Een paar weken geleden hebben mijn zus en ik samen een antiek wagentje gekocht!

Volgens de man waar we het gekocht hadden, is het een Noorse marktwagen. Hij had het zelf zo'n 30 jaar geleden gekocht en wist toen helemaal niet wat het was. Pas toen hij met een tocht meedeed, kwam er iemand op hem af die al jaren op zoek was naar zo'n soort wagen en zelfs naar Denemarken afgereist was om er één te kopen. Ik weet dus niet zeker wat voor wagen het is. Heb op internet gezocht en op de Noorse FW gevraagd wat het kon zijn. Ik denk dat het een kj°kkenvogn is. Een boerenwagentje dat gebruikt werd om mee naar de markt te rijden. Beide bankjes kunnen eraf gehaakt worden, zodat er een bakje overblijft en je wat grotere boodschappen mee kunt nemen. Heel schattig.De Noorse FW-ers dachten dit ook maar weten het ook niet zeker. Misschien heeft een van jullie een soortgelijkig wagentje gezien en weet wat het is? Het is maar een smal karretje 1,15m breed en echt geschikt voor een klein paard.
Ik heb er een Noors tuig bij, maar heb Zero er nog niet voor gehad. Aangezien er ijzeren banden onder zitten, ratelt het lekker. Ik ben dus nog een beetje voorzichtig.
De foto's van Zero voor het karretje komen vast een keertje later.
Oh ja, heb ik ook nog een vraagje aan de bezitters van een Noors gareeltuig. Hebben jullie nog tips voor het bevestigen van een oogje aan het lamoen voor de ijzeren ring? Het lamoen is niet orgineel en is van hout. Ik heb van Bon gebeld en zijn antwoord was "gewoon een oogje opschroeven of een gat in het lamoen maken...." Heel vriendelijk bedoeld, maar daar was ik niet echt mee geholpen. Zo gewoon is dat voor mij niet hahaha.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Hebben jullie iets op maat laten maken en zo ja weet iemand waar je dit in het noorden kunt laten doen?
groetjes,
megan
voorbankje
achterbankje