Hierbij wat foto's van Columbus op verzoek van enkele Drenthenaren.
Vandaag heb ik voor 't eerst een zadel op z'n rug gelegd. Dat ging heel goed, behalve dan dat het echt totaal niet paste. Het was het oude zadel van Selina, met een heeele brede boom, maar het stond wel zo'n 10 cm bovenop z'n rug.... dikke beer!

De osteopaat had dit al voorzien. Hij is gewoon erg grof gebouwd. Zij raadde me al een boomloos zadel aan. Misschien moet hij gewoon 'ns aan het werk en wat spekkies kwijtraken

, maar tja voorlopig wil ik hem het komende jaar nog niet inrijden. De osteopaat was er om even naar z'n rug te kijken. Hij stond nl. erg vaak op rust, zelfs als hij stond te poepen en in spanningsvolle situaties. Dat leek me niet normaal. Wel afwisselend van achterbeen, maar toch. Zij zag dat z'n lendewervels en dus ook spieren links vastzaten en ook ter plaatse van z'n schoft.... en dat voor zo'n jong paard dat nog geen arbeid verricht:? Haar verklaring hiervoor was het feit dat jonge paarden in de opfokkudde nog wel eens wild met elkaar willen spelen. Dat geloof ik meteen, ik heb nog wat foto's van Claudia als bewijs. .....En misschien was het ook niet helemaal verstandig van hem om meteen de eerste dag hier al over een hek te springen met nog een greppel aan twee kanten...

Dat soort capriolen zijn niet echt voor hem weggelegd, denk ik
Met de duinen op de achtergrond......heerlijk toch! :
Mijn beste maatje hier:
Maar eigenlijk knuffel ik hier met iedereen, zelfs met degene die me over het
hek heeft gejaagd

:
Deze zijn nog uit Drenthe, begin april: