Bericht
door Lolly » wo 24 jun 2009, 07:23
Meld me ook even een beetje laat, maar ach moet kunnen.
Onze Krista is 19 jaartjes jong ik heb haar al 17 jaar en al gebruik ik haar bijna niet meer, {ik heb drie jonge paarden die voor gaan} en Kris vind dat niet zo erg om lekker niks te doen.
Ze heeft verleden jaar een peesblessure gehad dus de rust die ze nu nog steeds heeft doet haar wel goed.
Ze fungeert eigenlijk al jaren als oppastante voor merries met veulens en daar is ze erg goed in, nu ook staat ze samen met Bente en haar veulen, en het veulen vertrouwt haar net zo als d'r eigen moeder, en als het veulen word gespeend komt ze bij Kris te staan, dat gaat hier al jaren zo, en zo hebben de veulens toch een paard wat ze goed kennen en missen hun moeder niet zo erg.
Ze is niet moddervet maar is altijd heel breed geweest en heeft zo'n lekker hangbuikje, ja de conditie is ver te zoeken op het moment.
Ieder jaar laat ik haar gebit nakijken en deze winter zei de dierenarts ineens dat ze een kies kwijt was, daar heb ik nooit iets van gemerkt, eten kan ze gelukkig nog heel goed.
Qua karakter is het een heerlijk, lief en vooral braaf, werkwillig paard dat van een grapje houd en dan kan ze je aankijken zo van "het was maar een grapje" ik kan ook nooit boos zijn op haar en dat weet ze ook, maar ze zal dat nooit uitbuiten door een volgende keer een stapje verder te gaan.
Ach het is gewoon een lekker, ongecompliceerd paard die haar plekje hier jaren geleden al verdient heeft en mag blijven tot ze naar de eeuwige weide mag verhuizen.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails