struikelen
struikelen
Ooit had ik dit al eens op bokt gezet maar ik blijf er toch mee zitten. Struikelt jullie fjordje ook zo veel? Vlin is er al op na gekeken door de dierenarts, de hoefsmid en zijn zadel is al aangepast maar hij blijft het maar doen. Nou heb ik ooit eens iets opgevangen dat het wel fjord eigen is omdat die vaak wat meer "sloffen" m.a.w. hun voorbenen wat minder hoog optillen. Of is het gewoon suffigheid, of conditie????
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: struikelen
Als olaf struikelt loopt hij gewoon te sjokken, dan rijd ik hem net ff wat meer vooruit. Ik maak een overgang of een tempowisseling. Vaak is het ook een teken dat ze te veel op de voorhand lopen.
idd las ie loopt te suffen, of iets op zij veele malen mooier is dan wat ook. dan ligt ie zo op zn plaat en soms loopt ie een paar meter op zn knietjes. Is altijd schrikken, maar ben er nog nietafgevallen door het struikelen.
Het is afgelopen jaar wel beter geworden
Het is afgelopen jaar wel beter geworden
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Yanneke deed dat eerst ook wel hoor, voornamelijk in het bos. Dan is ze zo druk met naar de bomen en fluitende vogels kijken dat ze absoluut niet meer oplet waar ze haar (toch al zo) korte beentjes neerzet. Ik let zelf meestal daarom wel redelijk goed op de ondergrond. Als er iets verandert maak ik haar even attent dat ze weet dat ze haar benen op moet tillen 
Laatst trouwens stapte ze ineens van de berm de straat op. Zat ze ook helemaaaaal niet op te letten en kletterde ze zo op haar knie
Niks aan het handje verder, ze sprong weer op en we zijn gewoon vrolijk doorgereden. Komen we thuis, zit haar hele knie onder het bloed
Haha arm dier. Toch maar even ontsmet 

Laatst trouwens stapte ze ineens van de berm de straat op. Zat ze ook helemaaaaal niet op te letten en kletterde ze zo op haar knie

San struikelde ook altijd veel 
Altijd al gedaan. We hebben van alles geprobeerd, maar ze is het altijd blijven doen.
Volgens een arts in Utrecht is er een bepaalde bloedlijn die zwakte op de benen doorgeeft, waar struikelen dus mogelijk vandaan komt. Maar wat hier van waar is, geen idee.

Altijd al gedaan. We hebben van alles geprobeerd, maar ze is het altijd blijven doen.
Volgens een arts in Utrecht is er een bepaalde bloedlijn die zwakte op de benen doorgeeft, waar struikelen dus mogelijk vandaan komt. Maar wat hier van waar is, geen idee.
Meiden....Dank jullie allemaaal, geeft iets meer rust in mijn hoofd. Vlin is dus duidelijk niet de enige. Ben benieuwd naar nog meer reacties.
Lauraatje@ weet die arts ook welke lijn dat is????
Lauraatje@ weet die arts ook welke lijn dat is????
All that we see
All that we seem
All that we seem
Tea struikelt ook wel eens..
Vooral als ze loopt te lummelen, maar ook wel als ze juist heel druk is, dan let ze niet meer op waar ze haar voeten neer zet, maar op de omgeving..
Als ze gewoon netjes loopt struikelt ze zo goed als nooit..
Vooral als ze loopt te lummelen, maar ook wel als ze juist heel druk is, dan let ze niet meer op waar ze haar voeten neer zet, maar op de omgeving..
Als ze gewoon netjes loopt struikelt ze zo goed als nooit..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wupke struikelt best vaak. Vooral buiten heel erg, maar ook wel in de bak. Op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb ik er ook laten nakijken, maar niks aan de hand was het antwoord. Het is gewoon lompigheid plus dat ze lekker snel op de voorhand zakt. Dus als Wupke struikelt krijgt ze gewoon een tik, want ze heeft al vanaf der geboorte 4 benen en ze weet dat ze die best allemaal kan gebruiken. Ze moet gewoon opletten en der benen optillen. Ik merk nu dat het al stukken beter gaat in de bak, omdat ik bezig ben dat ze meer die achterbenen moet gebruiken en zich dus ook bewuster gaat worden van de stappen die ze zet. In de bak struikelt ze dus amper meer. Buiten blijft ze gewoon struikelen, omdat ze dan lekker 'zelf' mag lopen en dan kijkt ze lekker om zich heen en voor je het weet zit mevrouw alweer met der snufferd op de grond 

Aryn struikelt als ze niet op je let, maar meer aandacht heeft voor haar omgeving. Het is denk ik ook nog wat onbalans en nog niet helemaal netjes op haar eigen benen lopen.
Met vera merk ik dat als ze gaat struikelen dat ze gewoon bekapt moet worden en dan is het over. (komt niet veel voor, want ze gaat netjes om de 8 á 9 weken hoor)
Met vera merk ik dat als ze gaat struikelen dat ze gewoon bekapt moet worden en dan is het over. (komt niet veel voor, want ze gaat netjes om de 8 á 9 weken hoor)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
In de bak doet Vlin het inderdaad veel minder dan buiten. In de bak moet hij ook veel meer opletten en werken en als hij zijn achterbenen dan meer gebruikt (en ook naveeflijker wordt) doet hij het echt niet. Buiten hoeft hij inderdaad niet veel meer als alleen maar samen met mij genieten. Het zou dus inderdaad gewoon "des fjords" kunnen zijn. Pffffff gelukkig!
All that we see
All that we seem
All that we seem
- kristelhans
Een paardje dat ik soms reed deed het ook...ik heb hem toen een tijd alleen op de lange teugel gereden..veel rustige weggetjes maar ook voltes zodat hij zn eigen gewicht beter leerde dragen en verdelen over 4 benen ipv de voorste 2 (en dat van mij erbij natuurlijk)...hij liep teveel op de voorhand..na een tijdje oefenen aan de lange, slappe teugels, langzaam weer opgepakt en toen was het vrijwel over.. maar Beer kan al struikelen als we op een 'normaal' weggetje stappen..en dan loop ik er naast he!? Fjorden zijn nou ook weer niet de meest gracieuze paardjes
(hoop dat ik niemand beledig nu hihi)

Ullwinn struikelt ook wel eens. Niet zo vaak gelukkig.
Het gebeurt bij hem vooral als hij op iets anders let wat blijkbaar interessanter is dan je voeten optillen. 

Ook Meline doet het ook, voor de kar. Zodra het gebeurt roep ik: "voetjes optillen". Niet als commando naar haar bedoeld of zo maar meer van oh jee, ze let weer niet op.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij danc is het gewoon uit lompheid dat ie niet oplet waar hij loopt. Voorwaarts rijden helpt, succes!
Trix wil ook nog wel eens struikelen, die let gewoon 9 van de 10 keer totaal niet op. Nu is het vooral als we in het bos rijden,
met boomstronken enzo.
met boomstronken enzo.
Dag lieve, lieve Trix... 

Yessie struikeld zo vaak dat ik serieus begin te twijfelen of er iets mis is. Maar volgens de DA is ze kern gezond. Nu kan die echt sloffen in haar eigen wereld hoor
als ze wakker is doet ze het ook niet tot soms
.

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- Ilonka
Ilonk struikelde vroeger nog wel eens. Hoogst irritant vooral omdat het komt omdat ze niet op let. Dus Ilonk geef ik flink been en een 'Hee!' het heeft een half jaartje geduurd maar daarna was het eigenlijk voor 98% over. Nu struikeld ze wel weer eens, maar gezien haar leeftijd ben ik wel wat milder tegen haar geworden. Alhoewel twee keer op rij struikelen nog steeds afgestraft word met meer been.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Tja Roon deed dat vroeger ook meer dan nu. Hij is nu ook zowiezo meer voorwaarts (lees wat feller) geworden dan vroeger. Maar hij doet het ook voornamelijk als we buiten rijden en ik met lange teugel rijdt. Hij loopt dan zo rond te kijken, dat ik er afgelopen week nog aan heb gedacht om hem tegen een boom te laten lopen, zodat hij er even van zou schrikken! Toch maar niet gedaan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Lachen!!! Zo heb ik Vlin eens bewust naar een paaltje laten lopen dromen........als ik hem niet halt had gehouden zou hij gewoon door zijn gelopen met twee benen links en twee benen rechts van het paaltje en hij zou het dan niet eens in de gaten hebben gehad.leoensuzanne schreef:Tja Roon deed dat vroeger ook meer dan nu. Hij is nu ook zowiezo meer voorwaarts (lees wat feller) geworden dan vroeger. Maar hij doet het ook voornamelijk als we buiten rijden en ik met lange teugel rijdt. Hij loopt dan zo rond te kijken, dat ik er afgelopen week nog aan heb gedacht om hem tegen een boom te laten lopen, zodat hij er even van zou schrikken! Toch maar niet gedaan.

All that we see
All that we seem
All that we seem
Hahaha 
Hier nog 1 hoor. Aran heeft het veels te druk met kijken of er sabeltandtijgers of weerwolven in het bos zitten, waardoor hij ook niet oplet waar hij loopt. Af en toe struikelt hij zo erg, dat hij van boosheid een bok geeft
In de bak struikelt hij zelden.
Kim struikelde ook in de bak geregeld. We zijn daardoor zelfs een keer over de kop gegaan

Hier nog 1 hoor. Aran heeft het veels te druk met kijken of er sabeltandtijgers of weerwolven in het bos zitten, waardoor hij ook niet oplet waar hij loopt. Af en toe struikelt hij zo erg, dat hij van boosheid een bok geeft

In de bak struikelt hij zelden.
Kim struikelde ook in de bak geregeld. We zijn daardoor zelfs een keer over de kop gegaan

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm