Zomereczeem topic
- margalorenz
Re: Zomereczeem topic
Jeetje, die deken!!!
Dat ziet er bijzonder uit. Balen!
Zirsta heeft ook exceem (en nog wat andere kwaaltjes). Zij krijgt sinds begin maart puur cullio en puur allergie twee keer per dag 15 druppels op een broodje. Verder krijgt ze voer zonder melasse (subli zonder twee keer per dag een beetje) en bij haar voer krijgt ze een mengsel van knoflook, foenergiek en zeewier. Verder nog omega olie en twee keer per week gekookt lijnzaad. Ze staat van half 11 tot vijf uur buiten en de rest op stal met een mooie bezem tegen de stalmuur van een meter breed. Ik smeer haar staart, manen en buiknaad in met AVS-14 en natuurlijk gaan er de nodige liters vliegenspray doorheen. Ze kreeg ook nog Biosaf (gist) maar ik ga nu overstappen naar biergist. Het is erg veel moeite en erg veel geld, maar ik heb het er graag voor over. Ze heeft tot nu toe alleen wat jeuk aan haar buik, maar haar staart en manen laat ze gelukkig nog heel. Andere jaren had ze altijd een exceemdeken, maar ik wilde het een keer op deze manier proberen.
Ik heb ook echt al alles geprobeerd, want niemand wilt zijn paard ergens zo veel last van zijn hebben. Helaas weten de leveransiers van al die producten dat ook en is het wel een aanslag op mijn portemonee.
Tot nu toe gaat het goed.
Dat ziet er bijzonder uit. Balen!
Zirsta heeft ook exceem (en nog wat andere kwaaltjes). Zij krijgt sinds begin maart puur cullio en puur allergie twee keer per dag 15 druppels op een broodje. Verder krijgt ze voer zonder melasse (subli zonder twee keer per dag een beetje) en bij haar voer krijgt ze een mengsel van knoflook, foenergiek en zeewier. Verder nog omega olie en twee keer per week gekookt lijnzaad. Ze staat van half 11 tot vijf uur buiten en de rest op stal met een mooie bezem tegen de stalmuur van een meter breed. Ik smeer haar staart, manen en buiknaad in met AVS-14 en natuurlijk gaan er de nodige liters vliegenspray doorheen. Ze kreeg ook nog Biosaf (gist) maar ik ga nu overstappen naar biergist. Het is erg veel moeite en erg veel geld, maar ik heb het er graag voor over. Ze heeft tot nu toe alleen wat jeuk aan haar buik, maar haar staart en manen laat ze gelukkig nog heel. Andere jaren had ze altijd een exceemdeken, maar ik wilde het een keer op deze manier proberen.
Ik heb ook echt al alles geprobeerd, want niemand wilt zijn paard ergens zo veel last van zijn hebben. Helaas weten de leveransiers van al die producten dat ook en is het wel een aanslag op mijn portemonee.
Tot nu toe gaat het goed.
Nou hier gaat het nog prima. Ze staat in de groep met deken maar nog zonder hoofdkap. Raya is op dit moment ook mooi slank, dus dat zal ook wel helpen.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
De auriplakjes lijken hier ook te werken, in zoverre dat er geen hoofdkap meer aan hoeft en manen en staart heel blijven *klopt het even af*
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- margalorenz
Schuren jullie paarden ook zo bij de buiknaad?
Zirsta laat manen en staart nog met rust, maar voor het eerst heeft ze wel erg veel jeul aan haar buiknaad.
Zirsta laat manen en staart nog met rust, maar voor het eerst heeft ze wel erg veel jeul aan haar buiknaad.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Peter is vandaag even bij akes wezen kijken aangezien die sinds zaterdag zonder deken staat.
Kreeg net een sms, gaat nog heel goed met hem, tot dusver nog niks te bekennen.
Er was alleen een hap uit z'n staart, maar de staart was niet in de war en hing mooi.
Dus mss heeft gerrit dat wel gedaan, ze zitten elkaar ook elke keer op te jutten enzo.
Die auriplakjes ga ik denk ik ook eens proberen, zodra we terug komen ga ik even langs de da.
Kreeg net een sms, gaat nog heel goed met hem, tot dusver nog niks te bekennen.
Er was alleen een hap uit z'n staart, maar de staart was niet in de war en hing mooi.
Dus mss heeft gerrit dat wel gedaan, ze zitten elkaar ook elke keer op te jutten enzo.
Die auriplakjes ga ik denk ik ook eens proberen, zodra we terug komen ga ik even langs de da.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Tika heeft dat ook bij de buiknaad!margalorenz schreef:Schuren jullie paarden ook zo bij de buiknaad?
Het is echt drama momenteel het ging vorig jaar zo goed ik begrijp er niets van.
Ik kan er echt niet op stal zetten dat kon vorig jaar wel.
Ik weet niet hoe ik het anders moet doen ben een beetje boekkiezoek.
Ze staat 's vanaf 18.00 uur op de paddock tot ongeveer 09.00 uur.
Ze krijgt twee keer per dag hooi en soms op het land nog een beetje hooi.
Vaak ga ik 's morgens rijden en gaat ze pas 11.30 op het gras en ik doe aan strookbegrazing.
Ik geeft zo min mogelijk muesli (Pavo nature best).
Ze krijgt ook ijslandszeewier en foenegriek en 3x in de week lijnzaad.
Ik denk dat ik ga stoppen met muesli en over ga pavoblokken en brandnetel erbij extra ga geven.
Wat kan ik nog meer anders doen?

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Akes heeft nu 2 weken zonder deken gestaan.
En het viel me niks tegen wat ik gister aantrof.
# hele kleine plekjes uit de staart en dat was alles.
Manenkam en staart verder nog lekker soepel.
Gisteren heeft hij wel weer een deken op gekregen.
Nu maar afwachten hoelang deze het volhoud, scheelt wel dat hij nu alleen staat.
En het viel me niks tegen wat ik gister aantrof.
# hele kleine plekjes uit de staart en dat was alles.
Manenkam en staart verder nog lekker soepel.
Gisteren heeft hij wel weer een deken op gekregen.
Nu maar afwachten hoelang deze het volhoud, scheelt wel dat hij nu alleen staat.
Gerrit
Cindy

Zortin eet nature's best muesli van pavo. Ik wil hem iets geven dat hij wat meer power krijgt, zonder teveel eiwit en suikers te geven. Liefst van pavo, mag als vervanging zijn of extra erbij. Iemand suggesties?
Zortin Z1 + 10 alweer!

- nadinefjorden
equiral stud of sport zit maar 2,3% in en ze perla en yara hebben al lekkere gespierde billen
yara heeft vandaag haar deken kapot gemaakt dag 180 euro heb nog maar een extra plak ingedaan en maar op zoek naar en nieuw halsstuk
yara heeft vandaag haar deken kapot gemaakt dag 180 euro heb nog maar een extra plak ingedaan en maar op zoek naar en nieuw halsstuk
Eens kijken in het assortiment van Subli? Die hebben volgens mij ook wel wat voor allergiegevoelige paarden, maar weet niet hoe het zit met energie...
Ik ben gisteren begonnen met manenliquid te smeren. Opzich vind ik niet dat Hay er slecht uit ziet. Nog steeds 'maar' een beetje een rommelige staart en enkele haren in de manen weg, maar als dit kan helpen om het toch wat rustiger te houden zou het mooi zijn!
Ik ben gisteren begonnen met manenliquid te smeren. Opzich vind ik niet dat Hay er slecht uit ziet. Nog steeds 'maar' een beetje een rommelige staart en enkele haren in de manen weg, maar als dit kan helpen om het toch wat rustiger te houden zou het mooi zijn!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik heb het liefst pavo. Is dat voer van equiral te vergelijken met een pavo-produkt?
Zortin Z1 + 10 alweer!

Misschien eens kijken op de site van pavo bij de supplementen?
Qua krachtvoer kan ik zo niks vinden dat én energie geeft én laag is in eiwitten en suikers...
Qua krachtvoer kan ik zo niks vinden dat én energie geeft én laag is in eiwitten en suikers...
Ik hadal even zitten kijken en ik dacht aan Sportsfit. Iemand daar ervaring mee?
Ik moet morgen weer bestelen dus ik zal de leverancier ook even om advies vragen.
Ik moet morgen weer bestelen dus ik zal de leverancier ook even om advies vragen.
Zortin Z1 + 10 alweer!

- nadinefjorden
ik heb ook naar subli gekeken en die hebben inderdaad musli voor eczeempaarden maar daar moet je nog wel bijvoeren alleen de musli is niet genoeg..
Yara krijgt pavo en musli allebei 1 kilo per dag en hooi heeft nu 1 nacht zonder deken gestaan en het gaat tot nu toe nog goed ben benieuwd maar de plakjes schijnen te werken..
equiral zit wel wat eiwit in maar niet veel maar wel bomvol energie en ik merk duidelijk het verschil
Yara krijgt pavo en musli allebei 1 kilo per dag en hooi heeft nu 1 nacht zonder deken gestaan en het gaat tot nu toe nog goed ben benieuwd maar de plakjes schijnen te werken..
equiral zit wel wat eiwit in maar niet veel maar wel bomvol energie en ik merk duidelijk het verschil
Zortin staat ook al jarenlang op voer voor ecxeempaarden van Pavo, de nature's best muesli. Maar het probleem is dat ik er meer energie in wil hebben, liefst een pavo-produkt. De leverancier vond sportsfit, een sportmuesli van Pavo met meer energie maar weinig suikers ook een goed idee, dus dat gaan we nu proberen. Hij krijgt overigens amper een half schepje per dag!
Sinds de koeienplakjes is hij nog niet 1x aan zijn staart geweest, dus dat vind ik een mooie vooruitgang. Aan zijn hoofd schuurt hij wel wat, maar het is nog houdbaar.
Sinds de koeienplakjes is hij nog niet 1x aan zijn staart geweest, dus dat vind ik een mooie vooruitgang. Aan zijn hoofd schuurt hij wel wat, maar het is nog houdbaar.
Zortin Z1 + 10 alweer!

- Machteld&Falco
Hier alweer hoofdkappen om bij allebei. Al die vliegen ontsteken Falco's kijkertjes. Ze hebben allebei weer een beetje aan hun staart geschuurd, maar het kan ook zijn dat ze hun hoofd aan mekaars staarten schuren, dat zie ik ze ook weleens doen... Het valt tot nu toe erg mee, vorig jaar schuurde Falco zijn manen ook en dat heb ik hem nog niet zien doen. Hij doet het wel goed op de novamix. Hij is zo gevoelig aan voer: vorig jaar heeft hij op de pensionstal waar we 's zomers staan een tijdje het voer gekregen dat de andere paarden (en Jaldiña ook) daar eten en poef: zijn staart was meteen coupe toiletborstel!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
ik heb ook zo'n ellende gehad met de dekens, Exel trok ze elke keer kapot bij Vera, sinds verleden jaar gebruik ik een smeerseltje wat ik bij een apotheek in België haal (schijnt overigens ook in Nederland te verkrijgen te zijn, maar ach ik zit hier tegen de Belgische grens
en het gaat super met Vera, ze heeft nu gewoon lange manen. Zie deze foto's:

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Ilonka
Wat smeer jij dan in Vera haar manen?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Dat staat in haar topic bij PP geloof ik! Een middeltje uit België...Ilonka schreef:Wat smeer jij dan in Vera haar manen?
Hier gaat het nog steeds redelijk goed. Behalve enkele kortere haartjes ziet zijn staart er super uit en manen missen een paar plukjes. Dit weekend komt Marloes, dus dan volgen er vast wel weer foto's

zie dit topic viewtopic.php?f=18&t=29485Ilonka schreef:Wat smeer jij dan in Vera haar manen?
en Marga, ik heb dat puur cullio en puur nature ook gebruikt, maar hielp totaal niet