Hoe kan je een paard op jou naam laten overschrijven?
Hoe kan je een paard op jou naam laten overschrijven?
Ik had dus al vertel dat ik voor een half jaar een eigen fjord krijg maar om hem ook te verzekeren gaat die voor een half jaar op mijn naam. maar hoe moet je dat doen? waar kan je hem overlaten schrijven op jou naam>?
Je moet hem bij het stamboek overlaten schrijven maar ik denk niet dat dat de hele bedoeling is.
Het gaat dan betekenen dat jij de eigenaar bent(ik neem aan dat dat die andere mensen blijven)
Er komen ook overschrijf kosten bij.
Maar zij kan toch gewoon bij die mensen verzekerd blijven??
Het gaat dan betekenen dat jij de eigenaar bent(ik neem aan dat dat die andere mensen blijven)
Er komen ook overschrijf kosten bij.
Maar zij kan toch gewoon bij die mensen verzekerd blijven??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Cindy+Uniek
Wat ik heb gedaan (kost dus inderdaad geld):
AANGETEKEND versturen naar het Fjordenstamboek en er bij vermelden wat de nieuwe eigenaar wordt.
Dat ben jij dus.
Kost je EUR 20,- + 6,20 voor de aangetekende verzending. En na een half jaar moet dat weer teruggedraaid worden.
AANGETEKEND versturen naar het Fjordenstamboek en er bij vermelden wat de nieuwe eigenaar wordt.
Dat ben jij dus.
Kost je EUR 20,- + 6,20 voor de aangetekende verzending. En na een half jaar moet dat weer teruggedraaid worden.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Je hoeft geen lid te worden van het stamboek om ene fjord over te kunnen laten schrijven. Je kunt er dan alleen niet mee naar keuringen en alle kosten die je voor het stamboek maakt zijn dubbel tarief als je geen lid bent.
Zie alleen nog steeds het nut niet van een fjord voor een half jaar op jouw naam zetten, de eigenaar ziet dan af van alle rechten op het paard op die manier, lijkt me toch ook niet de bedoeling. En waarom blijft de verzekering niet op hun naam staan? Verzekeringen sluit je af voor 1 polisjaar dus dan betaal je een half jaar voor niks.
Misschien kun je uitleggen waarom de eigenaar maar 6 mnd van zn paard af wil (stage buitenland ofzo?) dan is het wellicht wat duidelijker.
Zie alleen nog steeds het nut niet van een fjord voor een half jaar op jouw naam zetten, de eigenaar ziet dan af van alle rechten op het paard op die manier, lijkt me toch ook niet de bedoeling. En waarom blijft de verzekering niet op hun naam staan? Verzekeringen sluit je af voor 1 polisjaar dus dan betaal je een half jaar voor niks.
Misschien kun je uitleggen waarom de eigenaar maar 6 mnd van zn paard af wil (stage buitenland ofzo?) dan is het wellicht wat duidelijker.
- Cindy+Uniek
dat staat bij 'mijn verhaal' ook hier bij fjordenpraat!Viv schreef:Je hoeft geen lid te worden van het stamboek om ene fjord over te kunnen laten schrijven. Je kunt er dan alleen niet mee naar keuringen en alle kosten die je voor het stamboek maakt zijn dubbel tarief als je geen lid bent.
maar lisa, dan zou ik wel lid worden! kan je 28 augustus mee doen aan de keuring in wijk

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Denk erom, als het echt de bedoeling is dat het paard jouw eigendom wordt, hoef je haar helemaal niet terug te geven na dat half jaar.
Zorg je er even voor dat dit allemaal goed juridisch geregeld wordt en afspraken duidelijk op papier komen te staan? Anders komen hier echt problemen van.
Zorg je er even voor dat dit allemaal goed juridisch geregeld wordt en afspraken duidelijk op papier komen te staan? Anders komen hier echt problemen van.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ik sluit me helemaal bij Yvette aan. Wat als die mensen Sarissa niet terug willen nemen? Dan zit je wel langer dan een half jaar vast aan dat paard. Kijk uit hoor en duidelijke schriftelijke afspraken maken!yvette schreef:Denk erom, als het echt de bedoeling is dat het paard jouw eigendom wordt, hoef je haar helemaal niet terug te geven na dat half jaar.
Persoonlijk zou ik het niet zo regelen, maar dat is mijn mening

- klavertje4
dat kan idd ,het lijkt me link om echt de eigenaren te worden , je kent die mensen toch niet verder ?Cindy+Uniek schreef:ik denk je dat de verzekering ook gewoon op je eigen naam kan laten zetten zonder eigenaar te hoeven worden!
vrremd hoor

een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
- klavertje4
kost dat zo weinig ?Hilly schreef:Wat ik heb gedaan (kost dus inderdaad geld):
Dat ben jij dus.
moet je dan ook lid zijn van het stamboek ?
ik wil mijn fjord ook op den duur over laten overschrijven maar ik wil eigenlijk geen lid zijn vanwege het feit dat dat best prijzig is ,
xx lenny
een weekendje weg??
Ik denk dat het dus nog anders is: als de eigenaar van jouw leen-fjordje lid is van het stamboek dan kun je tijdelijk het paard op een anders naam laten zetten. Dan kost het 20 euro. Als er nog niemand lid is, dan moet je alsnog lid worden. Dat lees ik hier uit. Het is een quote van de website: fjordstudbook.comHoe moet ik mijn paard overschrijven op mijn naam?
Om een paard over te laten schrijven op uw naam moet u lid zijn van het Ned.Fj.P.Stb. Het overschrijven kost € 20,--. U dient het originele paardenpaspoort van het betreffende paard, liefst aangetekend te sturen naar Ned.Fj.P.Stb, Krimweg 125, 7351 TL Hoenderloo. Met daarbij de gegevens van de nieuwe eigenaar waar het paard naartoe overgeschreven dient te worden.( naam met voorletters, adres en telefoonnummer)
'NO FJORD, NO GLORY'
Heb ik even van de stamboeksite gekopiëerd:klavertje4 schreef: kost dat zo weinig ?
moet je dan ook lid zijn van het stamboek ?
ik wil mijn fjord ook op den duur over laten overschrijven maar ik wil eigenlijk geen lid zijn vanwege het feit dat dat best prijzig is ,
xx lenny
Tarievenlijst 2008
Ledengeld voor automatische betalers 2008 € 52,-
Overschrijvingkosten € 20,-
VOOR NIET LEDEN GELDEN DUBBELE TARIEVEN|
Uitgezonderd voor de overschrijving dan is dit
voor niet leden per paard € 75,-
ehhh, niet om het een of ander hoor..
Maar ook als ie niet op je naam staat is ie gewoon
te verzekeren....
Zowel ziektekosten als w.a.
(ook handiger met de KNHS als je zou willen starten)
Je verzekering gewoon bellen en zeggen dat het
jouw paard is.. Is ie toch ook voor 1/2 jaar??
Zo heb ik al 5 jaar een paard....
Heb dat toen ik het paard kreeg keurig overlegd met de
verzekering, geen enkel probleem!
(als je morgen zijn paspoort kwijt bent, of het is een
paard zonder stamboom, dan schrijf je hem ook niet over..)
Ik snap best dat het stamboek ze graag overschrijft, maar ik
begrijp dat ze na 1/2 jaar teruggaat?? dan vind ik het papier
en geld verspilling... wel goed overleggen met verzekering
Maar ook als ie niet op je naam staat is ie gewoon
te verzekeren....
Zowel ziektekosten als w.a.
(ook handiger met de KNHS als je zou willen starten)
Je verzekering gewoon bellen en zeggen dat het
jouw paard is.. Is ie toch ook voor 1/2 jaar??
Zo heb ik al 5 jaar een paard....
Heb dat toen ik het paard kreeg keurig overlegd met de
verzekering, geen enkel probleem!
(als je morgen zijn paspoort kwijt bent, of het is een
paard zonder stamboom, dan schrijf je hem ook niet over..)
Ik snap best dat het stamboek ze graag overschrijft, maar ik
begrijp dat ze na 1/2 jaar teruggaat?? dan vind ik het papier
en geld verspilling... wel goed overleggen met verzekering
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Hallo,
Ik heb ook al eens geinformeerd hierover bij de verzekering.(FBTO)
Ik reed toen ook op andermans fjorden, als je boven de 18 jaar bent dan is dit eigen risico, als je minder jarig bent is dit het risico van de eigenaar.
Boven de 18 valt het gewoon onder de WA verzekering als je tenminste een hobby paard hebt en niet bedrijfsmatig. Dus dan maakt het niet uit of het dier op jouw naam of ander mans naam komt te staan.
Ik heb ook pas een paard op mijn naam geschreven. Zonder lid te zijn is dit idd 75,- je kunt ook lid worden en over schrijven, dit was in mijn geval voordeliger omdat ik aan het eind van 2007 lid werd. Je moet het dan wel weer schriftelijk opzeggen wat ik ben vergeten en nu ben ik duurder uit dan de bedoeling was.
Groetjes wendy
Ik heb ook al eens geinformeerd hierover bij de verzekering.(FBTO)
Ik reed toen ook op andermans fjorden, als je boven de 18 jaar bent dan is dit eigen risico, als je minder jarig bent is dit het risico van de eigenaar.
Boven de 18 valt het gewoon onder de WA verzekering als je tenminste een hobby paard hebt en niet bedrijfsmatig. Dus dan maakt het niet uit of het dier op jouw naam of ander mans naam komt te staan.
Ik heb ook pas een paard op mijn naam geschreven. Zonder lid te zijn is dit idd 75,- je kunt ook lid worden en over schrijven, dit was in mijn geval voordeliger omdat ik aan het eind van 2007 lid werd. Je moet het dan wel weer schriftelijk opzeggen wat ik ben vergeten en nu ben ik duurder uit dan de bedoeling was.

Groetjes wendy