ik wil dus wat meer te weten komen over een boomloos zadel.
mijn pony krijgt mega grote drukplekken van haar huidig zadel dus ik wil een nieuwe.
wat ik graag wil weten is:
- duur?
- onderlegers nodig -> welke?
- gewoon van leer?
->zo ja mag met gewoon ledervet ingevet worden?
- kan ik ermee springen?
->ook met de dressuur versie?
- kan ik later nog steeds met een gewoon zadel zijden op mijn pony of op andere?
daarmee bedoel ik of ik dan nog steeds in een normaal zadel kan zitten of rijden, of gaat dat te vreemd zijn of zoiets???
- mag je met een boomloos zadel op wedstrijd?
en dat zijn ongeveer alle vragen die ik kan verzinnen.
mercikes voor iedereen die me wilt helpen enzo.
groetjes marcia
boomloos zadel
-
Er zijn natuurlijk inmiddels onder de boomloze zadels erg veel soorten. Sommige zijn niet geschikt om te springen (de western modellen) en ansdere weer wel.
Je hebt zeer zeker bij de meeste merken een goede zoveel mogelijk drukverdelende pad nodig (vilten inlages). Sommige merken zoals de Ghost of de Startrekk hebben kussens onder het zadel, die zou je dus met een gewoon dekje kunnen rijden.
Vergis je niet, ook met een boomloos zadel kun je drukplekken krijgen. Er is voor beide, boom en boomloos veel te zeggen, beide hebebn hun voor en nadelen.
Een aantal goede sites met betrouwbare verkopers zijn www.boomloosrijden.nl en www.buitenzinnig.nl
Je hebt zeer zeker bij de meeste merken een goede zoveel mogelijk drukverdelende pad nodig (vilten inlages). Sommige merken zoals de Ghost of de Startrekk hebben kussens onder het zadel, die zou je dus met een gewoon dekje kunnen rijden.
Vergis je niet, ook met een boomloos zadel kun je drukplekken krijgen. Er is voor beide, boom en boomloos veel te zeggen, beide hebebn hun voor en nadelen.
Een aantal goede sites met betrouwbare verkopers zijn www.boomloosrijden.nl en www.buitenzinnig.nl
Ik heb nu een poosje een boomloos zadel en hij bevalt goed.
Ik heb de londen van Barefoot, daar hoort een vaste pad bij met inlages.
Ik gebruik geen leervet, maar nubuckspray, de zadels zijn gemaakt van nubuckleer.
Je kunt er mee springen, maar kan me niet voorstellen dat dat comfi is..
Je kunt zeker daarna nog op een ander zadel rijden, heb zelf ook nog een zadel met boom liggen en rijd ik zo mee weg..
Je mag met een boomloos op wedstrijd, de dressuurversie nog wat verder, maar zeker niet eindeloos.. Tot de M, geloof ik..
Ik heb de londen van Barefoot, daar hoort een vaste pad bij met inlages.
Ik gebruik geen leervet, maar nubuckspray, de zadels zijn gemaakt van nubuckleer.
Je kunt er mee springen, maar kan me niet voorstellen dat dat comfi is..
Je kunt zeker daarna nog op een ander zadel rijden, heb zelf ook nog een zadel met boom liggen en rijd ik zo mee weg..
Je mag met een boomloos op wedstrijd, de dressuurversie nog wat verder, maar zeker niet eindeloos.. Tot de M, geloof ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: boomloos zadel
kittyhartsvriendin schreef: - duur?
* ligt eraan welk merk je neemt
- onderlegers nodig -> welke?
*Speciale onderleggers met inlages van neopreen
- gewoon van leer?
*Ja, van Barefoot hebben ze nu ook soort Corduraspul.
->zo ja mag met gewoon ledervet ingevet worden?
*Ja maar zou zelf dressing nemen
- kan ik ermee springen?
* Ligt eraan welk model je neemt, maar ja dat kan.
->ook met de dressuur versie?
*Ja maar zit minder lekker.
- kan ik later nog steeds met een gewoon zadel zijden op mijn pony of op andere?
daarmee bedoel ik of ik dan nog steeds in een normaal zadel kan zitten of rijden, of gaat dat te vreemd zijn of zoiets???
*Ja dat kan, ik heb met boom en boomloos door elkaar gereden. Maakt niks uit. Voor jou niet en voor het paard niet.
- mag je met een boomloos zadel op wedstrijd?
* ja mits deze zwart is en op een vz of dressuurzadel lijkt. Maar mijn ervaring is dat je voor dressuur beter een gewoon dressuurzadel kunt nemen.
meer info over boomloosrijden vind je op www.boomloosrijden.nl en op de wiki van bokt, even zoeken op boomloos.