Het C-tjes topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Share

Bericht door Share » do 03 jan 2008, 19:18

met die foto is wel wat met het kleur gespeeld he..
plus dat ze in de winter ook meestal wel wat donkerder worden.

dit is zijn kleurtje zonder 'bewerking' net na de zomer..dus nog voor zijn wintervachtje.

Afbeelding

persoonlijk zie ik er meer hermansen in dan sebastian, heb onlangs even zitten vergelijken..
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 03 jan 2008, 20:52

Toen ik de oogjes zag van hitske en cura moest ik even aan purley denken, wat lijken die op elkaar zeg!

@Bidonja, door me therapie ben ik erg veel moe. De afgelopen 2 maand ben ik anderhalve maand niet geweest kon
het fietsen niet opbrengen.
Nu kost het me dan wel geld maar dat komt anders volgend jaar ook, want verplaatsen gaat ze toch.
En of ik nu begin met 120€ pm of volgend jaar 180€ pm scheelt dan toch weer.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 03 jan 2008, 21:22

Vandaag lekker even de haartjes geknipt, de pony geschrobt en heerlijk geknuffelt. Zo raar om haar nu 2 jarige te noemen hihi. Ze is net 1,5
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 03 jan 2008, 23:34

Haha ja, dat vind ik dus ook. Cunna is nu 1 jaar en 7 maanden oud. Dus nog geen 2 en dat is er vanaf te zien hihi.
Was Cyra gegroeit?
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 03 jan 2008, 23:56

In de hoogte en de breedte ja :P
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 04 jan 2008, 12:37

Cas is echt ook zo'n mans dier, echt mooi.
Vind ook wel dat je die Sebastian er in terug ziet, beetje in het koppie, donkerder bevestigde tint, het bredere (heeft herman ook wel, maar niet al zijn nakomelingen voor zover ik nu gezien heb zijn per definitie bonk)....

Een mooie combi :j

@Jilly: Hildar vind ik écht leuk dier. Die eerste twee dametjes mogen nog vaker voorbij komen (alles wel, maar die trekken interesse). Eerste omdat ik weinig beeld van Topas-nakomelingen heb, tweede omdat die kleur toch beetje speciaal blijft én een leuk koppie én mooie achterhand, zo ogend.
Hitske is (msischien nog) minder mijn typ.
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » vr 04 jan 2008, 14:01

Ik zal even een moment afspreken met de eigenaar om foto's te maken, ik kan namelijk niet in mijn eentje die 3 donderstenen buiten en weer binnen krijgen :D
Vandaag moesten voetjes gedaan worden en gelijk ook gemeten.
Hitske is 1.39
Halina 1.42 :o en dat terwijl de ouders toch maar gewone maat fjord zijn.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » vr 04 jan 2008, 15:13

Wowhh dan zal halina vast en zeker best aan de maat worden.
claudia

Bericht door claudia » vr 04 jan 2008, 15:16

Share schreef:met die foto is wel wat met het kleur gespeeld he..
plus dat ze in de winter ook meestal wel wat donkerder worden.

dit is zijn kleurtje zonder 'bewerking' net na de zomer..dus nog voor zijn wintervachtje.

Afbeelding

persoonlijk zie ik er meer hermansen in dan sebastian, heb onlangs even zitten vergelijken..
Hier is het meer Hermansen :D maar hier vind ik hem niet lijken op de vorige foto.

Het is wel een mooi paard aan het worden.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » vr 04 jan 2008, 17:33

Cadiz blijft voor mij gewoon 1,5 hoor, die wordt pas 2 alssie jarig is. Vind dat zo'n onzinregel om ze al 2 te noemen op 1 januari terwijl ze dan pas 1,5 zijn.

Gister wassie overigens weer retebraaf met lopen en vaststaan en kreeg net smsje van Eef dat ze lekker in de paddock biksjes aan het eten zijn of ze nooit anders gedaan hebben. Kijk dat scheelt weer 10 minuten wachttijd met voeren 's morgens :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 04 jan 2008, 18:15

@Viv: Vind ik ook O:) (regel ook nog nooit gesnapt) Paard wat in bijv. september 2006 geboren is vind ik dat je onder geen beding al een twenter mag noemen. Cai is ook nog gewoon 1,5 en heeft nog een half jaar om twenter te worden (zal ie nodig hebben ook).
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 04 jan 2008, 20:34

Viv schreef:Cadiz blijft voor mij gewoon 1,5 hoor, die wordt pas 2 alssie jarig is. Vind dat zo'n onzinregel om ze al 2 te noemen op 1 januari terwijl ze dan pas 1,5 zijn.

Gister wassie overigens weer retebraaf met lopen en vaststaan en kreeg net smsje van Eef dat ze lekker in de paddock biksjes aan het eten zijn of ze nooit anders gedaan hebben. Kijk dat scheelt weer 10 minuten wachttijd met voeren 's morgens :D
Mee eens, bij mij word Crystal ook pas 2 wanneer ze geboren is.
Alleen Nobby word bij mij altijd op 1 januari een jaar ouder omdat ik van haar geen geboortedatum weet. Dus is zij alweer 15 jaar geworden deze week.
yvette

Bericht door yvette » vr 04 jan 2008, 20:52

Nou, ik noem die van mij een bijna-2-jarige hoor, kan ik er vast aan wennen. Nog maar 3 maanden en 2 weken :P
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 04 jan 2008, 21:53

Mijn pukkie blijft gewoon mijn jaarling. Ze is nu pas 1,5 jaar en 9 dagen.
Afbeelding
maroes

Bericht door maroes » za 05 jan 2008, 09:20

Bij mij wordt ze ook pas echt 2 in mei.
Alhoewel ik wel vind dat ze nu ook wat breeder gaat worden.Hebben jullie paardjes dat ook?
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
yvette

Bericht door yvette » za 05 jan 2008, 09:36

Die van mij is al net zo breed als zijn moeder. Hopelijk gaat hij de komende maanden wat de lucht in.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jilly

Bericht door Jilly » za 05 jan 2008, 11:28

Die van mij is eigenlijk best smal als ik hem vergelijk met de merrietjes.
Maar als we mama der front bekijken komt dat vast nog wel goed :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 05 jan 2008, 18:47

Die van mij is ook nog smal en klein. Stond vandaag een gemiddeld D'tje te kijken, die even op strafkamp is (op stal, brak het land uit en voor dat die het de rest ook leert), maar die is nog maar ietsje kleiner dan die ukkepuk van mij. Hoop toch echt dat ie nog groot genoeg wordt dat ik m kan beleren onder het zadel en het niet zo'n miniding blijft en iets meer zijn paps en mams achterna gaat.

Verder de C-hengstjes vandaag weer even 'getoilleteerd'. Schaar door de warbos van manen. En stom genoeg was degene die het het best moet kennen de grootste etter (elke keer als ik zou knippen even lekker met je kop bewegen, draaien...een groot stuk ongeduld)....De mijne dus. *hoe kwaad kan ik worden O:)*
Verder nog even losse haren eruit, ogen ze gelijk al weer een stuk minder zielig wollie.
En tot slot nog even een half uurtje vaststaan....zal ze gelijk leren.

Eigenwijs genoeg heeft Cai de hele tijd staan schrapen, draaien, dreutelen etc, terwijl Cassper het makkelijker ervaarde...op rust en :z

Eind vd dag nog Chique opgehaald uit het land. Die bleef té zielig en alleen helemaal op het achtereind staan, terwijl de rest wel allemaal vooraan kwam kijken. Bart kijken..was ze helemaal vies van liggen/rollen/zeg het maar en ademde kort en roggelig, verder stond ze zielig te kijken en verzette geen pas.
Niet goed...trailer liep ze wel zo op, maar eenmaal op het erf naar de stal liep ze wel weer zonder enthousiasme en wat slapjes. Echt niet helemaal fit. Borstel er maar over gehaald om het meeste zand/nattigheid kwijt te raken, stal flink stro....toen kwam er langzaam iets interesse, maar DA was onderweg. Waarschijnlijk wat koliekerig of grieperig ofzo, koude oren, maar te warm achter de oksel en wat onrustig in de flanken, nja en die roggelige ademhaling, snotterige neus met gras/kuildeeltjes.
Blijft toch sneu zo'n diertje niet fit te zien zijn.
Benieuwd wat het nu precies is (kon niet wachten tot DA er was, moest mn broertje halen).
maroes

Bericht door maroes » za 05 jan 2008, 21:21

Inderdaad sneu om een paard niet fit te zien."gelukkig"liet ze het wel zien en is er hulp onderweg. Laat je het ons nog wele ven weten wat er was met haar?

Ik denk dat Cai van de zomer gaat groeien,als hij weer in het land staat en de hormonen weer gaan opspelen :D Ik denk dat we ons nog wel eens gaan verbazen over hem.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Viv

Bericht door Viv » zo 06 jan 2008, 09:46

Caad vind ik al vrij breed vergeleken met Tjo destijds maar hij begint zo in 2 weken tijd wel lekker uit te dijen en zn kont gaat alweer de lucht in.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gesloten