A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
claudia

Bericht door claudia » do 17 jan 2008, 17:43

Annemarie schreef:
Thessa Keizer schreef:Jeetje dat is wel heel vervelend zeg, maar misschien wel de reden waarom ze wat minder werklustig is. Misschien heeft ze gewoon last ergens van, heup o.i.d. Ga je er naar laten kijken?
Succes ermee in ieder geval.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Als ze echt ergens last van had zou ik volgens mij ook wel andere dingen moeten merken. Als ze dus los is buiten sjeest rent en bokt ze net als de anderen.Ze proest en ontspant ook wel met rijden. Zoals ze nu loopt deed ze al vanaf het begin zei mijn instructrice. Maar aangezien ik er dus zelf niemand op gezien had, wist ik dus ook niet precies hoe het eruit zag. Als je longeert oid is het voor mij ook niet zo heel makkelijk te zien, maar aan de hand is het sowieso minder duidelijk dan onder het zadel.

Met de keuring had ze wel de bemerking wijd van achter in stap (kan kloppen dus) en rommelig in draf. Ja, als je erachter staat lijkt dat ook wel zo. Wil proberen iets meer te trainen en veel overgangen rijden om de achterhand sterker te maken en kijken of dat helpt.

Hoe draagt ze haar staart? is dioe altijd recht of draagt ze die naar opzij?
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 17 jan 2008, 18:37

Annemarie, als ze al vanf het begin zo loopt, waarom heeft je instructrice daar dan nooit wat van gezegd??
Dat vind ik wel vreemd eigenlijk.
En los loopt ze wel gewoon? Vreemd hoor.
Charret

Bericht door Charret » do 17 jan 2008, 19:34

@Tamara, dat zal er stiekem best grappig uit hebben gezien.
Persoonlijk vind ik het best belangrijk hoe een paard na een val reageert. Liefst heb ik dat ze stil gaan staan en even snuffelen o.i.d. Maar niet hard weg galopperen met een bok na ofzo.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 17 jan 2008, 20:20

@ Claudia, volgens mij hangt haar staart gewoon recht. Heb daar verder nog nooit iets bijzonders aan gezien. Maar zal dat nog eens bekijken als er iemand anders op rijdt. Het is wel heel merkwaardig, in stap gaat ze wijd en worden de achterbenen met een soort buitenzwaai naar voren geplaatst en in draf worden de achterbenen ver naar het midden (van achteren gezien) geplaatst. Beide bewegingen zorgen voor het waggel-effect. De beweging lijkt ook vanuit de heup en minder vanuit de sprong te komen.

@ Kimmes: het viel mijn instructrice wel op hoor, maar jonge paarden kunnen ook nog wat slap zijn en je weet niet hoe zich dat ontwikkelt. Hier hebben we het ook eerst op gehouden en het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat het ook is en dat het met meer training gewoon over gaat of minder wordt. Dit is ook wat de hoefsmid zei die haar gecheckt heeft. Het ene paard is het andere niet. Maar het viel mij gisteren gewoon niet mee hoe dat eruit zag van achteren bezien. Zeker als ik dat vergelijk met andere paarden. Op de manege staan nog 3 A-tjes, en ik weet zeker dat die niet zo draaien met de billen. Het is dus wel eerder opgevallen en zonder ruiter zie je het ook wel wat, maar ik was er niet vanuit gegaan dat het er met ruiter zo uitzag.

Maar goed, misschien schrik ik ook wel te snel. Maar met Nisko heb ik al een "patient" en daarom flipper ik wel een beetje bij dit soort dingen. Ik ga in elk geval binnenkort weer even iemand anders erop laten rijden zodat ik ook zelf kan zien hoe het er precies voor staat. En dan eens kijken wat ik daar van denk.

@Tamara: hoop dat je niet al te bont en blauw bent. Dit is trouwens wel waarom ik met Nisko niet zonder zadel ging. Die galoppeert heel snel en valt dan in een snelle draf. Geheid zandhappen dan.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 18 jan 2008, 08:45

Nou ik heb gisteren dus voor het eerst in de groepsles meegereden. In eerste instantie ging het echt heel goed, hij liep lekker voorwaarts, mooi nageeflijk, vond het natuurlijk vooral erg leuk allemaal :+ Maarrrrrr, toen vloog er een paard even op hol en dat vond mijn ventje ook wel wat dus die ging vrolijk mee, nou hij heeft me daar een partij bokkensprongen gemaakt, hij kwam echt met vier benen van de grond, rug bol en springen maar }-) Het leek wel rodeo! Nou en toen werd ik dus gelanceerd, mijn hemel wat ging het hard, ik ben er echt werkelijk afgevlogen en dus vol boven op me hoofd op de grond beland. Lang leve de Cap *o/* Als ik die niet op had dan weet ik niet hoe het afgelopen was. Ik heb wel een mega bult op me voorhoord van die cap en ontzettend veel spierpijn nu en me nek is erg gevoelig aangezien die ook dubbel klapte.
Ben er wel direct weer opgestapt en heb nog een tijd verder gereden, ook dit ging weer super, het was gelukkig niet zo dat meneer er een potje van maakte na die stuiter partij. Ik denk dat het gewoon gekkigheid en spelen is geweest en hij vergat voor het gemak even dat ik er ook nog op zat _-:(
Maar goed, we hebben het overleefd, volgende week weer een nieuwe poging, nu ga ik zo maar eens een poging doen om er toch even op te gaan, dat moet gewoon even van mezelf, meut ik! :P

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 18 jan 2008, 09:22

Jeetje Thessa....ik schrik van je verhaal. Wel dapper dat je gewoon hebt doorgereden. Ik was er waarschijnlijk ook wel weer opgestapt maar of ik nog een tijdje had doorgereden is een tweede.

Beterschap!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 18 jan 2008, 12:26

Oei, Thessa, dat klinkt als een saltomortale (als je dat zo schrijft). Erg goed dat je nog weer opgestapt bent. Misschien maar even rustig aan doen en als je veel last van hoofd/nek hebt ff langs de dokter. Klap op je hoofd is niet echt lekker :(:) .

Ik denk dat Anka ook wel een beetje mee zou doen met dat soort acties. Dus ik hoop op niet te veel paarden op hol in de les haha. Dan merk je echt dat ze jong zijn. Ik rijd ook wel buiten met een ander paard en Anka leunt daar echt op. Dus actie van de ander is ook actie bij Anka 8)7 O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 18 jan 2008, 14:33

Pfff, nou ik was zelf ook best geschrokken hoor, maar ik ken mezelf als ik er niet weer direkt op was gestapt dan zou ik meteen niet meer durven. Ik ben vanmorgen dan ook gewoon weer gegaan en er weer opgestapt, niet echt heel veel gedaan gezien alle pijntjes bij mij, maar toch even aan het werk gehad.
Enne heb mezelf getrakteerd op een erg leuk hoofdstel wat ik al een tijdje heel graag wilde hebben, zeg maar als troost :+ Goeie smoes toch :D Verder nog een leuk winterdekentje gekocht wat afgeprijst was van 70 euro voor 25 euro, nou dat kan je niet laten liggen natuurlijk O:)
Hoofdstel staat trouwens super gaaf bij Aike, mijn kleine boef!

Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » vr 18 jan 2008, 16:13

Klinkt wel heftig Thessa!! Fijn dat het zo goed is afgelopen!!
Ik kan het me van aike wel voorstellen, dan zijn ze weer even kleuter en vergeten pardoes dat je er nog op zat.. Bente is dan wat jonger,maar die heeft het ook wel eens, ben ik met een commando bezig en als ze wat ziet is ze helemaal weg, moet ik eerst weer even goed aandacht vragen, draait ze zich om en dan zie je haar denken, oh ja..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » za 19 jan 2008, 09:00

Nou dat is dan ook een groepsles om nooit te vergeten. Pff, best schikken.
Gelukkig dat je dan een cap draagt he?!
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 19 jan 2008, 18:26

Ondanks dat Andor (Blinken x Skreia) niet meer van mezelf is wil ik hem hier toch graag bijzetten.
Andor als veulen:
Afbeelding
Andor's laatste foto voordat hij naar Lunteren zou gaan:
Afbeelding
Andor is als veulen verkocht naar het Hengstenstation in Lunteren om vanuit daar doorverkocht te worden (wij hadden geen plek om hem langer op stal te laten). Het Hengstenstation heeft Andor verkocht aan mensen die ook Lunteren wonen. Hier heeft hij t/m augustus 2006 lekker op het land gestaan met een even oude fjordenruin.
Andor met zijn 2e verjaardag:
Afbeelding
Wegens omstandigheden is hij weer verkocht en toen helaas naar de manege
in Lunteren. Toen ws hij dus nog geen 2,5 en kwam hij in een stand te staan |(
Gelukkig waren ze bezig met het bouwen van nieuwe stallen en die zagen er super uit!
Helaas na ongeveer een jaar is hij weer verkocht. Het schijnt dat er een keer iemand is afgevallen en dat hij dat trucje doorkreeg. Om deze reden blijkt hij verkocht te zijn. Ach ja neem hem niks kwalijk. Ik zou het ook niet fijn vinden om op zo'n jonge leeftijd allemaal verschillende kinderen op mijn rug te hebben die weer allemaal anders rijden. Met inrijden heeft hij nooit een stap verkeerd gedaan!
Vanuit de manege is Andor verkocht naar een dek- en ki station in Friesland.
Andor in Friesland:
Afbeelding

Deze mensen hebben hem meegenomen naar de paardenmarkt in Hedel waar hij is gekocht door Engelsen samen met nog een aantal Fjorden.
Andor op de Highfield Stables in Engeland:
Afbeelding
Dit bleek toen ik de site zag ook een handelsstal.
Zij hebben hem weer verkocht aan mensen in Jersey.

Zoals jullie kunnen lezen heeft Andor alweer aardig wat meegemaakt in zijn nog jonge leven, maar ik hoop dat hij nu een leuk huisje heeft gevonden!
Ik ga nog proberen om te kijken of ik in contact kan komen met deze mensen in Jersey via de Highfield Stables.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 19 jan 2008, 22:08

Jeetje, dat blijft echt een beetje een sneu verhaal vind ik voor zo'n jong ding, ik hoop ook dat ie het nu heeft getroffen en niet nog een keer hoeft te verhuizen.

Ennnnnn, Joost!!
colunder

Bericht door colunder » zo 20 jan 2008, 13:43

jeetje zeg wat heeft die al veel eigenaren gehad in zijn korte leventje.
ik hoop voor hem dat hij nu een blijvend tehuis heeft gevonden.
ik hoop voor je dat je nog contact krijgt met zijn nieuwe eigenaren.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 20 jan 2008, 16:06

Pfff Thessa, dat was schrikken! Inderdaad stoer dat je weer verder gereden bent! Dan merk je opeens dat het nog echt jonge dieren zijn he.

Voor Andor hoop ik inderdaad ook dat hij nu eindelijk een blijvend thuis gevonden heeft. Zou leuk zijn als je nog contact kunt krijgen met de eigenaren!

Met Arwen staat het momenteel een beetje op een laag pitje. Door diensten had ik dit weekend niet de mogelijkheid naar mijn ouders te gaan, erg jammer. Ben de laatste tijd vooral bezig met wat longeerarbeid, waarbij ik haar heel losjes bijzet. Dit pakt ze ook super snel op. Ze loopt continue met losse 'touwtjes' mooi over haar rug heen. Hopelijk aankomend weekend wel even tijd om die kant op te gaan en dan pak ik haar weer eens onder het zadel.
Charret

Bericht door Charret » zo 20 jan 2008, 16:30

Alies haar nieuwe zadel heb ik gisteren op kunnen halen!! *o/*

Nu nog beter weer en dan zullen we voor het eerst in de buitenbak gaan rijden. Foto's zullen dan ook komen hoop ik.

En als alles mee zit zullen we komende zomer voor het eerst samen op vakantie gaan!! Lekker een weekje naar Texel.
Ben zo benieuwd hoe ze dat zal gaan vinden +:+
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 20 jan 2008, 16:40

Leuk Charret, ook met je pony op vakantie, die van ons gaan ook lekker mee, heb er al helemaal zin in. :))
Verder heeft Aike dit weekend vrij gehad, mijn lijf deed teveel pijn na die stuiterpartij, morgen heb ik weer priveles en moeten we er weer aan geloven, zie er best een beetje tegenop nu, maarja, we zullen zien.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » zo 20 jan 2008, 17:32

Waar gaan jullie naar toe, Thessa? :D
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 20 jan 2008, 18:45

Wij gaan de Peelhoven in Brabant, stond laatst een link naartoe op verkoopplein.

Ennnnnn, Joost!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 20 jan 2008, 20:38

Heb eindelijk weer een stukje met Annelisa gewandeld. Zo idioot als ze vorige winter iedere keer begon te stuiteren, zo braaf is ze nu :) Af en toe probeert ze me wel eens voorbij te lopen, maar het gaat steeds beter. En we zijn alweer een stukje verder gekomen.

Weet je wat ze trouwens vreselijk eng vond...een enorme plas water die bewoog door de harde wind _O-
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Charret

Bericht door Charret » zo 20 jan 2008, 21:24

Typisch he dat ze van de dingen waarvan je verwacht dat ze schikken het niet doen en van een plas water kunnen opkijken. :P

@Thessa ik ga eens kijken!
Gesloten