Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Re: Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Ctje hier had vandaag zn dag niet. Opstappen zit ineens niet meer in het paket en meneer vond ineens alles eng. Pfffffffff pubers.
Rijd je hem nu dagelijks Viv?
Ik ga van het weekend hopelijk weer een keer buiten (als Marloes wil assisteren
)
Ik ga van het weekend hopelijk weer een keer buiten (als Marloes wil assisteren

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vandaag Cas een keer gelongeerd. Had het al een keertje als proef gedaan maar dat was helemaal in het begin en daarna eigenlijk nooit meer gedaan.
Maar aangezien ik gister al gefreestyled had, dacht ik laten we weer een keer longeren.
Gewoon weer aan zijn touwhalster (hoofdstel eroverheen zodat hij vertrouwd raakt met het bit) en de helft van de bak afgezet.
In het begin had hij wel zoiets van hé wat een ruimte
, maar meneer heeft het echt weer super gedaan
Zelfs ook voor het eerst echt een galop gevraagd en sprong elke keer netjes in de goede galop aan. Hoefde alleen maar te zeggen Cas Let Op en een drijvende beweging naar hem te maken
En dat vhv veranderen wat we aan de leadrope hadden geoefend komt dan ook erg goed van pas want dat gaat een stuk sneller dan eerst helemaal naar je toe laten komen
Hij had lekker wat zweetjes gedaan en we waren weer helemaal voldaan
Maar aangezien ik gister al gefreestyled had, dacht ik laten we weer een keer longeren.
Gewoon weer aan zijn touwhalster (hoofdstel eroverheen zodat hij vertrouwd raakt met het bit) en de helft van de bak afgezet.
In het begin had hij wel zoiets van hé wat een ruimte

Zelfs ook voor het eerst echt een galop gevraagd en sprong elke keer netjes in de goede galop aan. Hoefde alleen maar te zeggen Cas Let Op en een drijvende beweging naar hem te maken

Hij had lekker wat zweetjes gedaan en we waren weer helemaal voldaan

Super van Cas.
Spekkie heaft vandaag nog precies 2 weken een luizenleventje. De 25e gaat ze met haar vette bips aan de gang.
Spekkie heaft vandaag nog precies 2 weken een luizenleventje. De 25e gaat ze met haar vette bips aan de gang.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Neeejohhhhhh 2-3x in de week ofzo een half uurtje ligt eraan hoe het uitkomt.Jilly schreef:Rijd je hem nu dagelijks Viv?
We hebben het idee dattie nu eigenlijk teveel zn box uit komt en te weinig rust krijgt in de paddock. Hij is nog erg in de groei en dan ligt hij het liefst en dat doettie in de paddock niet. Ook geestelijk krijgt hij te weinig rust heb ik het idee dus we gaan hem (indien mogelijk) nu halve dagen buitenzetten ipv van 9-18u. Even kijken of dat beter werkt.
Plassen doettie nl ook niet in de paddock of bak, dus hij houdt het de hele dag op, das ook niet goed voor zn blaas enzo.
En niet naar buiten kunnen is natuurlijk ook boooringgggggg...... hij mist echt de afwisseling met het buitenrijden/wandelen.
Cai heeft ook zijn eerste ontgroening gehad...resultaat?? Een gebroken keelriem
(wanneer hij dat gedaan heeft weet ik nog steeds niet)...hij gaf nog niet bepaald snel op met accepteren dat ie beter braaf kon gaan staan wachten, echt mama-like ongedurig en is echt een zoon van zijn paps...had tot een paar keer toe het hoofdstel er bijna of helemaal af liggen 

Geluk is de vrucht van intens werk

Ik vind het ook erg moeilijk om de juiste balans te vinden in het "werken "met Ciara. Wanneer is het teveel en wanneer kan het wel.
Ik probeer er altijd 2 dagen tussen te laten dat ik iets met haar doe. Al vind ik wandelen niet echt werken meer voor Ciara(die is daar al zo aan gewent) Maar ja hoe vaak moet je rijden en hoe lang moet je het laten bezinken.Ik worstel daar ook wat mee.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Heb met die Ctjes vaak max. 3 keer per week. Meer kom ik vaak ook niet aan toe, maar heb ook het idee dat meer dan 3x per week ze ook een beetje afstompt..komen ze in zo'n periode dat ze het minder leuk vinden.
En verder ook als ze qua conditie teruglopen of hun concentratie verslapt, dan ben ik vrij makkelijk in een weekje (of meer) niks doen..
En verder ook als ze qua conditie teruglopen of hun concentratie verslapt, dan ben ik vrij makkelijk in een weekje (of meer) niks doen..
Geluk is de vrucht van intens werk
Dat heb ik ook hoor, als we straks weer naar buiten kunnen zijn we ook meer aan de wandel dan aan het rijden. Heb voor mezelf zoiets van rijden is leuk maar het moet ook leuk blijven.
Vind continu rondjes in een bak ook best belastend, rij liever lange stukken rechtuit.
Andy gaat het straks voor de wagen zetten mocht het weer wat opknappen. Ik zorg iig dat ik er niet bij ben anders liggen we in een echtscheiding hahaha.
Vind continu rondjes in een bak ook best belastend, rij liever lange stukken rechtuit.
Andy gaat het straks voor de wagen zetten mocht het weer wat opknappen. Ik zorg iig dat ik er niet bij ben anders liggen we in een echtscheiding hahaha.
Dikkiedik wil nog lang niet aan het werk, die wil zomervakantie. Nog 2 weekjes en dan gaan we is heel hard eraan werken om al dat spek eraf te trainen voor de keuring.

Castor wil vanaf nu alleen nog maar rechtsom gelongeerd worden... Zodra we linksom ga en ik vraag een draf dan gaat hij na een half rondje in staking, draait zich om, neemt een halve stijgersprong en gaat dan of heel hard rechtsom of heel hard richting hek.. grr. Waarom dit nou weer is..??
Ik longeer heeeel weinig en helemaal niet lang. Ook alleen maar met hoofdstel verder niets geen poespas. Dus ik vermoed uitproberen en dat hij gewoon makkelijker loopt op de rechterhand.
Ik longeer heeeel weinig en helemaal niet lang. Ook alleen maar met hoofdstel verder niets geen poespas. Dus ik vermoed uitproberen en dat hij gewoon makkelijker loopt op de rechterhand.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- nientje_pjotr
- Contacteer:
@Anna; dat kuifje van haar blijft hilarisch 
Mijn C-tje mag het aankomend weekend er weer aan geloven

Mijn C-tje mag het aankomend weekend er weer aan geloven

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Nou hier weer wat positief nieuws, inspannen en kar op maat maken ging super. Manlief heeft genoten samen met zn menmaatje. Lekker wat rondjes door de bak getuft en meneertje vond het allemaal wel prima.
les van woensdag maar ff afgezegd, moet ook naar de tandarts en dan wordt het haastwerk. Daarna is Juud 4 weken op vakantie dus hij heeft weer ff rust
les van woensdag maar ff afgezegd, moet ook naar de tandarts en dan wordt het haastwerk. Daarna is Juud 4 weken op vakantie dus hij heeft weer ff rust

Dat deed Hay in het begin ook, maar dan op de rechterhand. Rechts ging het langs geen kanten. Omdat ik meestal alleen was, liet ik die rechterkant voorlopig maar voor wat het was, want alleen is dat geen doen... Na een tijdje heb ik het weer eens geprobeerd en toen ging het opeens wel vanzelf.Ilona schreef:Castor wil vanaf nu alleen nog maar rechtsom gelongeerd worden... Zodra we linksom ga en ik vraag een draf dan gaat hij na een half rondje in staking, draait zich om, neemt een halve stijgersprong en gaat dan of heel hard rechtsom of heel hard richting hek.. grr. Waarom dit nou weer is..??
Ik longeer trouwens ook amper, we vinden er beide geen zak aan

Dit was half april 

Zo ziet mijn poownie er nu uit, best wel bijgetrokken, of niet? (ze gaat nu 's nachts op stal, ben bang dat ze anders te dik wordt
)

Zo ziet mijn poownie er nu uit, best wel bijgetrokken, of niet? (ze gaat nu 's nachts op stal, ben bang dat ze anders te dik wordt

Ereplaatsje voor

Wat kan een paard veranderen he op zo'n 'korte' tijd?! Ze ziet er goed uit 
Als ik foto's vergelijk van april en nu kijk ik echt naar foto's van een zielig, ribbig scharminkeltje met mega veel winterhaar en naar een knappe, volwassen bink met de nodige spekkies

Als ik foto's vergelijk van april en nu kijk ik echt naar foto's van een zielig, ribbig scharminkeltje met mega veel winterhaar en naar een knappe, volwassen bink met de nodige spekkies

Claudje, jij mag Cyra dr haartjes wel knippen voor de keuring hoor hihi 
Wat ziet jouw paardje er super uit.

Wat ziet jouw paardje er super uit.

Jemig Clau wat is ze toch veranderd.
Hier heeft mannetje met Pesoatuig op gelopen, zie PP.
Hier heeft mannetje met Pesoatuig op gelopen, zie PP.
Waarschijnlijk sta jij als je linksom longeert in een andere positie waardoor je hem als het ware blokt. Wanneer je linksom longeert staat je linkerbeen wat voor, je heup opengedraaid. Je lichaamspositie bevindt zich met jouw navel richting zijn heup en je armhouding is hetzelfde als met rijden dus in een hoek van 90 graden met verbinding aan je lichaam.Ilona schreef:Castor wil vanaf nu alleen nog maar rechtsom gelongeerd worden... Zodra we linksom ga en ik vraag een draf dan gaat hij na een half rondje in staking, draait zich om, neemt een halve stijgersprong en gaat dan of heel hard rechtsom of heel hard richting hek.. grr. Waarom dit nou weer is..??
Negen van de 10 keer is de grondhouding van de longeur verkeerd wanneer het paard uitbreekt, omdraait oid. Misschien kun je ook in een Lammert Haanstra of Emiel Voest boek meer vinden over je eigen houding. Ik kan Tim op mijn houding, zonder enige hulpmiddelen overgangen laten maken, slidingstops laten uitvoeren en laten keren puur op logisch lichaamsgedrag.
En soms is een paard gewoon aan het puberen