Endurance Utrechtse Heuvelrug: kleine FW-meeting
Re: Endurance Utrechtse Heuvelrug: kleine FW-meeting
@Melanie: gewoon een keer meedoen! Daar is de kennismakingsklasse voor, je hoeft niet lid te zijn en hoeft geen startkaart te hebben. Is erg leuk, en zoals je ziet nog gezellig ook.
Ik denk dat veel fjorden prima klasse 1 kunnen lopen en de meesten ook wel klasse 2. Het ligt inderdaad meer aan hoe gek 't baasje is. Fjorden hebben doorzettingvermogen en zijn vrij cool en als je goed getraind hebt, kunnen ze ook snel herstellen. Snelheid is misschien lager, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Want:
Endurance = to finish is to win!
Ik denk dat veel fjorden prima klasse 1 kunnen lopen en de meesten ook wel klasse 2. Het ligt inderdaad meer aan hoe gek 't baasje is. Fjorden hebben doorzettingvermogen en zijn vrij cool en als je goed getraind hebt, kunnen ze ook snel herstellen. Snelheid is misschien lager, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Want:
Endurance = to finish is to win!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ilonka schreef:Paarden moeten eerst écht de basiskilomters maken voordat je het tempo om hoog kan gooien. Dus met hoger in het klassement komen zou ik geen haast hebben.
Vandaar ook het streven tot het kunnen rijden, van de kortste klasse II die leverbaar is.
Laag soeren dat is 46 km. Een langere zie ik de lol nog niet van in

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
- Ilonka
Ik bedoel vooral dat meer km niet zo het probleem is maar sneller rijden (op kortere afstanden) wel meer basis km vergt. Laag Soeren is heel erg leuk, mooie eerste klasse II ook!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Hoho, Morris is ook klasse 3 startgerechtigd en dat is een NordalxAstrix. Goed resultaat hoor, is een zware rit (de enige waar Morris ooit met een te hoge hartslag binnenkwam). Ik wil ook weer starten!!! (Maar heb een dikke Fjord die niet in conditie is, baasje idem dito en nog steeds wat gedoe met de hoefjes en geen trailer.... beetje lastig dus!).
Morris, mijn superfjord!
- Ilonka
Oh sorry Morris vergeten *bloos*
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Hoger in klassement is nu ook anders natuurlijk, gelukkig niet meer een kwestie van enkel snelheid.
maar wat annalynn zegt, basis km maken. ik ben momenteel ook weer bezig met een gele, mocht ik hem kopen dan zal ik eerst 1000 basiskm laten lopen en dan pas wat gaan vragen op de wedstrijd. het is eigenlijk wat is je doel. wil je straks elke keer een stapje verder, dan kun je die snelheid het beste even weg denken en je grenzen stellen op bijv. meteen aanbieden in de vetgate. snelheid komt echt pas als er veel basis km in zitten.
wat mijn stelregel altijd was, eerst de km met gemak kunnen lopen. dus als je bijv. de 60 km met gemak uitloopt dan een keer de 45 op een wat hoger tempo doen. en daar ook zo naar gaan trainen.
probeer Sjol ook op diverse ondergrond te trainen en niet elke keer zelfde rondje in zelfde tempo. doe voor de afwisseling bijv. eens een 15 km net wat sneller. of juist een 35 / 40 net wat langzamer. hou je een trainings overzicht bij??
maar wat annalynn zegt, basis km maken. ik ben momenteel ook weer bezig met een gele, mocht ik hem kopen dan zal ik eerst 1000 basiskm laten lopen en dan pas wat gaan vragen op de wedstrijd. het is eigenlijk wat is je doel. wil je straks elke keer een stapje verder, dan kun je die snelheid het beste even weg denken en je grenzen stellen op bijv. meteen aanbieden in de vetgate. snelheid komt echt pas als er veel basis km in zitten.
wat mijn stelregel altijd was, eerst de km met gemak kunnen lopen. dus als je bijv. de 60 km met gemak uitloopt dan een keer de 45 op een wat hoger tempo doen. en daar ook zo naar gaan trainen.
probeer Sjol ook op diverse ondergrond te trainen en niet elke keer zelfde rondje in zelfde tempo. doe voor de afwisseling bijv. eens een 15 km net wat sneller. of juist een 35 / 40 net wat langzamer. hou je een trainings overzicht bij??
---