Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Bericht door Charret » vr 08 aug 2008, 20:34

Wij zijn ook weer terug van vakantie en het was super!! Alies vond het strand helemaal het einde. De galop kende daar maar 1 versnelling en dat was hard ;)
Heerlijk zo'n week. Foto's volgen!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 08 aug 2008, 21:54

Super Charret dat je het leuk hebt gehad, mijn foto impressie staat inmiddels op PP, maar dat was wel een mega werk zeg. Maar goed, een avondje achter de PC en klaar ben je weer hahaha!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » za 09 aug 2008, 13:08

fijn dat jullie het leuk hebben gehad :D
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 09 aug 2008, 15:06

Klinkt goed Thessa. Waar is dat precies, de peelhoven?

En Charret ook lekker op vakantie geweest. Ik ben best jaloers.

Roos, hoe gaat het met Arin?

Gaan er nog mensen van dit topic naar Wijk? Ik ben daar met mijn spulletjes, dus lijkt me wel euk; even meeten.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 09 aug 2008, 15:32

Kimmes schreef:Klinkt goed Thessa. Waar is dat precies, de peelhoven?

Gaan er nog mensen van dit topic naar Wijk? Ik ben daar met mijn spulletjes, dus lijkt me wel euk; even meeten.
De Peelhoven ligt in Venhorst in het gebied de Peel. Er staat een advertentie van dit vakantiehuis op VP.

Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » za 09 aug 2008, 16:02

Gaaf zo'n vakantie met fjord. Ik ga meteen je foto's bekijken Thessa! En wacht met smart op die van Charret!
Ik heb vandaag weer even heerlijk gereden op Arwen. Wat is die meid toch slim, ze pakt de dingen zo snel op! Twijfel nu zelfs om mee te gaan doen met bestgaand op de keuring. Ze is nog hartstikke groen en stuur is nog niet geweldig, maar gewoon als oefening, geen verwachtingen. Of zouden jullie dat met zo'n jong, groen paardje (met veulen) niet doen???
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 09 aug 2008, 16:35

DaphneT schreef:Gaaf zo'n vakantie met fjord. Ik ga meteen je foto's bekijken Thessa! En wacht met smart op die van Charret!
Ik heb vandaag weer even heerlijk gereden op Arwen. Wat is die meid toch slim, ze pakt de dingen zo snel op! Twijfel nu zelfs om mee te gaan doen met bestgaand op de keuring. Ze is nog hartstikke groen en stuur is nog niet geweldig, maar gewoon als oefening, geen verwachtingen. Of zouden jullie dat met zo'n jong, groen paardje (met veulen) niet doen???
Ik heb er zelf ook over gedacht met Aike op Vrouwenpolder, maar aangezien zijn galop nog niet bevestigd is heb ik het nog niet gedaan, maar als je er een goed gevoel bij hebt, zeker doen :)) Al is het maar voor de ervaring. Ik start eind deze maand ook met de wedstrijden hoor, ook puur om ervaring op te doen, en natuurlijk zou het leuk zijn om wat winst te gaan rijden, maar dat zullen we wel zien.
Ik zeg dus, gewoon doen!!

Ennnnnn, Joost!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 09 aug 2008, 16:40

Daphne, gewoon proberen. Altijd een goeie oefening.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
rosalie

Bericht door rosalie » za 09 aug 2008, 17:38

Kimmes schreef:Klinkt goed Thessa. Waar is dat precies, de peelhoven?

pff ik was hem vandaag echt zat.. :n
hij is soms gewoon niet meer te handhaven, omdat hij door die artrose 1,5 maand stil heeft moeten staan op het land en een tijdje in stal. nu moet hij weer aan het werk, gelukkig :)
maar heeft hij absoluut geen respect meer voor je, hij heeft gewoon hengsten gedrag, loopt dwars door je heen, crost er vandoor als je erachter loopt met de lange lijnen. bespringt de merries ( O:) )

stond vanmiddag dus echt met me handen in me haar, toen hij er weer vandoor was gecrost en vervolgens in me nek sprong.
uiteindelijk loopt hij heel braaf zijn rondje, en hij bedoelt het ook echt niet verkeerd. maar wordt er wel hopeloos van af en toe. zeker omdat hij niet mag worden gelongeerd zodat hij eerst zijn energie en enthousiastme kwijt is.
best lastig want hij is zo blij dat hij wat mag doen dat hij meteen ontploft.

maar met zijn artrose gaat het goed nu, hij loopt goed op het beslag. dus dat is allemaal heel erg mooi :D veearst zij dat ik ook weer met hem kon rijden, maar dat doen we over een maand of 2 pas weer.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » vr 15 aug 2008, 13:25

Rosalie, gaat wel over! maakt jullie wel sterker voor de toekomst! aan de andere kant, liever zo dan andersom! zou helemaal vreselijk zijn als hij er depri bij gaat staan!
met blij is toch niks mis!
soms heb ik daar ook wel eens moeite mee, zalie is ook zo enthousiast, dat ik ook af en toe zo iets heb van "leuk, maar doe je voorzichtig met mij!"
kan al heel veel meer van haar hebben dan een paar maanden terug. je gaat er aan wennen!
maar zalie is natuurlijk niet zo erg als arin... ;)
Azalie :: Isabeau
rosalie

Bericht door rosalie » di 19 aug 2008, 13:02

ja daar heb je helemaal gelijk in fabiënne!
het gaat nu ook weer helemaal top hoor. hij bleeft heel enthoustiast maar dat is arin :+ dat vindt ik ook zo leuk aan hem, gelukkig wete hij nu wel dat ik geen ander ruintje ben waar hij mee kan stoeien.
gisteren was hij ook weer zo lief.
eerst liep hij heel beidehand naast me over de weg. tot dast er een hele enge kliko stond O:) dan kruipt hij helemaal in je.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » di 19 aug 2008, 19:33

held op sokken!

ach maar dat is ook wel heel erg schattig!
Azalie :: Isabeau
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 21 aug 2008, 18:44

Onze A-tjes zijn ondertussen over het algemeen 4 jaar nu. ik ben benieuwd hoeveel iedereen zo onderhand met ze doen :D Zelf rij ik erg regelmatig met Aike, ik merk als ik hem te lang vrij geef dat hij dat eigenlijk niet eens zo leuk vind, hij vind het rijden volgens mij erg leuk, hij is erg leergierig, pakt alles vrij makkelijk en snel op en is altijd opgewekt en vrolijk.
ik rij nu ongeveer 5x in de week, wel wissel ik natuurlijk het werk af, de ene dag zijn we serieuzer aan het werk dan de andere dag, ik voel precies aan hem wanneer hij er echt heel veel zin in heeft om te werken of wanneer hij liever een beetje rustig aan doet. Ik rij ook zeker niet altijd een uur ofzo hoor, de ene keer wel en de andere keer wat korter of wat langer. Dressuur matig probeer ik hem toch wel echt 3x in de week aktief te rijden. Verder ga ik lekker naar buiten met hem, doen we een beetje crossen of springen of gewoon heerlijk hobbelen. Ik moet hem eigenlijk van mijn instructrice 1x per week longeren met passoatuig zodat ie beter zijn achterhand leert te gebruiken, hij valt in de galop nog steeds regelmatig op de voorhand, maar 1x per week kom ik niet aan, hij vind er niets aan en ik ook niet eigenlijk dan rij ik liever, dus ongeveer 1x per twee weken. Verder gaat ie ook wel eens in de stapmolen, gaat ie lekker los en staat hij natuurlijk nog dagelijks op de wei.
Tevens is hij al mee met vakantie geweest, maar daar heeft hij ook heerlijk veel vrij gehad, wat buitenritjes, en een enkel keertje in de bak gereden verder gewoon lekker op het land.
Het lastigst blijft de galop nog steeds, daar heeft hij nog heel veel moeite mee, hij springt keurig aan, maar valt er makkelijk uit.
Volgende week start ik mijn eerste KNHS wedstrijd in de B, spannend dus.
Ik besef dat ik vrij veel met hem doe al, maar Aike heeft dat ook wel nodig die regelmaat, laat je hem drie dagen met rust dan is ie daarna niet prettig te rijden. Alles gaat trouwens bij mij wel onder het toeziend oog van een goede instructrice.
Ik ben heel erg benieuwd naar wat jullie allemaal nu doen en hoe ver ze zijn.

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » do 21 aug 2008, 19:58

zo je doet echt al ene hoop met hem, wat goed!
Spannend dat je een wedstrijdje met hem gaat rijden, ben benieuwd :D

arin is natuurlijk wat anders..
momenteel doe ik 2x per week dubbele lijnen in menpositie meestal zo een 20 min. en wandellen we 2x per week buiten ook zo een 20 min. ben eigenlijk van plan om hem pas weer te gaan rijden als ze richtig stal gaan.
hij heeft het ook nodig, en wilt vaak zelfs te hard van stapel lopen.
tot die tijd doen we het zo.
_Sas_

Bericht door _Sas_ » zo 24 aug 2008, 13:40

Mag ik mij als nieuweling op FW hier ook melden?
Sinds 8 juli in het bezit van een heerlijk fjordenkereltje.. Andor (Andorique officieel), ook een A'tje dus!
Andor (TimorxAnton)
B +14 => L1 + 7
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 24 aug 2008, 15:26

_Sas_ schreef:Mag ik mij als nieuweling op FW hier ook melden?
Sinds 8 juli in het bezit van een heerlijk fjordenkereltje.. Andor (Andorique officieel), ook een A'tje dus!
Dan ben je in dit topic op de juiste plek :D We delen hier onze ervaringen met onze A-tjes, erg leuk om te lezen allemaal.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » zo 24 aug 2008, 17:33

He welkom hier! Het is even wat stiller maar dat komt vast door de zomer periode. Wacht maar tot het straks weer slechter weer is [ja ja erger dan dit] dan stroomt dit topic weer vol :P
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 24 aug 2008, 20:28

Welkom Sas.
Charret, kom jij donderdag weer naar Wijk?
Charret

Bericht door Charret » zo 24 aug 2008, 20:57

Ja ik ben er komende donderdag :j Zonder paard!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 24 aug 2008, 21:09

Gezellie. Kunnen we weer even bijkletsen :j
Gesloten