Zomereczeem topic
Re: Zomereczeem topic
Hoe gaat het nu met de eczeem paardjes?? Hier gaat het eigenlijk nog steeds best goed. Raya staat nog steeds zonder hoofdkap, maar wel met deken uiteraard, maar wij mogen echt niet klagen!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Bart gaat op zich behoorlijk goed, alleen op zijn hoofd heeft ie allemaal kale plekjes en die willen ook niet goed weggaan :S
Hoe het met Hay gaat hebben jullie allemaal kunnen zien op PP. Ben super content dus!
(hij staat trouwens altijd helemaal in z'n blootje)

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Super Jilly! Echt harstikke fijn voor hem!
Akes ging tot gister ook nog goed met deken om.
Zat wel weer een gat in
maar hoefde hem niet te naaien voor hun
Bij Akes komt volgende week een da om te kijken of ze wat meer kunnen doen.
Bij een ander paard van hun had het ook enorm geholpen.
Ben dus heel benieuwd.
Akes ging tot gister ook nog goed met deken om.
Zat wel weer een gat in

Bij Akes komt volgende week een da om te kijken of ze wat meer kunnen doen.
Bij een ander paard van hun had het ook enorm geholpen.
Ben dus heel benieuwd.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

ja hier gaat het nog steeds super, ben helemaal blij hoe me meisje erbij staat
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- nadinefjorden
yara staat nu weer even met deken maar heeft een tijdje zonder gestaan we mogen zeker niet klagen
Met Ulvy gaat het ook goed. Vorige week foto's gemaakt
edit:
Ulvy juni 2008
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... _A0153.jpg
Ulvy juni 2009
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... _A0203.jpg
Nu nog wat kilootjes eraf (en dat scheelt ook al HEEL VEEL met vorig jaar) en dan is ze echt een knappe dame.
edit:
Ulvy juni 2008

http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... _A0153.jpg
Ulvy juni 2009

http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... _A0203.jpg
Nu nog wat kilootjes eraf (en dat scheelt ook al HEEL VEEL met vorig jaar) en dan is ze echt een knappe dame.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ulvy heeft een mooie bos manen, super! 
Hier wordt wat meer geschuurd nu ze 's middags binnen komen op de warme dagen. Volgens louis was dat net goed ivm het hoge fructaangehalte in het gras in de namiddag, maar nu heeft hij natuurlijk wel een hele namiddag dat hij in de stal kan gaan schuren...
Achja, we smeren lekker verder, het is nog onder controle te houden

Hier wordt wat meer geschuurd nu ze 's middags binnen komen op de warme dagen. Volgens louis was dat net goed ivm het hoge fructaangehalte in het gras in de namiddag, maar nu heeft hij natuurlijk wel een hele namiddag dat hij in de stal kan gaan schuren...
Achja, we smeren lekker verder, het is nog onder controle te houden

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Is iemand van jullie bekend met het voeren van omega 3,6,9 ? Schijnt oa in lijnzaadolie te zitten, maar ook 'speciale' flessen met spul.
Kwam ik pas ook iets over tegen dat dat zou helpen tegen exceem? En appelazijn erbij.
Weet niet of het wat is, merken die het verkopen prijzen hun eigen spullen namelijk de hemel in, dus objectief iets krijg je er niet uit dan.
Kwam ik pas ook iets over tegen dat dat zou helpen tegen exceem? En appelazijn erbij.
Weet niet of het wat is, merken die het verkopen prijzen hun eigen spullen namelijk de hemel in, dus objectief iets krijg je er niet uit dan.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Vera krijgt al een jaar lijnzaad, maar het heeft niet geholpen

- nadinefjorden
yara heeft nu weer een kapotte staart met deze hitte heb ik haar overdag zonder deken gehad of met een gewone vliegendeken manen gaan super staart niet maar ja zweten onder een deken vind ik ook niks
- Ilonka
Ilonk heeft alleen een paar plekken onder haar buik gekrabt. bij haar flanken wat kale plekken van het elastiek van de Boett, kwam duidelijk door het benauwde weer. Jammer. Verder helemaal oke.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik denk dat je de producten van cojosol bedoelt. Die hebben een heel scala en producten voor eczemer waaronder de olie.Orion1996 schreef:Is iemand van jullie bekend met het voeren van omega 3,6,9 ? Schijnt oa in lijnzaadolie te zitten, maar ook 'speciale' flessen met spul.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- nientje_pjotr
- Contacteer:
Ik vond het ook niks, maar heb hem er altijd wel omgehouden.nadinefjorden schreef:yara heeft nu weer een kapotte staart met deze hitte heb ik haar overdag zonder deken gehad of met een gewone vliegendeken manen gaan super staart niet maar ja zweten onder een deken vind ik ook niks
Je ziet maar weer wat er dan gebeurd.
Liever dat ze wat zweten dan dat ze kapot gaan van de jeuk....
Dekens zijn er wel voor 'gemaakt' zodat de paarden wel redelijk snel weer droog zijn eronder.
Gerrit
Cindy

Maar werkt zoiets of is het het zoveelste exceemfabeltje? Primeval heeft het trouwens ook.Marijke_ schreef:Ik denk dat je de producten van cojosol bedoelt. Die hebben een heel scala en producten voor eczemer waaronder de olie.Orion1996 schreef:Is iemand van jullie bekend met het voeren van omega 3,6,9 ? Schijnt oa in lijnzaadolie te zitten, maar ook 'speciale' flessen met spul.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik weet dat Ros niet echt representatief is voor de eczemer...maar bij hem werkte het niet. Wie weet dat anderen er wel baat bij hebben.
Morgan!! 

- nadinefjorden
met yara gaat het goed heb het halsstuk van de deken gehaald want haar manen gaan goed alleen haar staart niet maar wel al een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar we gaan in ieder geval vooruit altijd beter dan achteruit haha en hoe vergaat het de rest van de eczemers???
als jullie je paard s'nachts op stal hebben, laat je dan de deken om? Karev schhurt de hele staart weer naar zijn gallemiezen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
met het eczeem gaat het goed, wij hebben nu alleen een probleem met de vliegen
Als ik Vera haar eczeemkap op doe tegen de vliegen rond haar ogen, gaat het halster wat ik over de kap heb om 'm op z'n plaats te houden achter de oren schuren en dat geeft dus kale plekken. Doe ik haar een vliegenmasker op dan heeft ze een kapotte steep boven haar ogen van die kap en een halster met friemelengeval zorgt ook weer voor kale plekken. Ik word er momenteel echt gek van

Als ik Vera haar eczeemkap op doe tegen de vliegen rond haar ogen, gaat het halster wat ik over de kap heb om 'm op z'n plaats te houden achter de oren schuren en dat geeft dus kale plekken. Doe ik haar een vliegenmasker op dan heeft ze een kapotte steep boven haar ogen van die kap en een halster met friemelengeval zorgt ook weer voor kale plekken. Ik word er momenteel echt gek van

Met Sjors gaat het eigenlijk wel redelijk.
Hij schuurde eerst zijn staart alleen (wat niet gek is, want juist daar was zijn deken kapot dus daar kreeg hij jeuk)
Ik heb op de plek van dat gat een vaatdoek genaaid en sindsdien heeft hij er niet meer aan geschuurd.
Als het regent blijft de vaatdoek even nat en dat is ook wel weer lekker voor zijn staartwortel.
Nu staat hij dan al 2 weken binnen zonder deken ivm een hoefzweer (kan niet beter voor een eczeempaard
)
Maar hij gaat van de week weer lekker bij de rest en dan krijgt hij toch fijn zijn jurk weer aan.
Hij schuurde eerst zijn staart alleen (wat niet gek is, want juist daar was zijn deken kapot dus daar kreeg hij jeuk)
Ik heb op de plek van dat gat een vaatdoek genaaid en sindsdien heeft hij er niet meer aan geschuurd.
Als het regent blijft de vaatdoek even nat en dat is ook wel weer lekker voor zijn staartwortel.
Nu staat hij dan al 2 weken binnen zonder deken ivm een hoefzweer (kan niet beter voor een eczeempaard

Maar hij gaat van de week weer lekker bij de rest en dan krijgt hij toch fijn zijn jurk weer aan.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!