Het C-tjes topic! Deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
yvette

Re: Het C-tjes topic! Deel 2

Bericht door yvette » do 02 apr 2009, 10:09

Ik heb op mijn C-tje gezeten *o/*
Eigenlijk vrij spontaan, gewoon zonder zadel. Hij was er niet echt van onder de indruk, maar dat had ik ook niet echt verwacht. Na 1 minuut er weer afgestapt, we hebben alleen maar stilgestaan (en heel veel snoepjes erin gestopt).
Dus dat gaat helemaal goedkomen...

Over twee weken is hij 'officieel' 3 jaar en ik denk dat hij de week erna wel naar Ouderkerk komt, zodat hij dagelijks in handen gaat komen. Ik heb er veel zin in!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 02 apr 2009, 10:12

yvette schreef:Ik heb op mijn C-tje gezeten *o/*
Eigenlijk vrij spontaan, gewoon zonder zadel. Hij was er niet echt van onder de indruk, maar dat had ik ook niet echt verwacht. Na 1 minuut er weer afgestapt, we hebben alleen maar stilgestaan (en heel veel snoepjes erin gestopt).

Over twee weken is hij 'officieel' 3 jaar en ik denk dat hij de week erna wel naar Ouderkerk komt, zodat hij dagelijks in handen gaat komen. Ik heb er veel zin in!
Hihi, volgens mij heb je er inderdaad veel zin in. Blijheid is uit het berichtje af te lezen :D . Hopen dat Cosi zich de rest van zijn inrijtijd net zo gedraagt, hij heeft zich nu in elk geval van zijn braafste kant getoond!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jilly

Bericht door Jilly » do 02 apr 2009, 10:24

Wat goed Yvette!

Nu vind ik het minder erg om op te biechten dat ik er ook al heb opgezeten :o
Was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar de staleigenaresse stelde voor om eens te hangen om te kijken wat hij deed. Zoals ik dacht: niks dus.
Dus been erover en daar zat ik dan! Het kan hem echt allemaal niks schelen...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » do 02 apr 2009, 11:03

Ja ze beginnen er echt klaar voor te komen he, de arbeid. Merk het aan Kdies ook hoor. Volgende week misschien beentje erover, we zien wel. :D Eerst nog maar ff lekker hangen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 02 apr 2009, 11:29

Annemarie schreef:
yvette schreef:Ik heb op mijn C-tje gezeten *o/*

Hihi, volgens mij heb je er inderdaad veel zin in. Blijheid is uit het berichtje af te lezen :D . Hopen dat Cosi zich de rest van zijn inrijtijd net zo gedraagt, hij heeft zich nu in elk geval van zijn braafste kant getoond!
Het zou je ook zo gegund zijn Yvette na alle ellende die je de afgelopen tijd hebt meegemaakt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » do 02 apr 2009, 11:39

Jilly schreef:Wat goed Yvette!
Nu vind ik het minder erg om op te biechten dat ik er ook al heb opgezeten :o
Ach ja joh, ze zijn nou toch zo goed als 3 jaar (die van jou is ook een vroege, toch?). Die paar weekjes meer of minder...
Lekker langzaam wennen, we hebben nog geen stap verzet, alles rustig aan en op basis van vertrouwen, komt het helemaal goed.
Jilly

Bericht door Jilly » do 02 apr 2009, 12:00

Hay is precies een weekje jonger dan Cosimo :j

Ik vond het ook wel kunnen, maar omdat Ilona toch commentaar kreeg dat ze er een maand vroeger oid op was gaan zitten, was ik toch niet zo happig om het er op te zetten...

Ben trouwens nog wel altijd van plan hem ergens op de wei te gooien komende zomer, als dat kan. Maar heb tot hier toe nog niks gevonden.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 02 apr 2009, 12:17

Klinkt helemaal niet verkeerd zoals jullie het aanpakken. Krijg ook de kriebels net als jullie, maar ja, geen jong spul.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
yvette

Bericht door yvette » do 02 apr 2009, 12:22

Jilly schreef:Ben trouwens nog wel altijd van plan hem ergens op de wei te gooien komende zomer, als dat kan. Maar heb tot hier toe nog niks gevonden.
Cosimo staat inmiddels al weer 2 jaar onafgebroken op het land, dus als die straks naar stal komt (met overdag een klein landje) zal hij het ook wel overleven. En dan mag hij na een paar maanden weer terug het land op.
Jilly

Bericht door Jilly » do 02 apr 2009, 12:26

Overleven zal de mijne het ook wel hoor :D hij is het gewoon om op stal te komen 's avonds. Maar op mijn stal hebben ze niet bepaald wei op overschot, en ik zou hem toch nog wel een zomer in het 'volle' gras willen. (en eerlijk gezegd vind ik het ook stom om +200 euro te betalen als ik er toch niks mee doe)

Dus ik zit nu heel erg te hopen dat Hildar verkocht geraakt, zodat Hayco weer een paar maanden naar Louis kan (erg he := )

Ik ben ook aan het uitkijken naar een weide om te kopen, maar da's niet zo makkelijk.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 02 apr 2009, 13:51

Wat goed Yvette!
Ik kan ook haast niet wachten om erop te klimmen.
Toen ik het zadel er laatst op had, was dat al erg uitnodigend.
Maar toch nog even gewacht.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
yvette

Bericht door yvette » do 02 apr 2009, 13:58

En die van mij heeft nog geen zadel opgehad. Zo heeft iedereen een beetje zijn eigen volgorde. Ik laat me daarin vooral door mijn gevoel leiden.
Ik merkte gisteren ook dat hij mentaal echt klaar is om wat meer te gaan doen (dan alleen maar met zn kop in het gras te staan), hij doet vreselijk zijn best om te begrijpen wat ik van hem wil.
claudia

Bericht door claudia » do 02 apr 2009, 14:14

Ik heb ook nog niet op coen gezeten maar als die naar de hengstenkeuring zou zijn gegaan dan had ik er al opgezeten.

En Coen is toch ook pas een late.
Ik denk dat het voor iedreen anders is en iedereen kijkt naar zijn of haar paard.

Als alles was gegaan zoals ik had gewild dan had ik coen al licht onder het zadel willen hebben maar het is er niet van gekomen.
Ik wil de hengsten graag een keer gereden hebben voordat het echte voorjaar begint. daarna kunnen ze terug de wei in.

Maar goed dat ierdeen het op zijn of haar manier doet.
(ook al zijn het er een heleboel niet mee eens maar ik ben er nu uit dat dit het beste werkt voor de hengsten)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Kelly

Bericht door Kelly » do 02 apr 2009, 14:54

yvette schreef:En die van mij heeft nog geen zadel opgehad. Zo heeft iedereen een beetje zijn eigen volgorde. Ik laat me daarin vooral door mijn gevoel leiden.
Ik merkte gisteren ook dat hij mentaal echt klaar is om wat meer te gaan doen (dan alleen maar met zn kop in het gras te staan), hij doet vreselijk zijn best om te begrijpen wat ik van hem wil.
Jij gaat eerst zitten.. en dan zadel :+
Haha gekkigheid :P

Die cosi wordt een topper straks!!
Net als Coentje.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » do 02 apr 2009, 15:33

Hey, we zitten al aan de 35 pagina's. Volgens mij moeten we naar een nieuw topic...
Viv

Bericht door Viv » do 02 apr 2009, 16:10

Neeeejjjjjjj geen nieuw topic :D

Idd iedereen volgt zn eigen gevoel en het hangt er ook heel erg vanaf hoe de bouw van je Ctje is denk ik.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 02 apr 2009, 17:03

Rijd iedereen zijn Ctje zelf in? Wij dat wil zeggen Cajra en zijn zijn vandaag weer naar de manege geweest. Zelf geladen en uitgeladen ging super *o/* Ik heb daar Cajra gelongeerd en ze was super braaf. Heel veel afleiding door menners die langskwamen en later ook nog ruiters. Nu staat ze lekker in het zonnetje te slapen moe van alle indrukken :Z
Share

Bericht door Share » do 02 apr 2009, 17:32

Claudia,

Hoezo had je Coen dan al licht onder het zadel willen hebben? (als hij naar de HK zou gaan) zijn ze dan werkwilliger voor je ofzo? wat is jou ervaring er dan precies mee?
merk zelf wel dat sinds dat we met Cas 'werken' hij erg op ons gericht is. maar of dat ook op vreemd terrein is...??? ik hoop het :D
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
maroes

Bericht door maroes » do 02 apr 2009, 18:06

Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen. De een al wel er op gezeten en de ander nog niet.

Ik heb ook al een keertje voor het eerst op Cara gezeten. Was het ook eigelijk niet echt van plan, maar ik was lekker met haar bezig geweest en kon een even zitten niet weerstaan. Het was ook maar even.
Het was zonder zadel en zonder cap(ik weet dat het eigenlijk anders moet,maar het was ook niet gepland
Afbeelding

Ze gaf geen krimp. Met het zadel wandelen vind ze enger :=

@Share, ik ben wel van plan om haar zelf te gaan inrijden,wel met hulp.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Jilly

Bericht door Jilly » do 02 apr 2009, 18:41

Grappig om te zien dat best veel mensen heel spontaan voor de eerste keer erop zijn gaan zitten :j
Bij mij was het dus ook, geheel tegen mijn principes in, zonder zadel en zonder cap. Gewoon halster met touwtje eraan.
Echt ongelofelijk hoeveel vertrouwen ik heb in dat dier...
Gesloten