Hallo allemaal!
We gaan inderdaad hard hier.
#Roos, Ewald is niet blijven staan op de keerhoeve, na het onderzoek kon hij weer mee naar huis.
Fijn dat je bijna kunt stoppen met AB.
#Esther, fijn dat het leuk gaat tussen Flower en Fjella.
Hier trekken E en E ook het meeste naar elkaar toe, denk ook dat het door de leeftijd is. Al is jouw mannetje helemaal vlieft op Justin, hij plakt steeds aan haar vast. Nu even niet omdat Justin boxrust heeft ivm haar hoef.
Het gaat trouwens goed met haar, nu al drie keer het verband veschoond. Het ziet er wel eng uit, een groot gapend gat. Met die van binnen het blootliggende vlees, de weke delen.
Als je onderin de hoef de betadinezalf stopt, loopt het er bij de kroonrand weer uit, een heel kanaal is het. Maar ik heb goede hoop, het komt vast goed!!
#Nancy, met Ewald is het gelukkigs niets ernstigs, een mystery wel, haha.
#Elvis, nee hij is 9 maanden geleden al gecastreerd, dus het is wat anders, eng gedoe altijd die castratie´s en het verloop ervan. Gelukkig is Eachann super gegaan, met totaal geen enkele bijwerking!
#Yvette, wat is die leuk! Ik zie heel veel gelijkenissen met Ewald, meer nog dat ik die zie met andere Timor/nakomelingen en Eachann.
Ik moet ook maar weer eens aan de foto´s, nu iedereen weer geplaast heeft, haha.
Maar nu het "Ewie one bal" OF "wallie zonder ballie" verhaal!
Vanmorgen dus naar de kliniek geweest voor Ewald´s bal, die die niet meer heeft, vreemd verhaal dus.
Eachann moest alleen thuis blijven, al staan de shetten op een ander stukje land, en Justin in stal, hield hij zich keurig rustig. Justin zou al over het draad gesprongen zijn, heerlijk die fjorden. Was ook reuze trots op Eachann dat hij zo rustig bleef alleen op dat land.
Toen moest Ewald op de trailer, we hebben vandeweek al geoefend, maar toen stond Eachann er al in. Maar na 30 sec aan de klep gesnuffeld te hebben liep hij er zo in, wat was ik trots!
Toen we er bijna waren dacht ik nog, ze zullen wel denken, en is het wel echt iets wat ik gevoeld heb bij hem? (al is het zo groot als een ei, en het zit los)
Hup, Ewald zo chill als hij is slofde de OK in en hij mocht in een behandel rek gaan staan, even voelen, tja, zeiden de DA's dat voelt als een bal... Uhhhmmm, ik vertrouw de fokker echt dat hij geruind is hoor, met 2 ballen eraf!!!
Toen de lichten uit en de echo erop, arm braaf ding, toen die koude gel op zijn zak ging, kroop hij helemaal in elkaar. Het was moeilijk om een bal te vinden, het weefsel was wat sponsachtig en om uitsluitsel te geven dat ik een 100% ruin heb gingen we daarvoor voor een bloedtest.
Er werd een buis bloed afgenomen, vervolgens 6 buisjes hormonen in hem leeggespoten. Toen moesten we 1 uur wachtten, zodat de hormonen op konden nemen. Na het uur werd er weer een buis bloed afgetapt.
De waardes van de verschillende bloedmonsters worden getest, als er een hoog verschil is in de 2 van testosteron dan is er teelbalweefsel en anders niet. Ik weet waarschijnlijk vrijdag de uitslag.
Ik denk gewoon dat hij ruin is, anders hadden ze het op de echo wel gelijk gezien denk ik. De DA zei nog, als het wel een teelbal is, is het de eerste hengst met 3 ballen!
Maar ik wil het 100% zeker weten, ook ivm de keuring, heb geen zin dat de keurmeesters zeggen, ga maar weer naar huis, hij is half hengst, omdat er een "bal" hangt.
Als de uitslag vrijdag goed is, krijgt hij een aantekening in zijn paspoort dat hij echoscopisch en op bloedmonsters getest, een ruin is. Dan hoeft ook niemand meer in zijn "ei" te knijpen, haha.
Haha, moet eerlijk zeggen dat we behoorlijk melig werden op de kliniek met zo'n rare kwaal? We stonden daar natuulijk ook een uur te wachtten met zijn 4en (mijn moeder, mijn zusje Sterre en Yvonne)
Sommige mensen vroegen wat dat schattige fjordje had, want hij zag er zo gezond uit, ging mijn moeder het uitleggen, vreemd verhaal krijg je dan....