Het A-tjes topic deel 2!
- nientje_pjotr
- Contacteer:
gecondoleerd thessa....
@tamara;wat vervelend,ben benieuwd wat de dierenarts vind.
@tamara;wat vervelend,ben benieuwd wat de dierenarts vind.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

ja, ik wordt er ook een beetje moedeloos van zo langzamerhand...
een jaar geleden was ze kreupel, da erbij, volgens hem had ze gevoelige zolen, en dus moest ze op ijzers. gedaan, en het ging beter. 1x er af gehaald, en ze liep weer niet goed, dus ijzers er weer onder, en weer goed. Maar nu , is ze begin feb. opnieuw bekapt, en beslagen. Dag erna stokkreupel, achter, waar geen ijzers zitten(alleen voor), en na een paar dagen rust weer beter.
Een week later rechtsvoor ijzer kwijt, met een hap uit de hoef, dus waarsch. afgetrapt. Nu zit het ijzer er weer een dikke week onder, maar ze is nog niet rad, en dat duurt dan wel erg lang met mekaar zo
Ik begin een beetje een naar gevoel te krijgen, want in het jaar dat ik haar heb is ze al 4x kreupel geweest
een jaar geleden was ze kreupel, da erbij, volgens hem had ze gevoelige zolen, en dus moest ze op ijzers. gedaan, en het ging beter. 1x er af gehaald, en ze liep weer niet goed, dus ijzers er weer onder, en weer goed. Maar nu , is ze begin feb. opnieuw bekapt, en beslagen. Dag erna stokkreupel, achter, waar geen ijzers zitten(alleen voor), en na een paar dagen rust weer beter.
Een week later rechtsvoor ijzer kwijt, met een hap uit de hoef, dus waarsch. afgetrapt. Nu zit het ijzer er weer een dikke week onder, maar ze is nog niet rad, en dat duurt dan wel erg lang met mekaar zo
Ik begin een beetje een naar gevoel te krijgen, want in het jaar dat ik haar heb is ze al 4x kreupel geweest
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Ik hoop morgen of in ieder geval overmorgen weer op Anca te gaan rijden! Als het weer dan nog mee werkt en het niet vriest of regent, kan ik gaan rijden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
pfieuw, een pak van mijn hart. gelukkig niks geks. Maar ze heeft dus haar ijzer afgetrapt 2 weken geleden, endaarmee zeer waarschijnlijk de bal van de hoef geraakt, want daar zat een verdikking,en een oude ontsteking onder.
Elke dag even met het pootje in de soda, en ik mocht juist rijden, omdat de boel dan beter doorbloedt werdt.
gelukkig!
ze had volgens de da wel hele korte hoeven voor een fjord, en ik moest haar ook absoluut niet van de ijzers afhalen, anders was ze zo weer kreupel, maar dat wist ik al. Ze had wel sterke hoeven, maar erg klein en kort.
verder zag trees(zo noemde die er) er keurig uit, en ik kreeg een compliment over hoe ze er bij stond. Ze glom er over, en was om door een ringetje te halen. En dat terwijl ik haar vacht juist wat dof vindt van de dekens, en ze toch echt iets te dik is, haha. Maar wie weet houdt ie van stevige paardjes.
Elke dag even met het pootje in de soda, en ik mocht juist rijden, omdat de boel dan beter doorbloedt werdt.
gelukkig!
ze had volgens de da wel hele korte hoeven voor een fjord, en ik moest haar ook absoluut niet van de ijzers afhalen, anders was ze zo weer kreupel, maar dat wist ik al. Ze had wel sterke hoeven, maar erg klein en kort.
verder zag trees(zo noemde die er) er keurig uit, en ik kreeg een compliment over hoe ze er bij stond. Ze glom er over, en was om door een ringetje te halen. En dat terwijl ik haar vacht juist wat dof vindt van de dekens, en ze toch echt iets te dik is, haha. Maar wie weet houdt ie van stevige paardjes.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Wat een opluchting voor je zeg,kun je weer fijn met haar aan de slag.
En leuk zo'n compliment van de dierenarts!
En leuk zo'n compliment van de dierenarts!
Gerrit
Cindy

-
Nou fijn in ieder geval dat het niets ernstigs aan de hand is. Ik heb vanmorgen Anca gereden. Heb heel even gelongeerd en ben toen opgestapt. Voor de zekerheid maar meteen mijn zweep mee genomen, maar daar werd ze toch wel erg wakker van. Dus zweep maar even weg gedaan. Geprobeerd wat rechte figuren te maken, dus afwenden en die dingen en dat ging best goed. Soms gaf ze zelfs een klein beetje stelling. Maar ja, ze had ook bij een bepaalde hoek, dat ze dan net de andere kant in wilde die ik in wilde. Maar ik heb gewonnen. Al was het dan wel zo, dat ze dan probeerde om te draaien of niet op de hoefslag te lopen. Ik ben zeer tevreden over dat dametje. Het loopt tot nu toe goed.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
-
Ja het ging gisteren helemaal super.
Op het erf aangekomen keek ze echt maf om zich heen van: "Huh? Waar ben ik nu weer?" Maar op stal zag ze Jouke en kreeg van hem een warm onthaal.
Vandaag kwam ik op stal en kreeg ik de bekende hinnik en was ze weer de oude. Samen met Jouke buiten gespeeld en dat was als vanouds. Jouke helemaal happy en wij ook
Ik hoop haar deze week weer een keer onder het zadel te rijden. Maar ik ben niet helemaal fit, dus dat hangt er van af.
Hoe is het met jullie meiden?!
Op het erf aangekomen keek ze echt maf om zich heen van: "Huh? Waar ben ik nu weer?" Maar op stal zag ze Jouke en kreeg van hem een warm onthaal.
Vandaag kwam ik op stal en kreeg ik de bekende hinnik en was ze weer de oude. Samen met Jouke buiten gespeeld en dat was als vanouds. Jouke helemaal happy en wij ook

Ik hoop haar deze week weer een keer onder het zadel te rijden. Maar ik ben niet helemaal fit, dus dat hangt er van af.
Hoe is het met jullie meiden?!

Liefde is..Alies Dragan Jouke
- nientje_pjotr
- Contacteer:
hier gaat het prima!
Akes heeft zijn draai al helemaal gevonden op zijn nieuwe stal.
Vind hem er zelfs al beter eruit gaan zien dan het afgelopen jaar.
Zijn ontlasting is ook nog nooit zo goed geweest.
Met rijden moet de ontspanning nog komen,aangezien hij elke keer andere paarden ziet,en dat natuurlijk vele malen interessanter is dan waar jezelf mee bezig bent.
Al met al word hij al maatjes met spark(ze staan ook naast elkaar) dus hij heeft alweer een maatje!
Akes heeft zijn draai al helemaal gevonden op zijn nieuwe stal.
Vind hem er zelfs al beter eruit gaan zien dan het afgelopen jaar.
Zijn ontlasting is ook nog nooit zo goed geweest.
Met rijden moet de ontspanning nog komen,aangezien hij elke keer andere paarden ziet,en dat natuurlijk vele malen interessanter is dan waar jezelf mee bezig bent.

Al met al word hij al maatjes met spark(ze staan ook naast elkaar) dus hij heeft alweer een maatje!
Gerrit
Cindy

- Thessa Keizer
Hier gaat het zo zijn gangetje, Aike doet lekker zijn ding met de nodige streken daarin hahaha. Volgende maand eerste onderlinge wedstrijdje met hem, we zullen wel de lach van de avond zijn ben ik bang
Ik merk wel dat het weer tijd word dat ze lekker volledig het land op gaan, hij is de laatste tijd wel wat klierig
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
hier baal ik vreselijk! kreeg gister te horen dat de paarden al een dikke week niet buiten zijn geweest, en ik vind het zielig. het resulteerd in een geel bommetje, dat steigerend onder het zadel is. logisch, energie ten top, maar ik is minder blij... nog 2 weken en dan gaan we lekker naar de andere stal!
@ thessa, sucses met je wedstrijd dan!
@ tamara, een hele week binnen
dat is wel erg lang zeg, heb je er zelf niks over te zeggen wanneer ze naar buiten gaan?
hier op stal zet ik ze altijd buiten rond een uurtje of 11 en andere stalgenoten zetten ze rond 7 uur weer binnen, dat is echt ideaal. staan ze toch nog eventjes buiten.
@ tamara, een hele week binnen

hier op stal zet ik ze altijd buiten rond een uurtje of 11 en andere stalgenoten zetten ze rond 7 uur weer binnen, dat is echt ideaal. staan ze toch nog eventjes buiten.