet met hem te hebben gedaan)

Nou , hij deed het heerlijk, natuurlijk is hij vlug maar wel lekker voor mij te rijden.
Op zo'n moment ben ik dan weer heerlijk trots op mijn knul.
Hij is meestal een ongeleid projectiel maar als ik dan zit is hij zo fijn.
Het was weer even genieten vandaag tussen de buien door.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » zo 19 jul 2009, 21:17

Ik rij Adanco 4 x per week. Ma t/m donderdag. Vrij, zat en zon heb ik geen tijd, dan werk ik van 's ochtends tot vaak 's nachts. Ach dan kan ie ff lekker 3 dagen lummelen en ik moet zeggen dit bevalt wel. Zo krijg ik geen hersendood paard en issie elke maandag weer helemaal klaar om hard aan het werk te gaan. Ik kan op zaterdag dan al haast niet wachten tot het weer maandag is haha.. Ach ja beetje Penny zijn we allemaal wel volgensmij. Ik geniet ook zo van het hele ritueel altijd. Ophalen(leuk) poetsen(leuk) opzadelen(leuk) rijden(leuk) afzadelen en wat lekkers geven en ff los in de bak en terugbrengen(leuk)
Toedeloee :wave:
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Charret

Bericht door Charret » di 21 jul 2009, 19:36

Hier staat Alies er goed bij. Ze is goed afgevallen en zit lekker in haar vel. Vandaag heb ik weer gereden na een weekje vakantie en ze was niet fijn. :n
Linksom zit ze vast neemt ze het bit niet fijn aan en krijg ik de stelling niet fijn. Dat krijg je als ze al niet fijn was voordat je haar weg zette. Jouke was super voor die week en probeerde vandaag wel om onder het werk uit te komen maar werd erg fijn na 10 min. flink doordraven. Lies kreeg ik alleen in de stap wat losser. Rechtsom was ze wel fijn. Morgen heb ik weer les met haar en dan gaan we het probleem eens aanpakken. Gelukkig is Lies niet een paard dat niet WIL geven, maar op dat moment weet ik het gewoon niet op telossen dus ik verwacht morgen een confrontatie maar dan zeker een fijn paard.

Ik rij haar nu meer, maar eerst niet vaker dan 3 keer in de week. Het liefst pak ik haar 4 5 keer, maar ik zit ook met Jouke die ik moet rijden en soms zit ik gewoon met de tijd.

Ik streef in een les naar een fijn nagevelijk paard. En dat krijg je niet met zweepslagen of butsen op de kont. Sjonge jonge, wat is dat voor een lijpo? :n
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 22 jul 2009, 11:02

karev heeft ook moeite met nageven, en constante aanleuning. Ik wijt het eerst aan lang weinig dressuur rijden(ivm geen zadel), denk dat ze er weer in moet komen. En ik ben niet streng genoeg volgens mijn lesgever
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 22 jul 2009, 11:17

Bevalt je zadel wel goed Tamara? Zittie nog steeds lekker?
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 22 jul 2009, 16:22

Mijn A-tje ging goed vandaag! *o/* Het gaat nog lang niet vlekkeloos, maar onze oude probleempjes beginnen te verdwijnen en er volgen weer nieuwe :D Ach het houdt ons bezig, en zolang ik iedere keer met een tevreden gevoel afstap, kan ik er wel mee leven! Het tempo-probleem blijft wel een rol spelen, maar vrees dat het toch in de aard van het beestje zit. Zo is ze aan de hand, los en bij het longeren ook...

Komende week wordt een weekje longeren/grondwerk met het oog op de keuring. Samen met Karlien staat ze nu op dieet, kunnen er nog even wat spekjes af. Ze is niet heel dik, maar hoeft zeker niet dikker. In tegenstelling tot Karlien :=

Vergeet ik nog helemaal te zeggen dat we vandaag 2x zonder problemen voorbij een weiland vol koeien zijn gekomen *o/*
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Gesloten