Het A-tjes topic deel 3!
-
Re: Het A-tjes topic deel 3!
Ik kan ws morgen weer even op Anca klimmen. Klimmen ja, want ik leg er geen zadel op. Lang rijden zal ik niet kunnen ivm mijn longontsteking. Verwacht niet dat Anca dat erg vindt, want die heeft ook weinig conditie. Wil toch gaan proberen haar vaker te pakken, al zal dat nu rustig aan moeten doen ivm het veulen. Maar we doen gewoon veel stappen, ze moet rust in haar lijf krijgen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
wij kunnen een B proefje rijden! maar daar houd het ook echt bij op!
@ Claudia, oh man wat heb jij een pech! maar zoals ik al een keer eerder heb gezegt, je rijdt ons binnenkort allemaal voorbij met die knappe man van je!
persoonlijk heb ik ook een soort vloek, ik was een week of 6 geleden met zalie aan het wandelen, ze schrok en versnelde een beetje, mijn rug hield het niet en ik ging vol op mn giegel! 6 weken later werd me medegedeeld dat mn kruisband flink gescheurd is en of ik mij alsjeblieft deze week nog even in het ziekenhuis wil melden! waren ze lekker vlot mee maar goed... weer niet rijden!
nou ja ik was al weer begonnen toen ik mn krukken mocht inleveren! nu hopen dat ik snel verder kan!
mijn mama is nu ook bij kelly aan het lessen! we gaan echt met mega sprongen vooruit! ik leer zo veel en krijg altijd huiswerk! meestal droom ik die avond mn les nog eens!
dat vrijheidsdressuuren is echt leuk aan het worden! we zijn 6 dingen tegelijk aan het doen.. zalie houd niet zo van 1 ding lang oefenen!
ze vind het echt leuk! en vooral dat parkeren is super handig! en ik kan toch lekker met mn beestje bezig zijn als ik niet kan (mag) rijden!
mam is het nu ook een beetje aan het proberen!
@ suzanne, ik lees een soort van verontschuldiging... waarom? jullie doen het toch super! so what dat je nog geen m proefje rijdt, ze is toch mama aan het spelen! ze is toch een fokmerrie! ze staat buiten en moet zo nu en dan eens lekker zonder zadel hobbelen... klinkt als het ideaale leven van een fjord!!! ( geef je beestjes een knuf van me)
@ Claudia, oh man wat heb jij een pech! maar zoals ik al een keer eerder heb gezegt, je rijdt ons binnenkort allemaal voorbij met die knappe man van je!
persoonlijk heb ik ook een soort vloek, ik was een week of 6 geleden met zalie aan het wandelen, ze schrok en versnelde een beetje, mijn rug hield het niet en ik ging vol op mn giegel! 6 weken later werd me medegedeeld dat mn kruisband flink gescheurd is en of ik mij alsjeblieft deze week nog even in het ziekenhuis wil melden! waren ze lekker vlot mee maar goed... weer niet rijden!
nou ja ik was al weer begonnen toen ik mn krukken mocht inleveren! nu hopen dat ik snel verder kan!
mijn mama is nu ook bij kelly aan het lessen! we gaan echt met mega sprongen vooruit! ik leer zo veel en krijg altijd huiswerk! meestal droom ik die avond mn les nog eens!
dat vrijheidsdressuuren is echt leuk aan het worden! we zijn 6 dingen tegelijk aan het doen.. zalie houd niet zo van 1 ding lang oefenen!
ze vind het echt leuk! en vooral dat parkeren is super handig! en ik kan toch lekker met mn beestje bezig zijn als ik niet kan (mag) rijden!
mam is het nu ook een beetje aan het proberen!
@ suzanne, ik lees een soort van verontschuldiging... waarom? jullie doen het toch super! so what dat je nog geen m proefje rijdt, ze is toch mama aan het spelen! ze is toch een fokmerrie! ze staat buiten en moet zo nu en dan eens lekker zonder zadel hobbelen... klinkt als het ideaale leven van een fjord!!! ( geef je beestjes een knuf van me)
Azalie :: Isabeau
-
@Fabienne. Voor Anca lijkt het mss wel fijn en ze zal het ook echt niet erg vinden, maar het is gewoon niet het paard om zoveel stil te blijven staan. Ze wil wel graag werken, net als Ronan trouwens. En ik vind het voor mezelf vooral moeilijk, omdat ik graag met haar door wil gaan. Ik vind niet dat ik zo'n sterke, geweldige band met haar heb. Voel wel dat het door het rijden en wat daarom heen zit en dus het bezig zijn, wel wat meer wordt. Ik heb voor mezelf het gevoel, dat ik met haar verder wil, maar door tijdgebrek lukt me dat niet! En dat vind ik zelf niet prettig. Ik vind het heerlijk om te tutten, maar ook om te rijden. Dus het is vooral iets waar ik zelf last van heb. Maar toch wel lief van je reactie hoor! Het is ook wel een fokmerrie, maar we hebben haar ook om in te spannen en ik wilde haar ook gaan rijden, omdat ik het idee heb dat er nogal wat in zit.
haha ojaa, ik leefde in me hoofd al in meiKimmes schreef:Rosalie, je rekent nu toch even verkeerd. Doe er maar 4 weken bij
Over 2,5 week is het pas half mei

gisteren voor het eerst zinds een jaar weer even op arin gezeten. met zadeltje en hoofdstel, hup de wei in, even zitten kijken wat hij deed, maar hij stond heel braaf! toen even wat geaaid en weer afgestapt

Alco gaat met `sprongen`vooruit.
Hij gaat nog hard en er af en toe is hij de rem kwijt maar ik ben niet ontevreden.
Nu kijken hoe lang we weer door kunnen gaan, voordat er weer wat geks gebeurt.
Hij gaat nog hard en er af en toe is hij de rem kwijt maar ik ben niet ontevreden.
Nu kijken hoe lang we weer door kunnen gaan, voordat er weer wat geks gebeurt.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
ik snap je helemaal! soms wou ik ook dat de dagen 2x zo lang waren!leoensuzanne schreef:@Fabienne. Voor Anca lijkt het mss wel fijn en ze zal het ook echt niet erg vinden, maar het is gewoon niet het paard om zoveel stil te blijven staan. Ze wil wel graag werken, net als Ronan trouwens. En ik vind het voor mezelf vooral moeilijk, omdat ik graag met haar door wil gaan. Ik vind niet dat ik zo'n sterke, geweldige band met haar heb. Voel wel dat het door het rijden en wat daarom heen zit en dus het bezig zijn, wel wat meer wordt. Ik heb voor mezelf het gevoel, dat ik met haar verder wil, maar door tijdgebrek lukt me dat niet! En dat vind ik zelf niet prettig. Ik vind het heerlijk om te tutten, maar ook om te rijden. Dus het is vooral iets waar ik zelf last van heb. Maar toch wel lief van je reactie hoor! Het is ook wel een fokmerrie, maar we hebben haar ook om in te spannen en ik wilde haar ook gaan rijden, omdat ik het idee heb dat er nogal wat in zit.
- Thessa Keizer
Met Aike ben ik nu echt bezig met springen, ik heb nu vier lessen gehad en het gaat steeds beter. Het lag al zoiezo niet aan hem, maar ik ben een scheitert met springen. Aike doet het super braaf, en ik begin het nu ook echt leuk te vinden, het vertrouwen groeit en groeit, wat is het toch een heerlijk braaf beest aan het worden
Hij geniet er echt van, is wel een beetje druk zodra hij de hindernissen ziet, maar ach dat is gewoon omdat hij het super leuk vind, hij trekt heel erg op de hindernissen aan
Groetjes Thessa en Aike

Hij geniet er echt van, is wel een beetje druk zodra hij de hindernissen ziet, maar ach dat is gewoon omdat hij het super leuk vind, hij trekt heel erg op de hindernissen aan

