Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jet&Erna

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door Jet&Erna » di 23 jun 2009, 14:03

Esther schreef:Jeskim is niet vet hoor, maar gewoon een hele gevulde darm.
:)) die moet ik onthouden als ik weer eens het goed bedoelde commentaar hoor over Ernie haar grasbuik!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Suus

Bericht door Suus » di 23 jun 2009, 17:38

DAt is mijn doel voor Morris ook dat ie weer 'gewoon' 30 km. draaft! Dan gaan zijn vetjes (of goed gevulde darm) vanzelf weg.
Ik houd wel van een beetje stevig bij Fjorden, maar nu is ie gewoon te dik!
Morris, mijn superfjord!
Esther

Bericht door Esther » wo 24 jun 2009, 01:32

Ik ben serieus hoor..
Ze is absoluut niet vet op de ribben, ziet er netjes uit, maar die pensen, Tea heeft dat ook, die zijn bol van het ruwvoer.Dat noemen ze ook een grasbuik.
Maar Tea heeft op de ribben ook wel een extra speklaagje, daar zou wat vanaf mogen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lolly

Bericht door Lolly » wo 24 jun 2009, 07:23

Meld me ook even een beetje laat, maar ach moet kunnen.

Onze Krista is 19 jaartjes jong ik heb haar al 17 jaar en al gebruik ik haar bijna niet meer, {ik heb drie jonge paarden die voor gaan} en Kris vind dat niet zo erg om lekker niks te doen.
Ze heeft verleden jaar een peesblessure gehad dus de rust die ze nu nog steeds heeft doet haar wel goed.
Ze fungeert eigenlijk al jaren als oppastante voor merries met veulens en daar is ze erg goed in, nu ook staat ze samen met Bente en haar veulen, en het veulen vertrouwt haar net zo als d'r eigen moeder, en als het veulen word gespeend komt ze bij Kris te staan, dat gaat hier al jaren zo, en zo hebben de veulens toch een paard wat ze goed kennen en missen hun moeder niet zo erg.

Ze is niet moddervet maar is altijd heel breed geweest en heeft zo'n lekker hangbuikje, ja de conditie is ver te zoeken op het moment.
Ieder jaar laat ik haar gebit nakijken en deze winter zei de dierenarts ineens dat ze een kies kwijt was, daar heb ik nooit iets van gemerkt, eten kan ze gelukkig nog heel goed.

Qua karakter is het een heerlijk, lief en vooral braaf, werkwillig paard dat van een grapje houd en dan kan ze je aankijken zo van "het was maar een grapje" ik kan ook nooit boos zijn op haar en dat weet ze ook, maar ze zal dat nooit uitbuiten door een volgende keer een stapje verder te gaan.

Ach het is gewoon een lekker, ongecompliceerd paard die haar plekje hier jaren geleden al verdient heeft en mag blijven tot ze naar de eeuwige weide mag verhuizen.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
roos

Bericht door roos » wo 24 jun 2009, 18:07

Danc was zooooooooooooo stout vandaag. Ik wilde vandaag rustig doen met rijden omdat het zo warm was maar Danc heeft er zelf voor gezorgd dat ie hard moest werken...Van het land moet je door de bak om naar de stal te gaan. TUssen het land en de bak is een heel lang pad. Danc wil niet zo graag naar stal, want het land is veeeel leuker. En vandaag had ie dus geen zin om te werken..en elke keer als ik bij de opening kwam vd bak naar de stal ging ie bokken en gek doen en rennen zo van nee ik wil naar het land. Nou dat heeft ie geweten en hard werken moest ie..eigen schuld, dikke ......

Morgen komt de smid. Danc zijn hoeven zijn echt een rampenplan....:( Ekdal moet ook ff voor controle. Hopelijk heeft die WEL GOEDE hoeven !
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 25 jun 2009, 06:19

Hihi die Danc, hoe ouder hoe gekker he?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 25 jun 2009, 08:48

Nis is weer uit logeren bij de hengst. En net nu is het zulk lekker weer om te rijden. Dus: Hup Nis, maak gauw een mooie beeb, dan kom ik je weer halen!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » do 25 jun 2009, 09:18

Ja idd hoe ouder hoe gekker....pff en soms zo vermoeiend..maar het went na 12 jaar :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 28 jun 2009, 13:08

Annemarie schreef:Nis is weer uit logeren bij de hengst. En net nu is het zulk lekker weer om te rijden. Dus: Hup Nis, maak gauw een mooie beeb, dan kom ik je weer halen!
Met scannen was er niets te zien van een vruchtje.. op naar de tweede kans dat het wel meteen raak is, Kan jij snel weer rijden met het mooie weer.

Erna was zonet aan de beurt om even de benen te strekken. Even warm draaien en daar gaat madam. Soms moet ik echt even aan de noodrem zitten want ze draaft zo met je door O:) wel heel fijn om aan haar te merken dat ze zoveel plezier beleefd in bewegen ondanks haar artrose.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
roos

Bericht door roos » zo 28 jun 2009, 17:56

Danc was vandaag weer in de ik wil niet uit het land mood...erg fijn, maar helaas ik houd vol...*ach danc loopt soms net als een slakje en Ekdal is soms een sneltrein..haha *
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 28 jun 2009, 19:28

Jet&Erna schreef:
Annemarie schreef:Nis is weer uit logeren bij de hengst. En net nu is het zulk lekker weer om te rijden. Dus: Hup Nis, maak gauw een mooie beeb, dan kom ik je weer halen!
Met scannen was er niets te zien van een vruchtje.. op naar de tweede kans dat het wel meteen raak is, Kan jij snel weer rijden met het mooie weer.

Erna was zonet aan de beurt om even de benen te strekken. Even warm draaien en daar gaat madam. Soms moet ik echt even aan de noodrem zitten want ze draaft zo met je door O:) wel heel fijn om aan haar te merken dat ze zoveel plezier beleefd in bewegen ondanks haar artrose.
Jeskim doet het ook nog prima ondanks haar artrose.. Merk er eigenlijk nooit meer wat van, behalve dat ze even nodig heeft om op te warmen en dan misschien tijdens het beslaan..
Die kan ook nog gek doen voor 2..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » ma 29 jun 2009, 17:53

Danc heeft vandaag weer een halster gesloopt....nummero 2 haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 29 jun 2009, 17:54

Je moet maar zo denken, een grasbuik hangt eronder en een vetklep zit op de rug en billen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » di 30 jun 2009, 17:30

Bedoel je daarmee de amazone haha! Wij mogen in ieder geval allebei wel wat kilootjes kwijt.... Maar nu weer twee weken ziek dus Morris groeit de pan uit!
Maar ook hij wordt steeds gekker. Want; bomen, takken, gras, blaadjes e.d. zijn echt heeeel eng! Dan moet je wel opzij springen, stel dat ze je aanvallen!!
Morris, mijn superfjord!
Esther

Bericht door Esther » wo 01 jul 2009, 05:34

Ik doelde op het vetweefsel, hihi.. of zit jij wel eens op de billen van je paard, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » wo 01 jul 2009, 05:52

Wat doen jullie met je fjord met dit warme weer?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 01 jul 2009, 07:00

Trix staat van 7.30 tot 11.30 buiten (net voor de grootste hitte naar binnen) en staat dan op stal tot een uur of 19.00.

Dan ga ik haar rijden en spuit ik haar lekker af na de tijd. Ik probeer de echte hitte dus zoveel mogelijk te vermijden.
En ik moet het afkloppen, maar ze staat met haar geschoren velletje lekker droog op stal, en met een temp van 37.7.
Prima toch?
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 01 jul 2009, 07:36

Suus schreef:Maar ook hij wordt steeds gekker. Want; bomen, takken, gras, blaadjes e.d. zijn echt heeeel eng! Dan moet je wel opzij springen, stel dat ze je aanvallen!!
Daar heeft Nis ook wel eens last van ja. Er zal toch maar een struikgewastijger opduiken he? :D
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 01 jul 2009, 07:42

Bij mij is het helaas een stukje moeilijker, ik heb Imka natuurlijk dampig en ze had gister avond nog steeds erg last van de warmte. Het leek wel of ze gerent had zo zielig!!! Ik ga er zo weer naar toe dan ga ik medicijnen geven en doe ik haar graskorf af. Ze kunnen zelf in de schaduw gaan staan als ze dat willen dus dat probleem hebben wij gelukkig niet. Maar ik heb er echt een rot gevoel over over dat Imka benauwd is!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
siets
Contacteer:

Bericht door siets » wo 01 jul 2009, 09:17

He bah Nancy, dat is wel erg vervelend.. Zeker met dit weer is het voor een benauwd paard niet fijn. Lijkt me erg om
te moeten zien. Spoel je haar wel eens af? Merk je dan verschil?
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Plaats reactie