Het C-tjes topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 07 jan 2008, 11:35

Ik vraag me af hoe jullie het voor mekaar krijgen dat ze zo groot al zijn. Geven jullie ze pokon ofzo?
Crystal meet op dit moment ± 1.30 en dat vind ik al aardig groot, komt ook omdat Nobby natuurlijk maar 1.32 is dus dan toont Crystal al voor mij groot. Maar als ik nu al die foto's zie en ook vorig jaar op de keuring dan is Crystal gewoon een ukkie en denk ik dat ze dit jaar weer in het niet valt met de keuring vergelijken bij deze maten.
Crystal groeit toch elke week wel wat en krijgt goed te eten na mijn weten. Ik geef haar 1 schep opfokbrok en 1/2 schep muesli en volop hooi. Ik vind ook niet dat Crystal er slecht uit ziet, ze heeft toch wel een buikje en wil haar niet te dik laten worden omdat ik niet hetzelfde probleem wil hebben als met Nobby dat ze altijd en eeuwig te zwaar zal zijn. Maar wat maat zal geen kwaad kunnen. Al ben ik wel zo nuchter om te bedenken dat ze natuurlijk met zo'n kleine moeder nooit een reus zal worden. Ik zal al blij zijn als ze op de 1.42 - 1.45 zal komen later.
yvette

Bericht door yvette » ma 07 jan 2008, 12:07

Cosi is ook maar 1.35 hoor. Maar die heeft meer geinvesteerd in de breedte...
En niet vergeten dat merrietjes wat minder massaal zijn van zichzelf. Van wat ik zo lees krijgt ze voldoende te eten hoor! Neem aan dat je ook goed ontwormt...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 jan 2008, 12:59

yvette schreef:Cosi is ook maar 1.35 hoor. Maar die heeft meer geinvesteerd in de breedte...
Hier is het net andersom, de mijne is nog vrij smal. Hopelijk dat hij nu een beetje in de breedt gaat investeren en Cosi in de hoogte dan :D

De mijne komt nu trouwens maar enkele uren buiten omdat ik hem zelf buiten moet zetten en meestal ook zelf binnen. Als de baas er ook is kan hij samen met 2 van de jaarlingmerries (2-jarigen, pardon ;) ) en als ik alleen ben zet ik hem meestal samen met Cilda, dat is het makkelijkst om ze weer te pakken (die gaat lekker aan de wei staan wachten tot ik met Hay klaar ben :D )
Maar vanaf april tot december gaat hij weer lekker 24/7 buiten met vriendjes, dus zo erg vind ik het niet voor deze +- 3 maanden.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
yvette

Bericht door yvette » ma 07 jan 2008, 13:00

Nee, voor een paar maanden is dat goed te overzien.
Cosi heeft vorig jaar van Januari tot maart ook binnengestaan met enkele uren buitenspelen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 07 jan 2008, 14:16

yvette schreef:Goed voeren is zeker belangrijk, maar zitten ook grenzen aan bij een jong dier. Als ze lekker buiten staan, dan hebben ze hun voer ook nodig om warm te blijven, dus zal het zo'n vaart niet lopen.
Nou daarom voer ik hem liever goed, liever iets meer spek dan te mager in dit weer :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 jan 2008, 14:20

Gelijk heb je hoor Amber! En als ze perongeluk een groei spurt krijgen hebben ze tenminste reserve.

Vandaag ben ik opnieuw verlieft geworden op Cun, wat een heerlijk paardje. :L ik ging dr neusje kussen en toen ging ze perongeluk met dr tong over mijn wang heen dus ik belonen en na 5min deed ze het weer hihi mijn meiske kan kus geven :D
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 07 jan 2008, 15:57

Oh zalig een paardenkus.

Vind de meeste C'tjes al zo hoog, Cajra groeit nu ook meer de breedte in dan de hoogte maar de meeste Reitse's zijn laatbloeiers volgens Reinou.
Share

Bericht door Share » ma 07 jan 2008, 16:37

wat een leuk 'kunstje' als ze dan maar niet stiekem ineens een hapje neemt uit ongedult voor dr snoepje :D Auch!!!

Zaterag gaan wij weer bij de kanjertjes kijken en natuurlijk hoort daar weer een 'fotoshoot' bij..

Ik kan al niet meer wachtennnnnnn :D
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 jan 2008, 20:46

Ik ook niettt!!! fotooo'ssss :D

Hihi dat bijten dat weet ze heel goed dat het niet mag, ze heeft me ongv 2 weken geleden goed hard gebeten en mijn reflex wat een flinke klap terug ze probeerde voor die kus ook in me benen te bijten maar ik hoefde maar ehhhh te zeggen en ze had ontzag voor mij. Heel apart is dan dat ze de stal eigenaar omver beukt en mij in me waarde laat. Naja die stal eigenaar wil cunna deze zomer ook beleren voor de trekkerband. 1 van de redenen dat ik dacht ADIOS!!

*zwijmelt verder over haar gekregen cunna kus* :L
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 jan 2008, 20:51

Mieke_Cunna schreef:Heel apart is dan dat ze de stal eigenaar omver beukt en mij in me waarde laat. Naja die stal eigenaar wil cunna deze zomer ook beleren voor de trekkerband.
Dat stelde de eigenaar hier ook voor 8)7
"want volgend jaar is hij x keer sterker, dan is het veel moeilijker."

Ja dahaag! Mijn beebje mag nog minstens een jaar lekker spelen met z'n vriendjes. Over een jaar is hij mss wel sterker, maar zijn we ook weer een jaar van vertrouwen en respect verder. Ik heb het volste vertrouwen in mijn kerel :j Hij is nu al tig keer braver dan alle paarden van hem samen! Daardoor merk ik dat veel bezig zijn en vooral geduld hebben zo hard loont. Ben nog steeds helemaal in love :L
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 jan 2008, 22:38

Jouw woorden meid, echt! Ik begrijp je helemaal en sta er vierkant, rond en rechthoekig achter.
Viv

Bericht door Viv » di 08 jan 2008, 05:44

nobbygaard schreef:Ik vraag me af hoe jullie het voor mekaar krijgen dat ze zo groot al zijn. Geven jullie ze pokon ofzo?
Crystal meet op dit moment ± 1.30 en dat vind ik al aardig groot, komt ook omdat Nobby natuurlijk maar 1.32 is
Maar zoals je zelf al zegt, Nob is ook maar net over de 1,30 dus logisch dat een veulen daaruit kleiner is dan de veulens uit ouders van dik boven de 1,40 :D
Chris groeit verder netjes in proporties dus zou me niet al te druk maken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 jan 2008, 15:56

Mijn kleine had de wind in zijn bol vandaag geloof ik 8)7

Was zo slim om eerst Cil buiten te zetten en daarna pas Hay, dat was dus niet zo slim. Hij was helemaal opgefokt door de wind en de paarden in het buurweiland, daardoor niet het geduld om te wachten tot de balk open was en nam hij de benen maar |o tot tweemaal toe hem uit de hooiruif van de hengst kunnen gaan vissen ttss homo! (of gewoon het dichtsbijzijnde hooi? Hijzelf krijgt natuuurlijk geen eten he)
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 12 jan 2008, 10:42

Whaha vast omdat het het dichtsbijzijnde hooi was meid. :D

Ik neem zometeen me cm mee en dan ga ik de schade van cunna eens meten. Ben ernstig benieuwd.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 12 jan 2008, 11:23

Orion1996 schreef:Zijn jullie C-tjes trouwens ook van die gore varkens? De mijne zit nu bijna dagelijks tot haar knieen in de sloot en de modderspetters tot aan haar oren.
:n hoor...die van mij is echt ontzettend ijdel, stel je voor dat ie een modderspatje op zn vachtje krijgt..

Afbeelding
De achterste O:)
Afbeelding
Afbeelding
En zo kwam ik erachter dat ie al een tand verloren is in de strijd.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 12 jan 2008, 11:49

Ohhh Annabel (zeg ik het goed??) Wat een smeervarken zeg hahaha.
Jilly

Bericht door Jilly » za 12 jan 2008, 13:19

Dan dacht ik dat de mijne erg was :D

Maar zo'n kleintjes in de stal valt ook echt niet proper te houden he :n
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 12 jan 2008, 16:49

Vandaag nog wezen wandelen en toen ze in het bos even heel vrolijk werd kreeg ik even 2sec het idee dat ik daar met Kunar liep. Heel vreemd was dat. Haar hele lichaam leek op kunar incl dr gedrag.

Daarna mijn c-tje opgemeten en ik ben me rot geschrokken. 1.40cm is madam ik heb geen idee waar dit stopt.. 1 juni word ze pas 2jaar... Heb het 2x gemeten want ik geloofde mezelf niet. Ik stop maar even met pokon geven hihi maar wel goed hooi/kuil voeren dr kacheltje moet wel branden.
Jilly

Bericht door Jilly » za 12 jan 2008, 16:50

Da's ook al een flinke maat Mieke! Maar paps is natuurlijk ook niet van de kleinsten... Weet niet hoe groot haar moeder is?
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 12 jan 2008, 17:05

Ik geloof dat paps 1.51 is en mams 1.50 of andersom. Inieder geval is het tweede cijfer een 5. :') :=

Maar stiekem houd ik niet van die kwpn'ers in fjorden kleren, dus nu krijg ik toch een probleem.
Gesloten