Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Fran
Bericht
door Fran » do 02 okt 2008, 19:38
Leuke merrie! Ga je haar manen lang laten groeien?
-
jessica
-
Contacteer:
Bericht
door jessica » do 02 okt 2008, 19:43
Leuke fjord is het hoor!

-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » do 02 okt 2008, 19:46
haar manen waren lang toen ik haar kocht maar nooit verzorgd dus heb ik ze kortgewiekt nu laat ik ze lang tenzij de volgende eigenaar t kort wil.
Rust zacht lieve yara....
Palermo, mijn maatje voor het leven
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » vr 03 okt 2008, 07:10
Waarom wil je haar eigenlijk verkopen? Je wilt toch ook weer op zoek naar een andere Fjord.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » vr 03 okt 2008, 14:25
ik heb yara nog maar 3 maanden en ze is erg vooruitgegaan maar met rijden is ze echt te moeilijk voor me ze moet nog zoveel leren,
Dus g aop zoek naar een fjord die al wat verder is en goed is doorgereden want wil wel wedstrijden gaan rijden volgend jaar.
Ik weet niet zeker wie haar vader is maar na mijn speurtocht kan het bijna niet anders dat arin de vader is.
Moeder is niet bekend.
-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » vr 03 okt 2008, 15:27
ik heb net een mailtje gehad van de eigenaren van texel dit zijn als ik het goed heb de 2e eigenaren echt geweldig daar ben ik zo lang naar op zoek geweest!
Heel verhaal teruggemaild en erkenning in haar verhaal echt ontzettend leuk.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » za 04 okt 2008, 06:18
hmmm beetje vreemd in het verkoop-topic staat
lief braaf opstappen en weg rijden
je zoekt een nieuwe paardje waar je volgend jaar al wedstrijden mee kan rijden?! (dat kan je wel willen, maar het moet ook klikken en daar moet je voor trainen, wat je dus met deze ook makkelijk in een jaar kan met goede instructie)
en je wil een paardje zonder eczeem en zegt dat deze dat niet heeft???
op die rij-foto ziet die staart er anders wel uit als eczeem?!?!
maargoed het is verder wel een leuk beestje!!! maar denk eraan je zult er altijd hard voor moeten werken ook met een makkelijkere pony om te kunnen starten en geen teleurstellingen te krijgen...
enne 'zo lang naar op zoek' je had toch pas 3 maandjes?!?!?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » za 04 okt 2008, 06:25
Ik ben een heel tijdje intensief op zoek geweest naar informatie over de vorige eigenaren ja,
er staat nergens dat ze geen eczeem heeft hoor! Ze heeft het erg gehad bij de vorige eigenaren ben ik net achter maar bij mij valt het nu erg mee en heb het onder controle.
het is volgens mij niet de bedoeling dat ik me ga verdedigen waarom ik yara verkoop maar de klik is er niet met rijden ik zie geen voouitgang en heb les van een goed instructeur elke dag is te verschillend bij yara en daar kan ik niet mee overweg.
Ik kan maar beter eerlijk zijn tegenover mezelf en het paard dan maa wat aankloten.
En ander kan niet oordelen hoe yara met rijden is maar ik zou zeggen stap er eens op dan weet je wat ik bedoel in de bak is ze echt niet de makkelijkste.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » zo 05 okt 2008, 04:39
kimmiej18 schreef:Ik ben een heel tijdje intensief op zoek geweest naar informatie over de vorige eigenaren ja,
er staat nergens dat ze geen eczeem heeft hoor! Ze heeft het erg gehad bij de vorige eigenaren ben ik net achter maar bij mij valt het nu erg mee en heb het onder controle.
het is volgens mij niet de bedoeling dat ik me ga verdedigen waarom ik yara verkoop maar de klik is er niet met rijden ik zie geen voouitgang en heb les van een goed instructeur elke dag is te verschillend bij yara en daar kan ik niet mee overweg.
Ik kan maar beter eerlijk zijn tegenover mezelf en het paard dan maa wat aankloten.
En ander kan niet oordelen hoe yara met rijden is maar ik zou zeggen stap er eens op dan weet je wat ik bedoel in de bak is ze echt niet de makkelijkste.
dan moet dat ook eerlijk verteld worden in een verkoop-advertentie denk je niet?????
zoals iemand daar ook al reageerde dat er naar haar een heel ander verhaal was gemaild..... beetje onbetrouwbaar dus...
en blijkbaar is er wel een klik geweest anders had je haar niet gekocht?!?!
dan vind ik 3 maanden wel erg kort om er niet eerst samen aan te werken... het is voor een paard ook heel ingrijpend om te verhuizen en weer aan andere gewoontes te moeten wennen.... je kan ook kijken of iemand je kan helpen met trainen en als je in 3 maanden 0,0 vooruitgang boekt lijkt me dat ook niet erg best vanuit de instructie gezien

-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » zo 05 okt 2008, 06:57
ik ga in een advertentie niet een heel levensverhaal schrijven als mensen wat willen weten kan dat altijd.
Yara is veelzijdig ze is in de bak onervaren maar buiten rij je er zo mee weg.
ze heeft hiervoor bijna altijd hele dagen op het land gestaan en bij mij is dat niet zo en ik merk dat ze dat niet leuk vind en zo zijn er wel meer dingen.
dus ze kan een heleboel het is maar niet wie waar interesse in heeft.
de klik met yara is er zeker wel alleen niet op rijbegied.
en sorry maar ik bepaal zelf of ik mijn paard verkoop en aan wie en met welke reden ik heb niet gevraagd om daar een oordeel over te geven.
dus dat stel ik ook niet op prijs!
-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » zo 05 okt 2008, 07:08
je legt me woorden in de mond en daar ben ik niet van gediend.
Er staat namelijk NERGENS dat yara geen eczeem heeft als iemand erom vraagt kun je een eerlijk antwoord krijgen.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik helemaal geen vooruitgang boek.
Mijn instructeur niet goed is? (hoe kun je dat weten)
Je oordeelt te snel en heb je conclusie al klaar liggen en dat vind ik niet helemaal eerlijk.
Ook wil je beweren dat ik onbetrouwbaar ben?
Ik verkoop yara alleen aan mensen waarvan ik denk dat ze goed zijn ze gaat echt niet zomaar weg.
Ik heb zo mijn eigen redenen om haar te verkopen, er is niks gelogen in de advertentie of waar dan ook.
-
Mir
Bericht
door Mir » zo 05 okt 2008, 07:32
Leuke pony, heb een zwak voor Arins en herken het koppie er zeker in.
Als je na 3 maanden echt geen verbetering ziet en niet verder wilt met haar is dat jouw keus. Het zou best nog beter kunnen gaan in de toekomst, dat hoor je wel vaker, maar als het niet werkt is het idd ook zo eerlijk een ander goed baasje te zoeken. Die er misschien wel zo mee weg rijdt, op ieder potje past een dekseltje.
Enige opmerking van mijn kant: ik zou in de advertentie wel zetten "schuurt licht/heeft licht geschuurd". Mensen zien het toch wel aan de staart en kunnen zich aardig bekocht voelen als ze komen kijken en zien dat dan pas. Het kan zelfs grond zijn om een paard terug te brengen als blijkt dat je wist dat ze schuurde maar er zelf niets over zegt.
Succes met de verkoop!
-
Lindatjuhhh
-
Contacteer:
Bericht
door Lindatjuhhh » zo 05 okt 2008, 09:23
Als je op een forum post moet je kunnen respecteren dat je soms kritiek kan krijgen. Ik vind persoonlijk dat je advertentie en je verhaal hier ook botsen, dus logisch dat je daar reactie op krijgt. Uiteraard is het geheel je eigen keuze of je je pony verkoopt en met welke reden dat je dat doet.
Ik raad je echter aan om je advertentie iets genuanceerder op te stellen. Succes met de verkoop.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » zo 05 okt 2008, 15:36
kimmiej18 schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat ik helemaal geen vooruitgang boek.
Mijn instructeur niet goed is? (hoe kun je dat weten)
je eigen woorden in je post hierboven:
de klik is er niet met rijden ik zie geen voouitgang en heb les van een goed instructeur

ik leg ook geen woorden in je mond ik geef een oordeel over wat ik lees en wat je verteld en ik persoonlijk zou nooit een pony kopen van iemand die er verschillende verkoop-versies op na houdt......
-
jolita
Bericht
door jolita » zo 05 okt 2008, 16:41
Dus in de verkoop advertentie is ze braaf en hier niet? wat moet ik er nou van geloven? vind het namelijk een prachtige fjord en zou het wel eens willen overwegen..
Jolita
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » zo 05 okt 2008, 16:44
Wil er niet te veel woorden aan vuil maken maar ik krijg van het verhaal ook een vieze smaak in de mond.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
jolita
Bericht
door jolita » zo 05 okt 2008, 17:23
Hmm, heb alles even doorgelezen. Vind het wel vaag, maar da's mijn mening

Jolita
-
kimmiej18
Bericht
door kimmiej18 » zo 05 okt 2008, 17:39