Djinty heeft een nieuw thuis!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
k4tink4
Contacteer:

Djinty heeft een nieuw thuis!

Bericht door k4tink4 » za 05 jan 2008, 17:30

Zoals jullie misschien al opgevangen hadden, is Djinty vandaag naar Reeuwijk verhuisd! Even een verslagje + foto's en filmpje!

We begonnen de dag vroeg, 7 uur opgestaan om vervolgens om 8 uur de trailer op te halen op stal. Had veel liever in onze eigen auto gegaan, maar die heeft jammergenoeg (nog ;) ) geen trekhaak. Dus een auto geleend en trailer van stal geleend. Half 9 reden we van stal weg, om vervolgens om 11 uur in paasloo te arriveren. Mijn vader wist de weg nog, dus dat was geen probleem! Even gezellig wat gedronken met Esther en de familie, natuurlijk kwam Timber ook geen aandacht tekort, die zat heerlijk kreunende geluidjes te maken terwijl mijn vriend, die ook mee was, hem aanhaalde. Goed, Djinty en Bente uit het land gehaald en neergezet bij stal om vervolgens Djinty een hoog nodige knipbeurt te geven. Daar had Esther speciaal even mee gewacht zodat ik een beetje kon meekijken hoe zij dat deed. Vervolgens betaald, Djinty ingeladen (wat vrij soepel ging) en op weg naar een nieuw huis!

Ik maakte me best zorgen over Djinty, ze had een lange reis voor de boeg! We zijn 2x gestopt onderweg. 1x om te tanken, toen was ze nog ietswat onrustig, maar bij de 2e stop stond ze heerlijk rustig op haar gemakje! Hebben wij weer, kiezen we een stop waar net vlak achter de afrastering van het bos een motorcross aan de gang is!! Maar Djinty vond er niets engs aan! Die bleef heerlijk ontspannen en dromerig voor zich uitstaren. Weer verder op weg en Djinty heeft zich eigenlijk nauwelijks bewogen leek het wel!~

Aangekomen op stal verwachtte ik een nerveus en bezweet veulen, maar wat ik aantrof was alles behalve dat. Djinty stond heel relaxed te wachten tot ze uitgeladen kon worden, en ze heeft geen stap verkeerd gezet! Liep netjes rustig naast me mee waarna ik haar even in een lege stal zette. Hard hinnekend liep ze braaf met me mee. Meneer Ter Borg zou elk moment haar nieuwe stal gaan uitmesten, dus haar stalgenootjes gingen los in de bak. Haar erbij gezet zodat ze meteen konden kennismaken, maar omdat de andere 2 dames net uit stal kwamen en aan het rondcrossen waren vond ze dat maar niets. Je kon wel merken dat ze bekaf was van de reis! Ze huppelde er wat achteraan en al snel kwamen de 2 dames contact zoeken met haar. Dit ging allemaal goed. Ik had verwacht dat er 1 het baasje zou spelen, maar ze stonden alledrie onderdanig luchthappend naar elkaar te kijken! Heel grappig gezicht :=

Genoeg gepraat! Hier de foto's, ze staan een beetje op volgorde:

Onderweg:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

Uitladen:

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding
Hoe charmant! Kijk onze haren :=

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

Kennismaken!!:

11.Afbeelding
Haal me hier weg!!!

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding
Djinty de nieuwe leider? :?

16.Afbeelding
Of zijn we gewoon vréééselijk nieuwsgierig :=

17.Afbeelding
Geirriteerd kijken kan ze ook nog :))

18.Afbeelding

19.Afbeelding

20.Afbeelding

21.Afbeelding
De nieuwe stalgenootjes van Djinty! Carina, de linker is van een vriendin van mij en de rechter weet ik de naam niet van :o

22.Afbeelding

23.Afbeelding

24.Afbeelding

25.Afbeelding

26.Afbeelding

27.Afbeelding

28.Afbeelding
3 leuke kontjes!

29.Afbeelding
Het is wel een leuk gezicht zo met zn 3tjes op een rij!

30.Afbeelding
Wie is er nu het meest onderdanig??

31.Afbeelding
Jullie zijn best oké...

32.Afbeelding

33.Afbeelding
En toen was alles koek en ei :D

En nog een filmpje, dit was nog voor de meeste foto's. Djinty had duidelijk geen zin in dat drukke gedoe terwijl 't zwartje en Carina om haar heen bleven lopen. Djinty besteedde niet echt veel aandacht aan hun :P

Afbeelding

Djinty heeft vandaag heel goed doorstaan. Het was heel vermoeiend voor ons allemaal, maar iedereen op stal, mijn vriend en ouders, ze vinden haar allemaal het einde!! Ik denk dat ze het hier prima naar haar zin gaat hebben!! Wat vindje ervan Esther??

Ik zou wat reacties van jullie allemaal wel leuk vinden!! :D

Groetjes een SUPERBLIJE TROTSE Katinka :))
Laatst gewijzigd door k4tink4 op za 05 jan 2008, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » za 05 jan 2008, 17:41

Aaaahhh gelukkig ging het vervoer met Djinty goed zeg! Zo te zien krijgt die daar een erg mooi plekje.
Mir

Bericht door Mir » za 05 jan 2008, 17:41

Ik ben helemaal verliefd op dat bekkie van Djinty, wat een schatje is het toch ook. En ze is best aan de maat volgens mij? Stallen zien er luxe uit en wat fijn dat ze wat ander jong spul heeft om zich mee te vermaken!
Veel plezier met je knappe fjord!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 05 jan 2008, 17:42

Gaat helemaal goed komen met die 3,leuk groepje.
Fijn dat ze de reis goed heeft doorstaan,blijft altijd spannend.

Mag ik je alleen 1 tip geven;
Ik vind haar vrij lang aan het halstertouw staan in de trailer.
Op 2de foto gaat ze er zelfs onderdoor...levensgevaarlijk!!!
Wij hebben toen wij cindy vervoerden toen ze 6 maand oud was,strobalen voorin gezet met hooibaal erboven op,kunnen ze ook niet er onder door kruipen.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » za 05 jan 2008, 17:48

heeft ze ook verder niet gedaan, ik heb haar na die foto nog ietswat korter gezet, want zo kort stond ze niet (zie foto 1, touw lijkt lang op omdat je de knoop niet ziet ;) ) Maar het was echt zon ''kijk eens wat ik kan doen'' foto :=

ze heeft nieteens geprobeerd om eronder door te lopen, ze was geweldig onderweg!!!

Maar ik begrijp je bezorgdheid!! Bedankt voor de tip alsnog :) Dat van die strobalen had inderdaad een goede oplossing geweest :D
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 05 jan 2008, 18:08

wat goed. zo te zien gaat ze zich wel bij jouw vermaken
veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 05 jan 2008, 18:10

Ze is goed en wel aangekomen bij je zo te zien, eindelijk is ze daar dan!
Djinty heeft een prachtig koppie, echt een merrietje, ik hoop dat ze snel gewend is daar maar dat zal wel lukken zo te zien :)
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » za 05 jan 2008, 18:16

Ik vind Djinty's hoofdje ook prachtig (Goh meen je dat nou := ) Ze is inderdaad best aan de maat, vooral als je beseft dat die 2 veulens een maand jonger zijn, maar alletwee veulens zijn uit behoorlijk grote merries komen! Ze staan met zn 3tjes in een stal van 9x4 en komen elke dag buiten, soms jammergenoeg maar een uurtje, maar vooral als het weer het goed toelaat een paar uurtjes langer. Dit omdat de stalhouder in totaal zo'n 30 paarden heeft die allemaal naar buiten willen ;) Maar het is daar geweldig voor haar!! Ik heb net te horen gekregen dat ze warm in der stalletje staat met haar vriendinnetjes en dat alles goed is gegaan. De stalhouder was heel erg over haar te spreken! Morgen ga ik weer naar haar toe en pest ik jullie weer met foto's!!

PS: FILMPJE IS ER!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 05 jan 2008, 18:40

Fijn dat alles rustig is verlopen!
Wat waren de 2 andere veulens braaf om gelijk zo aardig tegen Djinty tedoen.

Gaat vast goed komen met jullie,je hebt een mooi veulentje :D
Heel veel plezier met haar.

Grappig filmje,dat gedraai om Djinty heen,die het ook allemaal wel goed vindt.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Esther

Bericht door Esther » za 05 jan 2008, 18:48

Gelukkig is alles goed gegaan!!
Dat onder de buis gaan dat doet ze altijd, hoe kort je haar ook vastzet, dan moet je haar echt met het halster aan de buis vastmaken.. Ik heb er laatst bij in gestaan en dat vind ze gewoon leuk.. Ik snap het gevaar wel.. Mijn nichtjes pony is onder de buis terecht gekomen en had zijn rug ernstig beschadigd, moest afgemaakt worden, zover kon Djinty niet komen..

Maar het ziet er leuk uit, lekker twee spelemaatjes, daar zal ze het wel mee kunnen vinden.. Ze oogt wel een stuk ouder dan de andere twee zeg!!

Djinty is ook aardig aan de maat, vergeleken met Bente en Jeskim al maar met deze twee lijkt ze helemaal groot..

Ik vind het echt heel raar om haar op foto's te zien die ik niet zelf heb gemaakt, is echt heel apart..Ik kan het niet goed omschrijven..

Is je moeder ook nog komen kijken en vond ze Djinty ook zo veranderd??

Grappig dat ze allemaal zo staan te kauwen, wie kauwt er het hardst, hihi..

Ze blijft er wel heel nuchter onder, dat trekkertje, al is ze dat wel gewend uiteraard, hihi.. Maar ze staat gewoon te snuffelen.. Cool diertje!!

Heel veel plezier met haar en ik wacht op de volgende foto reeks!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » za 05 jan 2008, 18:57

Ja Esther, Sorry dat ik door de zenuwen niet al te scherpe plaatjes heb geschoten maar er zitten leuke tussen vindje niet? Och Esther ik ben zo blij met jou! Ik denk dat het echt door jou komt dat Djinty zo braaf is! Ze was zo koel! en die worteltjes vond ze geweldig := Morgen hoop ik betere foto's te kunnen laten zien!!! :D Bedankt voor alles Esther!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 05 jan 2008, 19:40

Maf dat ik pas nú echt zoiets heb van: Echt dochter van Tea!
Maar ze oogt naast vermoeid, ergens ook al heel vertrouwd, vanaf de fotos. Alsof ze zegt: Ik vind het allemaal prima! En ze oogt ook minder 'bangig' naar die andere twee, dan die andere twee naar haar (die staan echt met grote ogen te kijken haha).
Geluk is de vrucht van intens werk
jolita

Bericht door jolita » za 05 jan 2008, 19:53

Wat een prachtig beestje zeg! Ik vind die foto van jullie samen juist erg leuk! :)
Jolita
Daphne

Bericht door Daphne » za 05 jan 2008, 20:03

Ah wat fijn dat alles goed is gegaan! Djinty staat er mooi op, leuk dier is dat toch ook! Super voor haar dat ze lekker met leeftijdsgenootjes kan opgroeien :j

De foto's van jullie samen zijn ook echt leuk! Je kijkt helemaal trots (en terecht natuurlijk :D)
nina1993

Bericht door nina1993 » za 05 jan 2008, 20:26

Foto 19 is echt een uitvergroting waard!
Ik vind foto 17 zo grappig, niet alleen die oortjes, maar ook dat bekkie erbij, ze heeft echt een gezichtsuitdrukking!

Ze lijkt het bij jou erg goed te gaan krijgen, moet het voor Esther ook iets makkelijker maken, tcoh?

Heel veel plezier met je toppertje in spé!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Charret

Bericht door Charret » za 05 jan 2008, 23:17

Ze is echt al een grote meid. Prachig koppie ook. Heel veel plezier met haar en ik hoop dat we haar hier mooi kunnen volgen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anna

Bericht door Anna » zo 06 jan 2008, 06:51

Zo te zien heeft ze een super huisje gevonden hoor ze is heel relaxed :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 06 jan 2008, 08:17

mooi plekje zo te zien!!!!!
19 is een mooie foto zeg!!

en die konten hahaha
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » zo 06 jan 2008, 09:41

Heeejjjj regiogenoot!!!
Jemig wat is het al een tankertje aan het worden zeg. Idd touwtje volgende keer korter of aan de voorstang vastknopen en wat hooi ophangen. Houwel ze de reis prima heeft overleefd hihii.
Waar staat ze nu? Ik heb met Tjo op de tempeldijk gestaan bij Harry (ken je denk ik ook wel die stal).
Heel veel plezier meis!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » zo 06 jan 2008, 09:46

Touwtje zit toch ook aan de voorstang vast, if zie ik dat verkeerd. Je kan ze nooit zo kort zetten dat ze hun kop niet onder de stang kunnen doen, maar dat is geen fijne houding, dus daar houden ze vanzelf mee op.
Wat is ze fors naast die andere veulens!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie