Even het hele verhaal dan maar..
Allereerst moet ik maar beginnen bij het feit dat ik de shorts van Marieke altijd erg leuk vond. Helemaal gaaf zo'n kleintje in een fjorden pakkie..
Een poos geleden waren mijn ouders en ik in Duitsland geweest, de eigenaren van Bente hebben dus een shetfokkerij en al die kleintjes om ons heen waren helemaal leuk!! Ook mijn ouders waren wel gecharmeerd..
Vlak daarna had ik het er al eens met Annabel over gehad dat zo'n short me helemaal leuk leek en dat ik eens om me heen ging kijken.. Wist het nog niet zeker, was nog maar een idee, maar goed zo vaak komen ze ook niet op je pad dus om je heen kijken kan geen kwaad.. Wens was een jonge en uiteraard een merrie, maar dat lijkt me in mijn geval duidelijk..

Wilde eigenlijk Marieke al eens PB'en of ze er niet aan mij kwijt wilde.. Maar ja, dat wilde ze vast niet dus niet gedaan..
Alsof de duvel er mee speelde kwam er pardoes een advertentie hier op FW, Flower is te koop.. En meteen een reactie erbij van Annabel, hee, misschien is het wel wat voor Esther..
Ik heb meteen Marieke ge'pb't.. Dat ik interesse had maar er nog wel even over wilde nadenken. Ik wilde sowieso wel even komen kijken, maar heb nog wel gezegd dat ik e rnog niet zeker van was. Je gaat met een dier immers niet over één nacht ijs, het is wel een levend wezen..
Dus nadenken over de voor en nadelen.. Tja het is wel weer een paardje erbij, heb Bente en de boys net weggedaan.. Tea is drachtig, Jeskim is drachtig.. Wat wil ik..
Het is wel weer heel mooi eerst voor Fjella en volgend jaar voor de kleintjes. Fjella kan een speelkameraadje goed gebruiken. Jeskim kan goed met jonge dieren, dus dat is misschien ook wel weer heel leuk voor haar aangezien Tea en zij elkaar niet zo liggen. Blijft er geen paard alleen achter als ik met één weg ga, is ook een klein voordeel, anders moesten ze er maar aan wennen uiteraard..
De uitgaven voor mijn verhuizing zijn mede door de verkoop van de jongelingen erg meegevallen, dus qua aanschaf kon het wel. Ik heb gras te over, en een hapje hooi kan er ook wel bij in de winter.. Ik heb ruimte voor een klein boxje naast de andere twee dames, dus in principe is het allemaal mogelijk..
Ze is nog jong, dus de komende 2 jaar mag ze lekker spelen en dood geknuffeld worden.
Ik heb internet afgestruind naar minipaardjes, heb info aangevraagd bij het stamboek en het leek me allemaal erg goed te doen.
Dus afgelopen zaterdag met Janna en Annabel, die ook al op internet had gezeten om rond te kijken, naar Maurik afgereist.
Ik was eigenlijk meteen verkocht.. Op de foto zijn ze toch weer heel anders dan in het echt, wat een poepiechique dame, prachtig koppie erop, mooie welshgangen en geen shethuppel eronder.. Ja, helemaal leuk..
Terwijl Annabel met Marieke over de Koivissen stond te kletsen ik Janna even apart genomen om even te horen wat zij vond.. Zij was van mening dat als ik haar wilde en kon hebben, ze geen belemmeringen zag en ze was ook erg gecharmeerd.. Annabel was van voren al zo enthousiast dat ik me afvroeg of ik daar een objectieve mening van kon krijgen,

Dus Fleurtje en Floortje bekeken en Naisven en Kjeld. Naisven met mooi geknipte manen wat hem erg goed staat!!
En daarna aan de keukentafel de knoop doorgehakt. Flower moet maar naar Paasloo komen!!!
Het is even afwachten of ze zelf nog met keuringen mee mag doen, dan moet ze onder de 1.06 blijven. Als dat niet zo is, nog niet getreurd hoor. Ik wil haar waarschijnlijk aan de lange lijnen doen uiteindelijk, beleren voor een wagentje en uiteraard fokken. Annabel zal een hengstje uitzoeken en dan mag zij de eerste uit Flower fokken.
Omdat mijn ouders op het moment op vakantie zijn is het even afwachten wat die van het nieuws gaan vinden..
Flower komt dus woesdag al. Zaterdag komen mijn ouders thuis dus mijn zus en ik gaan met de videocamera in de bosjes liggen. Leek me beter dat mijn ouders haar eerst zagen en dat ik ze dan pas vertel van mijn aankoop, hihi.. Haar koppie doet je toch zo smelten..
Niet dat ze het niet goed zouden vinden hoor, het zijn mijn paarden, ik betaal alles, dus ik moet het zelf weten, ben al bijna 26 hihi.. Maar goedkeuring is toch fijn..
Ik heb het zaterdag aan mijn zus gebracht en die was eerst zo van, nee he, wat moet je nu met nog een paard enz. Maar die kan inmiddels ook niet wachten op het arriveren van de kleine.. Heb haar in geen jaren zo enthousiast gezien..
Hier nog wat plaatjes, gemaakt door Annabel..
Ze is wel donkerder dan mama en zus, maar ze zal in de loop van de tijd nog iets lichter worden en dan ook meer wit in haar manen gaan krijgen..
Met Timber lijkt zo geen probleem:

Hee, wie is dat??

Wie smelt er nu niet van zo'n bekkie!!

Eventjes in beweging:

Koppie!!

Mama Floortje:

Zus Fleurtje:

Ik ben heel blij met mijn nieuwe dame!!
Kan niet wachten tot woensdag!! Het is ook wel eens leuk om aan de andere kant van een paardenverkoop te staan..
Nu maar hopen dat de kleine goed in de groep past en dat ze het hier onwijs naar haar zin gaat hebben!! Ik ga mijn best doen tenminste..
Zal zo nog even een foto pikken van papa. Dat is Yvar en dus niet Teuntje, maar dat moge aan de hand van de foto's duidelijk zijn..
Marieke, ik ben superblij dat je haar aan me wilt verkopen!!
Annabel en Janna, bedankt dat jullie mee wilden!!