Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door roos » ma 08 jun 2009, 08:08

Dancer is hulpboeker en inmiddels 23 jaar(of ouder...de leeftijd is niet precies bekend maar iig 23 jaar).
Hij ziet er naar mijn mening goed uit, alleen nu gaat zijn buik wel wat groeien nu hij dag en nacht in het land staat.
Ik geef 5 a 7 dagen in de week bewegingen en dat is nu ook wel echt nodig ;)

Voor de rest is ie gezond, dus geen klagen. Wel is hij wat achteruitgaan qua uithoudingsvermogen, maar ach...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
siets
Contacteer:

Bericht door siets » ma 08 jun 2009, 09:23

Maar dat mag ook wel he Roos? Ik merkte dat bij Trix ook rond die leeftijd, maar als je de arbeid een klein beetje
aan past, gaat dat nog gewoon prima. Al is het wel jammer, ik heb er flink aan moeten wennen...
Dag lieve, lieve Trix... ;(
roos

Bericht door roos » ma 08 jun 2009, 11:03

Ik heb me erbij neergelegd..het is niet anders...maar dat maakt ook niet uit. Hij is nog gezond dus dat is het belangrijkste!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
irka

Bericht door irka » ma 08 jun 2009, 11:17

ik heb heel veel plezier gehad met irka toen ze mijn verzorgpaard was en er is door heel veel andere in die tijd ook op gereden.
ik vind dat ze genoeg heeft gedaan en mag lekker genieten. af en toe de kinderen van mijn vriendin er even op maar het is goed zo.
ze kan alles nog hoor maar nu ze alweer 9 jaar van mij is vind ik het nu tijd voor een lekker oude dag.
misschien van de zomer een klein rondje buiten stappen of onder het zadel of aan de hand.
groetjes wilma en irka
roos

Bericht door roos » ma 08 jun 2009, 11:37

Ik heb Danc nu trouwens 12 jaar
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 08 jun 2009, 14:04

wat leuk dat er al zoveel fjorden zijn! kjeld blijft ook zo leuke!

moby is nu even uit de running maar ik wil hem straks ook gewoon weer longeren en eens mee op een klein ritje nemen. Hij verveeld zich anders en rust roest..
Esther

Bericht door Esther » ma 08 jun 2009, 18:16

Jeskim is vandaag weer thuis gekomen uit Wanneperveen. Loopt nu lekker bij Fjella en Tea in.
Vind het wel stoer, een 16+ topic en dan met je drachtige 20 jarige aankomen.. Hoop op een prachtig klein Drafurtje volgend jaar!!

Woensdag komt de hoefsmid en daar is ze wel nodig aan toe.. oeps..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
siets
Contacteer:

Bericht door siets » di 09 jun 2009, 08:19

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik laat Trix volgende week dinsdag testen op cushing... Van alle kanten word ik
eigenlijk al naar gemaakt, op bokt stalkt iemand me al die maar blijft zeggen dat Trix veel symptomen heeft, terwijl
ze alleen mijn profiel heeft gezien. Ik word gek, in mijn hoofd wisselen negatieve en positieve gedachten zich af...

;(
roos

Bericht door roos » di 09 jun 2009, 08:29

Wat is chusing ookalweer precies?

Ekdal moet morgen naar de kliniek..zie ziekenboeg.

Met Dancie alles goed :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 09 jun 2009, 09:17

Nis moet nog zo'n twee weekjes wachten tot ze gescand wordt. Verder gaat het haar prima.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 09 jun 2009, 19:36

roos schreef:Wat is chusing ookalweer precies?

Ekdal moet morgen naar de kliniek..zie ziekenboeg.

Met Dancie alles goed :D
Bas van FW heeft cushing gehad en Diego ook. Het is een tumor in de hersenen waardoor ze allerlei ziekte verschijnselen beginnen te vertonen zoals afvallen wisselen in gedrag niet uit het haar kunnen komen epeleptische aanvallen hoefbevangenheid hoort er ook bij....

Laat je niet gek maken meid door de meiden op Bokt. Je kan idd altijd de dierenarts eens laten komen, maar bedenk wel dat veel dierenartsen er ook niet in geloven! De test is niet 100% bevestigend. En bovendien erg duur (wat ons is verteld toen we er om vroegen toen der tijd)

Ik heb gister Imka op een klein stukje gras weer gezet op het weiland waar de kleintjes ook staan. Ik heb nog steeds niet het idee dat ze helemaal zich zelf is sinds Hosta weg is. Tuurlijk doet ze niet meer zoals voorheen, maar ik heb niet het idee dat ze helemaal in dr nopjes is. Die kleintjes mogen ook eten wat ze willen en Imka staat daar maar op niks. Ze staat constand alleen omdat je die kleintjes niet op niks kan zetten en Imka niet in het volle gras.
Ik heb sinds gister dus een klein stukje afgezet dat ze toch weer iets meer bij de kleintjes staat maar goed wel weer iets meer gras dus...

Wat zou voor jullie nou een oplossing zijn...? Imka kan door dr dampigheid niet meer zo veel rijden waardoor ze dus iets dikker is als normaal. En normaal was het al een stevige tante! Met mooi weer zit rijden er dus niet in. Maar gezien haar leeftijd 21 had ik haar een mooi pensioen willen geven. En dan denk ik niet aan een eenzame opsluiting in de paddock omdat die andere twee kleintjes wel mogen eten. Zouden jullie het dan voor lief nemen dat ze te dik is en haar lekker laten knabbelen op het land, of zouden jullie toch haar in de paddock houden daar waar ze alleen maar zielig staat te hangen... Een uurtje op het land zetten heeft voor mij zo weinig nut aangezien ik er 10 km voor moet rijden om haar binnen en buiten te zetten. En als ik er ben wil ik toch graag ook wat met haar doen anders kom ik zet haar in het land en tegen de tijd dat ik weer ga haal ik haar eruit en staat ze daar weer...

Ik vind het zo moeilijk, dit had ik niet voor ogen met het doel op pensioen in het weiland.... Echt moeilijk dus |(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » vr 12 jun 2009, 20:11

Wij hebben 3 fjorden boven de 16 jaar:

Foss 24 jaar en nog topfit heeft nog geen ouderdoms verschijnselen.

Fedor 24 jaar ziet er nog goed uit maar heeft chronische bronchitus dus dat vergt s'winters wat extra aandacht aankomende winter blijft hij daarom ook buiten staan beter voor de longen.

Haila 22 jaar ook nog topfit gaat elke zomer nog op trektocht over de veluwe.

Leuk dat er nog veel fjorden zijn boven de 16 jaar ik hoop dat mijn fjordjes 35 worden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 jun 2009, 20:14

Fedor 24 jaar ziet er nog goed uit maar heeft chronische bronchitus dus dat vergt s'winters wat extra aandacht aankomende winter blijft hij daarom ook buiten staan beter voor de longen
Heeft hij met dit weer dan geen last van benauwdheid Imka staat echt met haar neus wijd open te ademen |(
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Dennis

Bericht door Dennis » za 13 jun 2009, 07:08

Bij deze onze stammerrie Grete, alweer 23 dit jaar! ze geniet lekker van dr oude dag

Qua keuringsresultaten altijd een 2e premie gehaald maar wel goede veulens gefokt. Zelf heeft ze een goudeerlijk karakter. Haar vader is Verge

Afbeelding
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 13 jun 2009, 08:46

Hier dan ook mijn merrie Meline. Ze is verhuids van het M-topic naar hier.

Meline M-76 geb. 06-05-1992
v. Havstad I-64
m. Frida F-115
mv. Astrix I-39

Meline heeft tot nu toe 4 veulens gehad en is nu drachtig van nr. 5. Haar eerste veulen, een merrie van Reitze, is helaas na een aantal weken verongelukt. Daarna kwamen in res. 2006 en 2007 Celony en Djambo die allebei Balony als vader hebben en dit jaar bracht ze Ferro. Zijn vader is Karant.
Meline is Stermerrie met een dubbel A voor de zadelproef. Zelf men ik met haar. Ik heb haar sinds januari 2007 in mijn bezit.

Meline net geboren, mei 1992
Afbeelding

Meline in juni 2008, net een maand drachtig van Ferro.
Afbeelding

Meline op de keuring in Roden sept. 2007
Afbeelding

Meline voor de wagen, augustus 2007
Afbeelding

Meline met haar jongste zoon Ferro, april 2009
Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » za 13 jun 2009, 11:39

Leuk topic heb je geopend!

Vorig jaar werd er een E-tjes topic gemaakt en daar hoorde Erna er natuurlijk helemaal bij afgezien dat ze met haar 25 jaar ver boven de jonkies uit steekt :D . We kunnen niet mee praten over afspenen en hoe de eerste ontmoetingen met vreemde dingen zal gaan. Eerder avonturen hoe dapper, sterk en hoe ik haar volledig vertrouw kan ik beter over deze lieverd schrijven. Ernie heeft haar malle buien en is in voor zoveel meer!
Ze heeft een leven achter zich als fokmerrie en vele omzwervingen door het land van eigenaar naar keuringen naar een dekking en opnieuw weer naar een nieuw leven elders. Tot ik haar ontmoette toen kreeg ze een gezonde stabiele leefomgeving op de veluwe. Oei oei Ernie heeft het me niet gemakkelijk gemaakt in het begin. Ze was zo eigenwijs en éénkennig. Helemaal niet vreemd als je zovaak van eigenaar bent verwisseld. Mede door freesyle zijn we dicht naar elkaar toe gegroeid dat bij wijze van ik haar scheet al aan voel komen :)) .
Ernie is met me meegegaan naar Frankrijk en uiteindelijk wonen we in Drenthe. Rust kennen we biede niet en ook voor dit jaar volop plannen. Paardrijvierdaagse in Zorgvlied en het is nog steeds zoeken naar een leuke sulky voor Ernie.- kleine hint!
Erna heet op papier Emy- das ook een mal verhaal :P

Hoe gaat het met Imka nu onderhand? en Trix haar onderzoek op -laten we niet vanuit gaan- ziekte van Cushing?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 13 jun 2009, 14:03

Jaaaa ik meld mij ook!
Iwan mag zelfs meedoen in een 20+ topic als die er zou zijn ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » za 13 jun 2009, 16:49

Ik ben eruit, ik laat Trix niet testen op Cushing. Het nadeel is gewoon dat ik op een pensionstal sta met allemaal stalgenoten die
dure KWPN'ers in hun bezit hebben, en volop in het wedstrijdleven staan. Daar wordt heel wat afgeroddeld, de meeste dames lopen
de hele dagen rond op stal. Niets is dan leuker dan een beetje sensatie, en het zou natuurlijk groot nieuws zijn als Trix een of andere
aandoening zou hebben. Dat is weer roddelvoer. Zo gaat het al jaren, en dat zal ook niet anders worden.

Ik heb dus besloten dat ik me niet teveel meer aan moet trekken van al die kakeltantes, en mijn eigen beslissing moet maken. Ik
vind Trix momenteel zo ontzettend goed te pas, en voor mijn gevoel nu ook totaal zonder ook maar 1 verschijnsel van cushing.
Van de week heb ik toch maar even de veearts gebeld om hem te vragen hoe hij er tegenaan keek, en hij zei meteen dat een
test volgens hem niet nodig was, omdat Trix totaal geen cushing paard leek. Maar als ik voor mijn gemoedsrust een test wilde,
zou hij dat niet afkeuren. Als hij dat al zegt, is het dus prima, en maak ik me er verder niet meer druk om. En wat heb ik
eraan als ik het zou weten? Als ze nu ontzettend slecht te pas zou zijn, had ik misschien die test laten doen. Maar bij een paard
dat gewoon kiplekker op stal staat, wil ik liever niets doen. Die mag van mij gewoon lekker zo verder leven :).
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 13 jun 2009, 18:34

Groot gelijk Siets lekker laten gaan zo!

Grappig dat Ernie eigenlijk Emy heet, kan je nagaan dat sommige mensen de ene naam wel leuk vinden en de andere de naam niet hihi

Imka staat nu helemaal alleen in de paddock. Er is vanmiddag wel een rondje met haar gestapt om er even uit te zijn en verder heeft ze echt precies een uurtje in het weiland gestaan. De dondersteen had wel weer een bak hooi te pakken gehad (was gelukkig wel nat maar het stond wel al drie dagen) nu is ze dus echt heel erg aan de scheit weet niet of het van dat hooi komt...
Ik zit nog steeds te piekeren of ik nou wel of geen grasmasker zal kopen...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » zo 14 jun 2009, 04:56

Nancy-imke
Gelukkig valt de benauwdheid mee van Fedor hij heeft meer last van stof en de amoniaklucht in de stal, nu staat hij op het land en dat gaat gelukkig goed maar afgelopen winter dacht ik dat komt niet meer goed maar gelukkig hij is erg sterk.
We hebben Fedor gekocht toen hij 5 jaar was toen dachten we eerst dat hij dampig was maar hij had bij ezels gestaan en die hebben hem met longwormen besmet, er waren 2 dierenartsen geweest en die zeiden allebei dat hij dampig was tot ik belde naar degene waarvan ik hem had gekocht en hij vertelde dat al zijn vee was besmet.
Fedor is er toen voor behandeld maar wel zijn longen waren beschadigd dus hij was altijd wel wat gevoelig op de longen vaak bronchitus gehad maar gelukkig gaat het nu erg goed met hem ik hoop dat we nog jaren van hem mogen genieten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie