Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door Dreeke » wo 15 apr 2009, 19:40

Alstublieft een kers-vers deel 3 voor jullie om over jullie A-tjes te beppen :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
adanco
Contacteer:

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door adanco » wo 15 apr 2009, 21:52

Nou, dan moet ik me hier ook maar aanmelden!
Adanco is;
humeurig
hongerig
dominant naar andere paarden
een aansteller
bloedmooi
lief
groot
knuffelig
erg werkwillig
leergierig
gezellig
braaf
slim
gevoelig
aanhankelijk
en mijn grootste vriend!
Afbeelding
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 16 apr 2009, 06:20

Heee, deel 3 wat leuk!!
Enne welkom hier met Adanco, voor meer info over de A-tjes moet je de vorige twee delen maar even doorlezen :P
Gisteren is mijn pony gekidnapt door een kindje op stal, die is even zonder zadel gaan hobbelen met Aike, wilde ook het erf op en neer stappen maar daar dacht Aike even anders over, die ging op een holletje terug naar zijn vrienden :=

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 16 apr 2009, 09:34

Gezellig Adanco er bij!
Oe Thessa, wel goed gegaan met 'het kindje'? hihi, geef Aike eens ongelijk, wat zou jij doen..
Ik moet eerlijk toegeven dat het rijden bij mij momenteel weer eventjes op een iets lager pitje is beland sinds twee weken. Druk aan het klussen in ons huisje en een nieuwe baan maken het even lastig. Ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing voor haar. Opzich gaat het gelukkig wel een stuk beter nu met de andere fjorden. Oh ja, en ik moet binnenkort een knoop doorhakken betreft al dan niet dekken en door wie...
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 16 apr 2009, 13:42

Adanco heeft de hele winter in de paddock gestaan, dus zit nu een beetje te twijfelen of ik m zo t land ingooi straks of toch eerst opbouwen.
Hij gaat sowieso niet in een stuk met mega veel gras hoor en staat met veel anderen dan dus dat scheelt. Kan ie niet alles zelf opeten!Net heeft ie een uurtje in t gras gestaan en ik kreeg m bijna niet meer mee het land uit haha...
lastig lastig...
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 16 apr 2009, 15:18

karev staat gelukkig hele jaar door op het land, nou ja, in de winter is dat ook hhaast een zandbak, maar scheelt dat het nu nog vrij kaal is, en het gras niet super vet en lang word.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 16 apr 2009, 17:29

adanco schreef:Adanco heeft de hele winter in de paddock gestaan, dus zit nu een beetje te twijfelen of ik m zo t land ingooi straks of toch eerst opbouwen.
Hij gaat sowieso niet in een stuk met mega veel gras hoor en staat met veel anderen dan dus dat scheelt. Kan ie niet alles zelf opeten!Net heeft ie een uurtje in t gras gestaan en ik kreeg m bijna niet meer mee het land uit haha...
lastig lastig...
Die van mij heeft ook heel de winter overdag in de paddock gestaan maar ik ga zeker opbouwen als ze het land op gaan :)) Ik durf dat niet aan hoor, zo hoppa in ene keer erop.
Wil het opbouwen wel beperken hoor, met een week ofzo moet het klaar zijn en moeten ze er overdag op kunnen staan. Voorlopig gaan ze 's nachts nog op stal. Als het goed is uiteindelijk klokje rond buiten maar we zullen zien hoe dat gaat en hoe ze dat vinden, zijn ze niet gewend namelijk.

Enne Daphne, ging prima hoor met het kindje, is een bijdehandje, die bleef wel zitten en moest vreselijk lachen. :D Aike doet ook absoluut niets gemeens hoor, gaat gewoon op een drafje terug naar zijn maten, zal geen gekke bokkensprongen maken ofzo.

Ennnnnn, Joost!!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 16 apr 2009, 18:55

Ja, ik dacht eerst ff een week ofzo om de dag een middagje in het land en daarna gewoon 24/7 en als ie hard groeit is ie veroordeeld tot het dieetweitje de hele zomer, maar dat hoop ik niet voor hem. :n
Bedankt voor de tips! :D
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 22 apr 2009, 18:08

Merken jullie nou ook dat onze A-tjes ineens een stuk volwassener lijken te worden? Uiteraard heeft Aike nog wel zo zijn streken natuurlijk maar in de omgang gaat hij echt steeds liever worden, hij was nooit zo van het tutten en frutsen, nee alles hoppa snel en wat doen, als ie maar bezig kon zijn, te lang niksen was saai. Maar de laatste tijd merk ik dat hij het poetsen lekkerder gaat vinden, eens de tijd neemt om lekker met mijn te knuffelen en hij geeft er ook ineens niets meer om als ik een paar dagen niet heb gereden en ik stap erop, net zo makkelijk en braaf :))
Het is en blijft natuurlijk gewoon op en top een fjord met zo zijn streken en gekkigheden hoor, maar toch ik merk dat hij ouder word, ik vind hem echt met de dag leuker en liever worden nu (al vond ik hem uiteraard altijd al leuk), ben ineens weer een soort verliefd op mijn pony :+:

Ennnnnn, Joost!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 22 apr 2009, 18:15

Wij gaan einde van deze maand het gedeelte waar ze nu lopen helemaal omgooien, bemesten en inzaaien. Dan gaan ze voor het eerst richting het gras. We bouwen dit wel op, zeker voor Jasmijn. Nou moet ik zeggen eigenlijk voor allemaal, want ze hebben afgelopen paar maanden errug weinig gedaan. Het is wel de bedoeling dat Anca straks als het veulen eraan dreigt te komen, apart komt te staan op een gedeelte van het gras. Als het veulen wat ouder is, mag tante Jasmijn weer gaan oppassen en komen ze weer bij elkaar te lopen. Maar het gras bouw ik zeker ook weer langzaam op.
En Thessa, ik merk dat Anca wel kalmer is geworden. Of dat ook komt door het ouder worden, of door de hormonen in haar lichaam? Werd ze nu ook maar kalmer onder het zadel!!! Poeh, ze wil maar door blijven denderen. Ook nu haar buik steeds dikker wordt. Ik leg mijn Hulsebosch er al niet meer op, heb het idee dat ze het niet prettig vindt. En op zo'n brede rug kan ik wel blijven zitten. Nu maar weer zorgen dat ik zelf kan gaan rijden..... maar dat duurt wel weer ruim een week.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 22 apr 2009, 23:23

Ben je alweer wat beter Suzanne?
Adanco veranderd niet echt, maar ik merk wel dat hij een soort van wijzer wordt ofzo..
Hij heeft inmiddels wat meer levenservaring en is wat meer 'een man van de wereld' := aan het worden. Het jonge paardachtige gaat er wat af nu idd..
Zijn lijf veranderd ook trouwens... eerder als ie wat dikkig werd werd ie dat over zijn hele lijf en nu gaat het vooral naar zijn buik. Is dat ook leeftijd?? 8)7
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 23 apr 2009, 06:36

@Caroline. Nee, ik ben nog niet beter. Ik slaap nog regelmatig overdag, maar hoef niet meer te hoesten enz. Voel me al wel wat beter. Ik heb het idee juist nog helemaal niet dat Anca al levenservaring heeft. Oke, ze komt in de kar meer op de weg, dan dat ik er op zit. Dan vindt ze het ook eng als er bijv een auto van achteren aan komt gereden. Terwijl ze dat in de kar helemaal niet eng vindt. Ik moet wat dat betreft ook meer naar buiten met haar, maar durf nog niet alleen. Leo zou eigenlijk een paar keer op de fiets mee kunnen gaan, dan zal het ws wel beter gaan.
Ik merk wel dat Anca gewoon rustiger is, zachter uit haar ogen kijkt. En ze is idd veel meer uitgegroeid, de breedte in en niet alleen vanwege haar veulie in haar buik.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 23 apr 2009, 06:39

Ik heb trouwens al een tijdje niets van Charret gelezen hier.
Ben toch heel benieuwd hoe haar zadel nu bevalt, wij wachten hier nog steeds op de primeur :P

Ennnnnn, Joost!!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 23 apr 2009, 14:19

ik meld me ook weer!
mijn draakje staat al weer 7 uur per dag op het land!
momenteel zijn we heel fanatiek aan het vrijheidsdresuuren! stelt nog niet veel voor, maar we hebben lol!
ging mij erom dat ze wat meer op mij ging letten dan op de rest van de wereld! haha
ik ben ook bitloos aan het rijden omdat zalie nogal sterk is op rechts (wordt aan gewerkt) en mijn rechterarm het maar voor 50% doet..
voor mn rug ben ik ook zonder zadel aan het rijden! we zijn met heel veel bezig maar alleen op dinsdag avond bij kelly zijn we serieus aan het dressuuren! binnenkort kunnen jullie een uitgebreid verslag verwachten van ons!

aan het koppie van zalie is ook wel te zien dat ze alweer (bijna) 5 is! alleen is ze nog steeds over enthousiast!
met rijden kan ik haar nu wel beter rustig krijgen, maar als het aan haar ligt racen we de heledag door de bak!
Azalie :: Isabeau
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 23 apr 2009, 18:20

Hier gaan ze gelukkig komend weekend ook het land op *o/*
Duurde even maarja het land was zo nat, we zitten natuurlijk hier in heel laag gelegen poldergebied, dus blijft dan lang nat :( Maarrrrr nu is het land helemaal goed, dus lekker naar buiten, snel opbouwen en dan gewoon lekker dag en nacht het land op. Ik verwacht niet al te veel spektakel want ze staan natuurlijk al de hele winter met dezelfde groep ook in de paddock buiten, maar ze zullen zich best vermaken denk ik :))

Ennnnnn, Joost!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 24 apr 2009, 16:51

Annelisa kan opeens stilstaan tijdens het knippen, dus geloof wel dat ze iets wijzer wordt :Y) Verder is het een heerlijk dier. Echt een fjord. Maar dus af en toe wel stronteigenwijs :D

Ze is sinds vandaag ook officieel tractor-proof. Een kennis van Anne & Liesbeth kwam z'n giertank ff leeg rijden op de wei, net terwijl ik aan het rijden was en de paardjes stonden in de weg. Dus andere 2 ff snel naar achter gebracht terwijl Liesbeth Annelisa vast had. Had wel wat gesputter verwacht, zo'n enorme combinatie zien ze niet zo gauw. Maar nee hoor, beetje extra vaart wel, maar dat vond ik wel lekker. Ze ging wel ff in de paniekstand toen ie op ons af kwam rijden. Vond dat ze maar normaal moest blijven staan, en toen vond ze het wel weer meevallen. Ben trots op d'r :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
claudia

Bericht door claudia » vr 24 apr 2009, 19:37

Ik was vorige week weer begonnen met ALco. Afgelopen dinsdag voor het eerst weer een keer les gehad en nu lig ik er weer uit met mijn rug.

Woensdag ben ik door mijn rug gegaan en nu Lig is stijf van de pijnstillers en spierverslappers plat.

ALco en ik mogen ook gewoon niet samen rijden, er lijkt wel een vloek op te rusten.
Gek word ik er van.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 24 apr 2009, 19:47

Arme jij, het lijkt je met Alco gewoon niet gegund ofzo :? , Sterkte met je rug. Hoop dat je toch gauw de draad weer op kan pakken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » vr 24 apr 2009, 19:59

He, ik had dit topic nog niet gezien :o
Aran staat ook alweer lekker op het land. Heerlijk.
We rijden vooral buiten en dat doet hij super :+:

Jemig Claudia, dat is balen. Ik weet helaas hoe dat is. Wat heb je gekregen? Diclofenac? (dat krijg ik daar altijd voor)
Beterschap :(:)
claudia

Bericht door claudia » vr 24 apr 2009, 20:23

Kimmes schreef:He, ik had dit topic nog niet gezien :o
Aran staat ook alweer lekker op het land. Heerlijk.
We rijden vooral buiten en dat doet hij super :+:

Jemig Claudia, dat is balen. Ik weet helaas hoe dat is. Wat heb je gekregen? Diclofenac? (dat krijg ik daar altijd voor)
Beterschap :(:)
Ik slikte al 2x daags diclofenac van 100 maar nu heb ik diazepam 5mg 3x daags en zetpillen paracetamol 1000mg met caf.
ik ben zo suf als een konijn maar ik kan nu wel weer een beetje lopen, gelukkig +:)+
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gesloten