Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Oei sterkte met Githa. Heb ik ook gehad bij Benthe, toen we een nieuwe hoefsmid hadden, had hij haar en Felien (pony van mijn buurmeisje) te kort gezet en toen liepen ze allebei 2 weken kreupel! Was echt stom, die hoefsmid mocht ook zeker neit meer terug komen! Was nog vlak voor de keuring ook!
Ik heb ernstig goed nieuws!!! Benthe is hengstig! Dus vanavond gaan we hier rond 7 uur weg richting Wanneperveen!
JEEEJ!
Ik heb ernstig goed nieuws!!! Benthe is hengstig! Dus vanavond gaan we hier rond 7 uur weg richting Wanneperveen!
JEEEJ!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- kristelhans
Beterschap voor Githa!
En veel succes met Benthe vanavond!!
Ik krijg vanavond zadelpashulp dus daar heb ik ook zin in!
En veel succes met Benthe vanavond!!
Ik krijg vanavond zadelpashulp dus daar heb ik ook zin in!
Oh dat is inderdaad ook goed nieuws, ik las al dat je er problemen mee had. Nou hopen dat je er een goed zadel aan over houd.
Die foto van je avatar van Beer is trouwens érg leuk!
Die foto van je avatar van Beer is trouwens érg leuk!
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- kristelhans
Haa dankjewel! Hij is zo'n lieve schat.. Ik kom er nu achter dat hij echt een werkwillig karakter heeft..hij verlangt echt naar contact en vindt werken echt leuk! Vanavond komt er iemand langs die ook een fjord heeft met een lastige rug en die aan bood mij te helpen..heeft wat cursussen gedaan geloof ik dus die weet meer dan ik..fourth opinion ondertussen..we gaan vanavond 4 zadels proberen dus ik heb goede hoop! Zij heeft haar zadel (dat op een fjord en een fries heeft gelegen) te koop..dus wie weet!
Nou, ik ga nog even aan 't werk..leuk hoor met dit weer
Leerlingen zijn ook niet vooruit te branden; mevrouwwww, zullen we een ijsje in de stad gaan halen? Dan bestellen we 'm in het Engels...hihaaa! Was het maar zo'n feest!
Nou, ik ga nog even aan 't werk..leuk hoor met dit weer

met githa haar voeten gaat het al wat beter dan gisteren, terwijl ze gister gewoon niet wou bewegen loopt ze nu toch al in stap achter ons aan
waren we daarstraks bezig een pak voordroog open te doen, is ze achter ons aan gekomen naar een klein stukje waar ook gras staat maar waar ze niet op mogen
dus ze kan al terug kattekwaad uit halen maar een drafje zat er nog niet in hoor
morgen terug inspectie van de voeten en het fut en morgen ga ik ook met een vriendin haar dressuurpaard rijden
hoop dat er morgen al een drafje af kan
waren we daarstraks bezig een pak voordroog open te doen, is ze achter ons aan gekomen naar een klein stukje waar ook gras staat maar waar ze niet op mogen
dus ze kan al terug kattekwaad uit halen maar een drafje zat er nog niet in hoor
morgen terug inspectie van de voeten en het fut en morgen ga ik ook met een vriendin haar dressuurpaard rijden
hoop dat er morgen al een drafje af kan

Fijn dat het weer beter gaat met Githa!
Ik zag dat je een passend zadel hebt gevonden, Kristel? Mooi!
Ik ben net terug uit Wanneperveen, Benthe gebracht. Het is nu heel leeg hier in de wei.
Ze was nog niet helemaal hengstig (ze plaste nog niet bij de hengst, dat deed ze hier thuis bij de hengst wel) dus ze was nog niet gedekt. Hopelijk morgen wel!
Ik ben benieuwd
Ik zag dat je een passend zadel hebt gevonden, Kristel? Mooi!
Ik ben net terug uit Wanneperveen, Benthe gebracht. Het is nu heel leeg hier in de wei.
Ze was nog niet helemaal hengstig (ze plaste nog niet bij de hengst, dat deed ze hier thuis bij de hengst wel) dus ze was nog niet gedekt. Hopelijk morgen wel!
Ik ben benieuwd

Ondertussen had Benthe gewoon eventjes tijd nodig om te wennen. (is ook wat, ineens 4 gillende hengsten die je wel zien zitten..) Maar daarna ging de waterval los...
Hier had ik gister Bink niet goed....die had behoorlijk last van de geflipte aanstelleritis...
(hopelijk is het morgen weer afgezakt)
Hier had ik gister Bink niet goed....die had behoorlijk last van de geflipte aanstelleritis...

(hopelijk is het morgen weer afgezakt)
Geluk is de vrucht van intens werk
Bink heeft zich gisteren echt uitgeslooft in het Annabel onmogelijk maken, hihi..
Ben afgelopen zondag bij Bente geweest in Duitsland. Die kan geen beter plekje hebben!!
3 shetvriendjes en een welshvriendje, ik moet eigenlijk zeggen vriendinnetjes..
1 Shetje is toch wel haar beste maatje hoor!! Samen lekker eten e.d. Ze loopt 24/7 buiten en heeft ook een schuilstalletje. Ze glimt als een spiegel, is supermooi in conditie en heeft allemaal mensen om haar heen die haar allemaal geweldig vinden. Ze wordt bereden door een meisje, echt helemaal super..
Toen we aan kwamen lag ze net te ronken in de wei en toen ik haar riep schoot die kop omhoog!! Heel lief, maar verder herkende ze me wel, maar missen doet ze me blijkbaar niet en dat is een goed teken..
Heb foto's maar wanneer ik die toch eens kan plaatsen weet ik niet..
Maar beter kan ze het niet hebben geloof ik!!
Ben afgelopen zondag bij Bente geweest in Duitsland. Die kan geen beter plekje hebben!!
3 shetvriendjes en een welshvriendje, ik moet eigenlijk zeggen vriendinnetjes..
1 Shetje is toch wel haar beste maatje hoor!! Samen lekker eten e.d. Ze loopt 24/7 buiten en heeft ook een schuilstalletje. Ze glimt als een spiegel, is supermooi in conditie en heeft allemaal mensen om haar heen die haar allemaal geweldig vinden. Ze wordt bereden door een meisje, echt helemaal super..
Toen we aan kwamen lag ze net te ronken in de wei en toen ik haar riep schoot die kop omhoog!! Heel lief, maar verder herkende ze me wel, maar missen doet ze me blijkbaar niet en dat is een goed teken..
Heb foto's maar wanneer ik die toch eens kan plaatsen weet ik niet..
Maar beter kan ze het niet hebben geloof ik!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ben toch heel benieuwd Esther. En inderdaad wat je zegt, als ze je niet mist...beter kun je een paard niet achter laten dan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Super Esther dat het zo goed gaat daar met Bente. Een ding vind ik jammer dat ze daar staat en dat is dat ze nu niet meer wordt opgenomen in het hoofdstamboek.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mooi dat het zo goed gaat met Bente, dat ze een mooi plekkie heeft gevonden!
Ik ga zo op weg naar Wanneperveen, is niet zo'n eind en wil toch wel erg graag even kijken
Ik ga zo op weg naar Wanneperveen, is niet zo'n eind en wil toch wel erg graag even kijken

update van Githa
kneuzing van de hoefzool, mag nog een week niet meer gereden of gewerkt worden en sinds gisteren krijgt ze medicijnen om het genezen te helpen, de DA zei wel dat ze super staat en dat het al goed aan het genezen was
dan is ze ook ontwormd (same met Jalenka, de jaarling die erbij staat) en gescand om te weten wanneer er moet gedekt worden, en dat is ....
MORGEN, op zondag 07/06/2009 dus
dus morgen wordt ze geïnsemineerd
en dan is het weer wachten op de scan he, zit nu al spanning
nog een recente foto van op de weide, (recent = 1.5 week terug)
http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=7HJLNK8C
(het wil me maar niet lukken om de foto hier gewoon in te plaatsen, men enkele foto's staan op mijnalbum.be en probeer met die image het erin te plaatsen maar lukt me nooit
)
groetjes
kneuzing van de hoefzool, mag nog een week niet meer gereden of gewerkt worden en sinds gisteren krijgt ze medicijnen om het genezen te helpen, de DA zei wel dat ze super staat en dat het al goed aan het genezen was
dan is ze ook ontwormd (same met Jalenka, de jaarling die erbij staat) en gescand om te weten wanneer er moet gedekt worden, en dat is ....
MORGEN, op zondag 07/06/2009 dus
dus morgen wordt ze geïnsemineerd

nog een recente foto van op de weide, (recent = 1.5 week terug)
http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=7HJLNK8C
(het wil me maar niet lukken om de foto hier gewoon in te plaatsen, men enkele foto's staan op mijnalbum.be en probeer met die image het erin te plaatsen maar lukt me nooit

groetjes
Leuke foto van Githa! Haar voorpluk is leuk, die lijn zwart loopt echt zo recht door van manen naar voorpluk! Of had je gewoon zo goed gekamd? 

Als t goed is moet ie het nu doen (naar de foto gaan, rechtermuisknop eigenschappen, link kopieren en tussen [ img ][/img ] zetten.
Gaaf dat ze geïnsemineerd word, van welke hengst?

Als t goed is moet ie het nu doen (naar de foto gaan, rechtermuisknop eigenschappen, link kopieren en tussen [ img ][/img ] zetten.
Gaaf dat ze geïnsemineerd word, van welke hengst?
oh tof dat je het uitlegt in begrijpelijke taal
de ppluk is gewoon zo, hoeft niet uitgeborsteld te worden daarvoor, is hetzelfde voor de staart, daar zit haar streepje ook in, ze kan haar streep niet wegsteken
kijk eens goed naar de pluk, hier is het zwart ook ietsje langer gelijk bij de manen
, puur toeval het zwart groeit rapper
en ze wordt geïnsemineerd door Hjellar
, gaat denk ik ee nsuper combi geven

de ppluk is gewoon zo, hoeft niet uitgeborsteld te worden daarvoor, is hetzelfde voor de staart, daar zit haar streepje ook in, ze kan haar streep niet wegsteken
kijk eens goed naar de pluk, hier is het zwart ook ietsje langer gelijk bij de manen

en ze wordt geïnsemineerd door Hjellar

Ooh Sofie, ik mis Jalenka wel op de foto ze 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Ilonka
Brass is afgelopen zaterdag in de trailer geweest, geeft nu voorhoeven en ik heb ze uitgekrabt! We maken progressie!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
goed zo Brass
githa is deze middag geïnsemineerd, hier is het dus spanning, dinsdag weten we of het ei af is
nu nog een weekje haar rust gunnen, ze mankt toch al bijna niet meer, en dan kan ik haar deze week inschrijven voor de keuring in juli
githa is deze middag geïnsemineerd, hier is het dus spanning, dinsdag weten we of het ei af is
nu nog een weekje haar rust gunnen, ze mankt toch al bijna niet meer, en dan kan ik haar deze week inschrijven voor de keuring in juli
- Ilonka
Spannend of ze dragend gaat worden!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Ik heb vandaag weer loswerk-werk gedaan met Beer en het ging super! Was gisteren bij Emiel Voest geweest dus ik had weer hernieuwde inspiratie..even een mooi freestyle halster en een 'speciaal' touw gekocht daar..werkt toch wel fijner..
Meneer Beer is alleen een beetje snotterig en hoest wat dus nu maar even een paar daagjes alleen maar troetelen en poetsen..denk dat ie gisteren in die stortbuien een koutje heeft gevat. Ik zal volgende keer eens wat kiekjes van het loswerken maken..mooie actiefoto's! Ik heb Beer vandaag voor de tweede keer ooit zien bokken; HOOOOG!! Vet harde galop en een scheetjesbok erbij..haha als ik er op zat zou ik ik er geheid afgepleurd zijn!!
Meneer Beer is alleen een beetje snotterig en hoest wat dus nu maar even een paar daagjes alleen maar troetelen en poetsen..denk dat ie gisteren in die stortbuien een koutje heeft gevat. Ik zal volgende keer eens wat kiekjes van het loswerken maken..mooie actiefoto's! Ik heb Beer vandaag voor de tweede keer ooit zien bokken; HOOOOG!! Vet harde galop en een scheetjesbok erbij..haha als ik er op zat zou ik ik er geheid afgepleurd zijn!!