Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne!

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Daphne! » vr 05 jun 2009, 08:01

Heey, precies zoals je zegt, je hebt net je nieuwe aanwinst, en dan zit je niet op torenhoge dierenarts kosten te wachtten. Ook al heb je het er natuurlijk voor over, het is niet leuk!

Eachann heeft mij ook 3 weken geleden al eens over het erf gesleurd hoor! Terwijl hij normaal altijd heel braaf meeloopt. Ze stonden toen snachts op stal en ik was Eachann aan het binnen zetten, en mijn vaders auto stond naast de stal, dat vond hij eng, mar ik dacht gewoon, hup lopen. In spanning er langs, toens zag hij bij de buren de tracktor net de bak slepen, nou toen ging ie dus... En ik... ik had niet meer in te brengen. Voor hem was het puur angst, na een meter of 5 moest ik loslaten omdat we tegen de gondewaterpomp aangeslingerd waren, hij rende ervandoor zijn stal in (gelukkig zet ik eerst alle deuren open) en gaf een mega trap/bok na. Ik stond echt te rillen, en was vooral geschrokken dat als zo'n jong ding gaat je gewoon weg niks te vertellen hebt. Met volwassen paarden is dat toch anders, als ze schrikken. Daarna is het nooit meer gebeurd, maar als we gaan wandelen doen we dat nu wel met longeerlijn, heb ik toch het gevoel dat ik 5 meter extra heb, haha.
Al verwacht ik dit soort acties minder snel van Ewald hoor, die is zoooooooo chill, Eachann is net wat tempramentvoller. Maar toch...

Heel veel sterkte met Ekdal, en ik hoop dat het nu eens snel verholpen gaat!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 05 jun 2009, 08:28

Eachann en Ekdal zijn beide een Timor...zal het daar aan liggen...;)

Idd het mag nou wel eens over zijn. Ekdal heeft in die ongeveer 6 weken almeer gehad dan danc in zijn 12 jaar dat ik hem heb...Beetje balen en stomme pech!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 05 jun 2009, 22:01

Ik denk inderdaad dat het aan het Timor bloed ligt, kan haast geen toeval zijn, als je die Timor-nakomelingen allemaal rond ziet dartelen op de foto's.
Hihi, grote bek, klein hartje, denk ik!
Als Eachann je al aankijkt, oee, dat stoute koppie spreekt boekdelen. Heeft Ekdal dat ook?
Ewald kijkt meer ofdat hij stoned is, haha.

Ja, je hebt wel erg pech, je koopt geen jaarling om er meteen maar mee te gaan dokteren, echt pure pech!
En zo sneu voor hem.
Laten we hopen dat hij na dit "gedoetje", gezond naar de 23 kan, net als Danc.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 06 jun 2009, 11:19

Oef dat zijn minder leuke dingen.
Zo meegesleurd worden door zo'n kleuter, maar ze zijn idd echt sterk nu. Als veulen kun je meestal nog wel iets houden, maar als jaarling zijn ze daar alweer te sterk voor als ze écht schrikken.

Wel balen Roos van Ekdal's wond. Hopelijk komt het toch nog goed & is het geen zwerfkies. Een operatie is niet niks nee :n

Timor - Inco bloed is geloof ik altijd pittig :D
Helaas is Evian niet zoals Hermansen, hij heeft toch wel veel van zijn moeder meegekregen.
Olette is echt zo'n paard waar je zelf rustig moet blijven, want ze begint zelf al snel te stressen.
Ik weet nog dat Evian tijdens de keuring het enige veulen was wat zo schrok van de geluidsboxen, dat hij 2x op zijn rug is gevallen in de ring :=
Nja we zien het wel :))
Esther

Bericht door Esther » za 06 jun 2009, 11:52

Eachann heeft helemaal zo'n uitgekookt koppie.. Je ziet hem nadenken over wat hij nu weer eens kan uitvreten.. Elvis, ook een Timor, had dat toch minder. Maar nu is Jeskim ook heel anders dan Tea.. Jeskim is veel makkelijker en ook dochter Bente was een onwijs makkelijk paardje..
alhoewel Elvis ook wel eens streken had hoor, maar die ging meer met van alles aan de haal, stokken, waterslang, ballen e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 06 jun 2009, 17:54

Haha die Eachann, inderdaad Esther, dat uitgekookte koppie!!
Hij is ook te bang om wat te missen, ben net wezen voeren, en dan komt hij als enige van de 5 in volle galop aangesjeesd als hij me ziet, neemt een slipstop net voor me, om te zien wat ik kom doen. Of je nou eten mee hebt of niet, maakt niet uit, hij vind alles interessant. Maar als Juweeltje aankomt, maakt hij plaats, en gaat "veulenbekken", toch wel een klein hartje heeft ie.

Ewald is zo mak, als we gaan wandelen, gaat zijn hoofd naar beneden, zijn oren opzij, zijn lip hangt uberhaupt altijd, oogjes half dicht, en je moet hem meesleuren... Want lopen.... wats da?? Moeten maar eens aan het oefenen gaan, want Ewald heeft echt nog nooit aan de hand gedraafd, dat moet hij wel kunnen natuurlijk. Al zal hij op de keuring wel wat pittiger zijn, denk ik.

Evian is dus een pittige in een Hermansen-jasje? Wie is de vader van de moeder? Of heeft ze dat pittige meer van moeders kant..
Zo zie je maar, het is toch maar net wat de ouders meegeven, want inderdaad Elvis, ook een Timor was altijd wat rustiger dan Eachann toen we gingen kijken.

Esther, ik ben trouwens ook wel heel erg benieuwd naar Jeskim en Tea in zomervacht, dat wij steeds kwamen waren het zulke lekkere bolletjes wol.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 07 jun 2009, 07:56

Esther schreef:Elvis ook wel eens streken had hoor, maar die ging meer met van alles aan de haal, stokken, waterslang, ballen e.d.
Ja of je jas Imka dr vliegenboerka je borstels je zadel hoofdstel enz enz enz }-)

Emy is niet echt heel erg slim, en een beetje vervelend met eten ook. Als ze maar denkt dat Elis weg gaat dan vliegt ze dr stal uit eten is vanaf het begin al moeilijk met haar. Met Imka kon ik me soms irriteren dat gebedel en schrokken maar dat verplichten moeten om te eten is ook niet leuk hoor geef me dan Im maar haha!
Ook weet Emy vaak de in en uit gang niet te vinden als we het draad verzet hebben voor Imka. Dan raakt ze wat in paniek als de rest het wel vind om ff te gaan rennen... Een beetje dommig haha maar wel super lief hoor!!! En dat eten komt wel zeggen ze allemaal. Elvis die geeft iedereen meteen een beuker die in de buurt van zn eten wil komen en Emy die loopt gerust ff het weiland in om te kijken wat daar allemaal gebeurd 8)7
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 07 jun 2009, 18:32

djenga101 schreef: Evian is dus een pittige in een Hermansen-jasje? Wie is de vader van de moeder? Of heeft ze dat pittige meer van moeders kant..
Zo zie je maar, het is toch maar net wat de ouders meegeven, want inderdaad Elvis, ook een Timor was altijd wat rustiger dan Eachann toen we gingen kijken.
Dat klinkt wel heerlijk, zo''n mak en braaf paard op deze leeftijd 8-)
De vader van Evian's moeder is Gardar. Ik weet helaas niet zoveel over Olette's moeder, maar dat is een Kurt-merrie (vrij oude, onbekende hengst..)

Ik ben heel benieuwd binnenkort wanneer ik weer wat meer met hem aan de slag ga.
Lekker aan de hand & wat spelen. Heb laatst een dekje op zijn rug gelegd, en in eerste instantie vond hij het maar niks. Maar even later stond hij ermee te slapen :))
Zo kan hij lekker mak worden :)
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 07 jun 2009, 20:48

Yvette_minouk
Dat klinkt wel heerlijk, zo''n mak en braaf paard op deze leeftijd
Ja, inderdaad, Ewald is wel erg mak. En niet zo onder de indruk.
Vandaag de manen weer geknipt bij beide, Eachann had weer een stoute bui. Bij de buren waren ze druk, dat vond hij allemaal erg spannend. Stijgeren, zo hoog deed ie, dat heeft ie al tijden niet gedaan.
Dat was dus wel spannend, al is hij de kleinste van het stel, hij was ineens erg groot :roll:

nancy@ ik kan me inderdaad herinneren dat Elvis ook al eens met een stok liep, toen we bij Eachann kwamen kijken. Maar met je zadel, haha, buffel.
Ahh, Emy is dus een echt meisje, neemt Elvis haar op sleeptouw, dat hij de voorhand neemt zegmaar? Ben wel heel benieuwd hoe Elvis er ondertussen uitziet, Eachann is in die paar maanden ook al zo gegroeid.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 jun 2009, 06:44

djenga101 schreef:nancy@ ik kan me inderdaad herinneren dat Elvis ook al eens met een stok liep, toen we bij Eachann kwamen kijken. Maar met je zadel, haha, buffel.
Ahh, Emy is dus een echt meisje, neemt Elvis haar op sleeptouw, dat hij de voorhand neemt zegmaar? Ben wel heel benieuwd hoe Elvis er ondertussen uitziet, Eachann is in die paar maanden ook al zo gegroeid.

Als je zin hebt moeten we gewoon een keertje afspreken dan kan je Elvis met eigen ogen komen bekijken! Elvis word al een echt paardje, het babytje is er echt wel af zn streken echter niet! Gister heeft hij Emy een soort van een verplichte dekking gegeen. Niet met zn geval eruit maar hij vond het wel nodig om erop te springen. En Emy vond dat helemaal niet leuk arm ding.... En Elvis maar happen dat ze stil moest staan }-) Maar goed denk niet dat Emy er iets van krijgt hihi

Ja mn zadel wil hij altijd even proeven als ik Im aan het opzadelen ben. En ook heeft hij een keer echt alles uit mn kast getrokken. Deze zitten nml in de stallen en die waren we vergeten dicht te doen |o
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » ma 08 jun 2009, 08:09

Ekdal heeft echt zo'n onschuldig kopje zeg....van ik doe noooit wat haha..maar ondertussen....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 08 jun 2009, 18:26

Hihi, dat van Elvis klinkt precies als zijn moeder!!
Die hapt ook overal in, wil alles proeven en deelt geen eten.. Al heb ik Jeskim nog nooit een paard zien 'dekken' hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 09 jun 2009, 08:30

Ekdal moet morgen naar de kliniek echt zo onwijs mega super balen*zie ziekenboeg*
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 12 jun 2009, 10:11

Echt onwijs balen van Ekdal. Hij wordt maandag geopereerd.

Ze hebben woensdag fotos gemaakt, en spul ingespoten zodat ze het beter konden zien. Het is waarschijnlijk een botsplinter die flink is gaan ontsteken.Waarschijnlijk een trap tegen zijn hoofd gehad
Maandag gaan ze die splinter weg halen en een drain plaatsen. Als ze niet opereren dan is de kans groot dat het naar zijn kaak en dan is de afloop niet zo leuk.
Volgens de DA komt het (bijna nooit voor, maar de vooruitzichten zijn wel positief.

Het is gewoon onwijs balen, zeker omdat het er klein uitzag...maar ondertussen....Gaat flink in de kosten lopen, maar het is nie anders.

Ekdal staat nu op de kliniek en blijft daar staan totdat ik het zelf kan verzorgen. Hij voelt zich goed dus dat scheelt. Hij heeft 2 keer AB gehad en dat heeft wel goed geholpen, maar die splinter moet dus echt weg.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » vr 12 jun 2009, 16:41

Ooow jeetje wat balen van Ekdal! Zo snel kunnen ze iets hebben dan he!
Hopen dat het allemaal goed verloopt en dat ie er snel weer bovenop is!!

Sterkte!

Kleine (nouja klein?!) Ezra maakt het goed tussen z'n haflingervriendjes! Ze staan nu met een kudde van jaarlingen, tweejarigen en driejarigen! Natuulijk probeert dat kleine monster van mij de baas te zijn over allemaal! Maar denk dat dat wel afgelopen is nu de driejarigen erbij staan! In de omgang is het verder echt een schatje.. Zo heerlijk rustig! Ben dol op dat mannetje :D
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 12 jun 2009, 18:06

Ik ben weer terug van de vakantie, het was erg leuk, al viel het weer erg tegen, maar we hebben ons super vermaakt. Ook even bij Esther langs mogen gaan, om te kijken bij Jeskim (mama Elvis) en Tea (mama Eachann en haar prachtige vuelen Fjella, wat een plaatje, zo groot al en zo lief!

Esther, het keuringshoofdstelletje voor Eachann past prima, we hebben er hem al mee aan de hand laten draven over het erf.

Roos, hoe is het nu met Ekdal?

Nancy, ja leuk. We wonen zo dichtbij, ik wil Elvis (en Emy natuurlijk ook en Imka) wel weer eens zien. Kun je als je wilt de onze ook wel komen bekijken. Eachann is ook al heel erg veranderd sinds die tijd.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 jun 2009, 20:19

Ja gezellig moeten we zeker eens doen!

Roos ik ben ook wel benieuwd hoe het met Ekdal is
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 15 jun 2009, 08:47

Gisteren kleine Jack nog eens uit de kudde gehaald want meneer moest DRINGEND naar de kapper...is altijd een hele onderneming om de 10 andere veulens binnen de draad te houden, en de mijne alleen mee te krijgen...Gelukkig had ik mn vriend mee om te assisteren :))
En wat was hij braaf...stukje gewandeld over de grote baan naar stal en gelukkig kwamen we chauffeurs tegen die afremden ( geloof me gebeurd niet vaak daar...) bij de eerste auto panikeerde hij heel even,( was weer even geleden) maar verder was hij super flink!
Maantjes knippen vond hij dan weer minder, hij werd er zo onrustig van, en echt...het lijkt dit keer nergens op :o ipv een boog heeft hij een soort van lijn...na een tijdje werd hij zo nerveus dat ik gestopt ben, en het een van de komende dagen wel verder zal afwerken...

Dan hebben we hem laten kennismaken met mn oudere paard door ze samen in de binnenpiste te zetten.
Ging echt super. Duurde niet lang of de kleine liep de oudere echt uit te dagen, hem te plagen...ze waren echt fijn aan het spelen :) .

Voor we terug naar de weide gingen had mijn vriend een pad uit de kast gepakt, en die even op jacky gelegd...hij wilde eens zien hoe die zou reageren ;( ... waarschijnlijk had hij iets heel spectaculair verwacht, maar het enige dat de kleine man deed was omkijken zo van ' waar zijn jullie nou in godsnaam mee bezig!?'
:Z ( heeft er in totaal 5 sec opgelegen of zo hoor...ben in de verste verte ook nog niet van plan er een zadel of iets dergelijk op te gooien...voor iemand iets verkeerd denkt := ).

Hij krijgt vanaf nu ook de summerfit koeken van pavo. Was ze zaterdag gaan halen. Gisteren hem de 1e koek gegeven. Had n beetje schrik dat hij ze niet zou lusten. Maar ik denk dat hij ze in 2 happen binnenhad :D , dus dat zit wel goed!
Maar hij ziet er wel echt super uit: wintervacht is helemaal verdwenen, hij groeit als koel ( ook zijn buikje :) ) , het baby is helemaal verdwenen...ik was gisteren weer helemaal verliefd :+: . Alleen zijn voorpluk wordt héél donker vind ik...

Ben wel n beetje bezorgd om het Rhino alarm hier in de buurt... Jack heeft zijn enting hier nog niet voor gekregen, simpelweg omdat ik dacht dat deze bij de jaarlijkse enting zat :o? . Woensdag ga ik hem waarschijnlijk dus wel laten enten tegen Rhino, en vanaf dan dus half jaarlijks, ongeveer gelijklopend mijn ouder paard ( die is vorige week gedaan).
Hij staat wel tamelijk afgelegen in een wei met allemaal veulens waar geen vreemde paarden / mensen normaal aankomen, maar toch...
roos

Bericht door roos » ma 15 jun 2009, 08:53

Vandaag wordt Ekdal geopereerd. En ik zal eerlijk zijn..heb echt al dagen de kriebels, misselijk, buikpijn...echt voel me rot. De DA is positief dus dan zal het heus wel goed gaan, maar toch ga ik van alles denken. :(
Voor de rest is ie erg mak, hij zal alleen wel onwijze hoofdpijn hebben vrees ik
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 15 jun 2009, 09:00

roos schreef:Vandaag wordt Ekdal geopereerd. En ik zal eerlijk zijn..heb echt al dagen de kriebels, misselijk, buikpijn...echt voel me rot. De DA is positief dus dan zal het heus wel goed gaan, maar toch ga ik van alles denken. :(
Voor de rest is ie erg mak, hij zal alleen wel onwijze hoofdpijn hebben vrees ik
Ik las net ook je topic op zb.
Alvast heel erg veel succes vandaag... ik weet hoe je je voelt...de dag dat Jack geopereerd werd ( castratie ivm klophengst) voelde ik me ook al dagen op voorhand rot en de dag zelf was een ramp.
Maar ik had vertrouwen in mijn DA, en het lijkt wel dat jou DA er ook heel positief over is!

Wanneer mag ie naar 'huis' komen?
En moet je dan iets speciaals doen qua revalidatie?

Iig veel succes!! :(:)
Gesloten