Jaarlingen topic 2008!
Gisteren heeft hij bewezen een echt fjord te zijn. het gras aan de andere kant was/leek groener als in zijn weitje. Voor Djoert geen probleem spring ik gewoon over het draadje heen.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Mijn zandmonster staat ook bij PP.
Vanmorgen is er bij de merrie van mn vriendin een prachtig merrieveulen geboren, Evy genaamd.
Papa is Sven, dus een halfzusje voor Dakoot
Vanmorgen is er bij de merrie van mn vriendin een prachtig merrieveulen geboren, Evy genaamd.
Papa is Sven, dus een halfzusje voor Dakoot

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Nou ik ben vrijdag weer bij Djimm in Duitsland geweest. We gingen de jaarling van een vriendin van mij wegbrengen. De rit erheen was echt een roadtrip from hell (lees: lang, heet en een auto die de bergen in België niet zo leuk vond...) maar toen we er waren eerst Cenora C bij de merries in de wei gedaan. Ging super, afgezien van het feit dat ze eerst doodleuk door het draad heen rende. Maargoed, even later stond ze rustig te eten.
Daarna door naar Djimm
Ik zag hem eerst niet in die grote wei, tot mijn vriendin zei: goh of is het die ene met die witte buik die helemaal gestrekt naast de hooiruif in de zon ligt? Ahum, tja, dat was Djimm dus
Toen de auto weggezet, teruggelopen naar de wei en daar stond meneer te drinken. Nou hij was dus echt wel gegroeid! Niet alleen in de omvang maar ook qua hoogte voor mijn gevoel. Hij keek echt zo van Hmm jou ken ik ergens van (gewoon rustig doordrinken natuurlijk) maar toen ik hem op zijn billen begon te kriebelen stond hij al weer helemaal te genieten. Door al het knuffelen ben ik gewoon glad vergeten foto's te maken
, ik heb er dus maar 1. Woeps. Nouja, hij staat op de camera van mijn vriendin dus wanneer ik 'm heb zal ik 'm wel plaatsen. Wat ook wel grappig was: toen we bij Djimm stonden kwam er een lusitano aanlopen. Linda zei "oh die staat hoger in rang dan Djimm, dus doe maar even een stapje terug". Djimm kijkt 1x richting de Lusitano en wég was ie. Haha. Bleek Djimm dus alweer een stukje verder omhoog geklommen te zijn op de carrièreladder
Die kleine drol van me!
Na de knuffelsessie even wat wezen drinken en toen hadden we uitzicht op de wei van de tweejarigen waar de hier ook bekende Heino staat. Die ziet er echt super uit zeg! Ik vond hem in het echt 10 keer beter tonen dan op de foto's die ik van de HK heb gezien. Echt een knap diertje en hij valt reuze op met zijn kleurtje! Hij staat tussen een paar springgefokte kwpn'ers maar Heino is de enige die over een omgevallen boom in de wei springt, de rest stapt er voorzichtig overheen. Linda zei ook dat Heino echt mooi kon lopen
, leuk compliment dus voor Wendy!
Toen ben ik nog even terug gegaan naar Djimm en heb zijn coupe eens goed bekeken. Wat een ramp. Het was nu al zo lang dat het op het punt van omkiepen staat. Ik heb dus -met pijn in mijn hart- besloten om zijn manen maar te laten groeien. Ik vind dat niet echt mooi vaak, maar ik kom daar toch niet regelmatig genoeg om hem bij te kunnen knippen. Dus Djimm hoort vanaf vrijdag officieel bij de langharigen
Deze week worden de groepen omgeweid, dus hopelijk krijg ik daar snel foto's van!
Daarna door naar Djimm

Na de knuffelsessie even wat wezen drinken en toen hadden we uitzicht op de wei van de tweejarigen waar de hier ook bekende Heino staat. Die ziet er echt super uit zeg! Ik vond hem in het echt 10 keer beter tonen dan op de foto's die ik van de HK heb gezien. Echt een knap diertje en hij valt reuze op met zijn kleurtje! Hij staat tussen een paar springgefokte kwpn'ers maar Heino is de enige die over een omgevallen boom in de wei springt, de rest stapt er voorzichtig overheen. Linda zei ook dat Heino echt mooi kon lopen

Toen ben ik nog even terug gegaan naar Djimm en heb zijn coupe eens goed bekeken. Wat een ramp. Het was nu al zo lang dat het op het punt van omkiepen staat. Ik heb dus -met pijn in mijn hart- besloten om zijn manen maar te laten groeien. Ik vind dat niet echt mooi vaak, maar ik kom daar toch niet regelmatig genoeg om hem bij te kunnen knippen. Dus Djimm hoort vanaf vrijdag officieel bij de langharigen

Deze week worden de groepen omgeweid, dus hopelijk krijg ik daar snel foto's van!
Leuk om je verslag over Djimm te lezen.
Hij heeft het daar erg naar zijn zin zo te lezen.
Mijn jaarlingen doen het ook super. Ze groeien als kool en voelen zich helemaal happy. Ze zien er al echt uit als 'paarden' ipv veulens. Ze worden volwassen om te zien!
Nog wel jong maar het baby-achtige is er helemaal af. Doortje is echt een hele grote dame! Dat wordt een reuze-fjord. Ze zijn nu beide helemaal uit de wintervacht en heel mooi licht van kleur. Ik ben hartstikke trots op ze.
Het is voor mij echt genieten om gewoon naar ze te kijken.
En we hebben nu ook Frits en Pleun bij ze staan. Frits stond er al langer maar Pleuntje staat er nu ook bij. Ze kunnen het heel goed vinden met zijn vieren. Het zonnetje er bij, wat is het leven dan goed!
Hij heeft het daar erg naar zijn zin zo te lezen.
Mijn jaarlingen doen het ook super. Ze groeien als kool en voelen zich helemaal happy. Ze zien er al echt uit als 'paarden' ipv veulens. Ze worden volwassen om te zien!
Nog wel jong maar het baby-achtige is er helemaal af. Doortje is echt een hele grote dame! Dat wordt een reuze-fjord. Ze zijn nu beide helemaal uit de wintervacht en heel mooi licht van kleur. Ik ben hartstikke trots op ze.
Het is voor mij echt genieten om gewoon naar ze te kijken.
En we hebben nu ook Frits en Pleun bij ze staan. Frits stond er al langer maar Pleuntje staat er nu ook bij. Ze kunnen het heel goed vinden met zijn vieren. Het zonnetje er bij, wat is het leven dan goed!
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Ik heb de foto van Djimm gekregen. Haha, het is duidelijk te zien dat het érg warm was toen. Die gekke bult achter zijn rug is mijn vriendin
Djimm wordt 20 mei 1 jaar.

Het valt dus wel mee met hoe klein dat hij is. Tja en verder, hij is zoals je kunt zien behoorlijk rond met korte beentjes en een groot hoofd. Naja, we zien wel of het nog bijtrekt
Hij is iig een heel stuk minder baby dan een paar maanden geleden:
5 maanden oud
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... 007002.jpg
7 maanden oud (Djimm staat rechts)
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... C_0676.jpg
10 maanden oud
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... G_0394.jpg
Toch best een groot verschil met de foto bovenaan!

Het valt dus wel mee met hoe klein dat hij is. Tja en verder, hij is zoals je kunt zien behoorlijk rond met korte beentjes en een groot hoofd. Naja, we zien wel of het nog bijtrekt

Hij is iig een heel stuk minder baby dan een paar maanden geleden:
5 maanden oud
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... 007002.jpg
7 maanden oud (Djimm staat rechts)
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... C_0676.jpg
10 maanden oud
http://i64.photobucket.com/albums/h196/ ... G_0394.jpg
Toch best een groot verschil met de foto bovenaan!
-
Persoonlijk vind ik als fokker Djimm te mager [je ziet zijn ribben]. Ik zou wat extra aandacht aan zijn voeding schenken. Zeker als het mes erin gaat heb je kans op een kleine terugslag, zeker als zijn voedingsconditie al niet optimaal is .
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Djimm mag idd. wat meer spekkies, maar verder issie leuk 
Damaris stond vanmiddag als een idioot in het land te springen. Vaker op 2 dan op 4 benen...ze is het steigeren dus niet niet verleerd
Reden? Een wielerkoers die voorbij reed, ok, is ook wel eng...
Ze is trouwens nog wel 2 handen op 1 buik met Karlien (voor zover dat kan). Karlien had een rol-manie (was even bang dat ze koliek zou hebben, maar ze had gewoon de kriebels) dus die bleef maar rollen. Damaris dus ook. Uiteindelijk waren ze allebei pikzwart

Damaris stond vanmiddag als een idioot in het land te springen. Vaker op 2 dan op 4 benen...ze is het steigeren dus niet niet verleerd

Ze is trouwens nog wel 2 handen op 1 buik met Karlien (voor zover dat kan). Karlien had een rol-manie (was even bang dat ze koliek zou hebben, maar ze had gewoon de kriebels) dus die bleef maar rollen. Damaris dus ook. Uiteindelijk waren ze allebei pikzwart

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Djimm is wel veranderd zeg 
Dus hij gaat ook onder het mes
Dakota en Dhalene zijn gisteren bij 2 volwassen ruinen ingeschaard, het zijn vrij grote paarden maar het ging allemaal super, zij nemen nu de taak van het opvoeden over van Ving...

Dus hij gaat ook onder het mes

Dakota en Dhalene zijn gisteren bij 2 volwassen ruinen ingeschaard, het zijn vrij grote paarden maar het ging allemaal super, zij nemen nu de taak van het opvoeden over van Ving...
ben vandaag even bij de allerleukste jaarling van Nederland wezen kijken 
en ja, ik ben verliefd...
wat een scheetje is... DAKOTA
heb een hoop foto's gemaakt en die zullen spoedig volgen...
Dree, nogmaals, vond het erg gezellig en fijn dat we zo konden kletsen..
Stuur je zo nog even een sms, moest je nog wat vertellen....
Dakota is leuk

Dakota is leuk

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Djimm gaat nog niet onder het mes, ik denk dat je hem verwart met Dean van BrendaAurora schreef:Persoonlijk vind ik als fokker Djimm te mager [je ziet zijn ribben]. Ik zou wat extra aandacht aan zijn voeding schenken. Zeker als het mes erin gaat heb je kans op een kleine terugslag, zeker als zijn voedingsconditie al niet optimaal is .

Maar jullie hebben gelijk hoor, Djimm zou meer spekkies mogen hebben. De wei waarop hij op de foto stond was eigenlijk nog de winterwei en die was dus vrij kaal. Als het goed is zijn ze deze week naar de zomerwei gegaan. Die staat vol met gras en Djimm zijn bloedlijn kennende (

En Reinou, ik geef Damaris groot gelijk hoor! Wielrenners zijn heel eng! Hier in de buurt letten ze namelijk tótáál niet op en racen ze iedereen (kleine kinderen, skaters, mensen te paard) gewoon met ik-weet-niet-hoeveel-km-per-uur voorbij

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik vond het ook erg gezellig Eef, deed me goed om even lekker te kletsen. Ben erg benieuwd naar de foto's van mn stoere ventjeYdel schreef:ben vandaag even bij de allerleukste jaarling van Nederland wezen kijken
Dakota is leuk