Zomereczeem topic
- nadinefjorden
Re: Zomereczeem topic
yara heeft vanaf vandaag haar eczeemdeken op, ze vond de hoofdkap vreselijk en wilde hem er eigenlijk af als een gek door de bak rennen,
Ik heb de pagony maar ga denk toch over naar die witten met die groene sluitingen dan hoeft ze niet zo een heel ding om haar hoofd het gaat bij haar immers alleen om staart en voorpluk.
in stal heeft ze de hoofdkap af maar dan zakt de deken tot halverwege haar manen geen succes dus
Ik heb de pagony maar ga denk toch over naar die witten met die groene sluitingen dan hoeft ze niet zo een heel ding om haar hoofd het gaat bij haar immers alleen om staart en voorpluk.
in stal heeft ze de hoofdkap af maar dan zakt de deken tot halverwege haar manen geen succes dus
Ik ben een beetje genezen van de hoofdkappen. Ik heb die van mij volslagen in paniek aangetroffen omdat hij een tijd lang niets kon zien omdat de kap was verschoven (misschien door een ander paard?). Dat was zo ontzettend zielig, hij stond echt te trillen als een rietje. Voor mij geen hoofdkappen meer, en als er niet te allen tijde toezicht is op de paarden zou ik er zeker niet aan beginnen. Ik had er uiteraard voor gezorgd dat het ding goed bevestigd was, heb zelf een extra sluiting aan de deken laten maken om hem aan vast te klikken, zijn halster ging eronder en daaron werd hij ook 3 punten bevestigd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- Machteld&Falco
edit: zie dat marijke al geantwoord heeft.Tamara schreef:welke voeders zijn melassevrij, en waar wel energie in zit? ik voer karev nl nu 3/4 sportbrok, en ze werkt 4/5 x per week intensief
Falco krijgt binnenkort zijn hoofdkap weer op. Die wordt gek van de insecten in zijn oren en krijgt er traanogen van...
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ros krijgt altijd maskers om van doorzichtig materiaal dus hij krijgt wel wat om maar niet meer die hoofdkappen die speciaal bij eczeemdekens horen.
Morgan!! 

- nadinefjorden
Ik ga voor yara ook wat anders verzinnen ze werd helemaal gek ervan, weet iemand welke deken ik bedoel als ik zeg een witte deken met groene koorden? Ik hoor de naam heel vaak maar vergeet hem ook weer haha
- nadinefjorden
de rambo deken ik heb m,
heb hem net meteen besteld de pagony vind ik helemaal niks en yara geloof ik ook niet morgen is hij binnen
heb hem net meteen besteld de pagony vind ik helemaal niks en yara geloof ik ook niet morgen is hij binnen
- rocky&moby
de pagony dekens vallen heel erg klein, die zou ik altijd wat groter bestellen.
wit met groene is indd een rambo toch?
wit met groene is indd een rambo toch?
@Tamara: heeft Karev ook al weer kriebels? Ik weet nog wel dat ik vorig jaar op de keuring echt schrok toen ik haar staart zag. Echt een eczemer dacht ik toen. Ben heel benieuwd hoe het dit jaar gaat. Of het een incident was of dat ze helaas toch eczeem heeft. Laten we hopen van niet.
Ik ken ook wel eczeempaarden die alleen de staart schuren, maar de meest die ik ken doen zowel staart als manen schuren.
Ik ken ook wel eczeempaarden die alleen de staart schuren, maar de meest die ik ken doen zowel staart als manen schuren.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
karev schuurt alleen de staar, gelukkig. ik dacht vorig jaar het patroon te zien dat ze alleen schuurde rond de hengstigheid, maar volgens de va kon dat niet.. ze schuurt nu nog niet.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Waarom zou ze niet alleen rond de hengstigheid kunnen schuren?Tamara schreef:karev schuurt alleen de staar, gelukkig. ik dacht vorig jaar het patroon te zien dat ze alleen schuurde rond de hengstigheid, maar volgens de va kon dat niet.. ze schuurt nu nog niet.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
dat had hij nog nooit mee gemaakt, gezien of van gehoord. Ik dacht het echt te herkennen vorig jaar. zal het dit jaar ook weer eens bij houden.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- nadinefjorden
ja 185 hij komt volgende week binnen nu ff zomerdeken op met vliegenkap nog even 1 weekje uitzingen
- Machteld&Falco
Die dingen vind ik twee keer niks. De kap die ik gebruik is van dat gaas. Niet van dat stijve, maar het soepele materiaal.Marijke_ schreef:Ros krijgt altijd maskers om van doorzichtig materiaal dus hij krijgt wel wat om maar niet meer die hoofdkappen die speciaal bij eczeemdekens horen.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik bedoel ook van dat fijnmazige gaas, ik noemde het doorzichtig omdat de kappen van bijvoorbeeld boett of pagony dat niet zijn. Ik denk dus dat we hetzelfde soort gebruiken
.
Ik ben bezig met het op een rijtje zetten van een aantal voeders en kwam het volgende tegen:
http://home.scarlet.be/~psdn0799/atleet03.pdf
Misschien dat jullie het ook interessant vinden om te lezen.

Ik ben bezig met het op een rijtje zetten van een aantal voeders en kwam het volgende tegen:
http://home.scarlet.be/~psdn0799/atleet03.pdf
Misschien dat jullie het ook interessant vinden om te lezen.
Morgan!! 

- Machteld&Falco
Denk het ook Marijke 
Op het lusitanoforum ging er trouwens ook veel rond over eczeem. Daar werd ook een lezing door eric laarakker gepost door iemand. Als er interesse is zet ik het hier ook neer
roep maar!

Op het lusitanoforum ging er trouwens ook veel rond over eczeem. Daar werd ook een lezing door eric laarakker gepost door iemand. Als er interesse is zet ik het hier ook neer

Die van mij heeft nog steeds nergens last van kwa jeuk.
Ze heeft vorig jaar zo goed doorstaan, dat was echt wonderbaarlijk.
Ik dnek dat de deken in april weer opgaat en ik ga weer speciaal zomereczeemvoer besteld.
En als ze aanstalte maakt om te gaan jeuken bel ik de therapeut weer op en is het weer weg!
Als ze dit jaar weer goed doorkomt gaan we volgend jaar een zomer zonder deken proberen
Ze heeft vorig jaar zo goed doorstaan, dat was echt wonderbaarlijk.
Ik dnek dat de deken in april weer opgaat en ik ga weer speciaal zomereczeemvoer besteld.
En als ze aanstalte maakt om te gaan jeuken bel ik de therapeut weer op en is het weer weg!
Als ze dit jaar weer goed doorkomt gaan we volgend jaar een zomer zonder deken proberen

Wat voor therapeut is dat dan Bernice?
De mijne vond het toch wel erg nodig om aan de paddock te gaan schuren. Dat doet die eigenlijk altijd, dus of dat nu echt al tekenen van eczeem te noemen...
De mijne vond het toch wel erg nodig om aan de paddock te gaan schuren. Dat doet die eigenlijk altijd, dus of dat nu echt al tekenen van eczeem te noemen...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.