Idee(en) gezocht voor optreden fjorden-act

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jowien

Idee(en) gezocht voor optreden fjorden-act

Bericht door Jowien » do 25 jun 2009, 06:33

In de Santpoortse feestweek (eerste week augustus) doen wij met de ponyclub altijd een demonstratie. De afgelopen 3 jaar hebben we caroussel gedaan. Dit jaar willen we iets anders doen. Een van de ideeen is een fjorden-act. We hebben twee leuke fjordenmerries (mijn Orlinde en Shenna).
Eventueel kunnen we onze act ook combineren/ aanvullen met een of twee IJslanders en een tinker.

Wie heeft er een leuk idee wat we zouden kunnen laten zien of doen?

Het moet 10 tot 20 minuten duren. We willen iets over paardrijden in het algemeen laten zien, en dat we als club heel veelzijdig zijn en dat iedereen met alle soorten paarden mee kan doen. Het moet niet teveel werk zijn qua voorbereiding van ‘spulletjes’. Oefenen hebben we wel genoeg tijd voor.
We hebben een ring op gras ter beschikking, ongeveer 50x60m schat ik (iets groter dan een normale bak), afgezet met dranghekken. En we hebben losse strobalen ter beschikking daar.
Orlinde kan alles: springen, endurance, mennen, zware dingen slepen, cool-zijn, gymkhana. Dressuur is onze minste kant eigenlijk.
Shenna kan ook goed springen, is iets drukker maar wel braaf, kan nog niet mennen (maar komt nog, we willen haar de komende weken al wel aan tuig gaan wennen en werk aan dubbele lijnen).
We moeten er lopend met de paarden heen, eventueel kan iemand anders wel een paar spulletjes voor ons meenemen in een auto. En er is eventueel iemand die door een microfoon uitleg zou kunnen geven/ dingen kan vertellen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Bella
Contacteer:

Re: Idee(en) gezocht voor optreden fjorden-act

Bericht door Bella » do 25 jun 2009, 13:39

haha tja je moet het willen maar wij hebben voor het jubileum destijds een politieact gedaan waarin we wilden laten zien dat onze fjorden koelbloedige dieren zijn. Dus met klappertjespistolen, luide muziek en rookbommetjes in de aanslag gingen we in de rondte (geloof dat de jury er weinig mee kon en weet ook nog dat Taco het minder geslaagd vond in de keuringsring naast ons)
Maar we hadden lol :j Eerst braaf proef gereden en toen muziek over laten gaan naar een knal - sirene en toen werd het een chaos.
Geluk is de vrucht van intens werk
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 25 jun 2009, 17:15

heb je daar een flimpje van? Lijkt me super om te zien, en Jowien kan er nog wat aan hebben ook
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jowien

Bericht door Jowien » do 25 jun 2009, 17:59

Dat klinkt wel erg leuk inderdaad, in ieder geval heel bijzonder, dat zullen mensen met knotjespaarden niet zo snel doen... (tenzij het politiepaarden zijn). Maar ik denk dat Daisy dat op Shenna niet durft, Shenna is niet 100% bomproof zoals Orlinde.

Ik bedacht zelf ook iets bijzonders vandaag: touwtrekken. Orlinde aan de ene kant, dan lang touw en dan een club kids aan de andere kant. Of zelfs vaders, want Orlinde krijgt ze vast wel onderuit op gras. Heeft iemand zoiets wel eens gedaan of gezien? Is het te doen, of werkt het totaal niet? Ik kan het natuurlijk thuis voorzichtig proberen met manlief eerst.
Maar al zou ik dit gaan doen, er moet ook iets met rijden in zitten, daar is de ponyclub tenslotte voor...
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Amber_

Bericht door Amber_ » do 25 jun 2009, 19:06

En springen over rare dingen :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jowien

Bericht door Jowien » za 27 jun 2009, 08:45

@ Amber: ja, natuurlijk... Shenna en Orlinde kunnen beiden 1,10m springen (al willen we met deze demo op safe gaan, tot max 70 of 80cm) maar we hebben alleen strobalen en kunnen in een auto kleine dingen meenemen.
Voorbeelden van leuke/ gekke dingen?
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 27 jun 2009, 11:52

Touwtrekken heb ik wel eens gezien op Paard en Koets.
Daar hadden ze zo'n hele grote boulonnais. Die had tuig op en dan strengen met een balk er dwars achter en daar een touw aan geknoopt.
En toen een rits van ongeveer 20 kinderen die trekken.

Paard deed 1 pas naar voren en floep net domino al die kinders voorover.
Was een erg leuk gezicht!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vera

Bericht door Vera » za 27 jun 2009, 18:43

is duo springen niet wat?
je moet er dan nog wel wat bij verzinnen, want 20 minuten is dan een beetje lang.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Marjolein_xx

Bericht door Marjolein_xx » di 30 jun 2009, 18:15

Je kan ook steeds 2 verschillende korte stukjes doen, jij dressur, shenna springen, en schriktraining is ook leuk!

Dat touwtrekken heb ik zelf nog gedaan , 6 jaar geleden ofzo, was echt grappig! Een groot belgisch trekpaard en dan stuk of 20 kinderen uit het publiek.

Ik zag de grond sneller dan ik had verwacht...:D
Sientje (L)
Jowien

Bericht door Jowien » wo 01 jul 2009, 06:04

Ik ga vanavond e.e.a. met Daisy bespreken, bedankt voor de tips.
Zipper

Bericht door Zipper » wo 01 jul 2009, 18:53

Hoi, Ik weet niet of je er iets aan hebt maar op http://www.fjovrili.nl staan fimpjes wat we gedemonstreed hebben met horse event, misschien kan je daar nog een idee uithalen?? Wij waren dan wel met meer maar wij wilden juist de veelzijdigheid van de fjord demonsstreren.
Jowien

Bericht door Jowien » vr 03 jul 2009, 15:20

Dat is een leukge tip! Barrel-race is ook leuk inderdaad.
We gaan waarschijnlijk een paar korte stukjes doen. Een stukje caroussel, een beetje springen, touwtrekken en dan misschien nog barrelrace.
Bedankt voor alle ideeen!
Plaats reactie