Dag Zico! *zwaai*

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Machteld&Falco

Re: Dag Zico! *zwaai*

Bericht door Machteld&Falco » ma 08 jun 2009, 08:25

ik ga je Pb sturen Kelly, anders wijken we te veel af ;)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 08 jun 2009, 09:26

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een hele discussie zo idd. Ik weet wat het is om kinderen en paarden te hebben. Ik heb ws het geluk, dat Leo er ook achter staat en we het dus samen kunnen doen.
Weet je trouwens of de nieuwe eigenaren van Zico zich hier nog aan zullen melden?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 08 jun 2009, 09:44

Zekers een discussie. En ik kan beamen dat Karlijn echt alles eraan gedaan heeft een een goed huis voor Zico te vinden en dat dat echt niet in haar koude kleren is gaan zitten.
Maar verdedigen hoef je je zeker niet.

Niet iedereen kan het combineren. En het is heel cliche, eerst zijn je dieren alles. Bij mij altijd nog boven mijn vriend. Maar het krijgen van een kindje heeft echt alles veranderd. Mijn dieren zijn nog steeds mijn alles hoor, maar Renske is wel het belangrijkste geworden.
Niet iedereen kan dat combineren. En ik denk dat je altijd in belang van je paard moet kiezen. Wat is nou het belangrijkste voor je paard. Als je weet dat je er geen tijd meer voor hebt dan is het zoeken van een nieuwe eigenaar die er wel tijd voor heeft imo echt het beste. Of je nu zwanger bent, een studie gaat doen of wat dan ook.

Karlijn, geniet van je zwangerschap.
---
Fran

Bericht door Fran » ma 08 jun 2009, 13:15

Fijn dat je voor Zico een goed plekje hebt gevonden! Dat moet je vast een goed gevoel geven, mag je er nog eens op bezoek of wordt je op de hoogte gehouden? Dat zou mij altijd erg fijn lijken, en ik heb nog altijd contact met de oude-eigenaresse van Olaf, en dan vind ik zelf ook erg fijn, kan bij haar met al mijn vragen terecht.
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik vind de reacties hier een beetje vreemd, ze verkoopt Zico toch naar een goed thuis en niet naar een handelaartje of slager???
Het is haar keuze, en voor haar blijkbaar de beste, en dat is voor iedereen weer anders, niet iedereen heeft een super betaalde baan of veel vrije tijd.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 08 jun 2009, 14:14

Ik denk dat ik jouw situatie een beetje te veel gelijkstel aan de mijne en er maar vanuit ging dat het voor iedereen wel ongeveer hetzelfde zal zijn. 't Is niet aan mij om over jouw beslissing te oordelen. Ik zou zoiets gewoon nooit kunnen. Ik hoop dat jij voor jezelf (en vooral voor Zico) de juiste beslissing hebt genomen.

Ik wil me dan ook excuseren voor mijn snelle oordeel. Ik ben het nog steeds niet volledig eens met je, maar aanvaard je keuze wel :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Claudje

Bericht door Claudje » ma 08 jun 2009, 16:06

Meis, heel veel sterkte gewenst met de verkoop van je paardje :(:) Is zeker weten een hele moelijke keuze geweest.
Ik heb zelf twee van mijn paardjes moeten verkopen en als je weet dat ze een goed plekje hebben gekregen, geeft dat
aan de ene kant veel verdriet voor het verlies van je maatje, maar ook heel veel rust, dat je die keuze hebt kunnen maken.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 jun 2009, 17:45

Ik vind de reacties hier een beetje vreemd, ze verkoopt Zico toch naar een goed thuis en niet naar een handelaartje of slager???
Het is haar keuze, en voor haar blijkbaar de beste, en dat is voor iedereen weer anders, niet iedereen heeft een super betaalde baan of veel vrije tijd.
Dit topic blijft bij mij maar in mn hoofd zitten. Ze is verdrietig dat ze haar paardje heeft moeten verkopen en is blij dat ze een leuk huisje gevonden hebt voor hem en ze word door iedereen afgekat. Zij besloot om haar lieveling te verkopen omdat ze zelf zwanger is wat veel geld en tijd kost als de kleine er straks is. Maar hoe zit het dan met de gene die maar veulentjes fokken om de premie's van de merrie's.....?
Ik wil niemand aanvallen, iedereen moet het zelf weten hoeveel paarden hij zij heeft en houdt bij koopt of verkoopt maar vind het zo raar dat er dan zo op iemand aangevallen moet worden. De rede van verkoop maakt in mijn ogen niets uit, je zorgt uiteindelijk toch dat je een goed plekje voor je beestje vind.

Het lijkt mij verschrikkelijk als je een topic opent in de zin van ik wil mn laatste mooie foto's van mn paardje laten zien en je word zo benaderd.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » ma 08 jun 2009, 17:47

@Siets, ik ga er van uit dat het niet jouw bedoeling was om me te kwetsen :) Wellicht was het van mijn kant ook naïef om sommige reacties niet te verwachten, maar ik was wel geschrokken zoals je misschien kunt opmaken uit m'n bericht van gisteravond.
Ik ben blij voor jou dat jij in zo'n fijne positie zit, maar dit geldt natuurlijk lang niet voor iedereen ;) Was het maar waar!

@Machteld, natuurlijk ben ik het helemaal met je eens dat iedereen een mening mag hebben en we hoeven het ook echt niet met z'n allen eens te zijn.
Ik mag ook vinden dat ik sommige opmerkingen hier nogal ongenuanceerd vind ;)
Ik begrijp wel wat je bedoelt mbt de voorbeelden die ik eerder gaf. Het ging me er meer om dat er in het algemeen eigenlijk altijd wel een oplossing te vinden is als je je paard niet meer kunt houden, wat de reden ook is. Alleen kost dat in enkele gevallen een heleboel kunst- en vliegwerk en het is dan nog maar de vraag of zowel paard als eigenaar daarmee beter af zijn.
Daarnaast wilde ik het eens vanuit het andere oogpunt belichten: als potentiële koper ben je toch maar blij met al het aanbod, en maak je er graag gebruik van. En jij weet dat je een paard een prima (misschien zelfs beter) thuis kan bieden. Dus wat is vanuit die hoek bekeken dan het probleem.

Tsja enne mbt een paard aanschaffen en kinderen krijgen: als je alles in het leven van te voren weet... ;)

Laten we het erop houden dat we allemaal één ding gemeen hebben: onze liefde voor paarden en het feit dat we allemaal het allerbeste met ze voorhebben.

Heb trouwens bericht gehad van Zico: de reis was heel rustig verlopen, en hij was direct op zijn gemak op z'n nieuwe thuis. Staat heel gezellig met twee (Fjorden)dames op de wei en hij voelde zich 's avonds ook stal ook prima, heeft goed gegeten enz :)
Ah. Kan ik weer met een gerust hart gaan slapen :)
Afbeelding
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 08 jun 2009, 19:22

Ik ben in de gelukkige positie dat ik twee kinderen en twee paarden heb maar als ik ze weg moest doen zou i knet als jij zorgen voor een goed nieuw huis en als ik dat zo hoor heeft hij het wel getroffen dus ga je goed en ga lekker genieten van je zwangerschap en je kindje straks want er is niets zo mooi als een kind op de wereld te zetten en voor het eerst in je armen te houden ik spreek uit ervaring!!
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Jilly

Bericht door Jilly » ma 08 jun 2009, 19:30

@Kleintje: weet je toevallig ook een stalnaam ofzo? Ik wist helemaal niet dat er hier in de buurt zoveel fjorden stonden :P
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Leentje

Bericht door Leentje » ma 08 jun 2009, 19:54

meid,jij hebt deze keuze, door welke omstandigheden dan ook, moeten maken,en daar hoef jij je helemaal niet voor te verantwoorden!

triest,sommige reactie's.
als iemand zijn paard maar laat verpieteren,er amper naar omkijkt,zou men dat weer afzeiken,
want "tjongejonge, zo hou je toch geen paarden!"
het is een jong gezond paard, waar iemand anders nog heel veel pelzier mee kan beleven,en hij krijgt alle aandacht,en jij hebt je handen straks ook vol aan de kleine.

sterkte met het verwerken,ook al kies je zelf voor dit afscheid,ik weet uit ervaring dat het niet meevalt!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » di 09 jun 2009, 04:07

Jilly schreef:@Kleintje: weet je toevallig ook een stalnaam ofzo? Ik wist helemaal niet dat er hier in de buurt zoveel fjorden stonden :P
Hoi, nee sorry geen idee. Weet ook niet precies of hij in Zandhoven staat maar zijn baasjes wonen daar wel :)
Wie weet kom je 'm nog wel eens tegen bij je in de buurt ;)
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 09 jun 2009, 05:17

Wat fijn dat Zico goed is aangekomen en je zo'n goed thuis voor hem hebt gevonden.
Dat maakt het gemis wel wat zachter.

Ik weet hoe moeilijk het is die beslissing te nemen. Dat doe je niet over één nacht ijs. Je wikt en weegt alles af..
En wat de reden ook is, jij hebt besloten te doen wat jij vind wat het beste is voor je paard én je gezin :)

Zico heeft het heus wel naar zijn zin daar.
Wij mensen kunnen ons dier wel erg missen, maar dat dier maakt het echt niet uit hoor wie zijn baasje is, als hij maar goed verzorgd wordt en er goed aan zijn basisbehoeften wordt voldaan. Je moet oppassen dieren niet te vermenselijken.

Het idee dat enkel van je paard houdt of de verantwoordelijkheid voor hem neemt door hem te houden, ben ik het dus niet mee eens.
Geven om een dier betekent juist soms loslaten en een ander lief baasje zoeken :)

Heel veel sterkte ermee. Hopelijk wordt je net als ik nog van Zico zijn reilen en zeilen op de hoogte gehouden en kan je terwijl je van je gezin geniet straks, op een afstand ook nog van hem meegenieten. :)
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » di 09 jun 2009, 08:21

Fijn dat hij helemaal goed staat meis, dat is zeker een lekker gevoel!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » di 09 jun 2009, 20:26

Suzanne schreef:Zico heeft het heus wel naar zijn zin daar.
Wij mensen kunnen ons dier wel erg missen, maar dat dier maakt het echt niet uit hoor wie zijn baasje is, als hij maar goed verzorgd wordt en er goed aan zijn basisbehoeften wordt voldaan. Je moet oppassen dieren niet te vermenselijken.
Ben het met je eens. Hoewel ik paarden heb gekend die wèl veel moeite hadden zich aan een nieuwe omgeving aan te passen (wilden bijv niet eten) is Zico echt lekker ongecompliceerd wat dat betreft ;) Hij heeft daar dus totaal geen last van, begrijp ik uit de berichtjes die ik ontvangen heb van zijn nieuwe thuis :)
Ach als ik eens een dikke week wegbleef ivm vakantie liep hij me ook echt niet te missen hoor... Het maakt hem echt niet uit wie hem 's ochtends in de wei zet, en wie 's avonds z'n voerbakje vult. Dat geldt denk ik voor het overgrote deel van de paarden, ook al zouden wij mensen dat misschien graag anders zien ;)

Hij heeft al een echte kudde met zijn twee nieuwe haremdames en roept blijkbaar de longen uit zijn lijf als ze niet gezellig samen op stal gaan :D Bij mij maakte hij nooit geluid! Frappant... :)
Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » vr 12 jun 2009, 16:01

Het is echt een mooi beestje! Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft bij de nieuwe baasjes, vast wel!
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn paard weg zou doen, waarvoor dan ook, maar ieders situatie is anders. Een paard kost veel tijd en geld, dus soms is verkopen voor je paard het beste. Ik snap je beslissing, wel moeilijk hoor!
Geniet van je zwangerschap!
Morris, mijn superfjord!
Plaats reactie