Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Esther » za 16 mei 2009, 19:23

Ik denk dat je beter de hond uit de weide kunt houden of haar een knauw kunt laten uitdelen..
Ik weet niet of Emy wel snapt dat ze bij de hond wordt weggejaagd, aangezien ze zelf niets verkeerds doet. Ze gaat naat de hond toe om te kijken, nieuwsgierigheid is beter dan angst voor het onbekende.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 19 mei 2009, 09:08

Hoi!!

Ik wil me hier ook wel graag aanmelden...
Ik ben ook in het bezit van een 'E-tje' , al lopen in BE die letters een beetje anders en begint de mijne zijn naam dus met n J.

Jack's dancer is bijna 1 jaar en 2 maandjes oud :)
Jilly

Bericht door Jilly » di 19 mei 2009, 20:06

Ik ben van de week nog eens langs de jaarlingmerries gewandeld met m'n broertje. Toch gek hoe snel ze zo'n kleintje wel vertrouwen... Ik kon er de voorbije keren altijd maar heel voorzichtig aankomen, enkel aan het hoofd en hij kon er tegen leunen, overal aaien.. Gek!

Jalina aka kasteel :D
Afbeelding

en baby Jenta... beetje rare foto, maar m'n hond liep haar zo uit te dagen haha
Afbeelding
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 20 mei 2009, 09:54

@ Esther, mijn hondje heeft al een paar keer een knauw uitgedeeld. En ik probeer ze zo veel mogenlijk uit elkaar te houden. Brenda zal ze zo niks doen maar als ze opdringerig worden dan haalt ze uit helaas. Ik baal daar wel van maar goed dit doet ze dr leven lang al. Ik vind het ook sneu om haar thuis te laten want net als Timber heeft ze daar wel lekker alle vrijheid... Ik neem haar niet alle dagen meer mee omdat ik zo moet opletten dan maar af en toe denk ik wel eens t is nu zulk lekker weer neem maar mee...

Ik hoop dat die kleintjes het ooit door krijgen dat ze mijn little bitchie met rust moeten laten. Imka weet het nml wel al is ze soms wel zo dat ze perse bij mij wil knuffelen terwijl mn bitchie er is hihi.

Verder gaat het met de E-tjes prima. Ze zijn gister bekapt en we waren inclusief hoefsmid erg trots op dr. En Emy dr hormoontjes doen het prima, ze is maandag voor het eerst in haar korte leven hengstig geworden. Een hele dame dus al...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 20 mei 2009, 17:33

chunkymonky en Jilly, leuk de E-tjes, lekker veel foto's plaatsen hoor!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » wo 20 mei 2009, 18:19

Maar goed dat Elvis al gecastreerd is dan, hihi.. anders had je volgend jaar een kleine er naast lopen..

Dat van die foto's geld ook voor jou hoor Daphne, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 20 mei 2009, 18:49

Dat van die foto's geld ook voor jou hoor Daphne, hihi..
Haha, Esther, er staan weer nieuwe, kon het weer niet laten, hihi.
roos

Bericht door roos » do 21 mei 2009, 10:52

Had ik al verteld dat Viv vorige week is langsgeweest om het bommetje ontploft kapsel van Ekdal te knippen...het is gelukt en hij bleeft gewoon staan..de schat!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 21 mei 2009, 17:46

Gaaf roos, Ekdal weer een mooi kapsel, foto's!!! Hihi.
roos

Bericht door roos » za 23 mei 2009, 12:42

HOERAAAAAAAAAAAA Ekdal is vandaag 1 jaar geworden :D

Zijn kapsel is waarschijnlijk in Balloo lang geweest dus het wil nog niet een echt mooi boogje worden. Anders wordt het maar haarlak op de keuring ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » za 23 mei 2009, 15:18

Roos gefeliciteerd met Ekdal *o/*
roos

Bericht door roos » za 23 mei 2009, 19:08

En Danc is 5 juni jarig, die wordt alleen al 23 ;)
Maar leuk Yvonne(neem ik aan?)Je woont in de buurt :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » za 23 mei 2009, 19:16

Roos@ ja... klopt het is yvonne, en ja ik woon vlakbij, ik woon in hillegom en voorhout ligt ongeveer 10/15 minuutjes bij ons vandaan met de auto:) Wat leuk ik had helemaal nog niet gezien dat je zo dichtbij woont ;)
roos

Bericht door roos » wo 27 mei 2009, 18:59

De DA is vandaag voor Ekdal geweest, want had hij groene snotjes en ik ben een bezorgde mama...dus vandaar. Daarnaast had ie nog steeds een wondje aan zijn hoofd wat maar niet over ging dus Da maar laten komen. Die heeft een kweek genomen en vrijdag moet ik bellen voor de uitslag. De snottebellen komen waarschijnlijk door de verlaagde weerstand door de wond. Door de kweek kan hij gerichtere medicijnen krijgen aangezien hij voor de casteratie wond ook al AB had gekregen
Zijn casteratie wond is ook een stuk beter en droog, moet nog wel wat slinken, maar gaat de goede kant op mits het niet meer open gaat. De DA vertelde dat hij zich de vorige keer echt zorgen maakte, want het zag er toen echt niet goed uit...Hopen dat het goed blijft gaan!
(ik zag natuurlijk allemaal spook dingen enzo. Kijk bij Danc weet ik als ie snotje heeft dat het niet zo erg is, je kent het wel, ik heb hem al 12 jaar)

Daarna heb ik nog even geoefend (alvast!)voor de keuring. Nou in draaf was ie beetje wild, komt door de wind, voor de rest is het een brave kerel hoor! Als ik danc uit het land haal(we moeten een lang pad af naar het land en dan weer terug om bij de stallen te komen)en ik roep ekdal loopt ie zo achter Danc aan. ZOOO makkelijk hoef ik maar 1 keer te lopen! En ze zijn dikke vriendjes, maar Ek wordt ook wel eens op zijn plek gewezen.

Oja en zijn winter en veulenvachtje is ie nu echt bijna kwijt!
Hij heeft veel zebrastrepen en bruine vlekken(hoe noem je dat??)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 27 mei 2009, 19:20

HeeyRoos, wat vervelend dat hij wat snotterig is! Maak je weer eens foto's in zijn nieuwe zomervacht, leuk de strepen/vlekken op de benen, nu kun je het goed zien he, als die lange haren ervanaf zijn!

Ik heb vandaag ook weer lekker met ze gepoetst, erg lief waren ze weer, en gegroeid. Eachann was 1.32 en Ewald ruim 1.36.
Ewald is nog steeds stukken groter, zijn rug loopt gelijk met zijn schoft, hij is echt mega.
Maar Eachann is dus het meest van de 2 in de hoogte gegaan.
Ook Eachie's voorpluk en staart zijn gegroeid, de voorpluk komt al bijna bij het halsterdeel wat over de neus gaat.

Donderdag krijgt Ewald zijn laatste prikje.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 27 mei 2009, 19:52

Wat gaat de tijd snel he!
Vandaag is Evian jarig *o/*
Meneer zit echt in een flinke groeispurt, afgelopen weekend zat hij al op 1.38 :=
Ik hoop dat hij nu straks weer in de breedte gaat, want het is me toch een slungel!
Zijn voorpluk wil maar niet groeien, ik denk omdat zijn hoofd in de lengte ook aan het groeien is :D

Wel vervelend dat Ekdal last heeft van snotterbellen. Hopelijk krikt zijn weerstand gauw weer op en kan hij het zelf weer de baas :)

Weet iemand wat er ook al weer gebeurde qua groei wanneer het een hengst of een ruin is?
Weet dat er verschillen zijn.. maar weet alleen niet meer welke.
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 27 mei 2009, 20:06

Haha, dan valt Ewald nog wel mee dus, vergeleken bij Evian,scheelt 2cm, hij is toch ook een Hermansen? Als vind ik Ewald niet echt slungelig, hij is ook al vrij fors.
De voorpluk van Ewald staat ook al sinds ik hem heb stil met groeien. Misschien is dat ook erfelijk, dat het over een tijdje weer gaat groeien, haha.
Eachann(timor) op dit moment is behoorlijk bezig met zijn voorpluk en staart, die zie je groeien.
(vind zowiezo dat die twee van mij totaal verschillend groeien ten opzichte van elkaar. Ik zie hier op het forum ook wel vergelijkingen in groei met de verschillende vaders, dat is wel grappig om te zien.

(plaatsen jullie weer eens foto's van jullie E-tjes, ben wel benieuwd?)
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 27 mei 2009, 20:14

Hey,

Met Emy en Elvis gaat het gelukkig allemaal heel goed. Ze zijn echte naarlingen hihi. Emy is erg van het over je heen lopen. Ik wil er door en ga jij eens opzij, daar kan ik wel erg boos om worden hoor zeker gezien ik niet zo stevig op mn benen sta. Vandaag heb ik haar dan ook echt een schop gegeven toen ze weer eens langs stormde. Elvis is vooral erg opdringerig en plukkerig aan je. Het nadeel is dat ze nu bij ons ook in de paddock staan dus ook dr ei niet echt kwijt kunnen. Maar we willen het gras ff een weekje sparen en ze dan het hele land geven.

Emy is van de week voor het eerst onder de "douche" geweest. Ik heb haar staart gewassen en toen dacht ik ik spoel haar helemaal even af. Het was hardstikke warm en benauwd buiten dus ff een frisse douche. Ze vond het eerst niet leuk maar later was het wel okey! Dus weer een nieuwe les voor haar...
Verder hebben ze alleen maar gegeten gespeeld en geslapen het is of erg warm of nat buiten en buiten dat heb ik geen goeie week om te gaan wandelen met mn eigen enkels. Ik wil iedere keer wel maar het gaat dan gewoon even niet helaas. Maar ik heb gelukkig nog tijd zat :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » do 28 mei 2009, 03:09

Balen dat je niet kunt wandelen.. Zo balen als je wel wilt maar je lichaam wil niet mee doen..
Maar volgens mij vermaken jut en jul zich prima!!

Dat Elvis zo plukkerig en opdringerig is doet me helemaal denken aan Bente, die vind mensen ook helemaal leuk!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 28 mei 2009, 07:01

Esther schreef:Balen dat je niet kunt wandelen.. Zo balen als je wel wilt maar je lichaam wil niet mee doen..
Maar volgens mij vermaken jut en jul zich prima!!

Dat Elvis zo plukkerig en opdringerig is doet me helemaal denken aan Bente, die vind mensen ook helemaal leuk!!
Ja mensen vind hij idd helemaal leuk hoor Esther! T gaat hardstikke goed met het manneke. Van de week was onze "kuil"boer er hij heeft ook Emy voor mij opgehaald en hij was een maand niet meer geweest en die zei jeetje wat zijn die gegroeit zeg... Dat was wel leuk om te horen! T worden echt al hele paardjes vind ik.

Jut en jul vermaken zich zeker weten prima, al is het nu even minder nu ze in de paddock staan. Zaterdag mogen ze het land weer op. Dan heeft het gras zich een midweekje kunnen herstellen, ook het hoekje waar Imka stond en dan mogen ze op het hele weiland. Imka helaas niet die blijft voorlopig gewoon in de paddock. Die is zo dik dat ik denk dat het beter is dat ze even niet 24/7 op het land komt. Die mag smiddags een uurtje op het land scharrelen :D We willen nog wel kijken of we het voor elkaar krijgen of we de ingang van de paddock zo kunnen maken dat die twee er onder door kunnen en Imka niet. Zo staat ze niet constand alleen als ze ook de paddock in kunnen. In de stal hebben we dat ook zo gemaakt. Die kleintjes hebben 24/7 hooi en kuil en Imka niet, die kan ook niet in hun stal
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gesloten