Het 16+ fjorden topic
Re: Het 16+ fjorden topic
Ik doe rustig aan want danc droogt ook niet snel op en dan moet ik echt uren wachten (bij wijze van...)
- nancy imka
Hey, Ja ik spoel imka wel eens af maar of ze het nou zo fijn vind. De dierenarts zei ook dat ik haar ook kan afspoelen om op te frissen. Dus misschien doe ik dat vanavond wel. Ik heb er echt een rot gevoel over!
Ik zou haar ook lekker onder de slang zetten.. Weet nog wel dat Jeskim het destijds ook benauwd had en dat is de enige keer dat ze vrijwillig onder de slang ging, dus misschien vind ze het wel lekker..
Is er ook geen mogelijk om met haar naar het water te gaan ofzo, lekker poedelen??
Het is echt een naar gezicht als je paard er zo'n last van heeft..
Wat is de prognose eigenlijk.. Ik wil je niet laten schrikken, maar wat is op deze manier de kwaliteit van leven nog..
Je schrijft dat ze vaker benauwd is, dat ze lusteloos is.. Of is dat nog helemaal niet aan de orde..
Is er ook geen mogelijk om met haar naar het water te gaan ofzo, lekker poedelen??
Het is echt een naar gezicht als je paard er zo'n last van heeft..
Wat is de prognose eigenlijk.. Ik wil je niet laten schrikken, maar wat is op deze manier de kwaliteit van leven nog..
Je schrijft dat ze vaker benauwd is, dat ze lusteloos is.. Of is dat nog helemaal niet aan de orde..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik denk dat het vooral zo frustrerend is omdat ze in de winter wel gewoon goed te pas is. Dat alleen die stomme
zomer zoiets kan doen met je diertje is verschrikkelijk..
zomer zoiets kan doen met je diertje is verschrikkelijk..
Dag lieve, lieve Trix... 

- nancy imka
@ Esther, ik heb niet het idee dat haar levenslust weg is. Ze vecht bij wijze van voor haar eten. En met buiten lopen is ze op de terug weg nog altijd even drammerig als normaal (dit uiteraard alleen op dr goeie dagen) en ze heeft echt vanaf de winter al niet meer op de ventipulmin gestaan. Het is alleen de laatste 2 weken weer mis. Echt sinds die warme dagen en de laatste week is het helemaal raak.
Je kan hier helaas nergens het water in met je paard. Maar afspuiten kan natuurlijk wel! Vanavond hebben we haar ook lekker even afgesponsd. En ze ging helemaal happy het land weer in vanavond! Ik hoop gewoon dat het snel volgende week is dan geven ze weer 16 graden door zei Desire! Dat is een stuk aangenamer voor Imka (en mij)
Je kan hier helaas nergens het water in met je paard. Maar afspuiten kan natuurlijk wel! Vanavond hebben we haar ook lekker even afgesponsd. En ze ging helemaal happy het land weer in vanavond! Ik hoop gewoon dat het snel volgende week is dan geven ze weer 16 graden door zei Desire! Dat is een stuk aangenamer voor Imka (en mij)
Oh, zo erg is het dus nog niet gelukkig. Het is met dit weer gewoon erg vervelend..
Fijn dat ze van dat afspuiten wat op knapt. Maar dat zou ik dan ook doen op het heetst van de dag..
Fijn dat ze van dat afspuiten wat op knapt. Maar dat zou ik dan ook doen op het heetst van de dag..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Ze is altijd wel wat benauwd maar ik probeer haar wel in beweging te houden. Alleen nu doe ik echt helemaal niks met haar. Vanmiddag heb ik haar idd op het heetst vd dag nat gemaakt. Maar die gek gaat ook gewoon in de volle zon staan! Dinsdag avond schrok ik echt wel van haar toen was het wel heel erg. Gelukkig was het gister avond wel wat minder en vandaag ook. Maar echt rustig ademen doet ze niet.
Dat ze dramt als ze op de terug weg is heeft ze altijd gedaan en ik denk dat ze ook blijft lopen tot ze er dood bij neer zou vallen. Je moet Imka echt stil zetten anders blijft ze gaan tot ze thuis is. Dus dat ze dat nog doet kijk ik niet van op...
Dat ze dramt als ze op de terug weg is heeft ze altijd gedaan en ik denk dat ze ook blijft lopen tot ze er dood bij neer zou vallen. Je moet Imka echt stil zetten anders blijft ze gaan tot ze thuis is. Dus dat ze dat nog doet kijk ik niet van op...
- Ilonka
Wat naar toch Nancy, heel veel sterkte met Imka!
Ilonk heeft het wel warm in de wei, en zweet wat onder haar Boett maar dat doet ze bloot ook, maar verder gaat het prima. Ik heb vandaag nog een rondje van een km of 12 gereden met zeker 8 draf, lekker wat stappen vandaag erbij omdat het zo warm was.
Daarna afgespoeld en weer in de Boett.
Ilonk heeft het wel warm in de wei, en zweet wat onder haar Boett maar dat doet ze bloot ook, maar verder gaat het prima. Ik heb vandaag nog een rondje van een km of 12 gereden met zeker 8 draf, lekker wat stappen vandaag erbij omdat het zo warm was.
Daarna afgespoeld en weer in de Boett.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- nancy imka
Pff waar je zin in hebt met dit warme weer... Maar goed als je aan het rijden bent is het natuurlijk wel lekker... Zeker savonds als het gaat afkoelen!
Ik ga er zo weer naar toe om haar te verlossen van die kap. Gelukkig de laatste bloedhete dag als het goed is!!!
Ik ga er zo weer naar toe om haar te verlossen van die kap. Gelukkig de laatste bloedhete dag als het goed is!!!
- Ilonka
Ja als ik moet wachten op geschikt weer is dan kan het nooit, te warm, te koud, te nat, te droog. Als je paard gezond is, sorry, kan het natuurlijk ook. Daarnaast was het in het bos een stuk aangenamer dan op het op land, daar was het zo warm, in het bos in elk geval schaduw.
Hoe is het vandaag met Imka?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Stikt het in het bos niet van de dazen dan??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Toen ik aankwam heb ik eerst ff staan huilen bij haar ik vind het zo sneu voor haar. Volgens mij heeft ze er zelf niet zo heel veel last van ze doet haar ding wel... Maar het is zo'n rot gezicht en ik ga echt iedere ademhaling staan te bestuderen. Ze kwam aangedraaft toen ik kwam en dan heeft ze het wel ff zwaar. Ik heb haar vandaag weer geen pretnison gegeven omdat ik er pas kwart over tien was en er gezegt werd dat je het vroeg moet geven. Plus dat ik het echt voor de zware dagen wil bewaren. En ik weet niet of ze het vandaag zwaarder heeft als gister en eergister. Het is warm en benauwd die kleintjes staan ook wel te puffen natuurlijk!Ilonka schreef:Ja als ik moet wachten op geschikt weer is dan kan het nooit, te warm, te koud, te nat, te droog. Als je paard gezond is, sorry, kan het natuurlijk ook. Daarnaast was het in het bos een stuk aangenamer dan op het op land, daar was het zo warm, in het bos in elk geval schaduw.
Soms denk ik van je hebt het zwaar he meisje maar dan staat ze weer schoffie te krabben met Elvis en dan denk ik je hebt het ook wel naar je zin he zo... Ik weet het niet. Ik vind het gewoon moeilijk. Ik denk niet dat ze het zo zwaar heeft dat het leven geen nut meer heeft voor haar. Maar ik hoop wel dat deze dagen snel over zijn want zo benauwd buiten is ook geen voordeel voor haar longentjes!
In het bos zal het idd wel beter te doen zijn als op het weiland. Soms heb ik ook wel eens zin om te rijden maar goed als ik wil kan ik ook op de paarden van mijn ex rijden hihi. Maar ik bedoelde meer voor je zelf waar je zin in hebt met dit weer ik zit achter de comp me eigen al rot te zweten pff

Ik zat vanmorgen om 7.23 op Danc in de bak..en meneer had er zin in NOT.... Ja ach hij moet toch blijven bewegen, ookal vindt hij bewegen op de wei wel genoeg.
Ekdal en Danc zitten helemaal onder de dazen steken.....Ekdal komt zelfs nat van het zweet van het land, Danc ook wel een beetje maar niet zo erg.
Ekdal en Danc zitten helemaal onder de dazen steken.....Ekdal komt zelfs nat van het zweet van het land, Danc ook wel een beetje maar niet zo erg.
Het is hier nu wat afgekoeld, bij jullie ook?
Fijn voor Imka dat er even wat buien over trekken!!
Fijn voor Imka dat er even wat buien over trekken!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier heeft het niet geregend dus ik denk dat Imka het ook heeft moeten doen zonder een bui vandaag....
Morgen maar weer vroeg rijden..ik zie danc al kijken zo van..nee niet weer
Morgen maar weer vroeg rijden..ik zie danc al kijken zo van..nee niet weer

Ik stap vandaag weer voor het eerst op Trix sinds maandag. Ze heeft gewoon eventjes vakantie gehad, maar ik waagde er écht niet op te gaan zitten met die hitte. Zal vandaag wel een beetje bommetje zijn zoals altijd wanneer ik even niet heb gereden, maar het moet maar
.

Dag lieve, lieve Trix... 

We lezen wel hoe was Siets 
Een stalgenoot gaat voor Danc en Ekkie zorgen als ik weg ben. NU gaat ze zelf ook weg, maar is het erg als Dancie 3 dagen stilstaat...Hij staat wel dag en nacht buiten dus beweging heeft ie wel. Maar ik ben de bezorgde mama en zie al weer een dikke grasbuik voor me haha

Een stalgenoot gaat voor Danc en Ekkie zorgen als ik weg ben. NU gaat ze zelf ook weg, maar is het erg als Dancie 3 dagen stilstaat...Hij staat wel dag en nacht buiten dus beweging heeft ie wel. Maar ik ben de bezorgde mama en zie al weer een dikke grasbuik voor me haha
- nancy imka
Imka staat deze hele week al stil vanwege de warmte dus denk niet dat het erg is als Dancer drie dagen stil staat...
Ik zit hier heel erg in twijfel. De dierenarts zei mij toen ik begon aan de ventipulmin dat ik het hooguit een week mocht geven en daarna weer proberen te stoppen. Maar nu geef ik het haar al een week. Ik wil kijken wat ze doet als ik niks geef want straks reageert ze ook al helemaal niet meer op de ventipulmin...
En vandaag zijn we er toch weer de hele dag dus dan kan ik haar wel goed in de gaten houden. Ik baal wel ervan dat het niet een heel eind koeler is. Maar goed zo benauwd als vd week is het hier niet!
Ik zit hier heel erg in twijfel. De dierenarts zei mij toen ik begon aan de ventipulmin dat ik het hooguit een week mocht geven en daarna weer proberen te stoppen. Maar nu geef ik het haar al een week. Ik wil kijken wat ze doet als ik niks geef want straks reageert ze ook al helemaal niet meer op de ventipulmin...
En vandaag zijn we er toch weer de hele dag dus dan kan ik haar wel goed in de gaten houden. Ik baal wel ervan dat het niet een heel eind koeler is. Maar goed zo benauwd als vd week is het hier niet!
Kan Imka in de schaduw staan?
- nancy imka
roos schreef:Kan Imka in de schaduw staan?
Ja gelukkig wel, alleen doet ze het niet