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Nou, wat super leuk!
Ook voor Aike.... Ik zou ook eens vaker moeten springen voor de afwisseling.
Maar dan eerst palen en balken slepen, de boel klaarzetten haha.. Dan heb ik meestal al geen zin meer
Maar super dat je ff hebt doorgezet, ik ben ook een schijterd met springen.
Ook voor Aike.... Ik zou ook eens vaker moeten springen voor de afwisseling.
Maar dan eerst palen en balken slepen, de boel klaarzetten haha.. Dan heb ik meestal al geen zin meer

Maar super dat je ff hebt doorgezet, ik ben ook een schijterd met springen.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
van de week 2x op arin wat rondgestapt hij is zo braaf! reageerd nog steeds heel goed op de hulpen!
-
fijn om ook goed nieuws uit jullie hoek te horen! geniet er van!rosalie schreef:van de week 2x op arin wat rondgestapt hij is zo braaf! reageerd nog steeds heel goed op de hulpen!
-
Vanmiddag ook weer even op Anca gestapt. Tjoh, die buik begint te groeien. ik moest er wel om lachen toen ik op de trailer stond en op wilde stappen. het is een heel oppervlak waar ik op kon gaan zitten!
Ze was braaf vandaag. Het was ook weer wat warmer, een graad of 20, en dan die buik erbij, was alleen stappen meer dan genoeg voor haar. Maar ze werd al vrij snel nageeflijk en ook kon ik haar makkelijker rustig laten stappen. Goed zo, brave Anca. Ik helemaal blij!
Ze was braaf vandaag. Het was ook weer wat warmer, een graad of 20, en dan die buik erbij, was alleen stappen meer dan genoeg voor haar. Maar ze werd al vrij snel nageeflijk en ook kon ik haar makkelijker rustig laten stappen. Goed zo, brave Anca. Ik helemaal blij!
Alco deed het vandaag echt super.
Zo mega braaf en ontspannen , echt geweldig.
Ik heb zelfs aan beide kanten vrij normaal kunnen galopperen.
Het gaat nog ooit eens goed komen met ons.
Zo mega braaf en ontspannen , echt geweldig.
Ik heb zelfs aan beide kanten vrij normaal kunnen galopperen.
Het gaat nog ooit eens goed komen met ons.
Laatst gewijzigd door claudia op vr 08 mei 2009, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
fabienne: dat doen we zeker! zo heelrijk om arin lekker blij te zien, maakt je hele dag weer goed!
susanne: klinkt leuk zeg, wanneer is ze uitgerekent, of heb ik ergens overheen gelezen>?
susanne: klinkt leuk zeg, wanneer is ze uitgerekent, of heb ik ergens overheen gelezen>?
-
@Rosalie. Ze is eind mei, begin juni uitgeteld. Het zou wel weer mooi zijn, als het veulen op 1 van onze verjaardagen geboren wordt. Ronan is 1 juni jarig, Leo de 2e en ik 3 juni. Volgens Foalcam (of hoe het ook heet, kun je uitrekenen wanneer je paardje is uitgeteld) zou 4 juni de uitgerekende datum zijn.
Vorige week de les van Jan Willen Vooren gehad, was erg apart, maar zeker ook oogopenend! Even alles vanuit een andere hoek bekijken kan heel verhelderend zijn! (hoezo paard loopt aan de teugel? Onzin! een paard loopt aan t been.......zo is t natuurlijk ook) JW probeert snelheid van reactie erin te krijgen, galop, stap, halt, achterwaarts,halt,galop. dat alles op 1 lange zijde haha.. supersnel dingen achter elkaar en op de lichtste hulp reactie verwachten.
Ik was erg tevreden en Adanco raakte even in de stress ervan, maar pikte het vrij snel op. Volgende week komt JW weer( hij brengt alles wel met humor trouwens).
Iedereen die les van hem had die avond was super tereden over zijn manier van lesgeven.
Vandaag weer les gehad van mijn eigen instructeur en Ad liep als een zonnetje! Lekker soepel en losjes, voorwaarts en gewoon heerlijk!
Oh wat isie toch lekker en lief hihi... Ik love mijn A!
Ik was erg tevreden en Adanco raakte even in de stress ervan, maar pikte het vrij snel op. Volgende week komt JW weer( hij brengt alles wel met humor trouwens).
Iedereen die les van hem had die avond was super tereden over zijn manier van lesgeven.
Vandaag weer les gehad van mijn eigen instructeur en Ad liep als een zonnetje! Lekker soepel en losjes, voorwaarts en gewoon heerlijk!
Oh wat isie toch lekker en lief hihi... Ik love mijn A!

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
@Caroline. Dat is even hard werken he? Snelle reactie op het been krijgen, vanuit galop, stap, halt enz? Poeh heb het met Ronan ook zo een tijdje gehad, en het is werken voor beiden. Het zweet liep in straaltjes langs ons af toen. Maar ik vind het wel erg prettig. Roon reageert ook erg goed op mijn been.
Nu Anca nog....Maar dat komt nog wel.
Nu Anca nog....Maar dat komt nog wel.
Dat was wel duidelijk gisteren, hahaha. Heerlijk toch als je zo van je paard kunt houden.adanco schreef:Oh wat isie toch lekker en lief hihi... Ik love mijn A!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja, soms doe ik een beetje stomAnita45 schreef:Dat was wel duidelijk gisteren, hahaha. Heerlijk toch als je zo van je paard kunt houden.adanco schreef:Oh wat isie toch lekker en lief hihi... Ik love mijn A!

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
I love my A! [die's leuk
]
Het klinkt goed. Zo zit mijn les ook in elkaar. Je rijdt je paard met je been naar je hand toe laat maar zeggen. Ik heb Alies nog even gereden in Vene. Ik vond haar best fijn en los na 2 wkn. rust.
Annabel heeft haar ook nog even getest
Alies staat dus nog steeds bij Bart. Ze is van de week 3 keer gedekt en gisteren gescand. Daaruit bleek dat het eitje er nog op zat dus ze is gespoten zodat ze het eitje niet vast kan houden en zal nog een keer worden gedekt.
Komende woensdag zal het eitje eraf moeten zijn.
Het is wat..pff..ik durf niet meer te hopen dat het deze keer wel raak zal zijn. Maar we hebben dan in ieder geval alles geprobeerd.
Mocht Anton deze keer niet raak zijn mag Drafur zijn best doen.
@Suzanne, het zou toch super zijn als Anc op de 4e zou veulenen. Dan heb je tenminste een drukke week

Het klinkt goed. Zo zit mijn les ook in elkaar. Je rijdt je paard met je been naar je hand toe laat maar zeggen. Ik heb Alies nog even gereden in Vene. Ik vond haar best fijn en los na 2 wkn. rust.
Annabel heeft haar ook nog even getest

Alies staat dus nog steeds bij Bart. Ze is van de week 3 keer gedekt en gisteren gescand. Daaruit bleek dat het eitje er nog op zat dus ze is gespoten zodat ze het eitje niet vast kan houden en zal nog een keer worden gedekt.
Komende woensdag zal het eitje eraf moeten zijn.
Het is wat..pff..ik durf niet meer te hopen dat het deze keer wel raak zal zijn. Maar we hebben dan in ieder geval alles geprobeerd.
Mocht Anton deze keer niet raak zijn mag Drafur zijn best doen.
@Suzanne, het zou toch super zijn als Anc op de 4e zou veulenen. Dan heb je tenminste een drukke week

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
ooooooh ik moet ook even mn ei kwijt.
na wat weekje rustig aan ben ik ook weer wat fanatieker aan het rijden!
ik had alleen wel het gevoel dat ze van de week alles wat we haar geleerd hadden spontaan vergeten was.
drievliet was open, paarden in de wei naast de bak... ja dan zou ik ook niet opletten.
ik had voor de zekerheid mn tiedeman er al aangedaan ( had hem al zeker een jaar niet meer gebruikt
)
gelukkig was dat niet voor niks, ze kwam er 2x tegenin en daarna was het over. brave pony!
ze was wel super druk snurken en met haar benen smijten... maar ze bakte het bit niet vast en ging geen sterren kijken!
nou dan mag je van mij heel veel! vandaag was het een stuk rustiger en ze had al lekker de heledag buiten gestaan.. ze liep weer zo heerlijk!
ik weet gewoon dat ze me aan het opfleuren was! bij het hoofdstel om doen moest ze perse met haar hoofd tegen mij aan staan... en bleef zo staan! ff knuffelen! vandeweek zei ik tegen haar bij het hoofdstel af doen 'je moet wel een beetje voorzichtig met me zijn' en ze ging gelijk met haar neus naar mn zere knie!!! ooooh ik kon wel janken! echt MIJN meissie!
vrijdag is ze jarig en we hebben al een kado voor ons samen besteld.
voor dat ik zalie had heb ik een tijd een quarter horse gereden en western een beetje geleerd! HEERLIJK! kwam ook door het paard! hij kon alles al
maar ik wou heel graag nog een westernzadel. maar ik ben ook zo bezig met mn zit. ik was al wezen kijken naar een barebackpad, maar dat vond ik toch nog iets té. dus toen kwam ik uit bij een boomloos zadel!
gister heb ik een boomloos western zadel gekocht!!! YEAHHHHH ikke blij!
hij is wel 2de hands, naar wel ongebruikt. ik heb hem bij boomloosrijden.nl vandaan. een proefmodel.
het is deze http://www.boomloosrijden.nl/westernnewgeneration.htm
maar dan met minder versieringen. flinke korting gehad!!! ( anders had ik nog even door moeten sparen)
@ suzanne; de 4e is inderdaad wel leuk!
@ claudia; wereldpony! maar dat wist je al! en nu dit vast houden he! ( kunnen we wel mooe rij foto's maken van de week!)
na wat weekje rustig aan ben ik ook weer wat fanatieker aan het rijden!
ik had alleen wel het gevoel dat ze van de week alles wat we haar geleerd hadden spontaan vergeten was.
drievliet was open, paarden in de wei naast de bak... ja dan zou ik ook niet opletten.
ik had voor de zekerheid mn tiedeman er al aangedaan ( had hem al zeker een jaar niet meer gebruikt

gelukkig was dat niet voor niks, ze kwam er 2x tegenin en daarna was het over. brave pony!
ze was wel super druk snurken en met haar benen smijten... maar ze bakte het bit niet vast en ging geen sterren kijken!
nou dan mag je van mij heel veel! vandaag was het een stuk rustiger en ze had al lekker de heledag buiten gestaan.. ze liep weer zo heerlijk!
ik weet gewoon dat ze me aan het opfleuren was! bij het hoofdstel om doen moest ze perse met haar hoofd tegen mij aan staan... en bleef zo staan! ff knuffelen! vandeweek zei ik tegen haar bij het hoofdstel af doen 'je moet wel een beetje voorzichtig met me zijn' en ze ging gelijk met haar neus naar mn zere knie!!! ooooh ik kon wel janken! echt MIJN meissie!
vrijdag is ze jarig en we hebben al een kado voor ons samen besteld.
voor dat ik zalie had heb ik een tijd een quarter horse gereden en western een beetje geleerd! HEERLIJK! kwam ook door het paard! hij kon alles al
maar ik wou heel graag nog een westernzadel. maar ik ben ook zo bezig met mn zit. ik was al wezen kijken naar een barebackpad, maar dat vond ik toch nog iets té. dus toen kwam ik uit bij een boomloos zadel!
gister heb ik een boomloos western zadel gekocht!!! YEAHHHHH ikke blij!
hij is wel 2de hands, naar wel ongebruikt. ik heb hem bij boomloosrijden.nl vandaan. een proefmodel.
het is deze http://www.boomloosrijden.nl/westernnewgeneration.htm
maar dan met minder versieringen. flinke korting gehad!!! ( anders had ik nog even door moeten sparen)
@ suzanne; de 4e is inderdaad wel leuk!
@ claudia; wereldpony! maar dat wist je al! en nu dit vast houden he! ( kunnen we wel mooe rij foto's maken van de week!)