Mijn paardenjeugd

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Anita
Contacteer:

Mijn paardenjeugd

Bericht door Anita » di 07 okt 2008, 16:12

In mijn andere topic "Celony van klein knuppeltje tot nu" zei ik al dat ik al van jongs af aan ben besmet met het paardenvirus. Zie hier het bewijs. Kijk mee en geniet.

1966, 4 jaar oud
Hier ben ik bij het paard van melkboer Grashuis om haar te aaien. Het paard heette Nellie en later toen ik de foto's bekeek (vele jaren later) besefte ik pas dat Nellie
een Fjord moet zijn geweest. Check de manen. Ik was dus al vroeg met het Fjordenvirus besmet en dat is nooit meer anders geworden ook al heb ik op verschillende
andere paarden en pony's gereden.
Afbeelding

Mijn broertje (2 jaar jonger dan ik) vond het ook wel leuk maar ik plaats deze foto om wat meer van Nellie te kunnen laten zien. Bij mijn broer is het hier wel zo
ongeveer bij gebleven.
Afbeelding

1966
Samen paardje spelen was mijn favo bezigheid, ik was paard, mijn broertje de ruiter.
Afbeelding

1967, 5 jaar oud
Hier waren we op Vlieland op vakantie. Natuurlijk moest ik daar ook op een pony zitten en een ritje maken met een ponywagen.
Afbeelding

1968, 6 jaar oud
In die jaren stonden we op camping "Het groote Zand" in Hooghalen. Daar was een ponybaan die door een stuk bos ging met ook een paar heuveltjes er in.
Als je dat durfde mocht je alleen een rondje maken. Meestal zat ik op "de grote witte" maar
daar is helaas geen foto van. Dit was een bonte vrij grote Shetlander.
Afbeelding

1988, 26 jaar
Naast mijn kantoorbaan hielp ik na mijn werk een boertje in het dorp waar ik destijds woonde met zijn melkvee. Hier zijn we bezig om een koppel
koeien te verweiden.
Afbeelding

1989, 27 jaar
Ook melken deed ik daar. Het was m'n lust en m'n leven.
Voormelken
Afbeelding

De melkmachine aansluiten
Afbeelding

1989, 27 jaar
Hier was ik een weekendje bij mijn oom en tante te logeren tijdens hun vakantie op Ameland. Samen met mijn nichtje hebben we toen een strandrit
gemaakt en ook een huifkarretje gehuurd met een pony er voor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1990, 28 jaar
En toen had ik inmiddels Jeroen leren kennen en waren we voor het eerst een weekje samen weg, naar Vlieland voor mij het mooiste eiland dat er is.
Op Vlieland was het altijd de gewoonte (hoe het nu is weet ik niet) dat je je koffers kon laten vervoeren van en naar de boot, naar hotel,
huisje, camping of wat dan ook. Dat gebeurde altijd met paard en wagen. In het jaar had één van de vervoerders een Fjord voor zijn wagen.
Natuurlijk moest ik er mee op de foto. Hier had ik inmiddels al flink last van de reuma en zat paardrijden er niet meer in. Reuma heb ik al vanaf mijn 4de maar tot maart 1990 werd ik er, een paar kleine perioden daargelaten, niet door gehinderd in mijn doen en laten.
Afbeelding

1991, 29 jaar oud
Op 3 mei 1991 zijn Jeroen en ik getrouwd. Voor mij heeft altijd vast gestaan dat als ik zou gaan trouwen dat met koetsjes zou zijn.
Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 07 okt 2008, 16:43

Leuke foto's! Ik wilde eigenlijk vragen vanaf hoe oud jij echt last ging krijgen van je reuma... maar later in het topic zag ik het! Ik heb het vanaf mijn eerste levensjaar! Ik wilde ook al vroeg op paardrijden maar ik mocht dit nooit van de artsen, tot dat ik een jaar of negen was toen mocht het ineens wel! Helemaal in de zevende hemel natuurlijk!!! En het is ook nooit meer weggegaan de liefde voor paarden! Helaas word het momenteel flink verpest door de reuma! Maar hoop na deze operatie of de volgende toch wel weer (bijna) fulltime zelf voor Imka te gaan zorgen :D

Leuk al die foto's, ik heb niet zo heel veel foto's van vroeger! Wel de eerste keer dat ik op de manege mocht rijden... Grappig dat je eerste ervaring ook met een fjord was :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jilly

Bericht door Jilly » di 07 okt 2008, 16:45

Wat een leuk overzichtje zeg!
Een rijk paardenverleden :)

Ik vind die zwart-wit foto's echt wat hebben eigenlijk :j

Prachtige trouwfoto ook trouwens!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 07 okt 2008, 16:53

Wat een super leuk overzichtje ook, het paardenvirus zat er bij jouw ook al vroeg in zo te zien :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Megan

Bericht door Megan » di 07 okt 2008, 21:05

Ahhh, wat een leuke foto's! Vooral die eerste zwart-wit. Schattig!
Toen ik zo klein was, woonden we in Amsterdam. Mijn zusje en ik snapte niet waarom we geen pony op het balkon konden houden. Kan mij de eerste keer paardrijden ook nog herinneren. Mijn grootste wens ging in vervulling. Ik was een jaar of 5. Nog jaaaaaren later hadden mijn zusje en ik het over "onze" paarden, Bonnie en Ed.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 08 okt 2008, 08:07

Wat een leuk overzichtje!
Grappig om er nu achter te komen dat je eerste kennismaking met paarden een fjord was :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 08 okt 2008, 08:15

Toen ik klein was gingen we ook altijd naar Vlieland. Vond het altijd prachtig om te zien dat al die mensen een fjord voor de kar hadden en die brachten dan onze spullen naar het huisje. (en toevallig zaten wij altijd tegenover de manege)

Maar vind jou trouwfoto wel erg mooi Anita, moet vast echt een heel mooi plaatje geweest zijn zo door de straat.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 08 okt 2008, 08:43

Ik herken Le Cheval op Ameland. Ben daar ook geweest. Nu hebben ze er ook veel fjorden :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 08 okt 2008, 14:01

Leuk overzicht!
Maar zit je daar nou op een veulen daar op Vlieland? Lijkt me een erg jong ding in elk geval. Lijkt ook net of je er elk moment afglijdt :o
Ja joh, dat paardenvirus raak je niet meer kwijt
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 08 okt 2008, 14:58

Geen idee of dat een veulen was, daar hield ik mij in die tijd nog niet mee bezig. Kan me nog wel heel goed herinneren dat ik daar op een pony heb gezeten en ook het aangespannen ritje met de bonte pony staat me nog goed bij. Paardrijden kon ik toen nog helemaal niet maar ik ben er niet afgevallen, dat had ik wel onthouden.

Ene, die besmetting, die is forever!!!
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » wo 08 okt 2008, 15:09

Mooie foto's Anita! Het paardenvirus zat er bij jou al jong in!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 09 okt 2008, 16:05

Ik kon het niet laten om nog een paar foto's in te scannen van een nog eerdere periode.

1963, 1,5 jaar oud
Paardje spelen met opa, dit gebeurde iedere avond voordat ik naar bed ging.
Afbeelding

Mijn vriendjes uit die tijd. Hoe het hobbelpaard heette weet ik niet, de hond heette Bobby.
Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 09 okt 2008, 18:16

ach gos die laatste foto's. Leuk om zo een kijkje te nemen in je eigen leven en erachter komen dat paarden een leidraad door je leven betekent.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Viv

Bericht door Viv » vr 10 okt 2008, 04:01

Nee met paard en wagen koffers vervoeren doen ze al heel lamng niet meer daar (althans niet toen ik er was, ik mocht zelf sjouwen).
leuk altijd he die ouwe foto's van jezelf opzoeken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 10 okt 2008, 08:48

Mijn laatste keer op Vlieland was in 1992 en toen gebeurde het nog wel. Helaas al weer 16 jaar geleden, Vlieland is zo mooi. Ik heb echt mijn hart verpand aan dat eiland. Sta altijd te janken op de boot bij aankomst en vertrek.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 10 okt 2008, 16:58

Wat leuk zeg, zo'n overzicht met die oude foto's. Jij bent dus echt al je hele leven een 'paardengek'.
marjolein40

Re: Mijn paardenjeugd

Bericht door marjolein40 » vr 23 jan 2009, 20:14

Hoi Anita,

Nou ik heb je mooie foto's gezien.
Wat triest dat je reuma heb.
Wij houden contact via de mail.

groetjes marjolein *-:)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 23 jan 2009, 20:44

Wat een leuk overzicht zeg. Altijd leuk om iemands paardenverleden te zien. Ik had het paardenvirus ook al sinds ik geboren ben :D Fjordenvirus kwam pas veel later. Jammer van je reuma zeg. Lijkt me erg als iets dat je zo lief is niet meer lukt omdat je lichaam niet meer mee wil.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » vr 23 jan 2009, 20:57

Wat een mooi overzicht. Gek he dat we ons vroeger ook helemaal niet druk maakten om caps en risico's. En alles ging ook gewoon goed (bijna).
Mooie trouwfoto!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 24 jan 2009, 09:45

Dus met het paardenvirus geboren. Zijn er meer in jouw familie die rijden of ben jij de enige. Bij mij thuis heeft mijn zus een blauwe maandag gereden maar verder ben ik in de familie die van geboorte af aan iets met paarden heeft.
Plaats reactie