Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Thessa Keizer

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door Thessa Keizer » ma 08 jun 2009, 19:16

Misschien hadden jullie het al gelezen dat ik ook wat strubbelingen heb met mijn A-tje op het moment, vandaag is Kelly even komen helpen maarja was ie natuurlijk super braaf!!
Foto's heb ik wel gemaakt, staan bij PP.
Nu maar hopen dat we weer een beetje de goede kant op gaan, ben dat vervelende gedrag wel een beetje zat aan het worden, pfff.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 08 jun 2009, 22:09

Denk ook niet dat het helpt als iemand anders op je paard gaat... Lijkt me t beste als je begeleiding vanaf de grond krijgt.
"zelfs" Kelly kan geen wonderen verrichten :roll: , zeker niet door er 1 xtje op te gaan..Lijkt me volstrekt zinloos. Uiteindelijk moet ze het goed doen als jij erop zit en paarden zijn slim genoeg om te weten wie er op hun ruggetje zit..

Maargoed, ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je weer lekker ontspannen kunt rijden, heel veel succes in ieder geval!!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 09 jun 2009, 05:40

adanco schreef:Denk ook niet dat het helpt als iemand anders op je paard gaat... Lijkt me t beste als je begeleiding vanaf de grond krijgt.
"zelfs" Kelly kan geen wonderen verrichten :roll: , zeker niet door er 1 xtje op te gaan..Lijkt me volstrekt zinloos. Uiteindelijk moet ze het goed doen als jij erop zit en paarden zijn slim genoeg om te weten wie er op hun ruggetje zit..

Maargoed, ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je weer lekker ontspannen kunt rijden, heel veel succes in ieder geval!!
Ik ben dit dus niet helemaal met je eens.
Kelly is er puur opgestapt om even aan te voelen waar eventueel het probleem zit, ik verwacht ook absoluut geen wonderen van iemand anders die op mijn paard zit.
Toen Kelly hem even aangevoeld had ben ik er zelf opgegaan en heeft ze mij vanaf de grond tips gegeven, ik ben mezelf er ook zeer van bewust dat Aike en ik samen dit probleem op moeten lossen, maar een heldere kijk van iemand anders erop helpt naar mijn inziens zeker wel! (en normaal heb ik gewoon les van mijn instructeur maar die is de afgelopen weken niet geweest omdat hij in Duitsland op training was, die is nu weer terug dus gaan we gewoon weer wekelijks bij hem lessen)
Oh enne mijn A-tje is een hij en geen zij ;)

Ennnnnn, Joost!!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 09 jun 2009, 09:08

Oh, ik las in rijt.pr. dat je wel wist dat het gewoon vervelend doen was?? En als ik je verhaal daar lees kan het idd weinig anders zijn...
Maargoed, maakt ook niet uit. T irriteert me gewoon dat sommige mensen zo aanbeden worden :x , terwijl je zelf zo duidelijk je verhaal al had opgeschreven en dus zelf al prima wist dat je pony gewoon vervelend was. Onderschat jezelf niet dus :D

Gr'jes
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » di 09 jun 2009, 09:36

Yoline schreef:Ooohh wat balen van Adanco! Hopelijk loopt ie snel weer goed!

Jaaa Azalia foto's *o/* Wel een beetje voorzichtig doen Fabiënne :(:)

Liesje gaat lekker momenteel. Ben iets relaxter aan het rijden en dat werpt z'n vruchten af. We pakken ook langere stukjes buiten mee en dat gaat echt fijn. Hoop over een weekje het hele zandpad onder het zadel af te kunnen *o/* Nu doen we nog een stukje onder het zadel en een stukje lopend. Ze vindt het zo leuk :L
JA MAMA!! haha je wil niet weten hoe vaak ik dat per dag naar mn hoofd krijg!!
haha maar wel heel lief van je!

met dit weer is dat geen straf lijkt me, met paardlief het zandpad af!
maar waarom de helft lopend???

@ adanco en thessa,
elke hulp is toch goed! zeker iemand die je paard niet kent die ziet het heel onpartijdig!
ok, ik ben kelly fan, bij mij verricht ze wel wonderen, maar zij gaat zitten en voelt gewoon heel goed hoe en wat!
nu hebben jullie toch een duwtje in de goede richtig! daar ging het toch om!
je kunt niet alles alleen oplossen! maar nu nog de rijfoto's van thessa en aike!! hint hint hint!!!!
Azalie :: Isabeau
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 09 jun 2009, 10:27

@ adanco, ik weet niet of je Kelly kent maar ze kan je echt heel fijn helpen. En verder ben ik me er echt wel van bewust dat Aike en ik samen dit probleem op moeten lossen maar ben wel echt heel blij met de hulp van Kelly!

@Fabienne, ik zal eens even kijken of er iemand op stal zo lief wil zijn om rijfoto's van ons te maken!

Ennnnnn, Joost!!
Kelly

Bericht door Kelly » di 09 jun 2009, 10:52

"Adanco" weet wel wie ik ben :j
Alleen ze kent me niet.
Dan krijg je al snel het vooroordeel wat ik wel vaker heb: Oh die rijdt Z dus denkt het beter te weten...

Geeft niks meiden, iedereen denkt er het zijne maar van, ben iig blij dat de mensen die ik lesgeef en help wel blij met me zijn.

Ow en Adanco, een paard doet niet zomaar vervelend, daar krijgt hij wel aanleiding en dat was bij Aike ook zo.
Ben het wel met je eens dat 1x iemand anders erop het probleem niet verhelpt bij degene die er normaal op rijdt.
Maar nu kon ik even voelen waar het probleem zat en dit aan Thessa uitleggen en haar daarna vanaf de grond begeleiden.
Uiteindelijk zal ze het zelf weer recht moeten trekken met Aike daar kan ik enkel een duwtje in de rug mee geven.

En misschien voor jouw duidelijkheid, ik wordt niet aanbeden, sterker nog.. ik denk dat ik hier altijd het makkelijkst commentaar krijg..
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 09 jun 2009, 12:07

Jij bent wel degene waar het snelst een vooroordeel aan gehangen wordt denk ik Kelly :j

Oplossen kan iemand anders nooit voor je..fouten liggen vrijwel altijd bij jezelf. Herkennen van de fout, wat de ruiter zelf misschien niet lukt, kan een ander natuurlijk wel. Daarbij is het ook altijd fijn om eens iemand op 'jou' paard te zien (vind ik hoor)...om te zien hoe het paard beweegt, reageert etc etc
Geluk is de vrucht van intens werk
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 09 jun 2009, 13:08

Op een forum vragen hoe je paard in twee weken het wijken onder de knie krijgt is vast wel de methode :roll: ?

Helemaal niks mis met hulp van derden. In Thessa's geval heel fijn omdat haar instructeur er even niet is. Ook geeft Thessa aan dat ze zelfs een beetje angstig word van Aike. Kordaat optreden is dan wel erg fijn voor zowel paard, ruiter als gastruiter.

Fijn Thessa, dat je een plan van aanpak paraat heb voor Aike. Als ik samen met mijn instructeur, of mijn instructeur door issues heen zie worstelen kan ik meestal de dag erna niet wachten tot ik er weer op kan klimmen. Goed voor het enthousiasme :D
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 09 jun 2009, 13:58

Ik ben inderdaad geen held en heb dat zetje in de rug even nodig.
Tevens is het echt heel fijn als iemand onbevangen op je paard stapt en zo dus kan voelen waar het probleem lijkt te zitten en dit is precies zoals het gegaan is :)) Nu gaan we weer aan de slag met de tips die ik heb gekregen, ik ga het in ieder geval weer proberen, heb nu ook gezien dat hij weer een paar dagen ook braaf is geweest dus ik moet wat meer vertrouwen in mezelf hebben en doorzetten.
Ga zo richting stal en Aike rijden en werken met de tips die ik heb gekregen :))
En daarbij ik aanbid niemand maar ik heb de afgelopen jaren wel zo'n beetje Kelly leren kennen en aardig wat van haar gezien en gevolgd onder andere via dit forum en ik heb daar wel een goed gevoel bij! Ze voelde het gisteren dan ook goed aan waar het probleem zat, ik vind dat knap, ik kan dat niet op een ander paard hoor, kan wel voelen of ie fijn is of niet maar dan heb je het wel gehad, en daarbij vind ik dat je van anderen hun kennis en ervaring gebruik moet zien te maken als je dat aangeboden word, graag zelfs :))

Ennnnnn, Joost!!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 09 jun 2009, 15:16

Hahaha.. allereerst mijn excuses aan de fanclub. Ik wil niemand beledigen en dacht dat het er om ging dat Aike zo vervelend was en er geen land mee te bezeilen was. Ik wist niet dat het om een dressuurles ging. Denk dat het best goed is dat je instructeur weet hoe je paard voelt/reageert dus daar ben ik zeker niet op tegen. Zoals het op mij overkwam was er geen land met het paard te bezeilen en moest Kelly er daarom op. Beetje verwarring dus.

@Ellebel, ik was op dat moment al weken met het wijken bezig en ik zat ff vast. In 2 weken kan er een boel gebeuren als je de juiste knopjes/techniek ontdekt dus zo raar vond ik mijn vraag toen niet. Tips zijn altijd welkom en je kunt later bekijken wat je ermee doet. Dat was mijn insteek van mijn vraag over het wijken destijds. Ik word niet graag neergezet als een malloot die op een paard stapt en zegt binnen 2 weken het wijken onder de knie te willen hebben. Daar was al voorbereiding aan vooraf gegaan en elk paard reageert anders op nieuwe situaties.

Dat iemand Z rijdt zegt overigens in het geheel niets, er zijn goede Z ruiters en slechte. Voor ik weer aangevallen word.. ik bedoel hier dus NIEMAND mee. Maar het verweer dat iemand Z rijdt en dus 'goed' is zie ik niks in.

Mijn paardje loopt weer goed, dus ik heb nog 3 weken (voor het wijken) :P (flauw grapje) en mijn L1 proef te oefenen. Zal maar langzaamaan weer opbouwen. morgen ff 10 minuurtjes alleen wat ontspannen en kijken hoe soepel hij nog is :D na 2 weken niks doen.

Gr'jes :wave:
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 09 jun 2009, 17:27

@ Adanco
Er was ook geen land mee te bezeilen hoor met Aike een paar weken en ik had het er ook helemaal mee gehad maar ik weet ook wel dat iemand anders dat probleem niet op kan lossen (was dat maar zo) maar ik had daarbij wel echt hulp nodig. Aike gedroeg zich gisteren super braaf (dat zal je altijd zien dan) en is het dus gewoon bij wat tips gebleven voor de momenten dat ie dat zou doen en verder inderdaad lekker dressuurmatig bezig geweest :))
Overigens was Aike vandaag ook gewoon super fijn en braaf te rijden!

Ennnnnn, Joost!!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 10 jun 2009, 07:34

hey dames ging deze hele discussie nou over dat iemand heel even op een paard heeft gezeten??
whahaha oh waar zijn we mee bezig!

maar goed, fijn dat het nu uitgesproken is!

@ thessa, ik bedoelde eigenlijk dat ik de foto's kom maken als ik er toch ben!!! snappie!

mijn lieve little pony heeft liefdesverdriet!
vorige maand is er een haffie op stal bijgekomen en zalie was meteen spontaan hele maal tot over haar oren verliefd op haar! en ik geloof dat het wederzijds was.
zalie en Gaspard gingen vanaf april al het land op. en de haflinger mocht nog niet zo lang en alleen als andere paarden eruit waren en dan met het andere paard van dat meisje..
gevolg was dus dat Donja( zo heet de haf) pas om 6 uur s'avonds naar buiten ging en die van ons al om 8 uur s'ochtends. ze stond dus de hele dag alleen binnen...
heel zielig.. nou hadden wij al aangeboden dat ze bij zalie en Gas kon staan... maar ze heeft besloten om terug te gaan naar haar oude stal! ( aan de andere kant van het slootje)

zalie is helemaal uit haar doen!
ze is stil. normaal is ze heel vrolijk en enthousiast. ze blijft zelfs bij mama staan als ze haar in de wei zet. normaal rent ze dan weg en gaat eten of valt meteen aan maar de laatste dagen blijft ze bij mama staan met haar snuit tegen mama aan. ook wil ze eigenlijk alleen maar knuffelen.
haar hooi eet ze ook niet meer helemaal op! als mama weg gaat gaat ze wel staan grazen.
snoepjes eet ze wel op maar normaal ben ikk dan bijna mn hand kwijt maar nu doet ze dat heel rustig en voorzichtig.
haar vrijheidsdressuur dingen doet ze ook wel maar ook veel rustiger en minder enthousiast!
ik heb er ook nog nooit zien gapen, en de laaste dagen gaapt ze regelematig!!

arme pony! met rijden gaat het erg goed! mama doet erg haar best!
en pony ook! kan niet wachten tot ik weer mag!

iemand een idee hoe ik mijn pony kan opvrolijken??
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 10 jun 2009, 10:29

Fabienne-Fotografie schreef:hey dames ging deze hele discussie nou over dat iemand heel even op een paard heeft gezeten??
whahaha oh waar zijn we mee bezig!

maar goed, fijn dat het nu uitgesproken is!

@ thessa, ik bedoelde eigenlijk dat ik de foto's kom maken als ik er toch ben!!! snappie!

mijn lieve little pony heeft liefdesverdriet!
vorige maand is er een haffie op stal bijgekomen en zalie was meteen spontaan hele maal tot over haar oren verliefd op haar! en ik geloof dat het wederzijds was.
zalie en Gaspard gingen vanaf april al het land op. en de haflinger mocht nog niet zo lang en alleen als andere paarden eruit waren en dan met het andere paard van dat meisje..
gevolg was dus dat Donja( zo heet de haf) pas om 6 uur s'avonds naar buiten ging en die van ons al om 8 uur s'ochtends. ze stond dus de hele dag alleen binnen...
heel zielig.. nou hadden wij al aangeboden dat ze bij zalie en Gas kon staan... maar ze heeft besloten om terug te gaan naar haar oude stal! ( aan de andere kant van het slootje)

zalie is helemaal uit haar doen!
ze is stil. normaal is ze heel vrolijk en enthousiast. ze blijft zelfs bij mama staan als ze haar in de wei zet. normaal rent ze dan weg en gaat eten of valt meteen aan maar de laatste dagen blijft ze bij mama staan met haar snuit tegen mama aan. ook wil ze eigenlijk alleen maar knuffelen.
haar hooi eet ze ook niet meer helemaal op! als mama weg gaat gaat ze wel staan grazen.
snoepjes eet ze wel op maar normaal ben ikk dan bijna mn hand kwijt maar nu doet ze dat heel rustig en voorzichtig.
haar vrijheidsdressuur dingen doet ze ook wel maar ook veel rustiger en minder enthousiast!
ik heb er ook nog nooit zien gapen, en de laaste dagen gaapt ze regelematig!!

arme pony! met rijden gaat het erg goed! mama doet erg haar best!
en pony ook! kan niet wachten tot ik weer mag!

iemand een idee hoe ik mijn pony kan opvrolijken??
Zo uhuh, niet helemaal wakker geloof ik hahahhaha.
Dat zou super zijn natuurlijk alleen heeft mijn vriendin haar pony aan huis staan en dus niet bij mij op stal.

En wat sneu voor Zalie zeg :(:) Maar ik weet zo een twee drie niet wat je eraan kunt doen, veel knuffelen maar!

Groetjes Thessa :wave:
Ennnnnn, Joost!!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 10 jun 2009, 11:22

haha, maar dat gaat wel goed komen!
we rijden daarna wel even naar jou pony, ben wel benieuwd naar het monster!

ja ik weet ook niet wat ik er aan kan doen met zalie,
ben al extra lang aan het borstelen en lang knuffelen!
merk wel dat ze het waardeerd! gister was ze terug aan het borstelen,
was met haar manen bezig en zij met mijn haar! haha

komt wel weer goed denk ik!
liefdesverdriet gaat vanzelf over.
maar ga wel even verhaal halen bij dat meisje, want ze is weg gegaan en heb haarv daarvoor en erna helemaal niet meer gesproken! was ook echt verbaasd!

maar goed...

ps. vrijdag gaat echt niet lukken! grrrr
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 10 jun 2009, 11:35

Helaas voor vrijdag, maar misschien volgende week dat het gaat lukken dan? Ik hoor je maandag dan wel, spreken we gewoon opnieuw iets af, geen probleem.

Groetjes Thessa :wave:
Ennnnnn, Joost!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 10 jun 2009, 21:34

Arme Zalie.
Heb jij nog les van Elise? Ze rijdt Aran momenteel voor me en gaat me daarna lesgeven (ik kan tijdelijk zelf niet rijden).
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 11 jun 2009, 07:37

nee ik les niet meer bij elise.
helaas, maar ze had te weinig tijd. beetje hammerysk om te zeggen maar ze heeft me een aantal keer laten zakken!
wel jammer want ze heeft me echt super veel geleerd en van een hele hoop angsten afgeholpen!

ik les nu bij Kelly, die komt op 2 vaste dagen een keer voor mij en een keer voor mama.
en dit gaat ook super goed! kel kent mij heel goed en mn pony ook dus dat werpt zn vruchten af!
doe elise de groeten van me en wens haar beterschap van mij en mn mam
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 11 jun 2009, 10:27

Ja, ze is niet echt van de afspraken he? :n
Ik zal haar de groeten doen :j
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 11 jun 2009, 15:34

nee, en dat werkt niet bij mij!
omdat we alleen een buitenbak hebben mocht ik van de winter onder werk tijd rijden, en als ik dan eerst een half uur moet wachten...
maar goed, het was dat kelly dicht bij kwam werken en een plekje voor me had anders waren we ook echt niet bij haar weggegaan!

maar ze is wel heel erg kundig!
waarom kun jij niet rijden? ( heb ik even gemist..)
Gesloten