bijrijders enzo
bijrijders enzo
Mocht je bijrijder tijdens een buitenrit, of rijden in de bak, van jouw paard afvallen, en ze breekt een been, raakt arbeids ongeschikt, raakt verlamd(ff van de ergste situatie uitgaande) dan ben ik aansprakelijk? Hoe zit dat dan met verzekering e.d
Welke afspraken hebben jullie met je bijrijder?
Welke afspraken hebben jullie met je bijrijder?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: bijrijders enzo
Ik heb een tijdje haflingers gereden bij mensen. En die wilden wel dat ik mezelf goed WA verzekerde.
We hadden het daar eens over gehad, en hij zei dat hij altijd aansprakelijk was omdat de paarden op zijn naam stonden. Maar het fijne weet ik er niet van.
Je heb toch geen verzorger voor Karev? of wil je er eentje nemen?
We hadden het daar eens over gehad, en hij zei dat hij altijd aansprakelijk was omdat de paarden op zijn naam stonden. Maar het fijne weet ik er niet van.
Je heb toch geen verzorger voor Karev? of wil je er eentje nemen?
- Senna&Cajra
Meen dat ik ergens had gelezen dat de eigenaar altijd aansprakkelijk is.
KloptSenna&Cajra schreef:Meen dat ik ergens had gelezen dat de eigenaar altijd aansprakkelijk is.

Daar stond niet zo lang geleden een heel artikel over in de Bit en in de Cap bij het stukje over rechten.
Daar was een verzorgster gevallen enz.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ja,je kan op papier zetten wat je wel,maar wettelijk gezien,is de eigenaar van het dier altijd aansprakelijk.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ja, je bent als eigenaar altijd aansprakelijk. Daarom zou ik niet gauw een bijrijder nemen. Maar soms kan het niet anders.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
hmm, dat is dan weer een nadeel... ik zat er idd aan te denken om een bijrijder te nemen, voor 1x per week. Valt ten 1e nog niet mee om die te vinden. maar als ik verantwoordelijk blijf voor wat er gebeurd, moet ik er nog maar es over nadenken. Moet natuurlijk leuk blijven, en niet dat als zij een been breekt, ik kan betalen.
Ik weet ook niet hoe dit in de praktijk werkt hoor, iedereen is toch ook verplicht w.a. verzekerd?
Baranna 13-5-2006
Zowizo ben je verzekerd. Maar volgens mij bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. In die zin dat als je verzorgster iets doet waarvan ze weet dat het niet mag van jou als eigenaar en er gebeurd wat (noem maar ff een voorbeeld: ze gaat op een onbeleerd paard zitten zonder cap, dondert er vanaf en heeft hoofdletsel). Dan is ze m.i. zelf verantwoordelijk voor die schade. Maar dat zal strafrechtelijk best andes geregeld zijn.
Maar weerhoud dat alles jullie ervan om een bijrijder te nemen?
- Machteld&Falco
Tja, ik ben me hiervan bewust, maar kan Pieterjan niet bepaald verbieden op mijn paarden te rijden
Ik neem het risico er maar bij.

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Niet iedere verzekering dekt alle situaties. Ik zou dus gewoon even contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij en hun antwoorden schriftelijk naar je toe laten sturen.
Bij ons valt een bijrijder onder 'derden' en daarmee zijn wij gedekt bij schade en ongelukken.
Bij ons valt een bijrijder onder 'derden' en daarmee zijn wij gedekt bij schade en ongelukken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
kolpt hoor Viv,maar dat word een heel lelijk welles-nietus spelletje.Viv schreef:Zowizo ben je verzekerd. Maar volgens mij bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. In die zin dat als je verzorgster iets doet waarvan ze weet dat het niet mag van jou als eigenaar en er gebeurd wat (noem maar ff een voorbeeld: ze gaat op een onbeleerd paard zitten zonder cap, dondert er vanaf en heeft hoofdletsel). Dan is ze m.i. zelf verantwoordelijk voor die schade. Maar dat zal strafrechtelijk best andes geregeld zijn.
hoeft niet zozeer tussen de mensen te gaan,maar de verzekeringsmaatschapijen,gaan er wel zo'n touwtrekspelltje van maken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Je blijft als eigenaar voor de wet aansprakelijk, tenzij de bijrijder nalatig is in zijn/haar handelen.
Waarom zou je het willen voor 1 dag in de week?
Waarom zou je het willen voor 1 dag in de week?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Maar als je bijrijder nou geen stappen onderneemt om jou als eigenaar aansprakelijk te stellen? Doet de verzekering van de bijrijder dat dan alsnog zelf? (niet dat ik daar vanuit ga hoor, maar dat vroeg ik me af
)

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

volgens mij heeft de aansprakelijk ook nog te maken met het feit of je er geld voor vraagt of niet. op het moment dat je er geld voor vraagt, hoe veel of hoe weinig ook, heb je te maken met verhuur van je paard.
(ik weet niet precies of ik het zo goed zeg, onze verzekeringstussenpersoon heeft het ooit eens uitgelegd hoe het werkt, maar dat is al heel lang geleden.)
(ik weet niet precies of ik het zo goed zeg, onze verzekeringstussenpersoon heeft het ooit eens uitgelegd hoe het werkt, maar dat is al heel lang geleden.)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
over het algemeen zou het dan 1 a2 dg in de week zijn. later als karev ouder is, kan dat best vaker worden.Er was wel een meisje geintereseerd,alleen is zij alleen van het buiten ritten maken. En dat vind ik een beetje een eng idee, hoewel er in de bak ook van alles mis kan gaan natuurlijk.
Ik heb nog nooit een bijrijder gehad en er komt er ook nooit een ook.Tamara schreef:Welke afspraken hebben jullie met je bijrijder?

Ik ben er heel makkelijk in: tegen de tijd dat ik een bijrijder voor een van mijn paarden nodig heb gaan ze eruit. Dan vind ik dat ze een beter tehuis verdienen waar ze wel 7 dagen per week de aandacht van hun baas krijgen. Wat anderen met hun paard doen moeten ze zelf weten. (Mijn mening dus, niet gelijk op mn nek springen

Geloof dat je altijd verandwoordelijk bent en blijft voor je eigen paard, wie er ook op zit, waar die ook staat en wat er ook mee gedaan wordt. Je verzekering (of jij als je verzekering het niet dekt) zal dus moeten betalen als je paard een bijrijder, spullen of derden iets aan doet. Daar kom je niet onderuit.
Over afspraken met de bijrijder zelf: als ze betalen hebben ze rechten.
En ik vind niet dat iedereen even netjes om gaat met het paard van een ander. Ik heb er zoveel de mist in zien gaan met hun bijrijder. Ze willen hun rechten namelijk wel hebben, hun plichten komen ze in vele gevallen niet na en ze gaan ook vaak niet zuinig om met de spullen/paarden van een ander. Vraag me ook af in hoevere schade aan je spullen en je paard, aangebracht door je bijrijder, op die persoon te verhalen zijn.
Ow en niet elke WA vezekering dekt je (huis)dieren. Even navragen dus of je polis doorlezen.
Vorig jaar viel er een meisje bij ons van een paard af op stal. 14 weken coma en heeeel veel revalidatie zat eraan vast. Zij en haar ouders hebben ons NOOIT aansprakelijk gesteld. Haar ziektekostenverzekering wel (die kunnen dat namelijk doen om hun kosten weer op een andere verzekering van de eigenaar van het paard te verhalen). Gevolg: verzekering van ons bedrijf betaald, poogt de schade weer op onze stal te verhalen en gooit daarnaast de premie stevig omhoog. We zijn er nu al ruim 1,5 jaar mee bezig._*iDj*_ schreef:Maar als je bijrijder nou geen stappen onderneemt om jou als eigenaar aansprakelijk te stellen? Doet de verzekering van de bijrijder dat dan alsnog zelf? (niet dat ik daar vanuit ga hoor, maar dat vroeg ik me af)

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Toch even reageren hoor Anna
.
Ik vind dat een bijrijder wel degelijk nut kan hebben voor paard en ruiter, als ik heel goed voor een paard kan zorgen maar 2 daagjes zorg uit kan besteden aan een mij vertrouwd persoon zodat mijn paard ook zijn beweging en lom heeft, vind ik dat ook zorg dragen voor het paard vanuit de eigenaar.
Ik heb zelf ook bijrijders gehad voor mijn paard en met duidelijke afspraken en eerlijkheid kom je een heel eind.
Heb zelf ook paarden van anderen gereden en ging eigenlijk nog voorzichtiger met de spullen om van een ander dan met die van mezelf. Maar dat hangt idd erg van de persoon af en ik hoor heel veel om me heen dat het met bijrijders uiteindelijk niet werkt. Zoals ik ook zie dat sommige eigenaren van paarden ook vooral de rechten willen maar niet de plichten nakomen, helaas (iedereen zal wel zo'n paard kennen denk ik).
Zodra je aan een bijrijder begint moet je je bedenken dat je in een ongelijke positie komt, de bijrijder is afhankelijk van jou in principe (jij beslist of je er mee stopt, wat er met het paard gedaan wordt) en dat geeft al snel een gecompliceerde verhouding denk ik.

Ik vind dat een bijrijder wel degelijk nut kan hebben voor paard en ruiter, als ik heel goed voor een paard kan zorgen maar 2 daagjes zorg uit kan besteden aan een mij vertrouwd persoon zodat mijn paard ook zijn beweging en lom heeft, vind ik dat ook zorg dragen voor het paard vanuit de eigenaar.
Ik heb zelf ook bijrijders gehad voor mijn paard en met duidelijke afspraken en eerlijkheid kom je een heel eind.
Heb zelf ook paarden van anderen gereden en ging eigenlijk nog voorzichtiger met de spullen om van een ander dan met die van mezelf. Maar dat hangt idd erg van de persoon af en ik hoor heel veel om me heen dat het met bijrijders uiteindelijk niet werkt. Zoals ik ook zie dat sommige eigenaren van paarden ook vooral de rechten willen maar niet de plichten nakomen, helaas (iedereen zal wel zo'n paard kennen denk ik).
Zodra je aan een bijrijder begint moet je je bedenken dat je in een ongelijke positie komt, de bijrijder is afhankelijk van jou in principe (jij beslist of je er mee stopt, wat er met het paard gedaan wordt) en dat geeft al snel een gecompliceerde verhouding denk ik.
Bij mij rijden er ook anderen op de paarden (sinds kort 2). Dit is niet omdat ik daarnaar op zoek was maar omdat ze daar zelf om vroegen (hoewel, bij Marte vond ik het zelf wel een leuk idee als ze Mindy ook uit zou brengen). Als ze zouden stoppen zou ik dat geen reden vinden om mijn paarden weg te doen. Ik zie het alleen als een extraatje (voor de paarden). Ze betalen er niets voor. Het blijven ook mijn paarden en mijn spullen en als er iets gebeurt waar ik me niet fijn bij voel wil ik dat ook gewoon kunnen zeggen.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen