Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 13 apr 2008, 18:37

Super om te horen dat je Alco weer hebt opgepakt nu, weet zeker dat jullie als een speer zullen gaan :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » zo 13 apr 2008, 20:06

klinkt goed claudia, dat vraagt natuurlijk om foto's binnekort :P

vandaag voor de eerste keer met les op arin gezeten!
hij deed het echt super, nog wel even vast aan de longeerlijn en zo het tempo geoefend, en het sturen. ging goed!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 14 apr 2008, 07:50

Gisteren even Aike gemeten, vorig jaar juni was hij op de keuring, op het gras, 1.48 gemeten maar dat leek mij wat aan de grote kant! Nu maar weer eens officieel gemeten met meetstok, op het verharde en Aike meet 1.46, prima maatje voor mij :D

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » vr 18 apr 2008, 20:48

zo dat si een mooie maat zeg!
ben ook wel benieuwd hoe groot arin nu is, ik schat zo 1.35 had hem in augustus gemeten en toen was ie 1.32 volgens die meetlat maar ik weet niet of dat die meetlat wel goed was.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 20 apr 2008, 19:19

Aike en ik hebben vandaag ons debuut in de B gemaakt, zie voor het verslag fjord in de sport:

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=27213

Nou ja goed, ik ben in ieder geval weer super blij met mijn mannetje, gaat echt wel goed komen met ons, ik heb er alle vertrouwen in.

Ennnnnn, Joost!!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 20 apr 2008, 19:38

Komt zeker goed met jullie!
Wij begonnen ook met zulke lage punten en elke wedstrijd werden die hoger.
Met als jurycommentaar dat we erg vooruit zijn gegaan.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 22 apr 2008, 17:12

Vanmorgen weer les gehad in de buitenbak, was natuurlijk heerlijk weer en de komende wedstrijden zijn ook allemaal buiten dus tsja dan lekker buiten rijden! Aike vind dat ook altijd een feest, zo ook vandaag :+ Zolang we linksom reden ging het super, maar rechtsom was een drama vandaag, meneer had besloten om vandaag op de rechterhand alleen maar heel hard recht voorruit te gaan en absoluut niet de wendingen in te zetten }-)(en als je dan in een bak rijd van 142 meter lang, dan heb je een heel eind te gaan!) Pfff ik had me handen vol aan hem, wat was ie ondeugend zeg. Mijn instructrice lag natuurlijk fijn in een deuk! Af en toe heeft Aike dit soort dingen, dan doet ie lekker wat ie zelf wil en valt er weinig op in te brengen, ach, linksom dus super gereden vandaag en rechtsom bleef een drama, we hebben er uiteindelijk maar om gelachen, boef dat ie is. (natuurlijk hebben we uiteindelijk wel gewonnen, gewoon even slimmer zijn dan hij en dan zonder dat ie het doorheeft ging ie toch het bochtje om).
Toch daarna heerlijk op het land gezet, dat vond meneer natuurlijk niet vervelend!!
Hebben jullie ook wel eens van dit soort dagen? Het is bij Aike duidelijk uitproberen en gekkigheid, volgens mij heeft ie er gewoon lol in, ettertje :=

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » di 22 apr 2008, 19:43

ja arin heeft oko last van zulk soort dagen..
gisteren ook na hem even gelongeert te hebben, was ik er aan de longe opgestapte en begon hij na 2 rondjes er ineens keihard vandoor te crossen, en te bokken, gekke pony.. alleen maar omdat er een trailer stond met schaapjes en kalfjes voor de slacht en tja als een koetje boe zegt is dat wel errug eng.. vooral als de arabiertjes ervandoor crossen, heb je een mooie reden om te doen alsof het erg eng is :P

ben gelukkig wel blijven zitten :D
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 23 apr 2008, 11:50

Zo, ik ben hier een tijdje niet geweest, dus moet even bij lezen hoor! Maar wat leuk dat je je eerste wedstrijd met Aike hebt gereden!
Ik heb zondag sinds lange tijd weer eens op Arwen gezeten. Zaterdag eerst gelongeerd, was ze al zo gek als een deur (ze staan wel de hele dag buiten, maar blijkbaar is je energie uitleven aan de longe leuker), maar gelukkig herkende ze de commando's snel weer. Zondag dus onder het zadel, ging eigenlijk best goed, op wat haast na. Ondanks de ze lekker rond is, heeft ze de gang er nog steeds goed in :D Misschien van de week nog eens rijden, maar zal vanaf nu rustig aan moeten blijven doen met de dikke buik!
Charret

Bericht door Charret » wo 23 apr 2008, 13:42

Ja, Arwen hoeft nog maar 32 daagjes. Spannend!!!
Wel leuk dat je Arwen en Paula bijna om dezelfde tijd hebt met veulenen.

Thessa ik vond het zo leuk dat de wedstrijd zo goed ging. Top!

Alies staat bij Bart voor haar wiptrip. Dus hier is het erg rustig.
Saai hoor je paardje weer weg. Maar komende zaterdag is ze jarig en wordt ze alweer 4 *o/* en ga ik lekker naar Wanneperveen.

Jouke is wat down. Nieuwe stal is al een hele verandering en dan zondag Alies dat vindt hij maar niks. Wel sneu, maar nog een weekje en dan hoop ik haar weer thuis te hebben.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 23 apr 2008, 15:10

ik ben net terug van een zaaaaaaaallllllllllig ritje door de bossen. De hoefsmid is geweest, en heb daarna mijn gele opgezadelt, en heerlijk ge-boscrosst! ik verbaas me er elke x weer over hoe braaf ze is alleen op buitenrit. Ik dach dat ze juist draaierig en gillerig zou zijn, maar juist niet. Superbraaf, wel alert, en met een lang teugeltje over de heuveltjes in het bos crossen. Bilspieren kweken!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 23 apr 2008, 15:14

hihi,jullie hebben je draai daar wel gevonden zo te horen.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 23 apr 2008, 16:08

Charret schreef:Ja, Arwen hoeft nog maar 32 daagjes. Spannend!!!
Wel leuk dat je Arwen en Paula bijna om dezelfde tijd hebt met veulenen.
Ja het wordt zeker spannend nu. En inderdaad, ik hoop ook echt dat ze dicht bij elkaar veulenen. Maar denk dat Paula er wat langer over gaat doen. Heb wel echt zin in die twee kleintjes!
Charret schreef: Alies staat bij Bart voor haar wiptrip. Dus hier is het erg rustig.
Saai hoor je paardje weer weg. Maar komende zaterdag is ze jarig en wordt ze alweer 4 *o/* en ga ik lekker naar Wanneperveen.
Dan is Alies tegelijk met mij jarig, kan niet anders dan een goed paard zijn ;) Maar erg leuk dat Alies onder Anton gaat. Ben ook erg benieuwd wat dat volgend jaar gaat brengen!

@Tamara: dat klinkt echt heerlijk zeg! Leuk dat het alleen buiten rijden zo goed gaat. Met Arwen heb ik dat nog maar niet gewaagd.
Charret

Bericht door Charret » wo 23 apr 2008, 20:36

DaphneT schreef: Dan is Alies tegelijk met mij jarig, kan niet anders dan een goed paard zijn ;) Maar erg leuk dat Alies onder Anton gaat. Ben ook erg benieuwd wat dat volgend jaar gaat brengen!
Hahaha, bedankt meid :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 26 apr 2008, 17:15

Volgens mij wordt Annelisa een heus freestyle-wondertje! *o/* Ze heeft er echt veel aanleg voor!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 26 apr 2008, 18:23

yeehaa, ikke is blij. Had mijn randolls verkocht, onding, en een jc granat weer terug gekocht. Vandaag was ie binnen, en gelijk maar ff gepast, en hij ligt als een huis voor zover ik dat kan zien. Dinsdag mijn instructrice nog ff laten checken, en dan kunnen we weer lekker zitten.

Vandaag overigens een buitenrit gedaan met Megan en fjord Zero, blijken hier om de hoek te staan. Was erg leuk!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 27 apr 2008, 11:47

Fijn dat je weer een dressuurzadel hebt :)

Vandaag voor de 3e keer op Liesje gezeten. Ze gaat echt zo goed :L Ze pikt bepaalde dingen ontzettend snel op. Vandaag maar de hele bak gebruikt ipv de halve. Ze is nog wel heel erg op Douwina gericht, maar het tempo gaat prima. Kreeg haar al een keer zelf in draf. En we zaten per ongeluk in galop :D En dat voelde FIJN! Ze heeft er veel meer aanleg voor dan bv. Woudina en Ylirjana... Wordt een heel leuk dressuurpaardje :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 27 apr 2008, 14:26

leuk dat het zo goed gaat met annelisa! ff doorzetten nu hé!
Charret

Bericht door Charret » zo 27 apr 2008, 16:26

Ik stond er ook van te kijken hoe snel ze dingen op kunnen pakken :j

Gisteren lekker naar Alies geweest :L
Ze was jarig. Dus lekker tutten. Annabel had haar al klaar gemaakt. Bart was nieuwsgierig of ze al hengstig was en volgens de planning zou ze het moeten zijn.
Goed even schouwen, maar ze hoorde hem alleen nog maar en begon al te piesen.
Hup Anton erop. Ging zo lief en rustig.
Ik ben zooooo benieuwd naar die combi :D

Daarna nog even los gehad en gek gedaan. Ik heb nog foto's gemaakt en die komen er aan.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 27 apr 2008, 16:55

Spannend hoor zo met Alies, wel heel erg leuk.

Vandaag met Aike eerst even in de buitenbak gereden, ze hebben daar van die wedstrijdhekjes neergezet, tenminste eigenlijk alleen maar hoeken en daar moet je dan tussen rijden, dacht dat gaan we oefenen, en ja hoor, hij was eigenlijk heel braaf en bleef er netjes tussen, terwijl hij ook heel hard ertussendoor had kunnen gaan rennen, maar hij heeft zich weer voorbeeldig gedragen bij mij. Toen dacht mijn vriendin, dat ze ook even op Aike wilde en een galopje zou proberen, en ja hoor, toen ging ie mooi door de hekjes heen en zat ze zo aan de andere kant van onze mega grote buitenbak (142m) }-) Ik lag helemaal in een deuk, eigenwijs beest dat het is, gelukkig lag zij ook in een deuk, ze kent hem ook al langer dan vandaag :+ Daarna er weer zelf opgestapt, en was ie weer super braaf :D
Vervolgens samen met mijn vriendin, haar pony en Aike heerlijk naar buiten gegaan, en wederom een super brave pony onder mijn kont. Ik was vandaag weer helemaal blij met Aike :L Eens zien hoe lang zijn goede bui aan blijft houden!

Ennnnnn, Joost!!
Gesloten