yvar (welsh) voor het eerst bereden

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
fjordido

yvar (welsh) voor het eerst bereden

Bericht door fjordido » di 15 apr 2008, 19:40

hoi hoi!

lekker weer was het vanavond he? bij ons was het gezellig druk want zowel wieteke als jessica waren er. na al een paar x eerder met yvar gelongeerd te hebben en jes 1x op hem gezeten had op de poetsplaats, werd het maar eens tijd voor het echte werk.

twee boeffies op de poetsplaats, herstel.. drie
Afbeelding

optuigen
Afbeelding

zo die zit
Afbeelding

klaar voor de start
Afbeelding

go!
Afbeelding

en hier dan twee filmpjes:

lekker stappen
Afbeelding

en wat meer actie
Afbeelding

nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
ik was trouwens al eerder onder de indruk van de rijkunst van mijn pennyponymeisje maar nu helemaal, en jullie?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 15 apr 2008, 20:40

Nou met recht respect voor de rijkunsten van dat meisje...die blijft keurig rechtop terwijl Yvar de pootjes onder zijn lijf vandaan loopt :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 15 apr 2008, 21:38

zo die kan zeker netjes zitten zeg en wat loopt Yvar zijn best te doen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 16 apr 2008, 05:32

Wat is Yvar braaf voor de eerste keer!
Dat meisje kan netjes zitten hoor,het gaat me nog al niet vlug in draf :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 16 apr 2008, 05:53

ik wil niet heel vervelend zijn, maar vind het eigenlijk niet zo'n fijn gezicht dat hij net onder het zadel is en dan houdt het meisje zich vast aan het zadel en blijft zitten....
lijkt me toch juist voor een dier wat het nog niet echt kent fijner om of licht te rijden of te gaan staan dan......
want ze houdt zich wel vast aan het zadel en blijft daardoor natuurlijk ook beter zitten, maar je komt toch iedere keer weer neer in dat zadel/op de rug!

verder natuurlijk ook knap van yvar dat hij het zo goed oppakt! het is echt een leuke pony om te zien! wil ze op den duur wedstrijdjes ermee gaan rijden? of groeit ze nog veel :+
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 16 apr 2008, 06:57

Zie jij maar eens fatsoenlijk licht te rijden op een pony die met zo'n snelheid draaft. Dan kan je beter stil op je kont blijven zitten dan lichtrijden wat als sta zit zit zit, sta zit zit, sta zit zit zit gaat. Dan krijgt hij meer klappen in zijn rug.
fjordido

Bericht door fjordido » wo 16 apr 2008, 11:00

Cindy+Uniek schreef:ik wil niet heel vervelend zijn, maar vind het eigenlijk niet zo'n fijn gezicht dat hij net onder het zadel is en dan houdt het meisje zich vast aan het zadel en blijft zitten....
lijkt me toch juist voor een dier wat het nog niet echt kent fijner om of licht te rijden of te gaan staan dan......
want ze houdt zich wel vast aan het zadel en blijft daardoor natuurlijk ook beter zitten, maar je komt toch iedere keer weer neer in dat zadel/op de rug!

verder natuurlijk ook knap van yvar dat hij het zo goed oppakt! het is echt een leuke pony om te zien! wil ze op den duur wedstrijdjes ermee gaan rijden? of groeit ze nog veel :+
nou lichtrijden lijkt me nog geen optie, daarbij wil ik verwijzen naar het antwoord van marijke, die snapt het ;)

dit meisje is mijn achterbuurmeisje.. denk dat ze nog wel groeit, haar ouders kennende (die zijn ook wat langer). Uiteindelijk is het mijn bedoeling dat mijn nichtje hem gaat rijden. maar die is nu pas 8 jaar.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 16 apr 2008, 11:06

Ik vind de pony wel erg gestressed overkomen.
Het blijven zitten kan ik nog wel iets in vinden hoor maar dit zou niet mijn manier zijn.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 16 apr 2008, 11:08

ja ik snap dat die vlotte pasjes niet makkelijk lichtrijden zijn, daarom zei ik ook lichtrijden of staan....

uniek was onder begleiding van de fysio (die had natuurlijk wat aan haar rug) en ik mocht absoluut niet doorzitten of in galop blijven zitten om die rug te ontlasten.... lijkt me voor een jong/net beleerd paadje ook wel fijner!

en je hoeft ook tijdens snel lichtrijden niet keihard neer te ploffen!

zit je nichtje al af en toe op een paard? lijkt me prachtig :D mijn nichtje van 2 vind paarden ook al helemaal geweldig, ze noemt ieder paard 'arie' hahahaha en me zus heeft er zo'n hekel aan!! wordt nog leuk :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
colunder

Bericht door colunder » wo 16 apr 2008, 11:13

ik vind wel dat hij het goed doet zeg!!!
en dat meisje heeft wel lef om er op te gaan terwijl hij het nog nooit gedaan heeft.
ik merk bij alex dat hij liever heeft dat ik doorzit,als ik licht ga rijden gaat hij gelijk over in stap,hij raakt dan nog een beetje uit balans.
ik denk inderdaad dat het voor de pony heel onrustig is als ze met die snelle draf zou gaan lichtrijden.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 16 apr 2008, 11:13

Het nadeel van gaan staan vind ik dat je de druk op de voorhand legt en daardoor een pony die al ontzettend naar het zoeken is naar balans het nog moeilijker maakt. Ik kan me niet voorstellen dat Ilona zo een uur met hem gewerkt heeft, en ik kan me heel goed voorstellen dat een pony die het voor het eerst doormaakt erg loperig is. Zeker die welshjes, dat zijn al van die hittepetitten. Maar zoveel mensen zoveel meningen :).
nicoline

Bericht door nicoline » wo 16 apr 2008, 11:27

Je hebt een heel leuk Welshje en petje af voor je buurmeisje, die blijft inderdaad heel knap zitten... nogal moeilijk om boven je pony te blijven met die snelheid op een kleine volte ...

A welshjes... altijd een uitdaging wat rijden betreft... ze hebben het formaat kinderpony, maar zijn best pittig.

Lekker voor de rug van de pony lijkt het me inderdaad niet.. Misschien een idee om met lint de bak kleiner te maken en de pony los te laten (in een kleine ruimte hebben ze niet zo de neiging om er vandoor te gaan) fijner voor je buurmeisje en voor de pony. Misschien met een meer ervaren pony ervoor... Als je een beugelriem of zo om de hals doet kan je buurmeisje daarmee wat verlicht zitten en hoeft ze zich niet zo aan het zadel vast te houden...

Veel succes ermee...
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 16 apr 2008, 15:05

Ik dacht eerst nog: ohoh, dat gaat fout, maar dat viel hardstikke mee. Dit is inderdaad niet uit te zitten. Vluchten doet ie de eerste keer wrs toch wel, of je nu zou lichrijden of niet. Meisje houdt zich super in balans. Met de rust en ervaring komt ook het lichtrijden wel goed en zo'n stukje kan die rug wel hebben hoor! Ben benieuwd hoe dit er van de zomer uit gaat zien.
Oh ja, en los lijkt me helemaal geen goed plan als eerste keer want als ie dan schrikt en rent moet ze hem in zijn mond tegenhouden ipv nu de lijn aan zijn halster.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
fjordido

Bericht door fjordido » wo 16 apr 2008, 15:43

ik had het niet beter dan jou kunnen verwoorden ilonka! thanx!

we werken per keer 10 minuten.

cindy, mijn nichtje van 8 heeft inmiddels een half jaartje les op de manege, idd erg tof zo'n kleine te paard! het is nog maar een frutsel hoor die meid.

ik zal de vorderingen van yvar hier wel zo afentoe posten!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 17 apr 2008, 06:44

Iloon, wat gaaf! Dit is wat je al zo graag wilde en wow, die Yvar kan gaan zeg :~ :~ Ben benieuwd hoe dit er over een tijdje uitziet..
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 17 apr 2008, 08:22

heeft ze superlijm onder r kont zitten?

het begin is gemaakt en gaat vast helemaal goedkomen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ingele

Bericht door Ingele » do 17 apr 2008, 09:52

Leuke pony en meisje kan idd goed zitten!
Wel vind ik het er allemaal een beetje te gehaast uitzien.. Ik had hem sowiezo iets meer ruimte gegeven aan de lijn, hij trekt nu heel erg met zn hoofd omdat het kleine rondje hem volgens mij moeite kost met iemand op zn rug :j
Plaats reactie