Het C-tjes topic! Deel 2
Re: Het C-tjes topic! Deel 2
Grondwerk kan iig ook in de wei dat scheelt. Denk dat hay idd nog wel beetje grasjes kan gebruiken in vergelijking met de meeste Ctjes. Hij is nog iets minder ver, of groeit langer door, net hoe je het ziet hihihi.
Ik zit met Caylinn een beetje met hetzelfde dilemma. Ik heb gelukkig kunnen regelen dat ze bij de
pensionstal zelf 24/7 buiten mag blijven met een ander paardje. Overdag komen er dan wel meer
paarden bij, maar die gaan 's nachts op stal (in principe staan alle paarden daar 's nachts op stal
namelijk) Zo heb ik wel alles bij de hand, binnenbak en twee buitenbakken, maar staat ze toch
lekker buiten
pensionstal zelf 24/7 buiten mag blijven met een ander paardje. Overdag komen er dan wel meer
paarden bij, maar die gaan 's nachts op stal (in principe staan alle paarden daar 's nachts op stal
namelijk) Zo heb ik wel alles bij de hand, binnenbak en twee buitenbakken, maar staat ze toch
lekker buiten

Ereplaatsje voor

Spekkie staat 24/7 buiten sinds ik haar heb. Heel eerlijk gezegt wil ik dat ook liefste zo houden. Als ik haar in zou gaan rijden moet ze naar stal en staat ze dus 23 uur per dag binnen. Vind niet dat dat bij een fjord hoort, dus wil haar voorlopig dus liever niet inrijden tot we kunnen verhuizen.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik heb op dit moment helaas geen andere keuze. De pensionstal waar Caylinn heen gaat is wel echt super.
De zomer mag ze dus 24/7 buiten blijven, de winter gaan ze wel meer op stal, maar dat is helaas niet anders.
De plek waar ik tot april vorig jaar 6 jaar lang gestaan heb is helaas niet meer beschikbaar, het huis staat
nog steeds wel te koop, maar er woont tijdelijk iemand anders in. De pensionstal is 5 minuten van mijn huis
met de fiets en ik mag haar zo vaak als ik wil zelf buiten zetten in de winter, dus dat komt op zich wel goed
Ze worden sowieso elke dag een paar uur in de paddock gelaten in de winter. Gelukkig komt de zomer eerst
nog
Ik heb Caylinn speciaal bij J&J neergezet zodat ze niet op de pensionstal in een opfokgroep zou komen
(in een grote loopstal) Op dit moment rijd ik dus elke week 40 km naar J&J toe voor mijn paardje, maar ben
blij dat ik die keuze heb gemaakt en dat het mogelijk was!
De zomer mag ze dus 24/7 buiten blijven, de winter gaan ze wel meer op stal, maar dat is helaas niet anders.
De plek waar ik tot april vorig jaar 6 jaar lang gestaan heb is helaas niet meer beschikbaar, het huis staat
nog steeds wel te koop, maar er woont tijdelijk iemand anders in. De pensionstal is 5 minuten van mijn huis
met de fiets en ik mag haar zo vaak als ik wil zelf buiten zetten in de winter, dus dat komt op zich wel goed

Ze worden sowieso elke dag een paar uur in de paddock gelaten in de winter. Gelukkig komt de zomer eerst
nog

(in een grote loopstal) Op dit moment rijd ik dus elke week 40 km naar J&J toe voor mijn paardje, maar ben
blij dat ik die keuze heb gemaakt en dat het mogelijk was!

Ereplaatsje voor

Dat vind ik eigenlijk bij geen enkel paard horenOrion1996 schreef:Spekkie staat 24/7 buiten sinds ik haar heb. Heel eerlijk gezegt wil ik dat ook liefste zo houden. Als ik haar in zou gaan rijden moet ze naar stal en staat ze dus 23 uur per dag binnen. Vind niet dat dat bij een fjord hoort, dus wil haar voorlopig dus liever niet inrijden tot we kunnen verhuizen.

Hier komen ze ook wel veel buiten hoor, beetje variërend, maar meestal toch een uur of 10. Maar 't is dat we hier niet zo heel veel wei hebben...
Ik ga eerst al maar eens vragen of ik na de zomer mijn stal kan terug krijgen en dan kijken we weer verder. En natuurlijk ook eens horen bij louis of hij het wel ziet zitten om weer een zomer met mij opgescheept te zitten

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ach dat ze wennen aan een box heeft ook zo zn voordelen hoor 
Mijn spekkie vind het heerlijk in zn boxje en ligt elke nacht languit te maffen (en overdag ook). Krijgt nagenoeg onbeperkt hooi en staat overdag met jan en alleman buiten (heerlijk zo'n makkelijk paard hahaha).

Mijn spekkie vind het heerlijk in zn boxje en ligt elke nacht languit te maffen (en overdag ook). Krijgt nagenoeg onbeperkt hooi en staat overdag met jan en alleman buiten (heerlijk zo'n makkelijk paard hahaha).
Hayco vind het ook helemaal niet erg om in z'n stalletje te staan hoor. Hij gaat vanzelf naar z'n stal (soms wel met een omweg langs het voerhok, je weet nooit of daar nog wat te pikken valt
) en hij staat ook altijd heerlijk te maffen met z'n snoet door het venster van de zadelkamer.
Maar zolang hij eten heeft staat hij ook wel graag buiten... Ik dub nog even verder
Ik wil sowieso mijn stal wel terug hoor na de zomer. Als we volgende winter toch zouden gaan rijden, wil ik toch scheren of dekentje en dan ben ik toch geruster dat hij niet 24/7 in de blub/regen staat...

Maar zolang hij eten heeft staat hij ook wel graag buiten... Ik dub nog even verder

Ik wil sowieso mijn stal wel terug hoor na de zomer. Als we volgende winter toch zouden gaan rijden, wil ik toch scheren of dekentje en dan ben ik toch geruster dat hij niet 24/7 in de blub/regen staat...
Ik vind het ook niet erg als een paard s nachts zijn hokje in kan (zelfstandig of door zijn baasje erheen gebracht). Bij ons is er geen makkelijke optie om je paard buiten te zetten voor een paar uur. Het is zelf in de paddock zetten tot iemand je plek in wil pikken (das al na 30 min dus) of fulltime buiten. Kortom, lekker in haar landje met schuilstal blijven staan tot ze groot is of dat ze aan huis kan.

Jaa Castor 3 jaar,gefeliciteerd! Hij ziet er goed uit zeg.
Moeilijk Jilly,waar je nu goed aan doet. Als jezelf het idee hebt dat hij er nog niet aan toe is, kan een jaartje wachten denk geen kwaad. Maar aan de andere kant is,hem langzaam laten wennen aan van alles is ook wel weer goed voor hem. Misschien kan je het beide doen. Lekker laten ravotten met vriendjes en een beetje "werken"met hem.
Ciara staat ook graag in haar stalletje,plekje voor zichzelf. Overdag staat ze buiten met 2 andere paardjes en s`nachts alleen op stal.
En van de zomer(mei) komt ze weer naar Zoetermeer om lekker in de wei te staan. Ik kan niet wachten om haar weer elke dag te zien.
Ze is trouwens gemeten op 1.43 best groot met een mama van 1.40.
Moeilijk Jilly,waar je nu goed aan doet. Als jezelf het idee hebt dat hij er nog niet aan toe is, kan een jaartje wachten denk geen kwaad. Maar aan de andere kant is,hem langzaam laten wennen aan van alles is ook wel weer goed voor hem. Misschien kan je het beide doen. Lekker laten ravotten met vriendjes en een beetje "werken"met hem.
Ciara staat ook graag in haar stalletje,plekje voor zichzelf. Overdag staat ze buiten met 2 andere paardjes en s`nachts alleen op stal.
En van de zomer(mei) komt ze weer naar Zoetermeer om lekker in de wei te staan. Ik kan niet wachten om haar weer elke dag te zien.
Ze is trouwens gemeten op 1.43 best groot met een mama van 1.40.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Hihi Cyra was 1.43 in aug op de keuring. Die is nu nog veel groter geworden. En dat met nog een mama van maar 1.40m. Ze was als jaarling al bijna net zo groot als haar vol jaar oudere zus.
Toen ze in december bij het nieuwe bruintje kwam te staan was die bruine jaarling duidelijk veel groter dan Cyra, nu zijn ze bijna even groot.
Wat voeren jullie je C-tjes nu op dit moment?
Mijne staat met 1 jaarling 24/7 buiten met schuilstal op 2 hectare land (gras zat) en krijgt 1,5 kilo merriebrok per dag erbij en 4 wortels.
Toen ze in december bij het nieuwe bruintje kwam te staan was die bruine jaarling duidelijk veel groter dan Cyra, nu zijn ze bijna even groot.
Wat voeren jullie je C-tjes nu op dit moment?
Mijne staat met 1 jaarling 24/7 buiten met schuilstal op 2 hectare land (gras zat) en krijgt 1,5 kilo merriebrok per dag erbij en 4 wortels.

Caylinn leeft momenteel alleen op gras en goed hooi
Vandaar misschien ook dat ze nog wat spekjes mist,
aangezien ze van zichzelf niet zo snel dik(ker) wordt. Straks mag ze dus 24/7 op gras en zal ik haar waarschijnlijk
ook brokken bij gaan voeren. Op dit moment heb ik die mogelijkheid niet omdat ze in de kudde staat en het ongeveer
40 km van mijn huis vandaan is. Nog ongeveer 1,5 maand, dan kan ze waarschijnlijk hierheen komen

aangezien ze van zichzelf niet zo snel dik(ker) wordt. Straks mag ze dus 24/7 op gras en zal ik haar waarschijnlijk
ook brokken bij gaan voeren. Op dit moment heb ik die mogelijkheid niet omdat ze in de kudde staat en het ongeveer
40 km van mijn huis vandaan is. Nog ongeveer 1,5 maand, dan kan ze waarschijnlijk hierheen komen

Ereplaatsje voor

Hayco leeft op hooi en 2x per dag een schepje muesli. Soms mogen ze even wat knabbelen op de grote wei, maar die is ook vrij kaal...
Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen: of toch op een wei en wat grondwerken en dan in september oid weer terughalen. Of gewoon laten staan en al wat beginnen met longeren aan de dubbele lijnen, aan de lange lijnen werken en slepen.. Zodat hij toch iets van spieren kan kweken.
Ik dub nog even verder
Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen: of toch op een wei en wat grondwerken en dan in september oid weer terughalen. Of gewoon laten staan en al wat beginnen met longeren aan de dubbele lijnen, aan de lange lijnen werken en slepen.. Zodat hij toch iets van spieren kan kweken.
Ik dub nog even verder

Coen staat op stal en een aantal uren in de bak.
Die eet de hele dag door voordroog en 3 x daags 3/4 schep brok met muesli.
hij is aardig rond maar dat gaat er straks als hij meer gaat doen wel eraf.
Die eet de hele dag door voordroog en 3 x daags 3/4 schep brok met muesli.
hij is aardig rond maar dat gaat er straks als hij meer gaat doen wel eraf.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Celony (en Djambo ook trouwens) krijgt ongeveer een halve kilo basisbrok per dag. Daarnaast 2x daags wortels en div. keren hooi en/of kuil per dag. Van de zomer uitsluitend gras.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hij krijgt 3/4 schep basissportbrok van Hippostar (zelfde inhoud als opfokbrok allen de helft goeiekoper) en een half schepje muesli zonder haver en winterpeen. Per dag dan ook nog 3 plakken hooi (1 plak is ong 25cm dik) en een plukje kuil/hooi voor de nacht.Orion1996 schreef:Wat voeren jullie je C-tjes nu op dit moment?
Verder staat meneer 's nachts op stal en overdag wordttie met jan en allemal buiten gezet (zo'n 5-6u per dag maar minimaal 1 uur). Hij loopt 1x per week wat te trutten aan de longe, andy skeelert 1x per week met hem door het bos en verder beetje opjagen voor zover nodig. Ohja en met wandelen/skeeleren krijgttie een bitje in of/en een longeersingeltje om.
Toot krijgt 1,5 kilo gewone brok en 2x per dag flinke hooi partij.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Voornamelijk gras
voor zover dat er nog staat..
Ze krijgen hooi bijgevoerd of kuil.

Ze krijgen hooi bijgevoerd of kuil.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Ciara krijgt 2 keer per dag half schep muslie,3 eetlepel scheppen bietenpulp en een klein beetje maisspul. En 4 keer per dag hooi/kuil.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
24 uur weidegang en elke dag wat hooi.
Verder bijna elke dag wel wat extra's zoals een halve kilo tot een kilo brok gemengd met muesli of anders een Pavo koek.
Verder bijna elke dag wel wat extra's zoals een halve kilo tot een kilo brok gemengd met muesli of anders een Pavo koek.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Vandaag weer lol om Castor gehad.
Ik was met een ander paard met de trailer weggeweest. Terug bij schuur paard uit de trailer en trailer nog even open laten staan om hem later op te ruimen.
Paarden liepen los op het erf een beetje te grazen.
Castor ziet de trailer en denkt: ha daar is dat apparte huis weer! En hup loopt zo naar binnen en er weer uit en weer naar binnen. Ook gewoon via de zijkant de klep opstappen en naar binnen en beetje rondneuzen.
Dus gewoon zonder halster of iets. Ik ben nog even bezig geweest met het tussen schot vast te zetten, maar zodra ik zijn kont opzij wilde duwen ging hij toch de trailer maar weer uit. Paar keer geprobeerd tot hij goed zat. Toen weer gestopt. Volgende keer weer verder.
Ik denk dat Castor deze middag wel 15 x de trailer op is geweest om even binnen te kijken!
Dit geintje zal wel minder leuk worden wanneer de klep dicht gaat en ik een rondje met hem ga rijden
Hahaha.
Ik was met een ander paard met de trailer weggeweest. Terug bij schuur paard uit de trailer en trailer nog even open laten staan om hem later op te ruimen.
Paarden liepen los op het erf een beetje te grazen.
Castor ziet de trailer en denkt: ha daar is dat apparte huis weer! En hup loopt zo naar binnen en er weer uit en weer naar binnen. Ook gewoon via de zijkant de klep opstappen en naar binnen en beetje rondneuzen.
Dus gewoon zonder halster of iets. Ik ben nog even bezig geweest met het tussen schot vast te zetten, maar zodra ik zijn kont opzij wilde duwen ging hij toch de trailer maar weer uit. Paar keer geprobeerd tot hij goed zat. Toen weer gestopt. Volgende keer weer verder.
Ik denk dat Castor deze middag wel 15 x de trailer op is geweest om even binnen te kijken!

Dit geintje zal wel minder leuk worden wanneer de klep dicht gaat en ik een rondje met hem ga rijden

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet