Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
adanco
Contacteer:

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door adanco » wo 20 mei 2009, 22:38

Ik gebruik 3 in 1 beenbeschermers voor 't rijden. Voor en achter, maar nu t wat warmer wordt laat ik de achter al af. Ik denk dat ze veeeel te warm zijn om dagelijks om te doen in de wei.. Dat is neopreen en dat wordt behoorlijk warm eronder. Lijkt me niet aan te raden..
Wat dan wel achter..tja zou t zo ff niet weten :? . Kijk eens op de divoza site, staan vele soorten beenbescherming op.
Succes, wel balen zo. Moet ze achter perse op ijzers dan?
Laatst gewijzigd door adanco op do 21 mei 2009, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 21 mei 2009, 09:43

achter heeft ze geen ijzers maar met haar voor ijzers maakt ze de binnenkant van haar achter benen stuk! anders had ik wel voor peesjes gekozen, maar die zijn open aan de voorkant!
ik heb alle boeken al doorgeworsteld, die van prof choice leken me toch het beste omdat ze ademend zijn!
bij de paardendrogist kwam ik dit tegen
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=34960
kunnen ze dan nog lopen??? haha
ik ga denk ik toch voor de Prof choice
heb die voor mn vroegere western bijrij paardje ook gehad en vond ze geweldig!

zag trouwens op de officiele site van prof choice dat ze ook een brace hebben voor je knie en rug ( en nog veel meer)
Ik ga aandelen nemen in die toko! maar de brace ga ik even met mn arts overleggen omdat ik voorlopig niet mag rijden, werken sporten ect ect
misschien kan ik dan weer wat gaan doen snel!!!
( ik heb namelijk nog steeds mn nieuwe barefoot westernzadel uitgeprobeerd!)
Azalie :: Isabeau
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 21 mei 2009, 13:36

Heb ff op die site gekeken en idd genoeg keus. Denk dat ze ook goed beschermen, maar zou voor de zekerheid toch nog eens ergens navragen (een dierenarts/hoefsmid ofzo?) of het niet te warm is om de hele dag om te doen. Ik zou t niet durven....
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 21 mei 2009, 19:51

ik heb van iemand anders ook gehoord dat die proff choice niet de oplossing zullen zijn!
dus iemand nog ideeën????
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 21 mei 2009, 20:24

Het enige wat ik nog kan bedenken is hoefschoenen op de wei, maar heb helemaal geen ervaring met die dingen dus misschien zeg ik wel iets doms 8)7 :? :o
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 21 mei 2009, 21:11

nou het gaat voornamelijk om de binnenvoorkant van haar achterbenen
springschoenen zijn voor haar hoeven genoeg!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 21 mei 2009, 21:17

Nou, ik heb ff voor je gezocht, maar idd... ik kan niks vinden! Wat een toestand...
Wel balen zeg.
Ik dacht als ze voor hoefschoenen aanheeft kan ze haar achterbenen niet verwonden.
Soms heb je echt van die dingen dat je t even niet meer weet.... |o
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » vr 22 mei 2009, 15:21

ja nou ja dan maar geen been beschermers... ik heb vandaag een paar rubber springschoentjes voor haar gekocht...
ik ga wel van die 3 in 1 dingen kopen voor het losgooien, longeren en misschien ook wel rijden!
in de wei moet ze zich maar gedragen! vind het wel moeilijk!
dank je wel voor de genomen moeite!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 23 mei 2009, 17:04

Mijn A-tje was nogal explosief vanmiddag...dus dat doen we morgen weer *o/* Er blijkt dus wel een echt paard in te zitten _O-
Anne schrok er even van, die had dat helemaal niet achter Liesje gezocht. Ook al was ik eerst ontzettend kwaad omdat ze niet naar m'n hulpen luisterde, later was ik er toch wel blij mee. Goede les voor ons allebei!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 23 mei 2009, 23:55

En wat is dan explosief in Liesje haar geval? Ben ik wel benieuwd naar... :=
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 24 mei 2009, 13:21

In volle galop naar d'r vriendjes crossen :D
Is voor Liesje haar doen erg explosief. Da's zo'n lui beest :') Als ze zich boos maakt onder het zadel, gaat ze eerder omdraaien dan bokken of er vandoor...tsja het is een gevalletje apart.

