sniekie prievjuuw van ons nieuwe stekje....

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Viv

Re: sniekie prievjuuw van ons nieuwe stekje....

Bericht door Viv » vr 22 mei 2009, 11:07

Zowizo heb ik om te beginnen geen paard wat sprintjes trekt alssie los gaat :D dus daar maak ik me helemaal niet druk om. Hij is op en top hippie.... dus zwaaaaar relaaaaxxeeeeddddd :D
Verder is het er niet warm, gewoon lekker. Dak is gewit en de dakramen staan altijd open (tenzij het stortregent en stormt) en de buitendeur ook (maar ze staan toch de hele dag buiten in princiepe). Valt ons dus alles mee (ben er nu 2x op een warme dag geweest).
Stallen zijn er ook hoor hihihi, die pics staan ergens bij zinloos gezever ;) van 3x4m!!

maar voor de liefhebbers...
Afbeelding

EN ja helaas alweer verhuizen. Wij denken iets anders over het welzijn van een paard dan andere mensen op stal. Qua accomodatie prima stekje, beetje krap voor zoveel mensen/paarden maarja.. Maar als dat plekje 's nachts als alternative bar of disco wordt gebruikt.... ach en er zijn nog wat kleine dingetjes.
Dus voor het welzijn van Cadiz helaas toch weer verkassen maar gelukkig gaan we er niet op achteruit.
Hij komt straks weer lekker de hele dag zn box uit, wordt gevoerd op standaard tijden en wij hebben weer wat rust omdat we geen voerdiensten hebben en poownie al eruit is geweest als we komen.
Verder is het er veiliger om hem te beleren voor de wagen, dat mogen we in bak en wei doen. Op onze huidige stal zouden we meteen de weg op moeten.

Soms komt zoiets gewoon precies op tijd op je pad :D
We gaan straks eerst op vakantie dus dan issie ook al van stal weg en na de vakantie gaattie meteen naar zn nieuwe plekje. Dus het zal voor hem niet veel uitmaken. Als hij eten en een schoon bed heeft vindttie het al snel prima.

Maar eerst lekker op vakantie :D En hopelijk met een aangespannen poownie huiswaarts.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 22 mei 2009, 11:11

Gaaf plekje zo te zien Viv!
Ga het mijn "baas" maar eens laten zien, als ze de aardbeien zat is weet ze wat ze met de kassen kan doen :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Marloes

Bericht door Marloes » vr 22 mei 2009, 11:14

Die stallen zien er wel mooi uit! :)
Als alles gewit en en goed gelucht is kan het inderdaad met de warmte nog wel meevallen.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 22 mei 2009, 11:46

Wow, die stallen zien er top uit!
Rest ook trouwens.
Apart idee, die binnenpaddocks. Wel fijn met slecht weer als ze niet buiten kunnen :j
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 22 mei 2009, 12:09

Ik ben heel benieuwd naar de foto's! kan ze niet zien hier helaas... Morgen dan maar als ik thuis ben!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 22 mei 2009, 12:17

Ziet er zeker gaaf uit Viv! Fijn hoor, goede zorg. Ik sta ook alweer een tijdje echt heel erg fijn en dat doet jezelf zoveel goed. Stress om voorbeurten, afsluiten van stallen, roken in stallen, voortrekkersrollen wbt weidegang etc (slaat niet op jou maar op mijn oude siuatie) hebben mij echt bijna genekt. Ging met lood in de schoenen naar stal.

Verhuizen na vakantieperiode is denk ik wel zo handig. Op naar stressloze stalling dan maar :D
Fran

Bericht door Fran » vr 22 mei 2009, 18:00

Fijn dat je een plekje hebt gevonden die bij jullie past. Moet aardig wat verf gekost hebben met al die glas platen!
Op zich is zo'n binnen paddock misschien wel handig, maar hoevaak is het nu zo slecht weer dat ze niet naar buiten kunnen (behalve met bevroren grond natuurlijk). Heel veel plezier en succes op jullie nieuwe stekkie! :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 22 mei 2009, 18:17

wow viv, ik wist niet dat je ging verhuizen! had ik ff gemist, maar wat een superplekje!
en heerlijk, hoe meer los, hoe beter en die wei is er zo :j
is de bak nou ook 20x60? of lijkt dat maar zo op de foto?
helemaal mooi!
en dichterbij huis of dat niet?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Daphne

Bericht door Daphne » vr 22 mei 2009, 18:37

Dus jullie gaan weer verKASsen...haha. Enorrrm flauwe woordgrap. Maar ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen :j
Ilona

Bericht door Ilona » vr 22 mei 2009, 18:46

Wow slim bedacht om de kassen om te bouwen. Je merkt snel genoeg of het te warm gaat worden, maar daar zal vast wel door iedereen over nagedacht zijn lijkt mij.
Klinkt als een super locatie. En inderdaad hopen dat jullie hier dan samen oud kunnen worden ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 22 mei 2009, 21:34

Nee bak is 20 x 40m :D
Tis nog steeds maar 4 minuutjes rijden van mn huis dus wat dat betreft nog steeds om de hoek hihihi. Alleen de andere kant op.
Tis hier trouwens wel gebruikelijk hoor om stallen te bouwen in je kas. Als je erop gaat letten zie je het steeds meer.

En wat je zegt El, soms heb je gewoon geen zin om naar stal te gaan, nou dan is het wel heel erg als ik er zo over denk. Dan ben ik blij dat Andy hem overdag gedaan heeft en dat ik alleen voer klaar hoef te zetten.
En vooral omdat je ook weet dat het anders kan ( I love nijverdal) wordt je hier in het westen zo gefrustreerd.

Naja nog 2 weekjes....... de tijd vliegt,
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 23 mei 2009, 07:23

Ik ken het met lood in je schoenen naar stal te gaan. Verschrikkelijk bah! En dan vliegen die twee weken niet hoor. Achteraf misschien wel maar op het moment niet. Het ziet er wel echt sjiek uit hoor! Mooie stallen en ik vind het toch wel wat hebben die binnen paddock's. Ik rij vaak zat langs paddock's waar paarden buiten staan in weer en wind waar ze zielig met hun kont in de wind staan dan denk ik wel eens ze hebben het echt naar hin zin...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 23 mei 2009, 12:40

Had ie nou 5 sterren deze stal ;)
wat onwijs gaaf ziet het er uit zeg. En die paddock vallen nog wel mee qua smalheid hoor, ze staan er maar in hun 1tje in dus echt gevaarlijk vind ik het niet.

Ik kom snel kijken als je er staat :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie