Het B-tjes topic...zag ik nergens!
- kristelhans
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
HIEP HIEP HOERAAAA, BEER IS 4 JAAR!
Vandaag kan ik helaas niet naar hem toe maar donderdag wel en dan klrijgt ie taart!
Vandaag kan ik helaas niet naar hem toe maar donderdag wel en dan klrijgt ie taart!
Gefeliciteerd!!!!!! 

gelukkige verjaardag Beer
en ook
Happy Birthday Githa
die krijgt haar appel wortel taart morgen als we er samen bij gaan
vandaag had ze les met Leslie, training op stelling en verruimen en verkorten en het ging super
en volgende week donderdag komt Hjellar op bezoek
en ook
Happy Birthday Githa

die krijgt haar appel wortel taart morgen als we er samen bij gaan
vandaag had ze les met Leslie, training op stelling en verruimen en verkorten en het ging super
en volgende week donderdag komt Hjellar op bezoek

- kristelhans
't is toch wel wat stil hier in het B-tjes topic hoor! Ik heb vandaag een 'taartje' voor Beer gemaakt (zie pic's plaza) en we hebben gegrondwerkt..het ging zalig! Onze dominantie verhouding is lekker duidelijk nu dus het bijten is ook acuut minder geworden (zie ander topic in 'stel je vraag')..ook heb ik nog even op zijn rug gehangen maar dit vindt hij nog maar niks..wordt best nerveus en gespannen dus dat doen we lekker rustig aan!
Hoe is het verder met iedereen? lekker bij de paarden en niet op de computer??
Hoe is het verder met iedereen? lekker bij de paarden en niet op de computer??

hey
wij hebben gister Githa haar wortelen en appelen gaan geven voor haar verjaardag op de weide.
ze heeft een wondje op haar oor, ik denk van het lomp zijn tijdens het rollen want toen we toekwamen had ze geen halster meer op
dan maar direct ontsmet, maar dat had ze niet echt graag hoor, ben al blij dat ik een ontsmettende gel heb om erop te doen, maar de wonde stond proper, dus das altijd wel goed he
dit weekend ga ik een dag een cursus volgen over Tteam met Angele van Tilburg (denk ik), zij geeft ook centered riding, dat heb ik vorig jaar in september gedaan met githa en we kregen toen te horen dat we goed bezig waren en een mooie combinatie zijn
, maar aangezien ze me niet echt verder kon helpen ga ik enkel de TTeam doen en iemand neemt men plaats dan in op zondag voor de centered riding (2 dagen kan er ook niet echt af met onze bouw dus ....)
wij hebben gister Githa haar wortelen en appelen gaan geven voor haar verjaardag op de weide.
ze heeft een wondje op haar oor, ik denk van het lomp zijn tijdens het rollen want toen we toekwamen had ze geen halster meer op

dan maar direct ontsmet, maar dat had ze niet echt graag hoor, ben al blij dat ik een ontsmettende gel heb om erop te doen, maar de wonde stond proper, dus das altijd wel goed he
dit weekend ga ik een dag een cursus volgen over Tteam met Angele van Tilburg (denk ik), zij geeft ook centered riding, dat heb ik vorig jaar in september gedaan met githa en we kregen toen te horen dat we goed bezig waren en een mooie combinatie zijn

- kristelhans
Klinkt goed Keandra! Lijk mij ook leuk om zoiets te doen..ik heb een tijdje terug een grondwerkles gehad van een mevrouw die ook TTouch/ Tteam doet..ben er niet helemaal in thuis maar het lijkt wel interessant! Dat wondje komt vast goed..Beer zit ook onder de bijtplekken en schopsneetjes..hij wordt er niet mooier op hihi..
- Bernadet_Bo
Gisteren is Bo 4 jaar geworden
....
Heb allleen niet voor hem gezongen, slecht he.....
Hij staat echt te genieten op het land, lekker spelen met zijn vriendjes... zn leuk gezicht!

Heb allleen niet voor hem gezongen, slecht he.....
Hij staat echt te genieten op het land, lekker spelen met zijn vriendjes... zn leuk gezicht!
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
hallotjes
het is weer stil he
vandaag is Hjellar geweest en er is jammer genoeg geen dek geweest, Githa wou niet, ze denken dat ze juist begint hengstig te worden, dus mogen we vandaag op een feestdag naar de DA bellen om morgen toch te komen scannen en we gaan haar dan insemineren eens de DA zegt wanneer we mogen, we willen niet echt dat githa naar ieder paard zou uithalen, en we willen haar dus niet verder op gedachten brengen
dus te be continued
het is weer stil he
vandaag is Hjellar geweest en er is jammer genoeg geen dek geweest, Githa wou niet, ze denken dat ze juist begint hengstig te worden, dus mogen we vandaag op een feestdag naar de DA bellen om morgen toch te komen scannen en we gaan haar dan insemineren eens de DA zegt wanneer we mogen, we willen niet echt dat githa naar ieder paard zou uithalen, en we willen haar dus niet verder op gedachten brengen
dus te be continued
Fototje van Bart

- Ilonka
Vertel eens wat meer over Bart? Heeft hij eczeem dat hij zijn koppie zo geschuurd heeft?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ja, hij heeft eczeem maar dat van zijn hoofd komt door schimmel. Daar hebben we spul voor en het haar begint al terug te groeien op sommige plaatsen. 

- kristelhans
Beer komt dinsdag hierheen!!! YES!

hehe grappige foto van Beer, is het nu omdat hij zo raar staat dat hij precies een buikje heeft? 

Leuke foto van Beer. Zal wel lekker voor je zijn als hij straks vlakbij je staat.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- kristelhans
haa ja hij heeft wel een beetje een grasbuikje nu..maar hij was best iel dus dit is veel fijner..hij gaat straks aan het werk en dan gaat het er wel af..hij is niet vet overigens..t zal de hoek van de foto ook wel zijn hihi..ik heb gisteren foto's in Pic's Plaza gezet van hem (Laatste keer (gemengende gevoelens)...) Zo heet ie..
Ik kan niet wachten...nog één dagje maar vandaag lijkt al eindelooooos!
Ik kan niet wachten...nog één dagje maar vandaag lijkt al eindelooooos!
ik bedoelde er niks erg mee, maar hij staat juist in een pose dat ieder paard een buikj zou hebben
dat heeft die van ons trouwens ook een beetje hoor,
vroeger konden we githa nooit aan een touwtje vastbinden en haar borstelen en zadelen enzo,
nu ze op de weide staat, is dit geen enkel probleem meer
, alles is goed
voordien was het op een wasplaats tussen 2 kettingen staan en stond ze altijd met haar lompe kont te draaien
, begin haar manen dan maar te knippen hoor 
dat heeft die van ons trouwens ook een beetje hoor,
vroeger konden we githa nooit aan een touwtje vastbinden en haar borstelen en zadelen enzo,
nu ze op de weide staat, is dit geen enkel probleem meer

voordien was het op een wasplaats tussen 2 kettingen staan en stond ze altijd met haar lompe kont te draaien

- kristelhans
haha ik vatte het ook niet erg op hoor
Al weegt hij 1000 kilo, nog is hij de mooiste fjord ter wereld! :p

We gaan misschien zondag bij Bente kijken!! Heb er zin in!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- kristelhans
Waar staat Bente dan?
Ik heb vandaag mijn B-tje voor het eerst gelongeerd..en het ging zoooooo goed! we hadden al eerder een poging gedaan maar ik kon niet duidelijk overbrengen met mijn lichaamstaal wat ik wilde..nu hebben we 3 keer een spelletje gedaan m.b.t. persoonlijke ruimte en dominantie en ik dacht vandaag; kom, de binnenbak is vrij..laat ik het nog eens proberen..en ja hoor..meteeeeen snapte hij het! Ik had geen zweep, niets..puur op lichaamscommunicatie..heb mijn houdingen aan woorden gekoppeld...rechtop staan en groot maken is drrrrraf en ontspannen en een beetje krom staan is hooooo... ik heb maar 3 minuten iedere kant op gelongeerd..vond ik genoeg voor een eerste keer..heb een kaptoom via martkplaats gekocht en als die er is gaan we wat serieuzer aan het werk..zo leuk allemaal! Morgen haal ik een probeerzadel op en ik hoop zooooo dat ie past en dat ik in één keer de goede heb! (hihaaaa, zal wel niet)
Nou, dat was mijn dag..nog steeds rustig in het B-tjes topic he..iedereen is zeker lekker aan het rijden;) (hoop dat ik er ook gauw bij hoor:p)
Ik heb vandaag mijn B-tje voor het eerst gelongeerd..en het ging zoooooo goed! we hadden al eerder een poging gedaan maar ik kon niet duidelijk overbrengen met mijn lichaamstaal wat ik wilde..nu hebben we 3 keer een spelletje gedaan m.b.t. persoonlijke ruimte en dominantie en ik dacht vandaag; kom, de binnenbak is vrij..laat ik het nog eens proberen..en ja hoor..meteeeeen snapte hij het! Ik had geen zweep, niets..puur op lichaamscommunicatie..heb mijn houdingen aan woorden gekoppeld...rechtop staan en groot maken is drrrrraf en ontspannen en een beetje krom staan is hooooo... ik heb maar 3 minuten iedere kant op gelongeerd..vond ik genoeg voor een eerste keer..heb een kaptoom via martkplaats gekocht en als die er is gaan we wat serieuzer aan het werk..zo leuk allemaal! Morgen haal ik een probeerzadel op en ik hoop zooooo dat ie past en dat ik in één keer de goede heb! (hihaaaa, zal wel niet)
Nou, dat was mijn dag..nog steeds rustig in het B-tjes topic he..iedereen is zeker lekker aan het rijden;) (hoop dat ik er ook gauw bij hoor:p)
ehm hier minder nieuws
Githa staat sinds gisteren mank, de smid is zaterdag in de voormiddag geweest en hij heeft haar weer bloot gezet, maar ze staat te kort en dus hypergevoelig
en daardoor mankt ze erop, het is vooral rechtsvoor en linksachter
gister viel het nog mee, niks te zien in stap en op het gras, maar eens we gingen wandelen deed ze maar raar op de asfalt. ze was heel braaf maar bijna niet vooruit te krijgen, ze deed alles super, en geen mankje te zien. Maar denk dat dat er teveel aan was en dat ze nu heel gevoelig staat en daardoor mankt
nu krijgt ze rust voor een weekje en is het tegen vrijdag niet beter, dan komt toch de DA om te scannen voor dekking en kan hij meteen even naar haar benen omzien, wel onverwachte kosten als het tegen dan niet beter is
we hebben dit al eens voorgehad en het was toen ook omdat ze te kort gekapt stond, het was toen ook over op een weekje
ik laat wel ietsje weten
groetjes

Githa staat sinds gisteren mank, de smid is zaterdag in de voormiddag geweest en hij heeft haar weer bloot gezet, maar ze staat te kort en dus hypergevoelig
en daardoor mankt ze erop, het is vooral rechtsvoor en linksachter
gister viel het nog mee, niks te zien in stap en op het gras, maar eens we gingen wandelen deed ze maar raar op de asfalt. ze was heel braaf maar bijna niet vooruit te krijgen, ze deed alles super, en geen mankje te zien. Maar denk dat dat er teveel aan was en dat ze nu heel gevoelig staat en daardoor mankt

nu krijgt ze rust voor een weekje en is het tegen vrijdag niet beter, dan komt toch de DA om te scannen voor dekking en kan hij meteen even naar haar benen omzien, wel onverwachte kosten als het tegen dan niet beter is
we hebben dit al eens voorgehad en het was toen ook omdat ze te kort gekapt stond, het was toen ook over op een weekje
ik laat wel ietsje weten
groetjes