Vandaag liep ze best fijn trouwens :) Alleen is er nog genoeg werk aan de winkel. Ze kent opeens geen stuurhulpen meer als we harder gaan dan stap. Dan gaat ze liever door mijn hulpen heen & op richting vriendjes.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » zo 24 mei 2009, 18:15

Yoline schreef:In volle galop naar d'r vriendjes crossen :D
Is voor Liesje haar doen erg explosief. Da's zo'n lui beest :') Als ze zich boos maakt onder het zadel, gaat ze eerder omdraaien dan bokken of er vandoor...tsja het is een gevalletje apart.

Vandaag liep ze best fijn trouwens :) Alleen is er nog genoeg werk aan de winkel. Ze kent opeens geen stuurhulpen meer als we harder gaan dan stap. Dan gaat ze liever door mijn hulpen heen & op richting vriendjes.

het eerste klinkt geweldig! (ik ben de laaste tijd een beetje bang voor alles..) dat laatste lijkt me wat minder praktisch!
zalie doet het ook hoor! alles is belangrijker dan opletten, zeker als er paarden in de wei staan!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » zo 24 mei 2009, 22:55

Maar als ze zo stom doen en overal naar kijken vind ik ze ook wel lief.. beetje quasi onnozel alle kanten opkijken met oortjes naar voren hihi.. (net alsof je zelf niet meer bestaat, laat staan erop zit!) Schatjes..... :r :=
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 25 mei 2009, 12:28

Dat eeuwige geren en gedoe vind ik ook vervelend hoor, maar als je Liesje kent, dan ben je daar soms erg blij mee :D

Vandaag ging ze eigenlijk heel fijn :) Ik rijd haar sinds gisteren met het bit van Woudina (dubbelgebroken bustrens), terwijl ik er anders altijd een heel licht enkelgebroken watertrens in had zitten. Hier reageert ze zoveel fijner op! Ze geeft lekker na en is veel losser in de hand. Alleen dat sturen blijft moeilijk. Maar dat is ook niet zo raar. We hebben altijd in de bak gereden, waar ze natuurlijk veel steun had van de bakrand. Nu moet ze ineens alles zelf doen... Merk wel dat het in stap steeds beter gaat, en de draf komt vanzelf wel :)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 30 mei 2009, 15:02

Liesje kan echt een trutje zijn soms 8)7
Vandaag was ze in het begin nogal huppelig, en ging ze weer zo dramatisch over de buitenschouder. Bij haar is het geen vallen meer te noemen, ze loopt gewoon opzij. Dat ze zich bijna dubbelvouwt op zo'n moment, interesseert haar weinig. Heb haar wel eens proberen te vertellen dat ze het zichzelf onnodig moeilijk maakt, maar die boodschap komt voorlopig niet aan :D Ik probeer te doen alsof mijn neus bloed, maar jeeeetje wat is dat lastig zeg. Het is bijna onmogelijk om een balans te vinden tussen vriendelijk rijden (zoals ik het graag doe) en haar af en toe op d'r plek te zetten (wat dan ook echt nodig is). Maar af en toe zitten er goede momentjes tussen, dus daar hou ik me aan vast :)
Ik snap ook heel goed dat ze het moeilijk vindt. Ze is een beetje in het diepe gegooid, opeens geen steun meer van de omheining en alles zelf moeten doen. Dat is best pittig voor zo'n groen paard. Maar we zetten gewoon door! Zoals ik al zei, er zitten echt goede stukjes bij, maar ook wel hele slechte :D
Na het rijden in de wei, nog even een stukje het zandpad op geweest. Lekker een galopje gedaan, lijkt net alsof ze niet van de grond komt :D Heerlijk!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 30 mei 2009, 21:52

De goede stukjes zullen steeds langer worden en dan ben je nog blijer :D
Mijn Atje loopt niet goed ;( Van de week dacht ik al dat ie linksachter niet helemaal fris liep, maar had een paar mensen gevraagd om ook even te kijken en die zeiden dat er niks aan de hand was. Dus ik dacht ik zal wel gek zijn, maar vanavond kwam ik op stal om te rijden en toen zei iemand: He, volgensmij loopt je paard ook niet helemaal fris. En idd hetzelfde achterbeen :o
Niet echt kreupel, maar wat stijfachtig ofzo. Er zit ook een oude trapplek onder zijn bil en het lijkt wel of zijn pees ietsjepietsje dik is...
Hoop niet dat dit een langdurige kwestie gaat worden. Maar voorlopig ff niet rijden dus |(
Hier baal ik wel enorm van, zat van de week nog te denken: Heerlijk een paard die nooit kreupel is. Zo zie je maar weer dat je zulke dingen niet mag denken 8)7
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 30 mei 2009, 22:24

Tjee Carolien, wat vervelend.
Vandaag is het nieuwe Zilco tuig gebracht. Tja er moest toch echt even gepast worden. Anca zag het niet zitten. De arme ziel dacht meteen dat ze alweer ingespannen werd. Het hoofdstel had ze heel even om om op maat te maken, maar daar werd ze licht paniekerig van. Ze kon haar kind niet meer zien! Vlug afgedaan en daarna de rest gepast.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 03 jun 2009, 20:27

Hmm... Ad nog steeds niet 100%.
Het lastige is dat hij niet kreupel is maar alleen zeer licht onregelmatig/beetje stijf. Als je er dan naar kijkt zie je het op een gegeven moment echt niet meer... Dus het is zo minimaal dat ik het niet eens goed kan zien. Maar ik laat m nog ff een wekje staan en kijken of er verandering in zit. Wel enorm balen zeg! ;(
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 04 jun 2009, 10:35

@ andanco jee wat een pech. sterkte! idd beter even rusten dan het erger maken!
@ yoline, houd je van de straat! haha nee, ik heb dat ook wel eens hoor! mijn pony loopt ook wel eens met haar hoeven in haar oren LALALALA IK HOOR JE NIET HOOR LALALALA krengetje!

ik ben ook nog niet aan het rijden. over 3 weken krijg ik een brace en dan mag ik weer.
nou ja onder voorbehoud. dinsdag heb ik weer een mri en als dat goed is mag ik weer. gaat nu eigenlijk wel goed!
loop alleen nog niet in het land. ben al wel stiekem een beetje aan het uitstappen en dan vangt mama me op als ik eraf kom! het rijden bij mama gaat erg goed! alleen moet ze nog een beetje aan haar handen onafhangkelijk bewegen werken...
ik ben haar ook aan het les geven! is tich wel heel erg leuk! misschien ga ik maar zo'n cursus doen!
gister lekker getut met mn princesje. had ik drunen allemaal lekkere borstels en een antiklit creme-tje gekocht..
maantjes geknipt.. pony was zooooo mooi gister! haha nu is ze vast alweer bruin met groene vlekken!
zal van de week eens foto's van haar maken! Liefs Fabienne!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 08 jun 2009, 15:10

Ooohh wat balen van Adanco! Hopelijk loopt ie snel weer goed!

Jaaa Azalia foto's *o/* Wel een beetje voorzichtig doen Fabiënne :(:)

Liesje gaat lekker momenteel. Ben iets relaxter aan het rijden en dat werpt z'n vruchten af. We pakken ook langere stukjes buiten mee en dat gaat echt fijn. Hoop over een weekje het hele zandpad onder het zadel af te kunnen *o/* Nu doen we nog een stukje onder het zadel en een stukje lopend. Ze vindt het zo leuk :L
Gesloten