Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Anita » do 29 jan 2009, 16:51

DaphneT schreef:@ Esther: haha, heel herkenbaar! Dat soort vieze ongein doen die twee kleintjes van mij dus ook. Eliene is van het plassen, Elske van het schrapen, rollen, etc.
@ Anita: ik ben bang dat die kleintjes door de hoogte niet tot aan de bodem komen, of zal dat meevallen? Anders wel een goede tip, ook voor hier misschien...
Ik wil de hoogte morgen wel even opmeten (het is nu inmiddels donker) dan kun je de meetlat even bij de paardjes houden of het past. Jeroen heeft hier overigens een soort van paletje onderin gelegd, ook om er voor te zorgen dat het niet in het water ligt mocht het de hele dag regenen.

Hier werd eerder door de heren het hooi ook wel als W.C. gebruikt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 30 jan 2009, 15:21

Anita45 schreef:
DaphneT schreef:@ Esther: haha, heel herkenbaar! Dat soort vieze ongein doen die twee kleintjes van mij dus ook. Eliene is van het plassen, Elske van het schrapen, rollen, etc.
@ Anita: ik ben bang dat die kleintjes door de hoogte niet tot aan de bodem komen, of zal dat meevallen? Anders wel een goede tip, ook voor hier misschien...
Ik wil de hoogte morgen wel even opmeten (het is nu inmiddels donker) dan kun je de meetlat even bij de paardjes houden of het past. Jeroen heeft hier overigens een soort van paletje onderin gelegd, ook om er voor te zorgen dat het niet in het water ligt mocht het de hele dag regenen.

Hier werd eerder door de heren het hooi ook wel als W.C. gebruikt.
Ik heb zojuist de bak opgemeten. De hoogte is 78 cm en de diameter is 1.06 m.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 30 jan 2009, 16:36

Thanx, dan zal ik morgen eens met een meetlintje naast mn veulies gaan staan...
nina1993

Bericht door nina1993 » za 31 jan 2009, 17:25

Wat je evt. ook kunt doen is zo'n bak kopen die ik heb staan. Kostte ook geen kapitaal (45 euro). Ze zijn in te klappen, er zit een losse bodemplaat bij en er is een soort hekje ingemaakt zodat je de bovenkant om kunt klappen. Zelfs de shetjes kunnen er zo prima bij. hier staat hij wel op de achtergrond:

Afbeelding
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Esther

Bericht door Esther » za 31 jan 2009, 19:29

Die heb ik wel eens vaker gezien, waar koop je die dan??

Eachann is vanaf vandaag officieel niet meer van mij.. Daphne was vandaag weer langs gekomen, samen met Yvonne. Ze hebben een hele poos met Eachann staan knuffelen, en met de rest natuurlijk want die wilden ook wel wat aandacht, hihi..
Daarna hebben we in Vene Timor even bekeken. En daarna nog even naar Tea en Eachann..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » za 31 jan 2009, 20:18

Bij tante t :+ http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... it=rijssen

Zal wel een dubbel gevoel zijn van Eachann. Wel een lekker dagje gehad dus?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Esther

Bericht door Esther » di 03 feb 2009, 05:26

Stelletje onnozelen hier..

Ik had ze in een andere wei gezet omdat ik nu met emmers water geef, slang is ook vaak bevroren en nu hoef ik niet zo ver te lopen met voer en water..
Ik zet ze erin en gek doen!!! Rennen en bokken en steigeren, tegen elkaar op beuken e.d. Eachann was natuurlijk weel de ruigste van het stel, die liep gewoon keihard tegen Eros aan..
Vervolgens ging hij heel stoer staan snurken en het hooi aanvallen..

Elvis had zijn oude hobby weer opgepakt en kwam al vrij snel weer met een tak aan sjouwen, iets wat hij als veulen ook vaak deed.. Ondanks het koude weer heb ik een poos bij de wei gezeten om van de fratsen te genieten. Het was helaas te donker voor foto's..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 04 feb 2009, 14:44

Haha, leuk om dat spul dan zo bezig te zien he! Kleine boefjes! Elske is trouwens ook zo'n sleperd. Denk soms dat het een hondje is. Die loopt ook met van alles in haar mond rond: takken, emmers, handschoenen (die je even op de grond legt en dan plotseling verdwenen zijn)...
Begin me bij Elske steeds meer af te vragen of ze niet een kloon is van Paula. Uiterlijk en karakter. Dat piepen is een handelsmerk van beide, want bij Elske ondertussen ook helemaal in gebruik.
*Bright*
Contacteer:

Bericht door *Bright* » wo 04 feb 2009, 20:44

Bij deze meld ik mijn E'tj ook even aan..
Mijn rode stoere man Ensgar.
Het gaat geweldig goed met hem, en iedereen is onder de indruk van zijn mooie lopen...hij heeft nu al zulke ruime gangen en veel actie in zijn beentjes, kan niet wachten tot hij de 3 is gepasseerd (nog heeeel lang wachten).

Hij staat 24 uur buiten met 3 jaarlingen en dat gaat heel erg goed. Heeft een heerlijke dikke vacht.
Zijn karakter is super vriendelijk, ben erg blij met dit mannetje

groetjes Jennifer
*Wie een kuil graaft voor een ander, is in ieder geval niet egoïstisch*
Esther

Bericht door Esther » do 05 feb 2009, 04:33

Foto!!
Ben benieuwd naar hem!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 feb 2009, 13:08

Esther schreef:Foto!!
Ben benieuwd naar hem!!
Hier nog een nieuwsgierige. Is hij al geruind of is hij nog echt man.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 06 feb 2009, 17:36

Wel wat vroeg om al te ruinen, of niet Anita, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 feb 2009, 17:46

Esther schreef:Wel wat vroeg om al te ruinen, of niet Anita, hihi..
Och, het zou kunnen, hij is bijna 8 maanden oud, geboren op 16 juni.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 28 feb 2009, 17:58

Het gaat hier wel heel erg traag!!!
Er gebeurt ook niet zo heel veel hier in E'tjes land..

Kreeg wel een groot compliment van Yvonne, die er laatst was om mijn dieren te bekijken i.c.m. een bezoek aan Zhellie en Nina.
Ze zei dat ze zo lekker braaf waren voor hengstveulens!! Dat vind ik zo fijn om te horen!!
Het is toch een teken dat ik het goed heb gedaan met ze.. Ik heb het natuurlijk best wel eens met ze aan de stok gehad, zeker met Eachann, maar uiteindelijk is het wel goed gekomen..
Ben zelf ook best blij met de heren, ook Eros is erg veranderd. Zo kwam de eigenaresse een poos geleden langs en die zei zol verbazing, 'Hee, hij bijt ook niet meer!' hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 01 mar 2009, 13:12

Hier eigenlijk ook weinig spanning betreft de E-tjes. Het gaat lekker zijn gangetje, ook met Kjaere er nu tijdelijk bij. Gewoon een lekkere gezellig thee tante club. Alleen zodra ik met Arwen aan de slag ga, gaan de ukken ook even sporten.
Wat ik met trouwens afvroeg: hebben jullie de E-tjes al eens laten bekappen of niet en zo ja hoe vaak? De smid heeft van de week namelijk Eliene voor het eerst bekapt, tot die tijd was het steeds niet nodig. Elske vond hij nog steeds niet nodig: hij was bang dat als hij haar zou bekappen, direct bloed zou hebben en ze stond er gewoon netjes op. Was absoluut niet abnormaal met die kleintjes zei hij. Dus was wel benieuwd hoe vaak jullie bekappen. Wel lekker goedkoop ;)
@ Esther: fijn te horen dat je hengstjes zo lekker braaf zijn! Toch altijd prettig!!
Esther

Bericht door Esther » zo 01 mar 2009, 13:41

Elvis is 1 keer bekapt, meer voor het idee trouwens..
Dat was het..

Raakt Kjaere lekker ingeburgerd? Eros is nog wel vaak de gene die er een beetje bij hangt, het blijft een beetje een buitenstaander. Elvis en Eachann kennen elkaar natuurlijk al vanaf het begin. Elvis heeft trouwens meer moeite met Eros dan Eachann.

Ik heb vandaag eens even gefilmd terwijl ze aan het spelen waren. Helaas kan ik dat niet plaatsen, we hebben nog een videocam met casettes, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thorreke

Bericht door thorreke » ma 02 mar 2009, 12:10

Jara is ook al 1 X gekapt geweest, maar dat was toen ook heel erg nodig :S, Vond ze best gewoof ik :)
Verder laat ik der elke keer gewoon ff mee nakijken door de hoesmid die hier op stal komt, kwestie van het een beetje in het oog te houden

Verder wil ze nog steeds geen appels of wortelen eten. Koekjes neemt ze aan maar laat ze vallen. Ze heeft zo niet echt iets met eten denk ik. probeer het regelmatig opnieuw, maar ze wordt er alleen maar boos van. Zou fijn zijn moet ze iets willen aanpakken, maar nu verwacht ze natuurlijk ook niet steeds iets lekkers.
Prinses Jara :-D
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 02 mar 2009, 12:16

Smid heeft pas wel naar Evita's hoefjes gekeken, maar het was niet nodig. Ze loopt lekker nog bij schoonpa op de wei en is al flink aan het groeien. ik had ze een tijdje niet meer gezien, maar ze is echt flink gegroeid!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
thorreke

Bericht door thorreke » ma 02 mar 2009, 13:06

Jara ook, die echt al mega! Alleen valt dat bij ons zo niet op, want nu is ze de kleinste, en als ze groot is zal ze ong een van de kleinsten zijn
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 02 mar 2009, 15:59

Ons C-tje en D-tje zijn ook nog steeds niet bekapt. Ze lopen, naast in het land, ook elke dag op het harde (voormalige voerplaten) en bekappen is volgens hoefsmid nog steeds niet nodig.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten